• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Δύο κιθάρες των 1000€ ή μία των 2000€;

κάθε κατασκευή σε ωθεί σε διαφορετικές προσεγγίσεις παιξίματος και τούτο κάθε άλλο παρά αμελητέο είναι.


Αυτός είναι ο λόγος Ηλία, που είμαι (όπως προείπα) θιασώτης της ποικιλίας.

Αλλά αν βρεις την "τέλεια" .... αρκείσαι στο να την διανθίσεις με συντροφιά μόνο και μόνο για τον λόγο που έγραψες.

 
Βρε Γιώργο μου αν η SG faded είναι η τέλεια για σένα, γιατί παίζεις με tele (άντε να το κάνεις μια στο τόσο για κάτι διαφορετικό)?


Απάντησες μόνος σου

Αν η SG faded είναι η τέλεια κιθάρα, δεν υπάρχει "τέλεια tele".

Πόσες "τέλειες" υπάρχουν?


Η SG μου είναι τέλεια SG, όχι τέλεια κιθάρα. Τόσο τέλεια που δεν πρόκειται να πάρω άλλη. Σίγουρα θα έχει κάτι χειρότερο, κι ας κοστιζει τριπλάσια λεφτα. Τέλεια τελε δεν έχω ακομα. Θα έλεγα ότι η μπλε G&L πλησιάζει, αλλά φορά διπλους. Ακόμα την ψάχνω την τέλεια τελε και είμαι σίγουρος ότι θα τη βρω κάποια στιγμή...

Τέλεια στρατ δε θα βρω καθώς δεν μου αρέσει, όπως οι υπόλοιπες, σαν κιθάρα. Θα ήταν ανώφελο να ψάχνω. Έλα όμως που είναι τέλειες για τζαμ ή λάιβ, και ας μη γουστάρω να την ακουμπάω σπίτι...

Και όπως λες, μπορεί να αλλάξω γούστα σε 20 χρόνια και να αρχίσω να ψάχνω... το τέλειο σκάφος. Παντως, η τέλεια κιθάρα θα ήταν απίστευτα δύσκολο να βρεθει. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει, καθώς και να υπήρχε,  μακροπρόθεσμα θα αποδεικνυόταν ότι δεν σε καλύπτει 100%.

 
Τέσσερις των 500...


Απο την άλλη, κάθε κατασκευή σε ωθεί σε διαφορετικές προσεγγίσεις παιξίματος και τούτο κάθε άλλο παρά αμελητέο είναι.
Αυτά τα 2 , ακριβώς.

Μην σου πω θα έσπαγα το ένα 500ρικο σε δυό 250άρια, για κιθάρες - στυλ που δεν πολυπαίζω αλλά καλό είναι να υπάρχουν. 

Άλλη φάση να έχεις στο stand 5 (πέντε) κιθάρες , και άλλη μια....trust me.

Ας πούμε επί παραδείγματι.

Είναι κάποιος που γουστάρει κυρίως Fender.

Δεν βρίσκω κανένα λόγο να πάρει τις ακριβότερες tele και strat, αλλά ρίχνοντας το μπάτζετ του σε αυτές......παίρνει και όλη τη σειρά της γκιπσον

1)https://www.thomann.de/gr/epiphone_sg_special_ve_ch.htm

2) https://www.thomann.de/gr/epiphone_les_paul_sl_vintage_sunburst.htm

3) https://www.thomann.de/gr/harley_benton_hb35_ch_vintage_series.htm?glp=1&gclid=CjwKCAjwsMGYBhAEEiwAGUXJacVfqOsV0feHsfBCKF1UG2A6RXX44mlysBdnTsAom4lkDXrQyNZpiBoCS7cQAvD_BwE

4) https://www.thomann.de/gr/epiphone_firebird_vintage_sunburst.htm?glp=1&gclid=CjwKCAjwsMGYBhAEEiwAGUXJafO3_sLJZTVAvdL4qwwvS51v4QZSsAo1g92TF7Rqr1sDZ7DRJrQMqhoC5dwQAvD_BwE

Στον αντίποδα, ένα Γκιπσον φαν μπόυ, δεν βρίσκω για ποιο λόγο να μην ρίζει το μπάτζετ του για γκιπσον , και να πάρει και αυτες:

1) https://www.thomann.de/gr/fender_sq_affinity_tele_mn_bb.htm  (τί κούκλα!!!)

