- Μηνύματα
- 5,187
- Πόντοι
- 36
Είναι ολίγον ρομαντική η ματιά σου,δε διαφωνώ πως ΔΕΝ θα ήθελα να αλλάξουν κάποια πράγματα, αλλά δυστυχώς και ''εμείς'' αλλαγμένα τα γνωρίσαμε ;D είναι η εξέλιξη της ανθρωπότητας τέτοια καλώς ή κακώς,που ίσως μόνο στη Β. Κορέα με τα κλειστά σύνορα ,χωρίς ίντερνετ-τιβι-τηλεόραση θα συναντήσεις μηδενική εξέλιξη στη παραδοσιακή μουσική της ;Dsfaku είπε:Συγχωρέστε με που θα γυρίσω το νήμα σε παλιότερη φάση, αλλά παρατήρησα μια κάποια σύγχυση εννοιών και τώρα βρήκα χρόνο να απαντήσω.
Καταρχήν είναι άκυρη η συζήτηση περί εθνικής παραδοσιακής μουσικής και περί της εθνικής καθαρότητας. Η παραδοσιακή μουσική δεν ορίζεται σε εθνικό επίπεδο, δηλαδή σε πανελλήνιο επίπεδο, αλλά σε τοπικό. Άλλα τα Καρπάθικα, άλλα τα Ηπειρώτικα. Ακόμη περισσότερο, άλλα τα Καρπάθικα, άλλα τα Καλύμνικα (παρότι τα δύο νησιά είναι και τα δύο στα Δωδεκάνησα τα μουσικά τους ιδιώματα έχουν μικρές αλλά ουσιαστικές διαφορές).
Ακόμη η έννοια της αναζήτησης καθαρότητας δεν υφίσταται, όλοι οι λαοί έχουν επηρεάσει και επηρεαστεί στα παραδοσιακά τους μουσικά ιδιώματα. Δεν καθιστά ένα ιδίωμα χειρότερο το να έχει κάποιες επιρροές από γειτονικούς πολιτισμούς, αφού όλοι παίζουν στο παιχνίδι των επιρροών. Από την άλλη μεριά, το γεγονός ότι ένα ιδίωμα έχει επιρροές δεν σημαίνει ότι δεν έχει χαρακτήρα ιδιαίτερο και ξεχωριστό. Το αντίθετο. Όλα τα ιδιώματά μας έχουν κάτι το αναγνωρίσιμο.
Κάτι άλλο πολύ σημαντικό. Κάθε παραδοσιακό ιδίωμα ξεχωρίζει γιατί είναι ένα τοπικό μουσικό ιδίωμα, με αποχρώσεις που το διαφοροποιούν ακόμη και από την παράδοση του διπλανού χωριού, πόσο μάλλον όταν μεσολαβούν εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Όπως λοιπόν οι τράπεζες σπόρων και κάποιοι μερακλήδες καλλιεργητές διασώζουν τις τοπικές ποικιλίες ντομάτας και κολοκυθιού, αντίστοιχα υπάρχει η ανάγκη κάποιες τράπεζες μνήμης και κάποιοι μερακλήδες μουσικοί να διασώσουν αυτή την τεράστια και πλούσια μουσική βιοποικιλότητα, που είναι και κληρονομιά μας.
Επιμειξία-μπόλι στα ήθη και τις παραδόσεις προκαλούσαν και παλιά οι γειτονικοί λαοί,οι πρόσφυγες άλλων τόπων πχ οι πόντιοι, οι μικρασιάτες ,οι περιπλανώμενοι τσιγγάνοι ,οι έμποροι, οι ναυτικοί, αλλά οι μετακινήσεις ήταν από αδύνατες έως δύσκολες και ως εκ τούτου οι κοινωνίες εξελίσσονταν με πιο αργούς ρυθμούς.
Ε όλα αυτά άλλαξαν με τον ηλεκτρισμό και την αυτοκίνηση,τη τηλεόραση και το ίντερνετ ;D
Είναι αδύνατο να αντισταθείς και μάλλον αδύνατο να γνωρίζουμε ακριβώς πως παιζόταν η αυθεντική ''Καραγκούνα'' πχ απ τον δημιουργό της .Είναι ίσως ευκρινές πως παιζόταν η αυθεντική Μισιρλού απ αυτόν που την έγραψε τότε σε στούντιο στην Αμερική και να την αναπαράγεις με τα ίδια όργανα ,αλλά σε κάτι που δεν υπάρχει γραμμένο κάπου δύσκολο έως απίθανο. Παραταύτα οι περισσότεροι πλέον έχουν περάσει σε μια τρίτη γενιά ''μισιρλούς'' ,ούτε καν του Ντικ Ντέιλ που ήρθε δεύτερη ,χώρια κάμποσες ακόμα υβριδικές της αυθεντικής ,του Ντικ Ντέιλ και άλλων συνδυασμών ;D
Ακόμα και η τομάτα απ΄τη τράπεζα σπόρων θα εξελιχθεί,αφού αλλάζει το κλίμα,το έδαφος το ίδιο, συν το γεγονός των επιμολύνσεων απ τα διπλανά χωράφια 8).