Μάθετε εύκολα, αν ξέρετε φλογέρα, ζουρνά

cos_dr είπε:
Βυζαντινή? Τα Παβουγαδικεζωνί λες?
Αυτά λέω ,αν και ενώ είχα την ευκαιρία να τα μάθω σε μικρή ηλικία -όταν συμμετείχα σε Βυζαντινή χορωδία από γνώστη ιερέα ,όμως δυστυχώς δεν μπόρεσα ,ούτε μετά από χρόνια που προσπάθησα , μπορώ να τα διαβάσω ενώ ξέρω ''απ' έξω'' αρκετά τροπάρια όπως ακριβώς τα διαβάζει ο ψάλτης από Βυζαντινή παρτιτούρα.

 
Είχα προσπαθήσει να μάθω να παίζω με ένα χαζοφτηνό ζουρναδάκι, αλλά γρήγορα τα παράτησα καθώς δε μπόρεσα να βγάλω ήχο. Θέλω να ξαναπροσπαθήσω οταν βρω χρόνο, καθώς με ενθουσιάζει ο ήχος του ζουρνά (βρίσκω πολύ "ρουόκ" τον τραχύ, ωμό του ήχο) και είναι απ'τα αγαπημένα μου όργανα της μουσικής μας (-Βαλκάνια-Ανατολία-Καύκασος) παράδοσης.

Θα προσμένω στο επομενο βίντεό σας με ενθουσιασμό. Θα μπορούσατε να ποστάρετε κ ιστότοπους που θεωρείτε αξιόλογους για online καθοδήγηση στο όργανο. 

 
STEFANOS604 είπε:
Αυτά λέω ,αν και ενώ είχα την ευκαιρία να τα μάθω σε μικρή ηλικία -όταν συμμετείχα σε Βυζαντινή χορωδία από γνώστη ιερέα ,όμως δυστυχώς δεν μπόρεσα ,ούτε μετά από χρόνια που προσπάθησα , μπορώ να τα διαβάσω ενώ ξέρω ''απ' έξω'' αρκετά τροπάρια όπως ακριβώς τα διαβάζει ο ψάλτης από Βυζαντινή παρτιτούρα.
  Μπραβο παντως κυρ Στέφανε, παιζεις και εχεις και μεράκι.

Οδηγους μην φτιαχνεις μονο τυπου εφαρμογης του κυκλου των πεμπτων στην τζαζ με κακες διατυπωσεις, ανακριβειες και λάθη και εισαι μια χαρά.

Αντε, μακαρι να φτασω στην ηλικια σου και να εχω το μυαλο, την ορεξη και την ικανοτητα να παιζω και να μαθαινω.

Ασε τη πολλή μουσικη θεωρια στα γεράματα, αφου εχεις καλο αυτι, μεινε στην πράξη.

Βαλε μας παλι καμμια φλογερα, σαν τα προηγουμενα βιντεο, πιασε ενα ωραιο τοπίο και χώσε, καλά το πηγαίνεις...............

Και εγω το σκεφτομαι για ψάλτης, εχει και τα τυχερά.

 
cos_dr είπε:
... Οδηγους μην φτιαχνεις μονο τυπου εφαρμογης του κυκλου των πεμπτων στην τζαζ με κακες διατυπωσεις, ανακριβειες και λάθη και εισαι μια χαρά.....

... Ασε τη πολλή μουσικη θεωρια στα γεράματα, αφου εχεις καλο αυτι, μεινε στην πράξη.
Είπες τον καλό λόγο αλλά έριξες και το καρφί...

Ανοίγεις παλιές πληγές αλλά κι εγώ δεν πτοούμαι όταν πιστεύω ότι έχω δίκιο και πάντα προσπαθώ μέσα από το διάλογο, όχι όμως από τρολλαρίσματα – κι αυτός ήταν ο λόγος που αποχώρησα -  να πείσω ή να με πείσουν .