2) https://www.thomann.de/gr/fender_squier_affinity_strat_il_3csb.htm

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
σημερα 1000 είναι ένα ποσό για μια εξαιρετική κιθάρα.

Δεν είμαστε πίσω στο 1970.

Συνεπώς 2 σίγουρα.

Η διαφορά που θα πάρεις από μια των 1000 στις 2000 θα είναι μικρή...
αφτο ακρειβος

+2112

 
Έχετε γράψει πολύ ωραία πραγματάκια, με σωστά επιχειρίματα και χωρίς πολλές τέλε ?

Αλλά έχετε δίκιο, και καταλαβαίνω ακριβώς τι λέτε. Θα συμφωνίσω σε όλα!

Νομίζω η σωστή απάντηση είναι... ΠΑΡ ΤΙΣ ΟΛΕΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ

Μάλλον αυτό θα γίνει στο τέλος χαχαχαχ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νομίζω η σωστή απάντηση είναι... ΠΑΡ ΤΙΣ ΟΛΕΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ

Μάλλον αυτό θα γίνει στο τέλος χαχαχαχ
Μην το νομίζεις... Αφτό γίνεται ?

Άσε που μπορεί να δώσεις 2 Χ για τη μία και άλλα 2 Χ για την άλλη... ?

 
Είχα το ίδιο δίλημμα πέρυσι όταν ήθελα μια Stratocaster

Πήγα στο Νάκα (χωρίς budget κατά νου) έπαιξα Μεξικάνες και Αμερικανίδες back to back και μπορώ να πω ότι η διαφορά ήταν αισθητή. Το περιμένεις από κιθάρες με τόσο μεγάλη οικονομική διαφορά, είναι λογικό. Ωστόσο, στα δικά μου αυτιά και χέρια, δεν ήταν διαφορά που να δικαιολογεί κοστολογικά τα 650€ με 1900€ που κόστιζαν τότε, γιατί τώρα κοστίζουν παραπάνω. Θα την πλήρωνα αυτήν τη διαφορά ευχάριστα μέχρι 400€. Όταν λέω διαφορά, αυτή γινόταν αισθητή σε lead καταστάσεις και όχι σε ακόρντα. Σαν αίσθηση στο μανίκι ολόιδιες. Θα προτιμούσα rosewood ταστιέρα που δεν έχουν οι Μεξικάνες, αλλά δε θα την πληρώσουμε και μια περιουσία αν δεν την ακούς τη διαφορά. Οπότε πήγα με την Μεξικάνα και ένα χρόνο μετά είμαι ακόμα πολύ ικανοποιημένος με την επιλογή μου. 

Το ερώτημα είναι για εμένα γιατί την θέλεις την κιθάρα και που θα τη χρησιμοποιήσεις. Παίζεις live; Κάνεις studio δουλειές; Παιζεις διαφορετικά ήδη μουσικής; Αν ναι, μάλλον θα χρειαστείς διαφορετικά όργανα. Το είπαν και οι προλαλήσαντες. Για εμένα πχ, που παίζω ένα μόνο είδος μουσικής, και έχοντας πολλαπλές ηχογραφήσεις studio μέσα στη χρονιά και απειροελάχιστα live, συμπεραίνω ότι η ποιότητα προηγείται της ποσότητας. Αν ωστόσο παίζεις σε μπάντα, ίσως θες και κάτι ακόμα. Αν ηχογραφείς διάφορα είδη μουσικής, όχι απλά θες διαφορετικές κιθάρες, αλλά και διαφορετικούς ενισχυτές. Και ας μην ξεχναμε ότι το GAS είναι ακαταμάχητο και ανίκητο. 

Υγ: Παρατήρησα ότι ο Θωμάς σαν τιμές δεν την παλεύει και πολύ. Αρκετά ελληνικά καταστήματα τον χτυπάνε και προσφέρουν και φτηνότερες τιμές. Και μπορείς να πας να παίξεις να δοκιμάσεις. Το μεγάλο πλεονέκτημα του Θωμά είναι το στοκ, που δεν υπάρχει στην Ελλαδίτσα μας

 
Πολύ ωραίο ερώτημα και πολύ ωραίες απαντήσεις.

με τη σειρα μου να πω ότι αν δεν είχα καμια κιθάρα αλλά είχα την εμπειρία που έχω μάλλον θα έπαιρνα δύο των 1000. 

