Εφαρμοσμένη Κιθαρολογία 101

atalantos

Νέο μέλος
Μηνύματα
6
Πόντοι
1
Χαιρετώ τους αξιόλογους «συμφορουμίτες και συμφορουμίτησες»

Σαν νέος στο site θέλω να πω ένα μπράβο σε όλους όσους συμμετέχουν (γράφουν – συντονίζουν) για την δουλειά που κάνουν.

Επίσης σαν νέος σε συμμετοχή σε κάποιο forum θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες απορίες μου.

Μερικές φορές "στον ύπνο μου βλέπω ότι" παίζω κιθάρα.

Πριν μερικές μέρες, βλέποντας ένα video για το σόλο του Hotel California είπα "να ονειρευτώ ότι μπορώ" να το παίξω. Τότε (ξύπνησα γιατί κατέληξε σε εφιάλτη) διαπίστωσα ότι στη κιθάρα πρέπει να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις. Από το noiz πήρα τις πρώτες ιδέες και πληροφορίες για βιβλία που ασχολούνται με αυτό το θέμα. Σκοπός μου δεν είναι να μου πάρω απάντηση για το τι πρέπει να κάνω (για αυτό δεν αναφέρω και το πρόβλημα) αφού  e-setup δεν γίνετε.

Απλά στο δρόμο για την Ιθάκη, μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες. Και για να μη κουράζω τους αναγνώστες τις παραθέτω:

Α) ΣΗΜΑ ΚΙΘΑΡΑΣ

Μετά από σχετικό ψάξιμο στο internet βρήκα ότι το σήμα της κιθάρας (για καθαρό ήχο) έχει μια ημιτονοειδής μορφή της τάξης 10 – 100mV peak to peak. Αυτό που δεν βρήκα είναι η συχνότητα και το πλάτος και πως όλα αυτά μεταβάλλονται στα διάφορα πατήματα της ταστιέρα.

(το θέμα ξεκίνησε θέλοντας να φτιάξω έναν προενισχυτή)

Β) ΣΚΕΥΡΩΜΑ

Τα μεγαλύτερα μανίκια, πχ 24ταστα σε σχέση με 21ταστα, φορώντας της ίδιας μάρκας – διατομής χορδές και έχοντας το ίδιο πάχος και ξύλο και βρίσκονται στον ίδιο χώρο, επηρεάζονται περισσότερο;

Γ) SETUP

(Δεν αναφέρομαι μόνο ή και σε μένα ) Σκοπός μου είναι κάποια στιγμή να φτιάξω μία μετάφραση κάποιου από τα βιβλία για setup. Αυτό ίσως βοηθήσει κάπως την κατάσταση για τους αρχάριους, αλλά επειδή ποτέ δεν γίνεται να ξεπεραστεί η εμπειρία ενός ειδικού,

τι γίνετε στη περίπτωση που το setup κοστίζει πιο πολύ από το ίδιο το όργανο;

Δ) ΜΙΚΡΟ ΔΑΚΤΥΛΟ

Σε τι εκτίμηση το έχετε; Έχω δει σε διάφορα βιβλία – μαθήματα σχεδόν να παραμερίζετε και έχω δει αρκετούς κιθαρίστες να παίζουν σαν να είναι κουλοί. Εγώ προσπαθώ να το χρησιμοποιώ όσο πιο πολύ γίνετε και βλέπω ότι τις περισσότερες φορές βολεύει η χρήση του. Αλλά τι γίνετε με όσους προανέφερα, που αποτελούν και σημαντικούς καλλιτέχνες; Υπάρχει κάποιο μυστικό:

Ε) ΑΚΡΕΣ ΔΑΚΤΥΛΩΝ

Παίζοντας κάποιο έγχορδο όργανο, στις άκρες των δακτύλων που πατάνε τις νότες στη ταστιέρα, δημιουργούνται "πληγές - σημάδια" που κάνουν το δέρμα να σκληράνει σε εκείνο το σημείο. Δεν ξέρω αν μετά παραμένει σκληρό ή αν χάνονται τα σημάδια. (ποτέ δεν κατάφερα να "κοιμάμαι" για μεγάλο χρονικό διάστημα). Το θέμα όμως είναι ότι εκφράζουν το τρόπο με τον οποίο "πατάμε" στη ταστιέρα. Αυτό αποτελεί αφορμή για να αλλάξουμε κάτι στο τρόπο παιξίματός μας – τεχνική μας;

Και ένα σχεδόν προσωπικό θέμα.