Για τον κύκλο των 5ων έχω βρει 22 εφαρμογές που τις εφαρμόζω σ’ όλα τα όργανα που παίζω , εκ των οποίων σας παρουσίασα μόνο τις 10 που κλειδώθηκαν και  ‘χαλασμός‘ έγινε στη μια εφαρμογή εδώ:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=202642.30  με κατάληξη την : Απάντηση #37

(όπως είχα αναφέρει τα ίδια έλεγε και λέει – αφού η ιστοσελίδα της υπάρχει- και η καθηγήτρια Ωδείου Πιάνου εδώ: http://www.networkedblogs.com/LWZpo

αλλά και δεκάδες ξένες ιστοσελίδες λένε ακριβώς αυτά που έλεγα κι εγώ:πχ ΕΔΩ:

http://www.hearandplay.com/main/who-else-wants-to-learn-2-5-1-chord-progressions-in-every-key

Όμως στις άλλες 2 εφαρμογές του κύκλου (δικής μου ‘’ανακάλυψης’’ ) δεν υπήρξε κανένα σχόλιο:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=202715.0

http://www.noiz.gr/index.php?topic=202686.0

Είναι λοιπόν ευκαιρία και με νηφαλιότητα να ξαναδείτε τα συγκεκριμένα 3 θέματα και να συζητήσουμε τα 2 ασχολίαστα , αφού το 3ο έχει κλειδωθεί και τότε θα αναπτύξω,όχι όλες μαζί, αλλά μια-μια τις υπόλοιπες εφαρμογές.Φυσικά και έλαβα υπ' όψη τα λεγόμενα όσων ποστάρισαν με επιχειρήματα (πχ Nikolas..)

Το ξέρω το παρόν ποστάρισμα είναι εκτός θέματος , όχι όμως με δική μου υπαιτιότητα και μπορεί να διαγραφεί , θα ήταν όμως λάθος να κλειδωθεί το θέμα…

 
Κύριε Στέφανε μπράβο σας για το μεράκι σας. Εξαιρετικά τα τσιφτεντέλια και το χιτζαζ στο κανάλι σας στο youtube.

 
VangelisV είπε:
Κυριε Στεφανε πολυ ενδιαφερουσες ολες οι μουσικες ασχολιες σας και σας θαυμαζω που στα 70 παρα σας χρονια εχετε την ορεξη να ασχολειστε με ολα αυτα. Απλα θα πρεπει να βρειτε εναν πιο ωραιο και κατανοητο τροπο να τα παρουσιαζετε στο κοινο. Οτι αφορα εικονες, κειμενα, γραμματοσειρες, χρωματα κτλ.  :)
Θα χαιρόμουν να υποδείξετε πιο καλό τρόπο. Έχω διδάξει περίπου 13 έτη και πιστεύω έχω κάποια εμπειρία. Τουλάχιστον από τα εκατοντάδες e-mail που λαμβάνω φαίνεται ο τρόπος να είναι κατανοητός.

Συμφωνώ ότι τα χρώματα ίσως κουράζουν μερικούς , η άποψη μου όμως είναι ότι δίνουν έμφαση εκεί που πρέπει.

Πχ το video είναι πιστεύω απλούστατο και κατανοητό και ότι η παρακάτω φωτογραφία , άσχετα με τα χρώματα και τη γραμματοσειρά αξίζει ‘'χίλιες λέξεις'’.

Μακάρι να εύρισκα κι εγώ κάτι παρόμοιο όταν αναζήτησα πληροφορίες.

Δεν είναι υπερβολή να πω ότι για να καταλήξω στο αποτέλεσμα που ακούτε στο video διέθεσα πάνω από 30 ώρες για το κούρδισμα και ακόμα δεν είμαι 100% ικανοποιημένος από το ηχητικό αποτέλεσμα και συνεχίζω τους πειραματισμούς γι αυτό και στη φωτογραφία βλέπετε 9 διαφορετικά επιστόμια για τον ίδιο ζουρνά και καθένα παράγει και κάτι το διαφορετικό (ηχόχρωμα , δύναμη φυσήματος, εύκολα/δύσκολα στο μπούκωμα από τα σάλια…)

mouthpieces_zps6326c39a.jpg


 
theStratWithin είπε:
.....Θα μπορούσατε να ποστάρετε κ ιστότοπους που θεωρείτε αξιόλογους για online καθοδήγηση στο όργανο.  
Θα βρείτε πληροφορίες στην περιγραφή του Youtube αυτού του video

Επίσης Video που μου άρεσαν και προσπαθώ να μάθω:

Armenian + Turkish zurna




 
Όπως είπα σε προηγούμενο  ποστ  συνεχίζω τους πειραματισμούς με το επιστόμιο και καλαμάκι και ίσως κάποιος με γνώσεις κυρίως χημείας θα μπορούσε να βοηθήσει.