Αν είχα τουλάχιστον άλλη μία κιθάρα, τότε θα έκανα μια λίστα με τα specs που θελω και αν κάποια εκεί έξω τα είχε όλα θα την έπαιρνα είτε κάνει 1000 είτε 2000 και θα την είχα σαν την κύρια κιθάρα μου. 

Για κιθάρες που σχετίζονται με συγκεκριμένα είδη μουσικής που δεν παίζω, πχ σκάφος για τζαζ κλπ, αν ήθελα να έχω μια τέτοια τότε θα αγόραζα απο τις φτηνές του τομαν για ποικιλία.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ προσωπικά θα προτιμούσα μια καλή παρά δύο μέτριες. Αλλά είναι πολύπλοκο το θέμα, :) έχει να κάνει με το τι παίζεις, πόσες κιθάρες έχεις, πόσες χρειάζεσαι, πόσες θέλεις, τι εμπειρία έχεις με όργανα και παίξιμο, για τι τη θέλεις, κτλ κτλ? :D

Το ακριβότερο δεν είναι πάντα καλύτερο, και το καλύτερο μπορεί να μην είναι καλύτερο για σένα..

Ένα ωραίο κριτήριο είναι, αν σου λείπει κάτι παίζοντας μια κιθάρα. Αν κάτι εύχεσαι να ήταν διαφορετικό, η καλύτερο, πήγαινε άλλου. Αν όχι..

 
 Για εμένα πχ, που παίζω ένα μόνο είδος μουσικής, και έχοντας πολλαπλές ηχογραφήσεις studio μέσα στη χρονιά και απειροελάχιστα live, συμπεραίνω ότι η ποιότητα προηγείται της ποσότητας.
Γενικά συμφωνω με όσα γράφεις.

Σε αυτό το σημείο μόνο μια ένσταση.

Η les paul studio π.χ. βγήκε ακριβώς για αυτόν τον λόγο (εξ ου και το όνομα) δηλαδή ήχος gibson 100% χωρίς τα φινιρίσματα - σκαλίσματα- χρώματα της custom (αλλά αχρείαστα σε studio καταστάσεις) που εκτοξευτούν το κόστος συγκριτικά .

 
Το περιμένεις από κιθάρες με τόσο μεγάλη οικονομική διαφορά, είναι λογικό.
Όχι πάντα και όχι απαραίτητα... 

Θυμάμαι να βάζουμε back to back δύο Ibanez ενός φίλου μου. Η μια άνω των 2Χ (κάποια από τις πρώτες Vai) και η δεύτερη λίγο παραπάνω από 500 ευρώ (Ινδονησία). 

Το περίπου 1,5 Χ που τις χώριζε δεν θα έλεγα ότι το άκουγες. Βέβαια οι Ibanez (IΜΗΟ) είναι "περίπτωση", καθώς (και) με λίγα σου δίνουν πολλά ? 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Όλα είναι στα "θέλω" και τις ανάγκες του καθενός... εξαιρώ το Gear Acquisition Syndrome.

Επειδή πλέον παίζω κιθάρα μόνο στις εγγραφές μου σε Daw, θα έπαιρνα πολλές (μονοί μαγνήτες, διπλοί, P90, FilterTron κ.τ.λ) για τους διαφορετικούς ήχους τους.

 Από την άλλη ένα ακριβό όργανο, με το σωστό decal ?, καλοφτιαγμένο με "σωστό" (για μένα) μπράτσο και ταστιέρα-τάστα και με "καλούς" μαγνήτες, δεν ξέρω γιατί αλλά με εμπνέει να παίζω καλύτερα αλλά και μου βρίσκει καλύτερες μελωδίες και συνθέσεις για τα άσματα μου....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο Θωμάς έχει πάνω από δεκαετία που τιμολογιακά είναι απλά άλλο ένα κατάστημα. Το πλεονέκτημα του είναι ότι έχεις δικαιώμα επιστορφής no questions asked, στην Ελλάδα αυτό δεν υπάρχει. Ο Νάκας έχει τις άτοκες δόσεις και την άμεση επαφή. Μπορείς να δοκιμάσεις όργανα αν και το στοκ είναι περιορισμένο γιατί απευθύνεται στην μικρή τοπική αγορά και απ' ότι έχω καταλάβει πέρα του καταστήματος της Ναυαρίνου το στοκ είναι ακόμα μικρότερο.