Ζ) ΚΙΘΑΡΑ – ΑΡΜΟΡΙΟ

Προσπαθώντας να συνδυάσουμε μόνο αυτά τα δύο όργανα (δεν έχουμε άλλον μουσικό),

με το κολλητό μου καταφέραμε να βγάλουμε την εξής εκτέλεση "Rolling Stones (The) - Angie v3.gp4" από "guitar pro" παίζοντας ακριβώς αυτά που έχει για το κάθε όργανο.

Με βάση τα παραπάνω έχετε να προτείνετε κάποιο κομμάτι, όποιο και αν είναι αυτό, αφού και οι δύο έχουμε διάφορα τρεχάματα, και για το χρόνο που μας μένει να παίξουμε μαζί δεν μας ενδιαφέρει για αρχή το τι θα παίξουμε, αλλά να καταφέρουμε να το παίξουμε.

Κάπου εδώ τελειώνει το μαρτύριο του αναγνώστη.

Ξέρω ότι σας κούρασα αλλά προτίμησα να τα βάλω όλα μαζί, έτσι ώστε να αποφύγω να ανοίξω ισάριθμα θέματα για τις απορίες μου. Θέλω να ευχαριστήσω προκαταβολικά όσους ασχοληθούν με το θέμα και δίνω το ελεύθερο (όχι ότι και να μην ήθελα μπορούσα να κάνω και αλλιώς) σε οποιοδήποτε αρμόδιο να επεξεργαστεί το μήνυμα για ορθογραφικά, ασυναρτησίες, ή ακόμα και να περικόψει τμήμα αυτού για λόγους που εγώ δεν γνωρίζω ή δεν φαντάζομαι. Κάτι παραπάνω θα ξέρει αφού για μένα είναι το πρώτο μου γενικώς.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα μεγαλύτερα μανίκια, πχ 24ταστα σε σχέση με 21ταστα, φορώντας της ίδιας μάρκας – διατομής χορδές και έχοντας το ίδιο πάχος και ξύλο και βρίσκονται στον ίδιο χώρο, επηρεάζονται περισσότερο;
τα μανικια ΔΕΝ ειναι μεγαλυτερα (εχουν δηλ.το ιδιο μηκος με αυτα που εχουν 21 ή 22 ταστα) εχουν απλα 2-3 ταστα παραπανω.

 
Superfunk είπε:
τα μανικια ΔΕΝ ειναι μεγαλυτερα (εχουν δηλ.το ιδιο μηκος με αυτα που εχουν 21 ή 22 ταστα) εχουν απλα 2-3 ταστα παραπανω.
Πως γινεται αυτό????Στενεύουν τα ταστα?Και εγώ άπειρος είμαι.

 
Ναι,και επιμηκυνεται η ταστιερα (οχι το μανικι) προς τη μερια του neck μαγνητη.

 
Και άμα θέλω μια ταστιέρα με 29 :P(λέω εγω) τάστα?Δηλ αν τα επιπλέον τάστα "ακουμπήσουν το neck μαγνητη τοτε θα έχουμε μετακίνηση όλων των μαγνητων προς τη μεριά του καβαλάρη?Και άμα φτάσουν και στον καβαλάρη αυτος θα παει πιο πίσω επισης?

Edit : Ρωτάω βλακείες ε??? ??? ;D

 
atalantos είπε:
Δ) ΜΙΚΡΟ ΔΑΚΤΥΛΟΣε τι εκτίμηση το έχετε; Έχω δει σε διάφορα βιβλία – μαθήματα σχεδόν να παραμερίζετε και έχω δει αρκετούς κιθαρίστες να παίζουν σαν να είναι κουλοί. Εγώ προσπαθώ να το ποχρησιμοποιώ όσο πιο πολύ γίνετε και βλέπω ότι τις περισσότερες φορές βολεύει η χρήση του. Αλλά τι γίνετε με όσους προανέφερα, που αποτελούν και σημαντικούς καλλιτέχνες; Υπάρχει κάποιο μυστικό:

Ε) ΑΚΡΕΣ ΔΑΚΤΥΛΩΝ

Παίζοντας κάποιο έγχορδο όργανο, στις άκρες των δακτύλων που πατάνε τις νότες στη ταστιέρα, δημιουργούνται "πληγές - σημάδια" που κάνουν το δέρμα να σκληράνει σε εκείνο το σημείο. Δεν ξέρω αν μετά παραμένει σκληρό ή αν χάνονται τα σημάδια. (ποτέ δεν κατάφερα να "κοιμάμαι" για μεγάλο χρονικό διάστημα). Το θέμα όμως είναι ότι εκφράζουν το τρόπο με τον οποίο "πατάμε" στη ταστιέρα. Αυτό αποτελεί αφορμή για να αλλάξουμε κάτι στο τρόπο παιξίματός μας – τεχνική μας;
Και ποιος σου λέει ότι όλοι οι σημαντικοί καλλιτέχνες είναι τεχνικά σωστοί; ;) Δεν είναι μονόδρομος οι κανόνες, είναι απλώς ο καλύτερος ίσως δρόμος για να ξεκινήσεις ;)

Αν σκληραίνει το δέρμα δεν έχεις πρόβλημα, λογικό είναι. Αν κάνει πληγή προφανώς δε βολεύει και πολύ.... απ'όσο κατάλαβα όμως μάλλον "σκληραίνει" εννοείς, οπότε δε βλέπω θέμα........ ;)

 
Και άμα θέλω μια ταστιέρα με 29 Tongue(λέω εγω) τάστα?
να τα κανεις τι?ετσι κι αλλοιως μετα το 14ο ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΕΦΤΑ η κιθαρα... ;D ;D

παντως αν οντως ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ 29  θα χρειαστεις φυσικα μακρυτερο μπρατσο  ;D

 
Superfunk είπε:
να τα κανεις τι?ετσι κι αλλοιως μετα το 14ο ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΕΦΤΑ η κιθαρα... ;D ;D

παντως αν οντως ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ 29  θα χρειαστεις φυσικα μακρυτερο μπρατσο   ;D
Όπως αυτή, του θεούλη.

jeanluc014_31_uli_jon_roth_spof66_-_31oct05_173.JPG


 
atalantos είπε:
Ε) ΑΚΡΕΣ ΔΑΚΤΥΛΩΝ

Παίζοντας κάποιο έγχορδο όργανο, στις άκρες των δακτύλων που πατάνε τις νότες στη ταστιέρα, δημιουργούνται "πληγές - σημάδια" που κάνουν το δέρμα να σκληράνει σε εκείνο το σημείο. Δεν ξέρω αν μετά παραμένει σκληρό ή αν χάνονται τα σημάδια. (ποτέ δεν κατάφερα να "κοιμάμαι" για μεγάλο χρονικό διάστημα). Το θέμα όμως είναι ότι εκφράζουν το τρόπο με τον οποίο "πατάμε" στη ταστιέρα. Αυτό αποτελεί αφορμή για να αλλάξουμε κάτι στο τρόπο παιξίματός μας – τεχνική μας;
Σε μενα οι "πληγες" αυτες δεν εχουν φυγει.. βεβαια δεν πονανε, ειναι ομως κομματακι αντιαισθητικες...

 
τωρα που το σκεπτομαι και βλεποντας και την ...κιθαρα του Uli αν θες να κουρδιζεις std μαλλον θα πρεπει να προσθεσεις και αλλα ταστα προς τη μερια του μαγνητη...μπερδεμενα πραγματα για εμας τους πανκηδες που το πολυ μεχρι το 12ο παιζουμε ;D ;D ;D ;D ;D

 
X-minor είπε:
Όπως αυτή, του θεούλη.

jeanluc014_31_uli_jon_roth_spof66_-_31oct05_173.JPG
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΡΕ Χ-ΜΙΝΟR ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;DΑυτη η κιθάρα βρίσκεται στο εμπόριο?Sky guitar δεν λέγεται? ???

