ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ...

gpiad

Μέλος
Μηνύματα
1,059
Πόντοι
38
Συχνα ολο και καποιο Live κανουμε :) ,ακουω αποψεις

περι του θεματος sound setup πανω στην σκηνη τι πρεπει να ακουμε και απο που,εννοειται ολη η μπαντα,στησιμο ενισχυτων και λοιπα !

Aπο προσωπικη εμπειρια ποτε δεν ακουγα ολους με οσους ειμαι στη σκηνη,

θεμα ηχοληπτη? θεμα χρονου για να το ψαξεις παραπανω?

ακουω τις εμπειριες και τις προτασεις σας...

 
πολυ καλο θεμα.δυστυχως λογω μικρης εμπειριας απο ζωντανες εμφανισεις δεν μπορω να συνεισφερω.παντως θυμαμαι σε ενα λαιβ που τα καθηκοντα του ηχοληπτη τα εκανε ενας dj που δεν καταλαβαινε "χριστο" απο ηχοληψια...περιττο να σας πω τι ηχο ειχαμε....

 
Ο ήχος που ακούμε πάνω στη σκηνή κατά κανόνα διαφέρει από αυτόν που ακούγεται κάτω. Πολλές φορές συμβαίνει ο ηχολήπτης να ξέρει τη δουλειά του και να βγάζει αξιόλογα πράγματα αλλά εμείς να μην τα αντιλαμβανόμαστε.

Δε νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί κανόνες. Ει δυνατόν να υπάρχει ένα μόνιτορ για τον καθένα πάνω στη σκηνή, και να παίζουμε σιγά. Ιδίως εμείς οι έγχορδοι οι οποίοι βαράμε την ένταση του ενισχυτή στο φουλ και νομίζουμε ότι έτσι θα ακουστούμε δυνατά κάτω, ενώ το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μην ακούμε κανέναν άλλον εκτός από μας, και να ξεκουφαίνουμε τους υπόλοιπους.

 
Θα συμφωνήσω με τον wasted_sunsets όσον αφορά τις εντάσεις των έγχορδων. ΜΗΝ ΤΣΙΤΩΝΕΤΕ τους ενισχυτές, απλά καθίστε τουλάχιστον 1-2 μέτρα μακριά από τα ηχεία τους για να ακούτε τον εαυτό σας καθαρά από αυτά. Εγώ κάνοντας αυτό και ζητώντας από τον ηχολήπτη μας καθαρά μπότα, snare, μπάσσο στο monitor μου...υπήρχαν φορές που δεν άκουγα σχεδόν καθόλου πλήκτρα και φωνή επάνω στο stage και όμως όλοι από κάτω μας έδιναν συγχαρητήρια για τον καθαρό ήχο και το δέσιμο της μπάντας.

Τα συνηθισμένα live stages δεν έχουν σωστές προδιαγραφές ήχου ούτε για την σκηνή ούτε για τον κόσμο με αποτέλεσμα όλοι να δυναμώνουν ανεξέλεγκτα και οι από κάτω να ακούνε απλά φασαρία και όχι μουσική.

Και για τους τραγουδιστές δυστυχώς δεν υπάρχει άλλο φάρμακο από το in-ear monitor...

 
Γιωργάρα θα τα σπάσουμε την Κυριακή ρε μεγάλε!!
Παντα, φιλε!! :twisted:

Παντως σαν συμβουλη απο επαγγελματιες μουσικους και ηχοληπτες σε μαγαζια κλειστα ή και τρυπες το σιγουρο ειναι ενα, ολοι να παιζουν σιγα πανω για να ακουvε ολοι οι μουσικοι,το ερωτημα ειναι ενα που απασχολει και μενα, τελικα απο τα Monitors τι ειναι σωστο να ακους φωνες,το μουσικο συνολο ή κατι αλλο?