Τα χρήματα του τίτλου μπορεί είναι ενδεικτικά αλλά παίζουν σημαντικό ρόλο. Σε ποσό μέχρι 2000€ διαλέγω πάντα μία, την ακριβότερη δηλαδή. Δυστυχώς έχουμε φτάσει μεσαίες σειρές σε μια εταρεία να κοστίζουν 2000€, παράδειγμα η Fender American Proffesional II που αντικατέστησε την American Standard. Υπάρχουν φθηνότερες & ακριβότερες σειρές αλλά η Standard μιας εταρείας είναι η βάση της και αυτή που εγώ θα την κρίνω.

Σε ποσό αρκετά ακριβότερο το πιθανότερο είναι ότι θα έπαιρνα δύο των 3000€ ή 4000€ αν και απωθημένα υπάρχουν που πλησιάζουν extreme ποσά. Τις χρειάζομαι; Όχι, αλλά η κιθάρα για μένα είναι πάθος από την παιδική ηλικία. Δεν με ενδιαφέρει που δεν παίζω live ή δεν βιοπορίζομαι απ΄ το όργανο. Αν είχα την οικονομική δυνατότητα, εννοώ λεφτά για πέταμα όχι να κόβω χρήματα από άλλες πτυχές της ζωής μου, θα το κανα. Θα αγόραζα ακριβές κιθάρες.

Στο θέμα ποιότητας διαφορές υπάρχουν. Έχω ξαναπεί ότι με μια Squier CV ή μια Yamaha Pacifica ηχογραφείς και tourάρεις χωρίς πρόβλημα. Μπορούν να είναι το εργαλείο της δουλειάς σου αλλά το πάθος σου δύσκολα. Όποιος τις βάλει δίπλα με κιθάρες των 2000€ θα καταλάβει διαφορές και αναφέρομαι πρώτα στο πως νιώθεις το όργανο στο χέρι. Αξίζουν τη διαφορά τιμής; Όχι για μένα αλλά και πάλι θα τα δινα αν είχα τα χρήματα.

Τα χρήματα δεν τα χω και γι' αυτό έχω partcasters, Asian copies και μεταχειρισμένες αμερικάνικες. Κοιτάζοντας πίσω τώρα που πλησιάζω τα 50 καταλαβαίνω ότι αν είχα μείνει στη μία που χρειαζόμουν για να παίζω και είχα ένα κιθαριστικό πρόγραμμα αποταμίευσης από την εφηβεία μου θα μπορούσα να είχα τουλάχιστον 4 κιθάρες των 3000€. Το ίδιο και με τους ενισχυτές, αν δεν είχα αγοράσει καμια 50ριά πετάλια και δεν είχα αλλάξει άπειρους ενισχυτές & καμπίνες θα μπορούσαν να είχα τον Matchless (απωθημένο) και κάποιους άλλους αντίστοιχης τιμής. Δεν θα είχα αποκτήσει όμως τις εμπειρίες που με βοήθησαν να κατασταλάξω τι μου κάνει και τι όχι. Επίσης, ποιος στα 16 και στα 20 έχει την υπομονή και τη γνώση για να κάνει τέτοιο πρόγραμμα. Ειδικά στην εποχή του internet που η επόμενη κιθάρα (και οτιδήποτε άλλο) είναι ένα click away.

Το σημαντικότερο για μένα είναι η μουσική να σου διευρύνει τους ορίζοντες. Να ακούς διαφορετικά είδη μουσικής και να παίζεις με διαφορετικά όργανα. Και αν το πάθος σου δε σε αφήνει να πας πέρα π.χ. απ' τη strat τουλάχιστον στις επόμενες strat βάλε διπλούς, βάλε P90's...Filtetrons...Tele κοκ. Προσωπικά μου αρέσουν οι περισσότερες κιθάρες, ακόμα και οι εμπνευσμένες κόπιες. Πέρα του ηχητικού είναι και το αισθητικό μέρος, μου αρέσουν τελείως διαφορετικές κιθάρες. Από τις Parker στις Gretsch στις Gibson στις BC Rich. Δε θα μπορούσα με τίποτα να έχω ένα τύπο κιθάρας, δηλαδή 10 strat ή 10 tele. Boredom!

 
Γενικά συμφωνω με όσα γράφεις.

Σε αυτό το σημείο μόνο μια ένσταση.