 
Ναί, έτσι λέγεται, αλλά δεν ξέρω αν υπάρχει στο εμπόριο... Τουλάχιστον δεν νομίζω να βγαίνει σε μαζική παραγωγή.

 
Α) Αυτό θα σου το απαντήσουν οι πιο ειδήμονες ηλεκτρονικοί εδώ μέσα

Β) Σε νορμάλ καταστάσεις τα 24 είναι ίδια με τα 21 όσον αφορά το μήκος του μπράτσου κι εφόσον κάνουμε λόγο για ίδιας κλιμακας κιθάρες. Απλώς αν προσέξεις ειδικά κάποιο φθηνό bolton όργανο, θα δεις μια λεπτή φέτα να περνά πάνω από το σώμα της κιθάρας και να καταλήγει στον neck μαγνήτη, ο οποίος έχει μετατοπιστεί. Αυτό είναι που σου λέει και ο sf. Βέβαια δεν ισχύει αυτό όταν κάνουνμε λόγο για διαφορετικές κλίμακες. Πχ 24,75, 25,5, 27 κτλ κτλ.

Γενική απάντηση:Όσον αφορά το ποιο αντέχει στο σκεύρωμα περισσότερο, έχει να κάνει τόσο με το μήκος, όσο και με το πάχος του μπράτσου. Ο κανόνας είναι μικρά+παχιά είναι ισχυρότερα σε σχέση με μακριά+λεπτά, παίρνοντας πάντα ως δεδομένο , ότι τα δύο μπράτσα είναι κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό κα με τον ίδιο τρόπο. Πάντως γενικώς μη σε πολυαπασχολεί το θέμα αυτό. Πλέον οι περισσότερες κιθάρες, ακόμη και οι φθηνές, σπανίως πάσχουν από σκευρώματα, τα οποία να μην διορθώνονται με το truss rod και να είναι μόνιμα.  ;)

Γ) Αν το σεταπ κοστίζει περισσότερο από το όργανο (σπάσιμο truss rod? αλλαγή τάστων?) τότε έχεις να κάνεις 4 πράματα:

i) Πετάς το όργανο και παίρνεις καινούριο.

ii) Αλλάζεις το ελλατωματικό μέρος σε περίπτωση που μπορεί να αλλαχτεί εξολοκλήρου (πχ μπράτσο).

iii) Σε περίπτωση που σου λέει κάτι συναισθηματικά τα σκας.

iv) Σε περίπτωση που σου λέει κάτι συναισθηματικά, αλλά δε τα σκάσεις, το κρεμάς στον τοίχο και ταυτόχρονα παίρνεις καινούριο όργανο

Δ) Όπως τον βολεύει κανέναν. Εμένα με ψιλοβολεύει κι ενίοτε σε αρπισμούς το χρησιμοποιώ, αλλά και πάλι ψιλοσπάνια

Ε) Μα ο σκοπός είναι να σκληρύνουν τα δάχτυλα, ώστε να παίζεις και να κάνεις bend ακόμη και με 13άρες χορδές με άνεση!  ;D ;D

ΣΤ και όχι Ζ  :D ) Υπάρχουν πάρα πολλά κομμάτια διαθέσιμα για το guitar pro. Απλά βρείτε όσα σας αρέσουν, κάντε απλή αναζήτηση στο google και θα τα βρείτε αμέσως  :)

 
A) το ηλεκτρικο σημα των μαγνητων της κιθαρας ειναι στη συχνοτητα της παλλομενης χορδης...

καθε ομως νοτα εχει και καποια πολλαπλάσια της αρχικης συχνότητας , τις λεγομενες αρμονικές, που δινουν σε καθε οργανο το ηχοχρωμα του.

Το λα της 5ης χορδης ειναι στα 110 Hz, καθε οκταβα πανω ειναι στη διπλάσια συχνότητα και καθε οκταβα κατω στη μιση. οι αλλες νοτες "ισαπεχουν"  δλδ  f=fo x 2^(n/12) που n ειναι ποσα ημιτονια απέχεις από τη νοτα με συχνοτητα fo.

διορθωστε με αν καπου σφαλλω

(110 Hz είναι οντως το λα στη 5η χορδή ή είπα πατατα?)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top