 
Το ιδανικό είναι να υπάρχουν όσα monitor χρειάζεται και αυτά να βγάζουν ένα καλό mix της μπάντας. "Καλό" θα πει καθαρό και συνεπές προς αυτό που θες να ακούσει ο κόσμος από εσένα.Τι κι αν έχεις σούπερ ήχο κάτω όταν εσύ ακούς τη μπάντα επάνω και ξενερώνεις; ¶μα δεν περνάς εσύ καλά πώς θα ανεβάσεις και τον κόσμο;

Έχω κάνει αρκετά live με διάφορες μπάντες, με διάφορες μουσικές ιδότητες, σε διάφορα μουσικά είδη, και σε stages που κυμαίνονται από αυτοσχέδια πατάρια 2x2 σε ψιλομπαράκια μέχρι εξτραβαγκάντζες σαν το Rockwave. Παντού μπορείς να ακουστείς και να ακούς υπέροχα ή χάλια. Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ο ήχος σου, δηλαδή τι πρόθεση έχεις και πώς θα την υλοποιήσεις. Η καλύτερη λύση είναι ένας σύμβουλος - ηχολήπτης για τη μπάντα που θα είναι μαζί της στις πρόβες, στα live, στο στούντιο, παντού. Και, χωρίς να πρήζει τον resident μηχανικό, να τον βοηθά να βγάλει τον ήχο που θέλει η μπάντα. Αλλιώς, ισορροπείς τον ήχο επάνω και εμπιστεύεσαι τον ηχολήπτη για κάτω. Φροντίζεις να μάθεις το όνομά του και στο "καληνύχτα" λες και ένα "ευχαριστούμε τον τάδε στην κονσόλα". Όλοι θα γυρίσουν να τον δουν, οπότε ο καθείς με τις ευθύνες του... :wink:

 
συμφωνω η καθε σοβαρη μπαντα πρεπει να εχει τον ηχοληπτη της πλεον

παντως εμενα μια φορα μου χαν βαλει στο monitor να ακουω την κιθαρα μου μονο,τι μαλακια,φυσικα εβγαινε ενας αθλιος ηχος και ειχα ξενερωσει απιστευτα...

 
Παιδια ολα αυτα εχουν να κανουν με τον χωρο και το μπατζεντ της συναυλιας. αν το μπατζετ ειναι υψηλο , υπαρχει δυνατοτητα ο καθενας να εχει το μονιτορ του , οπου θα ακουει οτι τον βολευει και θα υπαρχουν επισης και side monitors που θα του επιτρεπουν να ακουει τελικα οτι παιζει το συγκροτημα και να νιωθει ανετος με το παιξιμο του επειδη ακουει και τον εαυτο του. φυσικα θα πρεπει ολα αυτα να τα επιτρεπει και ο χωρος , και να τα ρυθμισει σωστα ο ηχοληπτης, καθως και ο μουσικος να ξερει τι θελει. να μη ζηταει δηλαδη στο μονιτορ του οτι του κατεβει στο κεφαλι και μετα κατηγορει τον ηχοληπτη επειδη δεν ειναι μαντης.

 
εννοειται οτι ειναι θεμα budget συναυλιας...

Αρα καταληγουμε στο συμπερασμα οτι το καλυτερο για ολους πανω στην σκηνη ειναι να ακουν ενα καλο mix απο ολη την μπαντα στα monitor τους και οχι κατι μεμονομενο μιλαω και για τους drummer...

 
και παλι εξαρταται.

το σωστο ειναι να ακουνε απ'ολα δεν εχει σημασια απο που (γιατι μπορει να ειναι τοσο μικρο το παταρι που να ακους φωνες απο τα μονιτορ των φωνων κ.ο.κ ) και να ακουνε πιο καλα και ανετα το οργανο του ο καθενας.

 
Από τη δική μου -μικρή- πείρα, έχω καταλάβει ό,τι δεν πρέπει να ξενερώνω όταν η μίξη πάνω στη σκηνή δεν είναι αυτή που θα ΄θελα να "βγαίνει"κάτω, γιατί απλόυστατα... δεν είναι! Στα πρώτα λάιβ με ενοχλούσε - και με επηρέαζε. Αν υποθέσουμε ότι εμπιστεύεσαι τον ηχολήπτη ώστε το κοινό να ακούει καλά, τότε μπορείς να συμβιβαστείς με τον οn-stage ήχο. Το αντίθετο βέβαια είναι καταστροφικό... Το ιδανικό φυσικά είναι και πάνω και κάτω να έχει καλή μίξη, αλλά αν κάτι τέτοιο δεν γίνεται, νομίζω ότι πρέπει να φροντίσεις να ακούς κυρίως τον εαυτό σου καλά, και τους υπόλοιπους τουλάχιστον να τους ακούς (ΟΛΟΥΣ). Πάντα με την αυτοπεποίθηση ότι κάτω όλα είναι ΟΚ...

 
εγω ειμαι της αποψης να φτιαξεις τον ηχο πανω στην σκηνη πρωτα, σε ενταση προσιτη σε ολους και ας μην ειναι τσιτα !!(που δεν πρεπει να ειναι)!!

και απο κει και περα το κουμαντο να το κανει ο ηχοληπτης,τωρα μπορεις να επιζησεις και χωρις Monitor φτανει οι ενισχυτες των οργανων να μην ειναι πολυ μακρια απο τους μουσικους.

 
Γιωργάρα θα τα σπάσουμε την Κυριακή ρε μεγάλε!!
Παντα' date=' φιλε!! :twisted:

Παντως σαν συμβουλη απο επαγγελματιες μουσικους και ηχοληπτες σε μαγαζια κλειστα ή και τρυπες το σιγουρο ειναι ενα, ολοι να παιζουν σιγα πανω για να ακουvε ολοι οι μουσικοι,το ερωτημα ειναι ενα που απασχολει και μενα, τελικα απο τα Monitors τι ειναι σωστο να ακους φωνες,το μουσικο συνολο ή κατι αλλο?[/quote']

Πείτε μας και εμάς ρε παίδες να έρθουμε να σας θαυμάσουμε... 8)
 
συμφωνω η καθε σοβαρη μπαντα πρεπει να εχει τον ηχοληπτη της πλεον
Πολλές μπαντες βρίσκουν κάποιον "αρπαγμένο" που γουστάρει τα κουμπάκια και το λέγειν και τους ψήνει ότι θα κάνει παπάδες. Χρειάζεται γνώση και πείρα αυτό.

Οι μάγοι είναι λίγοι και δεν κυκλοφορούν ανάμεσα μας.

Αν έχετε να κάνετε με κάποιον επαγγελματία του venue (που δεν βαριέται) είναι πιό πιθανό να βγάλετε καλό ήχο.

παντως εμενα μια φορα μου χαν βαλει στο monitor να ακουω την κιθαρα μου μονο' date='τι μαλακια,φυσικα εβγαινε ενας αθλιος ηχος και ειχα ξενερωσει απιστευτα... [/quote']Ο ορισμός των monitor λέει ότι επειδή βρισκόμαστε παραταγμένοι στη σκηνή με τέτοιο τρόπο και απόσταση που μπορεί να μην ακούμε το μπάσο , τη φωνή ή κάτι άλλο, φτιάχνουμε μια μείξη στο προσωπικό μας μόνιτορ που να μας εξυπηρετεί.

Η λογική του ν' ακούω μόνο την κιθάρα μου δεν απευθύνεται σε μέλη μπάντας, αλλά σε ψώνια, και επειδή υπάρχουν πολλά τέτοια, μάλλον ο ηχολήπτης εκείνος συνήθησε... :lol:

Ζητήστε να σας φτιάξει ένα μιξ όπου να μη σας λείπει τίποτα (στο προσωπικό σας μόνιτορ) κι αφήστε τον ν΄αυτοσχεδιάσει μετά στα main monitors προς το κοινό.
 
toneless εχεις p.m

...η αληθεια ειναι ειναι οτι εκεινος ο ηχοληπτης ηταν κοπανος και βαριοταν

να κανει οτιδηποτε ακομα και soundcheck στην αρχη το πε κιολας και δεν ζηταγαμε πολλα σαν μπαντα να ακουνε ολοι επανω ειναι αυτο που ζηταμε καθε φορα,παντως 1 αντε 2 στους δεκα ειναι συνεργασιμοι αν δεν εισαι πολυ γνωστη μπαντα,οσο για τον προσωπικο ηχοληπτη εννοειται θελει ψαξιμο και μελετη γενικοτερα :roll:

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top