• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

'Εκχώρηση' μιας κλίμακας σε άλλη

STEFANOS604

Νέο μέλος
Μηνύματα
385
Πόντοι
16
Ο τίτλος θα έπρεπε να είναι πιο μακρόσυρτος…:

( ‘’Εκχώρηση’’ μουσικής νότας/κλίμακας σε άλλη για λόγους εύκολης εκμάθησης συγκεκριμένων μουσικών οργάνων’’ )

Με το πρόσφατο ποστάρισμα με θέμα:

‘’Μάθετε εύκολα , αν ξέρετε φλογέρα, ζουρνά ‘’:

και επειδή η συγκεκριμένη τονικότητα του ζουρνά είναι η G# ( έτσι τον κούρδισα) κατά την εκμάθηση του δεν μου ήταν βολικό (και πιστεύω είναι φυσικό και για άλλους) να παίζω και να εκφωνώ μέσα μου την κλίμακα :

G# - A# - B# - C# - D# - E# - F##

Έκανα λοιπόν την ‘’εκχώρηση αυτής’’,  στην κλίμακα C D E F G A B

Δηλαδή το G# στο C  , το A#  στο D ……

Το ίδιο ακριβώς κάνω χρόνια και με τις φυσαρμόνικες (αφού ξέροντας τη μια τονικότητα ενός τρόπου ξέρεις αυτομάτως και τις υπόλοιπες 11 τονικότητες – το ίδιο λοιπόν συμβαίνει και με το ζουρνά και τη φλογέρα , αν και αυτά παράγονται σε λίγες τονικότητες….).

Η εκμάθηση κατά αυτόν τον τρόπο γίνεται πολύ εύκολη

Θα μπορούσα απ’ την αρχή με μια λέξη – Τονική Μεταφορά και  Όργανα Μεταφοράς – να περιγράψω το θέμα,  όμως δεν ισχύει (όσον αφορά τους δακτυλισμούς) σ’ όλα τα μουσικά όργανα.

Φυσικά (είμαι ηλεκτρονικός) κάθε νότα , όπως και να την ονομάζει κάθε λαός ή το πώς την εκχώρησα εγώ σε κάποια άλλη (πχ την τονική G# στην C) έχει συγκεκριμένη συχνότητα.

Με πιο απλά λόγια στη νότα ‘’ΝΤΟ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του C , στο ‘’ΡΕ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του D ……..ή πιο ‘επιστημονικά’ μια  C είναι πχ 264 Hz αλλά η ‘’ΝΤΟ’’ ή οποιαδήποτε άλλη ονομασία μπορεί και όχι. 

Μουσικοί που παίζουν άλλα μουσικά όργανα (πιάνο , κιθάρα…)  χρειάζονται μήνες πρακτική εξάσκηση για να μάθουν να μεταπηδούν από μια τονικότητα σε μια άλλη (τρανσπόρτο) ενώ ο παίχτης :

• Φυσαρμόνικας διατονικής και χρωματικής

• Φλογέρας

• Ζουρνά

• Τρομπέτας

Βγάζει από την τσέπη του ή το βαλιτσάκι του το όργανο με το κατάλληλο key.

Ελπίζω να μη δημιούργησα σύγχυση και ότι δεν είμαι ο μόνος που χρησιμοποιεί αυτή την ‘εκχώρηση’.

 
δηλαδη μεταπηδάς διαστήματα σε ολες τις νοτες του κομματιου τόσα οσα ειναι και το διαστημα απο τον αρχικο τονο που το έχεις μάθει το κομμάτι?

Αν δηλαδη το κομματι ειναι απο C και θελεις να το παιξεις απο D παει ολη η σειρα +2 ημιτονια? Πως το ανακαλυψες αυτο κυρ στέφανε? Αυτο ειναι φοβερό!!! Δεν πηγαινε το μυαλό μου με τίποτα.

Η C εχει διαφορετικη συχνότητα απο την Ντο ? και αυτό  δεν το ξερα.

 
atreu73 είπε:
Αυτο παλι πως το βρήκες?

Υπαρχει καποιος ευκολος τρόπος?

 
cos_dr είπε:
Αυτο παλι πως το βρήκες?

Υπαρχει καποιος ευκολος τρόπος?
Η απλή μέθοδος των τριών

1. Μετράς με τα δάχτυλα

2. Μετά κοιτάς το άδειο περιτύλιγμα

3. Και τέλος κοιτάς το γεμάτο περιτύλιγμα

 
εγω ξερω οτι εχουμε λυσσαξει της πεινας εδω γιατι αργησαν τα σουβλάκια.

 
Αρχίσατε πάλι το τρολλάρισμα. Λυπάμαι αλλά ταυτόχρονα χαίρομαι  ίσως κάποιοι κατανοούν τι θέλω να πω και βοηθηθούν στα όργανα:

• Φυσαρμόνικας διατονικής και χρωματικής

• Φλογέρας

• Ζουρνά

• Τρομπέτας

Το ΝΤΟ σε εισαγωγικά (‘’ΝΤΟ’’) φαίνεται δεν το πρόσεξες..

…..με πιο απλά λόγια στη νότα ‘’ΝΤΟ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του C , στο ‘’ΡΕ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του D ……..ή πιο ‘επιστημονικά’ μια  C είναι 264 Hz αλλά η ‘’ΝΤΟ’’ ή οποιαδήποτε άλλη ονομασία μπορεί και όχι

Πιστεύω τώρα να είναι πιο κατανοητό τη ήθελα να πω κι όχι να κάνω τον ‘’έξυπνο’’ ….

nuomicroniotazetaalphapi3AC0nutauetasigmaeta_zps873be55f.jpg


 
@STEFANOS604, με ολο το σεβασμο επετρεψε μου να πω 2 πραγματα:

Πρωτον, το post σου μιλαει για κατι αυτονοητο. Κατι που κανουν αυτοματα οι περισσοτεροι μουσικοι. Και απλα σημαινει οτι αντιμετωπιζεις τις νοτες ως διαστηματα/βαθμιδες και οχι ως απολυτες τιμες.Ειναι σα να μας λες ''αν διψασετε...πιειτε νερο''. Για να σε βοηθησω κι εγω, και για να μην λες την G#...Ντο και την C#...Φα, υπαρχει η ονομασια των βαθμιδων(Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV, V, VI, VII,) που ισχυει για καθε τονικοτητα.

Δευτερον, όροι οπως ''εκχωρηση'' και φρασεις οπως ''η C εχει αλλη συχνοτητα απο την ''ΝΤΟ'''', οσο και αν ''δουλευουν'' για σενα, δεν παυουν να αποτελουν ''ιδιαιτερες καινοτομιες του δικου σου κοσμου''. Εισαι σιγουρος οτι θελεις να τις μεταφερεις δημοσια?

Φιλικα, και sorry για το ''τρολλαρισμα''.

 
Ντο σε εισαγωγικά.

Α.... τώρα κατάλαβα. Ειναι .... ντο και καλά.

Θα μπορούσαμε να πουμε και εγχυση μιας κλιμακας σε άλλη?

Δηλαδη ειναι σωστή η διατύπωση  "Το αποτέλεσμα της εγχυσης μιας κλίμακας σε άλλη κλίμακα, ονομάζεται εγχυμα κλίμακας"?

 
Εγώ πάντως σήμερα μόλις έβαλα το βίντεο με το ζουρνά σε φίλο που δεν πολυασχολείται με internet, και του το έβαλα χωρίς προειδοποίηση ανάμεσα σε βιντεάκια του τύπου Αντρέας άνεργος, Μήτσος δενδροπόταμος κλπ, και όχι μόνο δεν του φάνηκε παράταιρο αλλά αντίθετα λειτούργησε πολύ πιο έντονα από τα κλασσικά αυτά βίντεο ( κάηκε τελείως το άτομο). Θεωρώ λοιπόν ότι ο Στέφανος είναι, με μεγάλη διαφορά, ο τοπ υποψήφιος για να γίνει διάσημος σε όλη την Ελλάδα από όσους έχουν βάλει δουλειά τους στο σάιτ.

timthumb.php
 

 
Γι αυτο μια φορα σε μια προβα παλία μου λεει  ο κιθαρίστας

- Λοιπον, σημερα θα το παμε απο C

- Oκ (του λεω) παμε.

- Στοπ!

- Τι εγινε?

- Ειπαμε C

- E, απο Ντο το παίζω.

- Οχι Ντο ρε μ#$@#$κα, από C ειπαμε!

- Μα το ιδιο δεν λεμε?

- Χωρις εισαγωγικά ρε!