Η les paul studio π.χ. βγήκε ακριβώς για αυτόν τον λόγο (εξ ου και το όνομα) δηλαδή ήχος gibson 100% χωρίς τα φινιρίσματα - σκαλίσματα- χρώματα της custom (αλλά αχρείαστα σε studio καταστάσεις) που εκτοξευτούν το κόστος συγκριτικά .
Σωστά. Αλλά μια studio στα 1000 και μια standard στα 2000 θα έχει και ηχητική διαφορά λόγω των μαγνητών, η ακόμα και του ανώτερου γενικά οργάνου που ίσως εμπνέει καλύτερα τον κιθαρίστα στο παίξιμο. Υπάρχει διαφορά, όχι διπλάσιας αξίας (όπως είναι η τιμή), οπότε μετά πάει στο ποιος είναι διατεθειμένος να την πληρώσει!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αλλά μια studio στα 1000 και μια standard στα 2000 θα έχει και ηχητική διαφορά λόγω των μαγνητών, η ακόμα και του ανώτερου γενικά οργάνου 
Μάλλον δεν θα έχει ηχητική διαφορά λόγω των μαγνητών και των ξύλων τους...

 Η Gibson εδώ και χρόνια έχει 4-5 σετ μαγνητών που τα βάζει στις κιθάρες της (φθηνές-ακριβές, εξαιρούνται τα vos και τα custom μοντέλα) οπότε θέμα μαγνητών δεν υφίσταται... Όσο για τα ξύλα... μαόνι (σκαμμένο ή όχι) στα σώματα, έστω διαλεγμένο στα πιο ακριβά μοντέλα, αλλά και πάλι μαόνι είναι...  Μένει η γέφυρα και τα ηλεκτρικά που δεν νομίζω στις studio να είναι τόσο χάλια που να επιδρούν στον ήχο τους.

 Όσο γι αυτό...

 η ακόμα και του ανώτερου γενικά οργάνου που ίσως εμπνέει καλύτερα τον κιθαρίστα στο παίξιμο. 
...συμφωνώ απόλυτα!

 
Αν έπρεπε να δώσω μία γενική απάντηση θα έλεγα δύο κιθάρες των 700€ + δυο upgrade sets των 300€ που θα τις φέρουν όσο γίνεται περισσότερο στα μέτρα σου από μαγνήτες κατ' αρχάς ή ό,τι άλλο.

Στην πραγματικότητα όμως από τα 17 μέχρι τα 24 είχα μόνο μία Tele και από τα 24 μέχρι τα 35 μόνο μια Les Paul, την οποία αν είχα ακόμη (εκλάπη) μπορεί να μην είχα πιάσει άλλη κιθάρα στα χέρια μου.

Σήμερα έχω όμως 7 διαφορετικές σε όλα τους κιθάρες και ο λόγος που δεν πουλάω καμία είναι ότι η κάθε μία κάνει και κάτι διαφορετικό ή τουλάχιστον με εμπνέει διαφορετικά. Αλλά και με καμία δεν έχω ψάξει τόσο βαθιά και δεν έχω εξελιχθεί μαζί της όπως με τις δύο προηγούμενες και ειδικά με τη Les Paul. 

Άρα τελικά θα έλεγα πως αν βρεις μία κιθάρα και την ερωτευτείς, δως στα και μην κοιτάξεις ποτέ πίσω, είτε κάνει 1.000 είτε 2.000. Αυτό σαν συναίσθημα δεν υποκαθίσταται. Αλλιώς tools for the job υπάρχουν πολλά. Διαλέγεις και παίρνεις.   

 
Μου αρέσει που παίζονται τόσες διαφορετικά σχόλια, απόψεις, και ιστορίες πάνω στο θέμα.

Εγώ από τη μία δεν είμαι ο σούπερ ντούπερ κιθαρίστας που κάνει μόνο αυτό στη ζωή του, οπότε "φοβάμαι" και λίγο το ενδεχόμενο ότι ίσως να μην μπορώ να "αξιοποιήσω" ή να καταλάβω την αξία της ακριβής κιθάρας.

Από την άλλη, σίγουρα μου λείπουν κάποια πραγματάκια από τη μία και μοναδική που έχω τώρα, αλλά για να τα βρώ πρέπει να είναι διαφορετική και η κιθάρα. Σίγουρα λοιπόν θα πάρω τουλάχιστον μία πιο φθηνή, κάποια στιγμή, "για να κάνω τη δουλειά μου", και μάλλον, όταν νιώσω καλύτερα να πάω και στην ακριβότερη, "τέλεια" για μένα κιθάρα.

Και μετά στην επόμενη... και στην επόμενη...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top