- Μηνύματα
- 385
- Πόντοι
- 16
Ο τίτλος θα έπρεπε να είναι πιο μακρόσυρτος…:
( ‘’Εκχώρηση’’ μουσικής νότας/κλίμακας σε άλλη για λόγους εύκολης εκμάθησης συγκεκριμένων μουσικών οργάνων’’ )
Με το πρόσφατο ποστάρισμα με θέμα:
‘’Μάθετε εύκολα , αν ξέρετε φλογέρα, ζουρνά ‘’:
και επειδή η συγκεκριμένη τονικότητα του ζουρνά είναι η G# ( έτσι τον κούρδισα) κατά την εκμάθηση του δεν μου ήταν βολικό (και πιστεύω είναι φυσικό και για άλλους) να παίζω και να εκφωνώ μέσα μου την κλίμακα :
G# - A# - B# - C# - D# - E# - F##
Έκανα λοιπόν την ‘’εκχώρηση αυτής’’, στην κλίμακα C D E F G A B
Δηλαδή το G# στο C , το A# στο D ……
Το ίδιο ακριβώς κάνω χρόνια και με τις φυσαρμόνικες (αφού ξέροντας τη μια τονικότητα ενός τρόπου ξέρεις αυτομάτως και τις υπόλοιπες 11 τονικότητες – το ίδιο λοιπόν συμβαίνει και με το ζουρνά και τη φλογέρα , αν και αυτά παράγονται σε λίγες τονικότητες….).
Η εκμάθηση κατά αυτόν τον τρόπο γίνεται πολύ εύκολη
Θα μπορούσα απ’ την αρχή με μια λέξη – Τονική Μεταφορά και Όργανα Μεταφοράς – να περιγράψω το θέμα, όμως δεν ισχύει (όσον αφορά τους δακτυλισμούς) σ’ όλα τα μουσικά όργανα.
Φυσικά (είμαι ηλεκτρονικός) κάθε νότα , όπως και να την ονομάζει κάθε λαός ή το πώς την εκχώρησα εγώ σε κάποια άλλη (πχ την τονική G# στην C) έχει συγκεκριμένη συχνότητα.
Με πιο απλά λόγια στη νότα ‘’ΝΤΟ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του C , στο ‘’ΡΕ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του D ……..ή πιο ‘επιστημονικά’ μια C είναι πχ 264 Hz αλλά η ‘’ΝΤΟ’’ ή οποιαδήποτε άλλη ονομασία μπορεί και όχι.
Μουσικοί που παίζουν άλλα μουσικά όργανα (πιάνο , κιθάρα…) χρειάζονται μήνες πρακτική εξάσκηση για να μάθουν να μεταπηδούν από μια τονικότητα σε μια άλλη (τρανσπόρτο) ενώ ο παίχτης :
• Φυσαρμόνικας διατονικής και χρωματικής
• Φλογέρας
• Ζουρνά
• Τρομπέτας
Βγάζει από την τσέπη του ή το βαλιτσάκι του το όργανο με το κατάλληλο key.
Ελπίζω να μη δημιούργησα σύγχυση και ότι δεν είμαι ο μόνος που χρησιμοποιεί αυτή την ‘εκχώρηση’.
( ‘’Εκχώρηση’’ μουσικής νότας/κλίμακας σε άλλη για λόγους εύκολης εκμάθησης συγκεκριμένων μουσικών οργάνων’’ )
Με το πρόσφατο ποστάρισμα με θέμα:
‘’Μάθετε εύκολα , αν ξέρετε φλογέρα, ζουρνά ‘’:
και επειδή η συγκεκριμένη τονικότητα του ζουρνά είναι η G# ( έτσι τον κούρδισα) κατά την εκμάθηση του δεν μου ήταν βολικό (και πιστεύω είναι φυσικό και για άλλους) να παίζω και να εκφωνώ μέσα μου την κλίμακα :
G# - A# - B# - C# - D# - E# - F##
Έκανα λοιπόν την ‘’εκχώρηση αυτής’’, στην κλίμακα C D E F G A B
Δηλαδή το G# στο C , το A# στο D ……
Το ίδιο ακριβώς κάνω χρόνια και με τις φυσαρμόνικες (αφού ξέροντας τη μια τονικότητα ενός τρόπου ξέρεις αυτομάτως και τις υπόλοιπες 11 τονικότητες – το ίδιο λοιπόν συμβαίνει και με το ζουρνά και τη φλογέρα , αν και αυτά παράγονται σε λίγες τονικότητες….).
Η εκμάθηση κατά αυτόν τον τρόπο γίνεται πολύ εύκολη
Θα μπορούσα απ’ την αρχή με μια λέξη – Τονική Μεταφορά και Όργανα Μεταφοράς – να περιγράψω το θέμα, όμως δεν ισχύει (όσον αφορά τους δακτυλισμούς) σ’ όλα τα μουσικά όργανα.
Φυσικά (είμαι ηλεκτρονικός) κάθε νότα , όπως και να την ονομάζει κάθε λαός ή το πώς την εκχώρησα εγώ σε κάποια άλλη (πχ την τονική G# στην C) έχει συγκεκριμένη συχνότητα.
Με πιο απλά λόγια στη νότα ‘’ΝΤΟ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του C , στο ‘’ΡΕ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του D ……..ή πιο ‘επιστημονικά’ μια C είναι πχ 264 Hz αλλά η ‘’ΝΤΟ’’ ή οποιαδήποτε άλλη ονομασία μπορεί και όχι.
Μουσικοί που παίζουν άλλα μουσικά όργανα (πιάνο , κιθάρα…) χρειάζονται μήνες πρακτική εξάσκηση για να μάθουν να μεταπηδούν από μια τονικότητα σε μια άλλη (τρανσπόρτο) ενώ ο παίχτης :
• Φυσαρμόνικας διατονικής και χρωματικής
• Φλογέρας
• Ζουρνά
• Τρομπέτας
Βγάζει από την τσέπη του ή το βαλιτσάκι του το όργανο με το κατάλληλο key.
Ελπίζω να μη δημιούργησα σύγχυση και ότι δεν είμαι ο μόνος που χρησιμοποιεί αυτή την ‘εκχώρηση’.