χαχαχαχααχχαχαχχααχαχααχα

 
STEFANOS604 είπε:
Αρχίσατε πάλι το τρολλάρισμα.
Aν ενας αποφοιτος δημοτικου μπει να γραψει σε φορουμ μαθηματικων τη σπουδαια ανακαλυψη του οτι οποιον αριθμο πολλαπλασιασεις με το 9 τοτε το αθροισμα των ψηφιων εκεινου του αριθμου ειναι παλι 9 (π.χ 3 x 9 = 27 αρα 2+7=9, 7x9=63 αρα 6+3=9, 123x9=1107 αρα 1+1+0+7=9 κλπ), πως πιστευετε οτι θα τον αντιμετωπισουν οι μαθηματικοι? Ποιος θα ευθυνεται για το τρολλαρισμα?
Αυτο που κανουμε, αν οχι ολοι, καποιοι απο μας ειναι αυτο που ειπε ο συμφορουμιτης (Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV, V, VI, VII,). Αν δηλαδη ενα κομματι εχει αρμονια πχ C F G τοτε ειναι για μενα ΙΙΙ, VI VII, οποτε γνωριζοντας αυτο μπορω να παιξω το κομματι σε ολες τις τονικοτητες ευκολα.

 
............ και ο κυρ Στέφανος, αφου παραδέχτηκε οσα του καταλόγισαν οι ιεροεξεταστές-γνώστες της ορθής διατύπωσης της θεωρίας της μουσικής για να αποφύγει την πυρά, φεύγοντας απο το topic ψέλλισε..........

  ".... κι όμως.... εκχωρείται"

λολ

 
Οταν παιζουμε G# αντι για C, λογω μεταφορας τονικότητας, η G# είναι "C"

Oυτε τωρα το κατάλαβα?

 
Δεν είναι ότι με ενοχλεί η "χαβαλετζίδικη" διάθεση στα ποστ, ούτε και τα πειράγματα, το αντίθετο μάλιστα.. Αυτό που (με) ενοχλεί αρκετά είναι όταν το "τρολλάρισμα" γίνεται με μια γερή δόση εμπάθειας. Αυτό το να περιμένεις τον άλλον (ο οποίος άλλος είναι πολύ συγκεκριμένος εδώ και κάτι μήνες) για να του την πεις. Και να του την πεις από θέση ισχύος, γιατί όταν αρχίζουν να "τρολλάρουν" 10 άτομα και να τον κολλάνε στον τοίχο, ούτε ιδιαίτερη μαγκιά χρειάζεται αλλά ούτε και επιτυχημένο είναι το "τρόλλινγκ".

Δεν προσβάλλει κανέναν το ποστ του STEFANOS604, οπότε μπορείτε απλά να γράψετε διορθώσεις ή να εκφράσετε ευγενικά την αρνητική άποψή σας. Εντέλει, μπορείτε και να προσπεράσετε. Αν ήταν π.χ. να ασχολείται ο καθένας με το αποτυχημένο χιούμορ του cos_dr, θα ήμαστε μόνιμα off-topic.

 
NoIzY είπε:
Δεν είναι ότι με ενοχλεί η "χαβαλετζίδικη" διάθεση στα ποστ, ούτε και τα πειράγματα, το αντίθετο μάλιστα.. Αυτό που (με) ενοχλεί αρκετά είναι όταν το "τρολλάρισμα" γίνεται με μια γερή δόση εμπάθειας. Αυτό το να περιμένεις τον άλλον (ο οποίος άλλος είναι πολύ συγκεκριμένος εδώ και κάτι μήνες) για να του την πεις. Και να του την πεις από θέση ισχύος, γιατί όταν αρχίζουν να "τρολλάρουν" 10 άτομα και να τον κολλάνε στον τοίχο, ούτε ιδιαίτερη μαγκιά χρειάζεται αλλά ούτε και επιτυχημένο είναι το "τρόλλινγκ".

Δεν προσβάλλει κανέναν το ποστ του STEFANOS604, οπότε μπορείτε απλά να γράψετε διορθώσεις ή να εκφράσετε ευγενικά την αρνητική άποψή σας. Εντέλει, μπορείτε και να προσπεράσετε. Αν ήταν π.χ. να ασχολείται ο καθένας με το αποτυχημένο χιούμορ του cos_dr, θα ήμαστε μόνιμα off-topic.
Μη γραφεις τετοια, θα σου πουνε οτι κανεις μπαμ οτι πουλας πνευμα ηθικης κ αντιλογιας, οτι κουνας το δαχτυλο σε συμφορουμιτες σου κτλ.

Για μενα, καλυτερα δε θα μπορουσες να τα χες γραψει.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top