yannis_stollas είπε:
Εκεί θέλει «μαρκετινίστικα» να φτάσει ο Thomann.
Συνεχίστε να ψάχνετε… και όχι μόνο στο διαδύκτιο.
+1 για το χιούμορ. Η Fender Europe (έχει έδρα στο UK και αφορά όλη την Ευρώπη) και το service της είναι υπεύθυνο για την αξιολόγηση του εκάστοτε εργοστασιακού κατασκευαστικού προβλήματος (από την μάνα του που λέμε) όταν το όργανο είναι αξιώσεων και μετά από αρκετό καιρό από την αγορά του προτείνεται για αντικατάσταση από εμάς (όπως έγινε και με το Jaco). Κάτι σαν τον Άρειο Πάγο…! Y
Ο λόγος που οδήγησε τους Έλληνες καταναλωτές στο να θεωρούν 'αυτόματα' τις τιμές του Thomann πολύ φτηνές δεν είναι καμμία πανούργα 'μαρκετινίστικη' τακτική του Thomann αλλά κυρίως η τρομαχτική τιμολογιακή πολιτική των Ελλήνων αντιπροσώπων, πωλητών κτλ. Όταν ξαφνικά αγοράζεις προϊόντα στην μισή τιμή απο αυτή που μέχρι τώρα θεωρούσες νορμάλ, τότε οι τιμές σχεδόν οποιουδήποτε ευρωπαϊκού μαγαζιού με λογικές τιμές σου φαίνονται ευκαιρία.
Επειδή κι εγώ έχω δουλέψει κάποια χρόνια στον χώρο του εμπορίου όντας manager πωλήσεων για διάφορες εταιρίες θα ήθελα να καταθέσω δύο σκέψεις που πηγάζουν από την μέχρι τώρα εμπειρία μου.
Οι μητρικές εταιρίες, όταν παραδίδαμε ένα ελαττωματικό προϊόν, άλλες ζητούσαν την επιστροφη του πρωτού αποστείλουν το προϊόν αντικατάστασης και άλλες όχι. Οι πρώτες, όταν τους ασκούνταν πίεση και τους εξηγούσαμε οτι ο πελάτης είναι αγανακτισμένος καμμία φορά στέλναν το προϊόν αντικατάστασης πριν την "πραγματογνωμοσύνη". Όταν δεν μας δίναν άμεσα αντικατάσταση τότε φέρναμε με την επόμενη φόρτωση
με δική μας χρέωση ένα προϊόν αντικατάστασης και επιστρέφαμε το ελαττωματικό μετά στην εταιρία. Όταν η εταιρία έβγαζε το πόρισμά της, τότε μας έστελνε αντικατάσταση την οποία και στοκάραμε συνήθως ή καμμιά φορά μας επέστρεφαν τα χρήματά μας. Σημασία είχε ο πελάτης να μην δυσσαρεστηθεί και να εξυπηρετηθεί άμεσα. Όταν μία εταιρία παρέχει
τέτοιου έίδους αντιμετώπιση και προσωπική εξυπηρέτηση
τότε μόνο μπορεί ο πελάτης να προτιμήσει να ψωνίσει από κάποιον που έχει υψηλότερη τιμή ενώ υπάρχουν και φτηνότερες εναλλακτικές.
Παρόλαυτα η δική μου τιμολογιακή πολιτική ήταν πάντα μικρότερη ή ίση με το suggested price list όπως αυτό το έδινε η μητρική εταιρία με μικρό συνήθως περιθώριο κέρδους. Οι πιο πολλές ανταγωνίστριες εταιρίες δούλευαν με τιμές πάντοτε πάνω από τα επίσημα price list των εταιριών τους τα οποία ήταν και δημοσιευμένα στο ιντερνετ. Δυστυχώς μπορώ από πρώτο χέρι να επιβεβαιώσω ότι αυτές οι εμπορικές 'καταχρήσεις' γίνονται και σε αντικείμενα που δεν είναι αποκλειστικά αντικείμενα πόθου.
Εγώ ακόμη θυμάμαι εν έτει 2000 όταν άρχισα να αγοράζω μέσω ιντερνετ και ζητούσα καλύτερες τιμές από τα Ελληνικά μαγαζιά εξηγώντας τους ευγενικά ότι μπορώ να τα βρω σε καλυτερες τιμές, με αντιμετώπιζαν με ειρωνίες και αγένειες σχεδόν ανεξεραίτως.Αυτό ήταν πολύ υποτιμητικό προς εμένα και το θυμάμαι δυσσάρεστα. Εγώ τους εξηγιόμουν απο την αρχή ότι "προτιμώ να ψωνίσω απο εσάς αν είστε μέχρι και σε λογικά πλαίσια πιο ακριβοί. Κάντε μια καλυτερη τιμή παρακαλώ για να αγοράσω από εσάς."
Για να πάμε στο σήμερα, όταν ένα κατάστημα όπως εσείς δηλώσατε, έχει μόλις το 8% των πωλήσεων του σε λιανική και παρόλαυτα σε μονάχα σε ένα φόρουμ ακούγονται τόσες φωνές παραπόνων καταναλωτών προς την εταιρία σας, τότε πιστεύω να αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει πρόβλημα. Αν ήσασταν στο ebay, κάθε τέτοιο παράπονο θα σήμαινε και negative feedback για να μιλήσω με όρους e-commerce. Απλά να δώσω κι εγώ λίγο food-for-thought προς εσάς.
Εγώ διάβασα προσεκτικά τα ποστ σας και αντιλαμβάνομαι και μαθαίνω αρκετά πράγματα και συμφωνώ με αρκετά από όσα λέτε. Ελπίζω να βοηθήσουν τα σχόλια μου την αγορά μας να γίνει καλύτερη. Κανείς μας δεν θα είναι χαρούμενος πιστεύω αν αλλάξει καμμία νομοθεσία και εμφανιστεί π.χ. ενα υποκατάστημα Thomman στην Αθήνα και κλείσει τα μισά Ελληνικά καταστήματα μουσικών οργάνων. Αλλά ολα γίνονται απότομα και οι κινήσεις στρατηγικής πρέπει να γίνονται με πρόνοια εκ των προτέρων. Όχι εκ των υστέρων σε στυλ "όλοι αγοράζουν από τον Thomann, ας ρίξουμε τις τιμές γιατί δεν πουλάμε τίποτα" αλλά περισσότερο θετικές εκ-των-προτέρων κινήσεις στο στυλ " ας προσφέρουμε τιμές παρόμοιες με τον Thomann αλλά καλύτερη εξυπηρέτηση από τον Thomann" (βλ. τα σχόλιά μου παραπάνω).
Συγγνώμη για το μακροσκελές ποστ. Θα χαρώ να ακούσω τις σκέψεις ολονών σας πανω σε αυτά που ανέφερα.