Τους πειραματισμούς τους συνεχίζω για 2 λόγους:

1. Το καλαμάκι από αναψυκτικά .

Το πρόβλημα μου είναι: Το πλαστικό καλαμάκι παρουσιάζει κάπου-κάπου κάποια αστάθεια (φτιάχνοντας τα , μερικά τα έχω ισιώσει περνώντας πάνω από πετσέτα ηλεκτρικό σίδερο – τα πιο επιτυχημένα - άλλα τα έχω ισιώσει κάπως με το νύχι και  τα έχω ‘χτυπήσει’ με τα δόντια να ισιώσουν , αλλά κάποια στιγμή , όχι πάντα, μετά από παίξιμο  3- 5 λεπτών αποφορμάρονται λίγο και ο ζουρνάς δίνει ‘’τσίριγμα’’ ειδικά στις 3 υψηλές νότες της διατονικής του , το 'μασάω' λίγο και τις περισσότερες φορές επαναφορμάρεται αμέσως).

2. Συσσώρευση σίελων στο καλαμάκι

Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι μετά από παίξιμο  3- 5 λεπτών σταγόνες από σάλια που συσσωρεύονται  στο καλαμάκι το ‘μπουκώνουν’ λίγο με αποτέλεσμα όχι καθαρό ήχο (τα από ζαχαροκάλαμο ίσως απορροφούν περισσότερο τα σάλια και ίσως γι αυτό παίζουν τόση πολύ ώρα οι ζουρνατζήδες επαγγελματίες). Αφαιρώντας το επιστόμιο και φυσώντας το απ’ την ανάποδη φεύγουν οι σταγόνες και ο ήχος γίνεται πάλι ολοκάθαρος.

Επειδή μου κάνει εντύπωση το πώς οι τσιγγάνοι αλλά και γενικά οι ζουρνατζήδες,  παράγουν τόσο καθαρό ήχο φτιάχνοντας το καλαμάκι  από καλάμι (εγώ προσπάθησα από τα 10 που αγόρασα σε διάφορα μήκη και σχήματα , λέπτυνση με ξυραφάκι , πέρασμα με πυρακτωμένη λάμα να σκληρύνει… και δυστυχώς τα χάλασα όλα απλά καταφέρνοντας σε μερικά να παράγω όλες τις νότες σωστά εκτός από τις 3 υψηλές νότες  της διατονικής που δεν κουρδίζονταν – άρα στην ουσία , μου ήταν άχρηστος ο ζουρνάς ).

Ενώ με το καλαμάκι αναψυκτικού απλά παρουσιάζονται  που και που μόνο τα ανωτέρω 2 προβλήματα.

Ρώτησα σε διάφορα Αρμένικα sites και στα  διάφορα video, ελληνικά και ξένα του Youtube , με ζουρνάδες , τα οποία όμως τα έχουν ανεβάσει χρήστες και όχι ζουρνατζήδες (Θα ήταν βέβαια παράξενο να ‘’αρθρογραφούσαν’’ ή να κάνουν uploading οι τσιγγάνοι!!) αλλά δεν πήρα απάντηση.

readyvsminemouthpiece_zps685565f5.jpg


Η βοήθεια που ζητάω είναι

• αν υπάρχει λύση στα αναφερθέντα 2 προβλήματα για να παραμένει σταθερό το άνοιγμα της τσαμπούνας και για τη μη συσσώρευση σάλιων .

• Αν υπάρχει δυνατότητα κατασκευής τσαμπούνας από κάποιο άλλο υλικό στο σχήμα του ζαχαροκάλαμου (κόλουρος κώνος)

• Αν σκέφτεστε κάποιο άλλο υλικό

Ευχαριστώ

 
To προβλημα με το σαλιο, οχι μονο στο ζουρνα αλλα και σε αλλα οργανα που χρησιμοποιουν mouthpiece, ειναι επειδη ειστε αρχαριος. Η λυση που προτεινουν ολοι ειναι μια...εξασκηση:)

 
κανε μια παροχετευση στο καλαμάκι, οπως εχουν οι εξατμισεις για να μην μαζευουν υγρασια.

  επισης θελει προσοχη σε ρουφηγμα γιατι υπαρχει κινδυνος αναρρόφησης.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα