Δημοτική μουσική ή μήπως κάτι άλλο;

  • Thread starter Thread starter cyclops
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 166
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 28K
-sfaxtis- είπε:
Συγνωμη για την παρενθεση και αν ξεφευγω λιγο απο το θεμα αλλα θελω να παραθεσω το παρακατω βιντεο να δειτε πως μερικα κλαρινο-δημοτικο-τραγουδα μετατρεπονται "ανετα" σε κατι τετοιο.. 8)

Dimitris Agerakis Arkitsa, part 2
Ο Αγεράκης (που συχνά εμφανίζεται και στις αγγελίες) κάνει πλάκα (στιχουργικό ad lib στη παραλία της Αρκίτσας με λαϊκή "πατίνα" μουσικής. Το ίδιο θα μπορούσε να κάνει (ο οποιοσδήποτε) με οιοδήποτε είδος μουσικής (ειδικά λαϊκής που βασίζεται σε επανάληψη συγκεκριμένων, άμεσα αναγνωρίσιμων μοτίβων) . Δεν έχει να κάνει με τον ευτελισμό της δημοτικής μουσικής.

Εξάλλου νομίζω ότι αυτόνομη κριτική του δημοτικού τραγουδιού από το κοινωνικό γίγνεσθαι δεν μπορεί να γίνει. Όταν υπάρχει αυτή η αλλαγή (ή διάβρωση, ή αλλοτρίωση ή ευτελισμός ή πρόοδος όπως εσείς θέτε πείτε το) στον κοινωνικό ιστό αλλά και στην κοινωνική αντίληψη της επαρχίας (η Ελληνική δημοτική μουσική δεν είναι αστικής φύσεως) είναι επόμενο να υπάρχουν και αντίστοιχες αλλαγές στις εκτελέσεις.

Λογικό είναι είναι να αρέσει η σύγχρονη εκδοχή των δημοτικών εκτελέσεων. Αφού εξάλλου (χρησιμοποιώντας παραδείγματα από πρόσφατες κοινωνικές εκδηλώσεις) στους περισσότερους αρέσει ο Επιτάφιος-βόλτα ή η Ανάσταση-express ή το βουνήσιο προκατ σπιτάκι, το μηχάνημα στη σούβλα.

Ναι, όλα πρόοδος είναι. Ευκολίες βρε παιδί μου. Άλλος βέβαια μπορεί να το δει ως ισοπέδωση. Κάπως σαν τις εκτελέσεις των δημοτικών τραγουδιών. Είναι θέμα οπτικής γωνίας.

Κι ο "λαογράφος" δεν τα λέει απολύτως καλά. Το τραγούδι (και ο ενίοτε συνοδευτικός χορόες) δεν είναι απαραίτητα μόνο διασκέδαση. Σίγουρα όμως πρέπει να είναι ψυχαγωγία. Υπάρχει διαφορά.  ;)

Από την άλλη, τα rock fusion του Σπάθα ή τα κιτσ της Δήμου ή οι Jazz προσεγγίσεις της δημοτικής (άλλωτε επιτυχημένα και με γούστο και άλλωτε .......), έχουν εφαλτήριο ή επιρροή την δημοτική αλλά δεν είναι δημοτική.

Προσωπικά, έχοντας την τύχη να ακούσω πανηγύρια στην Στερεά Ελλάδα, στην Ήπειρο  αλλά και στη Θράκη με ακουστικά όργανα στον φυσικό τους χώρο, δεν μπορώ να δεχτώ τα υποκατάστατα ως πρότυπα. Επιτυχείς προσομοιώσεις ίσως.

Αλλά σαφώς, μην έχοντας και τις γνώσεις που πρέπει, δεν είναι απαραίτητο να έχω δίκιο.

 
Μιλάτε για προσβολές για ξεφτίλισμα κλπ κλπ... Εντάξει, έχετε σκεφτεί πως είναι θέμα γούστου καθαρό? Κατά τη γνώμη μου, αν δεν γνωρίζεις κάτι καλά, δε χρειάζεται να οδηγείσαι σε λάθος συμπεράσματα βάση γούστου. Δε μπορείς να είσαι αντικειμενικός κριτής. Και αυτό το θέμα πραγματεύεται την αισθητική. Τέλος πάντων, τι μιλάω, θα με γράψετε πάλι  ;D

Ούτως ή άλλως οι περισσότεροι που σχολιάζετε μόνο και μόνο από τα σχόλια φαίνεται πως δεν έχετε ακούσει καμιά εκδοχή της δημοτικής μουσικής

 
Καθότι η ζωή προχωρά και ο τρόπος που ζούμε αλλάζει, φυσικό επόμενο είναι να μεταλλαχθεί και η δημοτική μουσική ,όπως έγινε και με το ρεμπέτικο , τα λαικά, ή ακόμα και με τα μπλουζ των μαύρων πχ εις τας αμερικάς .

Το αν η εξέλιξη δεν μας αρέσει-εμένα πχ ΔΕΝ - είναι υποκειμενικό .

Το γιατί η εξέλιξη πήρε αυτή τη μορφή, είναι αποτέλεσμα κοινωνικών εξελίξεων, σε συνδυασμό με τις εφαρμογές νέων τεχνολογιών στο τρόπο ζωής μας και τα μέσα εφαρμογής.

Προχτές βγήκα να αγοράσω κάτι  κι ενώ διέσχισα μια μεγάλη απόσταση από παντού άκουγα κλαρίνα ,καλά-κακά δεν παίζει ρόλο . Η αλήθεια είναι πως με εντυπωσίασε το γεγονός ότι όλοι άκουγαν δημοτικά ..................με τη πάροδο της ώρας και αφού γύρισα και σπίτι το ''πρόγραμμα'' άλλαζε με τη βοήθεια του οίνου ......κάτι σε λαικό ,απ τα παλιά ''καλά'' ,πιο ύστερα σε γυφτολαικό ,σε λαικοποπ και τελικά κατά το απόγευμα ένας γείτονας άρχισε να κάνει και ΚΑΡΑΟΚΕ συντροφιά με τους συνδαιτημόνες του  ;D ;D ;D

Οι γνήσιοι παραδοσιακοί μουσικοί τα χρόνια που ξεκίνησαν περπάταγαν στις ραχούλες όντας τσομπαναραίοι και το να βγουν έξω απ τα όρια του νομού ήταν απίστευτος άθλος. Πλέον υπάρχει και η Καγιέν  ;D

 
Reborn είπε:
Μιλάτε για προσβολές για ξεφτίλισμα κλπ κλπ... Εντάξει, έχετε σκεφτεί πως είναι θέμα γούστου καθαρό? Κατά τη γνώμη μου, αν δεν γνωρίζεις κάτι καλά, δε χρειάζεται να οδηγείσαι σε λάθος συμπεράσματα βάση γούστου. Δε μπορείς να είσαι αντικειμενικός κριτής. Και αυτό το θέμα πραγματεύεται την αισθητική. Τέλος πάντων, τι μιλάω, θα με γράψετε πάλι  ;D

Ούτως ή άλλως οι περισσότεροι που σχολιάζετε μόνο και μόνο από τα σχόλια φαίνεται πως δεν έχετε ακούσει καμιά εκδοχή της δημοτικής μουσικής
+1000
Συμφωνω, ολα ειναι θεμα γουστου.

Μη ξεχναμε επισης οτι οπως σε "ολες τις μουσικες" ετσι και στη δημοτικη, θα βρει καποιος ωραια και ασχημα ακουσματα, παντα κατα το γουστο του.

(Αναφερω μερικα στοιχεια για μενα ετσι ωστε να φανει πως εχω "δημιουργησει" την αποψη μου)

Εχω μεγαλωσει μεσα σε μουσικη οικογενεια, το ενα σοι (απο μανα) επαγγελματιες (Ηπειρωτες) δημοτικοι μουσικοι και το αλλο (απο πατερα) ερασιτεχνες (Πειραιωτες) στο ρεμπετικο-λαικο, κι γιαυτα τα ειδη μονο θα εκφερω αποψη.

Ασχετως αν εγω εγινα "ροκας", αυτα τα ακουσματα εχουν ριζωσει μεσα μου, και οταν ακουσω ρεμπετικο, παιγμενο με ακουστικα οργανα (και φυσικα  το μπουζουκι αποκλειστικα τριχορδο) ή δημοτικο (ηπειρωτικο - κλαρινο, βιολι, λαουτο, ντεφι ... και λιγο μπασο διακριτικα για τις χαμηλες) μου αρεσουν αφανταστα.

Εχω ακουσει επισης ρεμπετικα και δημοτικα, παιγμενα "ηλεκτρικα" (χωρις αμετρητο echo κλπ), σε πολυ καλο επιπεδο εκτελεστικα, ομως δεν μου προκαλει το ιδιο συναισθημα. Ισως ειναι και θεμα συνηθειας.

Εχω ομως ακουσει και ακουστιικα σχηματα να παιζουν δημοτικο και ηπειρωτικο, που ηταν για κλαμματα.

Δεν φτανει λοιπον μονο ο ηχος για να ειναι καλο το συνολικο ακουσμα, (οπως και σε ολα τα ειδη μουσικης).

ΥΓ1. Οπως και να το κανουμε και το Blues πχ που μου αρεσει, δεν μπορω να το ακουσω απο τον Gary Moore, οσο και μεγαλος παιχτης να ειναι. Θα εντυπωσιαστω με την τεχνικη του, αλλα μεχρι εκει.

ΥΓ2. το θεμα Σπαθας ειναι τελειως αλλο θεμα. Δεν παιζει δημοτικα ο ανθρωπος. Τη δικη του μουσικη παιζει, που ενιοτε εμπεριεχει επηρεασμους απο τα δημοτικα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η μουσική όπως και τα πάντα στον κόσμο είναι σε συνεχή κίνηση και διεργασία, η δημοτική μουσική δεν αποτελεί εξαίρεση. Είμαστε τυχεροί που υπάρχουν εξαιρετικές καταγραφές και μελέτες για το δημοτικό τραγούδι απο ανθρώπους σαν την Μέλπω Μερλιέ, τον Σίμωνα Καρρά, τον Φοίβο Ανωγειανάκη, την Δόμνα Σαμίου. Αυτό δεν σημαίνει οτι πρέπει να παίζονται μόνο όπως παιζόντουσαν την εποχή που ηχογραφήθηκαν, αλλιώς γίνεται μουσειακό είδος, όμορφο αλλά νεκρό. Κάθε μουσικός περνάει στο παίξιμό του θέλοντας και μη τον δικό του κόσμο. Τα χωριά άλλαξαν, άλλα γέμισαν πολυκατοικίες, άλλα έγιναν  καρτ-ποσταλ θέρετρα. Οπως επηρεάστηκε η αρχιτεκτονική έτσι έγινε και με τη μουσική. Τα σύγχρονα δημοτικά είναι καθρέφτης του σύγχρονου “lifestyle”, μπερδεμένο απο την απότομη αστικοποίηση, τον νεοπλουτισμό και την επιδιξειομανια, αυτό δεν είναι και το χαρακτηριστικό της σύγχρονης Ελλάδας; Είμαστε τυχεροί όσοι προλάβαμε τους τελευταίους γέροντες  στα τελευταία απομονωμένα μέρη και είχαμε την τύχη να συναντήσουμε ανθρώπους με μια πραγματικά ζωντανή σχέση με τη φύση και κατ επέκταση και με τη μουσική, αυτός ο κόσμος χάθηκε. Η καταγραφή όμως υπάρχει, κάποια μονοπάτια είναι εκεί ακόμα, όπως και οι σύγχρονοι ασφαλτόδρομοι. Συγνώμη για την αυτοπροβολή και ελπίζοντας να μην χτίζω πολυκατοικίες αλλά ούτε και γραφικά θέρετρα η δική μου “αστική” ματιά στη δημοτική είναι αυτή και όπως είπε ένας φίλος “telecaster το κανες να ακούγεται το λαούτο».

Greekadelia - Νερατζούλα φουντωμένη

 
Reborn είπε:
Μιλάτε για προσβολές για ξεφτίλισμα κλπ κλπ... Εντάξει, έχετε σκεφτεί πως είναι θέμα γούστου καθαρό? Κατά τη γνώμη μου, αν δεν γνωρίζεις κάτι καλά, δε χρειάζεται να οδηγείσαι σε λάθος συμπεράσματα βάση γούστου. Δε μπορείς να είσαι αντικειμενικός κριτής. Και αυτό το θέμα πραγματεύεται την αισθητική. Τέλος πάντων, τι μιλάω, θα με γράψετε πάλι  ;D

Ούτως ή άλλως οι περισσότεροι που σχολιάζετε μόνο και μόνο από τα σχόλια φαίνεται πως δεν έχετε ακούσει καμιά εκδοχή της δημοτικής μουσικής
Επειδή κι εγώ μίλησα για ξεφτίλα, κι επιμένω ότι πρόκειται για ξεφτίλα, να σημειώσω ότι σαφέστατα έχω ακούσει το αυθεντικό, το γνήσιο. Για την ακρίβεια έχω μεγαλώσει με γνήσια δημοτική μουσική. Γι' αυτό και δε μπορώ να ακούσω το κακέκτυπο, το κακόγουστο και το κακοποιημένο. Σόρρυ κιόλας που δε μπορώ να ακούσω τα τουρκογύφτικα. Δεν είναι μόνο θέμα γούστου, άλλα και αισθητικής.

 
Κάπου είχα διαβάσει αυτό: ¨Λέτε φίλοι μου " περι γούστου ουδείς λόγος". Ολη η ζωή, όμως, είναι ένας καβγάς γύρω απο τα γούστα! "

 
cyclops είπε:
Επειδή κι εγώ μίλησα για ξεφτίλα, κι επιμένω ότι πρόκειται για ξεφτίλα, να σημειώσω ότι σαφέστατα έχω ακούσει το αυθεντικό, το γνήσιο. Για την ακρίβεια έχω μεγαλώσει με γνήσια δημοτική μουσική. Γι' αυτό και δε μπορώ να ακούσω το κακέκτυπο, το κακόγουστο και το κακοποιημένο. Σόρρυ κιόλας που δε μπορώ να ακούσω τα τουρκογύφτικα. Δεν είναι μόνο θέμα γούστου, άλλα και αισθητικής.
Με συγχωρείς, αλλά έχοντας ως αντικείμενο σπουδών μου τη λαϊκή και παραδοσιακή μουσική, και μη συνηθίζοντας να κατηγοριοποιώ και ακόμη να κατηγορώ είδη μουσικής, θα ήθελα να αποφύγω τις έννοιες "γνήσιο" και "αυθεντικό" από κόσμο που θεωρεί "γνήσιο" την ηχογράφηση της Δόμνας Σαμίου ξέρω 'γω. Ζούσες όταν γράφτηκαν(συντέθηκαν) τα γνήσια?

Από τη στιγμή που θεωρείται ότι η δισκογραφία είναι το γνήσιο και το αυθεντικό, εγώ δε μπορώ να συνεισφέρω με τεκμήρια στη συζήτηση, γιατί απλούστατα έχω μάθει να βλέπω και πίσω από αυτά. Όταν εσύ έχεις ακούσει και θέτεις στο μυαλό σου ως στάνταρντ  γνήσια εκτέλεση το "χορό του Ζαλόγγου" της Παπαγκίκα την εκτέλεση για παράδειγμα ( η οποία δεν ήταν καν δημοτική τραγουδίστρια, αλλά λόγους πολλούς όπως και οικονομικούς έγινε η δουλειά αυτή) ξέρεις πόσο άλλαξε στο πέρασμα των χρόνων για να το πει η Παπαγκίκα? Για αυτό πιστεύω ότι οδηγείσαι σε τέτοια συμπεράσματα.

Ξεκάθαρα, θεωρώ με όλο το σεβασμό πως Δεν μπορείς να εκφράζεις σε φόρουμ μουσικής τέτοιες απόλυτες ερμηνείες όπως "γνήσιο" και "αυθεντικό", τη στιγμή που για μια μουσική όπως η Δημοτική, είναι λεπτές. Αυτό δε μπόρεσε να το εξηγήσει ποτέ και κανείς, ιδίως όταν η μουσική αυτή έχει τόσα δάνεια, ήταν του περιθωρίου και όποιος έπαιζε μουσική τέτοια ήταν για τον περίγυρο "ο γύφτος". Αλλά τώρα όταν βλέπουμε τη Γιώτα Γρίβα να γκρουβάρει τη θεωρούμε "κακόγουστη", και νοσταλγούμε τους μουσικούς που τότε είχαν επίσης μια τέτοια αντιμετώπιση από τον κόσμο των γραμμάτων. Bad Timing...

 
Reborn είπε:
Με συγχωρείς, αλλά έχοντας ως αντικείμενο σπουδών μου τη λαϊκή και παραδοσιακή μουσική, και μη συνηθίζοντας να κατηγοριοποιώ και ακόμη να κατηγορώ είδη μουσικής, θα ήθελα να αποφύγω τις έννοιες "γνήσιο" και "αυθεντικό" από κόσμο που θεωρεί "γνήσιο" την ηχογράφηση της Δόμνας Σαμίου ξέρω 'γω. Ζούσες όταν γράφτηκαν(συντέθηκαν) τα γνήσια?

Από τη στιγμή που θεωρείται ότι η δισκογραφία είναι το γνήσιο και το αυθεντικό, εγώ δε μπορώ να συνεισφέρω με τεκμήρια στη συζήτηση, γιατί απλούστατα έχω μάθει να βλέπω και πίσω από αυτά. Όταν εσύ έχεις ακούσει και θέτεις στο μυαλό σου ως στάνταρντ  γνήσια εκτέλεση το "χορό του Ζαλόγγου" της Παπαγκίκα την εκτέλεση για παράδειγμα ( η οποία δεν ήταν καν δημοτική τραγουδίστρια, αλλά λόγους πολλούς όπως και οικονομικούς έγινε η δουλειά αυτή) ξέρεις πόσο άλλαξε στο πέρασμα των χρόνων για να το πει η Παπαγκίκα? Για αυτό πιστεύω ότι οδηγείσαι σε τέτοια συμπεράσματα.

Ξεκάθαρα, θεωρώ με όλο το σεβασμό πως Δεν μπορείς να εκφράζεις σε φόρουμ μουσικής τέτοιες απόλυτες ερμηνείες όπως "γνήσιο" και "αυθεντικό", τη στιγμή που για μια μουσική όπως η Δημοτική, είναι λεπτές. Αυτό δε μπόρεσε να το εξηγήσει ποτέ και κανείς, ιδίως όταν η μουσική αυτή έχει τόσα δάνεια, ήταν του περιθωρίου και όποιος έπαιζε μουσική τέτοια ήταν για τον περίγυρο "ο γύφτος". Αλλά τώρα όταν βλέπουμε τη Γιώτα Γρίβα να γκρουβάρει τη θεωρούμε "κακόγουστη", και νοσταλγούμε τους μουσικούς που τότε είχαν επίσης μια τέτοια αντιμετώπιση από τον κόσμο των γραμμάτων. Bad Timing...
Επειδή καταλαβαίνω ότι δεν μου αναγνωρίζεις το δικαίωμα να αναγνωρίζω το γνήσιο και το κακέκτυπο, που μάλλον μόνο οι μουσικολόγοι έχουν αυτό το δικαίωμα, ψάξτο κι από τη αρμονική και τη μελωδική του σκοπιά.

Δες τι ακκορντοσειρές και τι τεχνοτροπία χρησιμοποιείται στα δύο είδη και σύγκρινε.

Επίσης, σύγκρινε τη θεματολογία των στίχων στα δύο είδη και το ξανασυζητάμε.

 
samy paraga είπε:
φυσικό επόμενο είναι να μεταλλαχθεί και η δημοτική μουσική
Νομιζω πως ο Κυκλωπας (χωρις να του βαζω λόγια), δεν αναγνωρίζει τα "πανηγυρτζίδικα", ως εξέλιξη της δημοτικής. Ή τουλαχιστον, δεν είναι η μόνη εξέλιξη της. Υπαρχουν παραλληλα με τους πανηγυρτζίδες (χρησιμοποιώ τον ορο χαρην συνεννοησεως και όχι υποτιμητικά), σχήματα και εκτελεστές που επίσης εχουν εξελίξει τη δημοτική μουσική με πιο συμβατα με την εποχή αισθητικά στοιχεία.

Η εξελιξη του ρεμπετικου, ή η "αντικατάσταση" του ζουρνα απο το κλαρίνο οδηγήθηκαν απο τεραστιες κοινωνικές αλλαγες. Οπως μπορουμε να κρίνουμε τις αλλαγες του τοτε (μετατόπιση της "διασκεδασης" σε κλειστους χώρους λογω αστικοποιησης, διωξη ρεμπετων και προσεγγιση του λαϊκου τραγουδιου απο έντεχνους κτλ), έτσι μπορουμε να κρίνουμε και τις συνθήκες που οδήγησαν σήμερα το δημοτικο τραγουδι να παιζεται παραλληλα (ή και ταυτοχρονα), με το "καήκαμε κιαποψε", "και δε σε κανω τον άγιο" κτλ.

Και ναι, οι συνθήκες που οδήγησαν εκεί, ταιριάζουν με όλα τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του Έλληνα που κραζουμε στα θρεντς περι πολιτικής.

Και σε μένα και στον Κύκλωπα δε μας αρέσει αυτο το παρακλάδι. Και τουλάχιστον εγω, δεν το θεωρω εξέλιξη της δημοτικής. Τουλάχιστον όχι με τη θετική έννοια.

@Σαμυ, απο το ποστ σου πηρα απλα την έναρξη, επειδη ξερω ότι με νιώθεις, και αν δε με νιώθεις, θα σε καταγγειλω στον γραμματεα ;D

 
cyclops είπε:
Επειδή καταλαβαίνω ότι δεν μου αναγνωρίζεις το δικαίωμα να αναγνωρίζω το γνήσιο και το κακέκτυπο, που μάλλον μόνο οι μουσικολόγοι έχουν αυτό το δικαίωμα, ψάξτο κι από τη αρμονική και τη μελωδική του σκοπιά.

Δες τι ακκορντοσειρές και τι τεχνοτροπία χρησιμοποιείται στα δύο είδη και σύγκρινε.

Επίσης, σύγκρινε τη θεματολογία των στίχων στα δύο είδη και το ξανασυζητάμε.
Σαφέστατα, δεν είπα πως δε σου δίνω το δικαίωμα να το αναγνωρίσεις και να το σχολιάσεις, ούτε ανέφερα πουθενά ότι δε σε αναγνωρίζω(αλίμονο). Απλά δημιουργείς άκρα "καλή μουσική"(γνήσια μουσική - παλιά παραδοσιακή δημοτική μουσικη) και "κακή μουσική" (πειραγμένη μουσική - σύγχρονη δημοτική μουσική) και ετσι είτε παραπληροφορείς, είτε ενισχύεις την υποψία ατόμων τα οποία δεν την έψαξαν ποτέ μόνο και μόνο επειδή είδα τον Μάκη Τσίκο να παίζει πάνω σε καφάσια. Σε φόρουμ βρισκόμαστε, σε άλλα ποστ δεν κάνω έτσι, αλλά επειδή τυγχάνει και γνωρίζω και το φόρουμ δεν εστιάζει σε αυτού του είδους τη μουσική, οφείλω να προειδοποιώ.

Δε θα ήθελα να υπάρξει κόντρα, αλλά προσωπικά έχω μάθει να μην υποτιμώ καμιά μουσική, έτσι και εκτιμώ και τις δύο πτυχές που ανέφερες(και που είσαι ακόμη, είναι πάρα πολλές οι σχολές) και για αυτό πήρα και θα παίρνω πολλές εμπειρίες και από τις δύο. Δεν υπάρχει ανώτερη και κατώτερη μουσική, για αυτό και επανέρχομαι στο θέμα του γούστου. Όποια μουσική σε γεμίζει, αυτή και να ακολουθείς φουλ, όπως άλλωστε όλοι κάνουμε με διάφορα είδη μουσικής...

Σε προσκαλώ, βέβαια, να έρθεις μια μέρα να ακούσεις και τέτοια μουσική και να κοιτάξεις να περάσεις όμορφα, και θα δεις πως μέσα στα πράγματα, στο χώρο της επιτέλεσης, όλα είναι διαφορετικά!

 
@neeq:

Μια χαρά κατάλαβες τι εννοώ. Και προσωπικά την "πανηγυρτζίδικη" μουσική δεν την υποτιμώ γενικά, αλλά την συγκεκριμένη πανηγυρτζίδικη μουσική του συγκεκριμένου είδους και πάνω απ' όλα αυτής της αισθητικής, για μένα αποτελεί προσβολή να καλείται δημοτική μουσική. Γι' αυτό και την απορρίπτω ως μη δημοτική. Δεν είναι δημοτική, ας την αποκαλέσουν όπως αλλιώς θέλουν.

@Reborn:

Εννοείται ότι δε θα διαφωνήσουμε. Άλλωστε είναι θέμα γούστου και αισθητικής στο τι θα ακούσει ο καθένας και με τι θα διασκεδάσει. Αλλά προς θεού, να μη βάζουμε στην ίδια ζυγαριά την εκτελεστική αρτιότητα με το αρπακολατζίδικο, το λεβέντικο με το "αρκουδιάρικο", το ευγενές με το ευτελές.

Φυσικά το όλο θέμα συμβαδίζει με τη γενικότερη παρακμή σε όλους τους τομείς της σύγχρονης πραγματικότητας. Η μουσική είναι στοιχείο πολιτισμού. Όταν υπάρχει γενικότερη πολιτισμική ένδεια, δε μπορείς να έχεις γνήσια και ποιοτική μουσική. Το ίδιο συμβαίνει και στο θέατρο, στο τραγούδι, την ποίηση, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση.

Εγώ διαφωνώ μόνο με τον όρο δημοτική μουσική. Αυτό το συννονθύλευμα τουρκοαραβικών δρόμων και παικτικών τεχνικών, μαζί με τους καψουροστίχους, σαφέστατα και ΔΕΝ είναι δημοτική μουσική. Πείτε την όπως αλλιώς θέλετε, αλλά όχι δημοτική._

 
Reborn είπε:
Δεν υπάρχει ανώτερη και κατώτερη μουσική...
"....κατα την ταπεινη μου αποψη..." ξεχασες να γραψεις.

Οι φρασεις "δεν υπαρχει ανωτερη και κατωτερη μουσικη" / "ολα ειναι θεμα γουστου" / "δεν υπαρχει καλη ή κακη μουσικη, ειναι θεμα γουστου" και αλλες παρομοιες φρασεις εχουν γινει ο εφιαλτης οσων εχουν ακουσει και συνεχιζουν να ακουνε Μουσικη και, κυριως, η "καραμελα" των απανταχου ασχετων (δεν αναφερομαι προσωπικα σε σενα).

Ελεος, οχι αλλο "γουστα ειν'αυτα", φτανει...
eyeroll.gif


 
παραδοσιακά και ρεμπέτικα δεν ξέρω, αλλά κάποτε που τα άκουσα και τα αναγνώρισα ως οικεία ένιωσα εξαπατημένος για την ιδέα που είχα για αυτά. Η κακώς εννοούμενη μπουζουκοποίηση, γνωστή από τα λαϊκοπόπ, μου είχε στερήσει την όρεξη να τα γνωρίσω. Ευτυχώς έμπλεξα με άλλες παραδοσιακές μουσικές και ανθρώπους που ήξεραν κάτι παραπάνω και τα εκτίμησα. Το πρόβλημα είναι οτι τα παραδείγματα που έχω δεν τα βρίσκω στο youtube.

Θέλω να παρατηρήσω οτι άλλο πράμα το "γνήσιο-αυθεντικό", άλλο το χαμηλής ποιότητας άκουσμα και άλλο η εξέλιξη του 1ου με ηλεκτρικά όργανα και δάνεια από άλλες μουσικές. Γύρω από τις προσμίξεις και τις "αχρείαστες" καινοτομίες χρησιμοποιώ το επιχείρημα οτι και ο συνάδελφος Άστορ Πιατσόλα είχε δεχτεί σοβαρή κριτική από τους τότε παραδοσιακούς όταν έκανε nuevo tango, αλλά σήμερα αυτός ορίζει τι είναι το αργεντίνικο τάνγκο.

Έτσι, δίνω μερικά παραδείγματα μουσικών που εκτιμώ απεριόριστα και ταυτόχρονα φαίνονται εν δυνάμει υπόλογοι για την επέμβασή τους στο κοινώς εννοούμενο γνήσιο (με την έννοια οτι ο παππούς μου μάλλον θα στράβωνε). Δίνω αυτούς γιατί από τη μία δεν ενδιαφέρομαι για το βαθμό γνησιότητας (ειδικά αφού οι κανόνες δεν είναι γνωστοί, αλλά προσωπική υπόθεση), αλλά και για να αντιπαρατεθώ στην άποψη οτι οποιαδήποτε απόκκλιση από το γνήσιο σημαίνει ακαλαισθησία.

http://darnakes.bandcamp.com/track/grave

hxxp://www.youtube.com/watch?v=sZ2uJCGFnLY

hxxp://www.youtube.com/watch?v=p9zCnkK1Gng

http://www.cdbaby.com/cd/triobalkano (ακούστε το απόσπασμα από το Chain Reaction F#f )

 
Waterfall-K είπε:
"....κατα την ταπεινη μου αποψη..." ξεχασες να γραψεις.

Οι φρασεις "δεν υπαρχει ανωτερη και κατωτερη μουσικη" / "ολα ειναι θεμα γουστου" / "δεν υπαρχει καλη ή κακη μουσικη, ειναι θεμα γουστου" και αλλες παρομοιες φρασεις εχουν γινει ο εφιαλτης οσων εχουν ακουσει και συνεχιζουν να ακουνε Μουσικη και, κυριως, η "καραμελα" των απανταχου ασχετων (δεν αναφερομαι προσωπικα σε σενα).

Ελεος, οχι αλλο "γουστα ειν'αυτα", φτανει...
eyeroll.gif
Συμφωνώ, αν και νομίζω πως τα χρησιμοποιώ για να αποφύγω τσακωμούς. Επίσης, νομίζω πως χρησιμοποίησα ορισμένα τεκμήρια, τα οποία παραμελήθηκαν, διότι χρόνια στο νοιζ η πλειοψηφία αποτελείται από γνώστες και δε χρειάζονται απόψεις ατόμων που έχουν σπαταλήσει ένα εύλογο διάστημα κόπου για να εξηγούν φαινόμενα σαν αυτό, έρχονται με την κάθε καλή διάθεση και χωρίς να κάνουν επίδειξη γνώσεων.

Στάνταρντ γράφτηκε, για παράδειγμα, σχόλιο από άτομο που δεν έχει πατήσει ούτε σε ένα πανηγύρι. Φαίνεται από τον τρόπο σχολιασμού. Άλλοι το παραδέχονται, άλλοι απλά το κατακρίνουν και εναντιώνονται. Τέλος πάντων, εγώ δε θέλω να τσακωθώ με κανέναν, ούτε να σας αλλάξω τον τρόπο σκέψης, οπότε συνεχίστε να εναντιώνεστε σε μια μουσική και σε μια μάζα μουσικών που ζουν κάτω από εξαθλιωμένες συνθήκες. Καλώς κακώς, το νεοδημοτικό ρεύμα(από Καρναβά και έπειτα) έχει φτάσει ως εδώ.

"Μπάζουν" πληροφορία που δεν αντιλαμβάνεται ο μέσος μουσικός στην Ελλάδα, και πιστεύω πως είναι τόσο κρίμα να το κατακρίνετε χωρίς να το ψάξετε, πάντως.

 
audiokostas είπε:
Ο Αγεράκης (που συχνά εμφανίζεται και στις αγγελίες) κάνει πλάκα (στιχουργικό ad lib στη παραλία της Αρκίτσας με λαϊκή "πατίνα" μουσικής. Το ίδιο θα μπορούσε να κάνει (ο οποιοσδήποτε) με οιοδήποτε είδος μουσικής (ειδικά λαϊκής που βασίζεται σε επανάληψη συγκεκριμένων, άμεσα αναγνωρίσιμων μοτίβων) . Δεν έχει να κάνει με τον ευτελισμό της δημοτικής μουσικής.
Μαλλον καταλαβες λαθος! Δε μιλησα για ευτελισμο της δημοτικης με τον Αγερακη..

Ισα ισα ειναι πολυ καλος σε αυτο που κανει γιατι δεν ξερω πολλους και τον εχω ακουσει και πολλες φορες live!

Αλλα για ευτελισμο δημοτικης μουσικης με το παραδειγμα μου ήταν το μονο που ΔΕΝ εννοουσα! ;)

 
cyclops είπε:
@neeq:

Μια χαρά κατάλαβες τι εννοώ. Και προσωπικά την "πανηγυρτζίδικη" μουσική δεν την υποτιμώ γενικά, αλλά την συγκεκριμένη πανηγυρτζίδικη μουσική του συγκεκριμένου είδους και πάνω απ' όλα αυτής της αισθητικής, για μένα αποτελεί προσβολή να καλείται δημοτική μουσική. Γι' αυτό και την απορρίπτω ως μη δημοτική.
Ούτε την υποτιμώ, ούτε την υπερτιμώ.

Απλά και ταπεινά, με ενοχλεί σαν άκουσμα και με χαλάει άσχημα η ευρύτερη αισθητική που πρεσβεύει.

Αν δεν θέλετε να χαλάσουμε ζαχαρένιες, βάλτε τα "γούστα είναι αυτά", "δεν υπάρχει κακή μουσική", "όλα είναι σχετικά", "και ποιος θα κρίνει τι είναι άσχημο ή καλαίσθητο" και λοιπά flower power. Δεν θα τα χαλάσουμε εκεί.

Το αν θα ενισχυθεί ο ήχος δεν με χαλάει. Το πως θα ενισχυθεί έχει μεγάλα ζητήματα.

 
Δεν πρόκειται για εξέλιξη της δημοτικής μουσικής.Πρόκειται για το τέλος της δημοτικής μουσικής.Εγώ ακόμη βλέπω εφιάλτες με κόκκινες es-335, τιγκαρισμένες στο echo να παίζουν τον κλασσικό πανηγυρτζίδικο ρυθμό πουμ-παμ-πουμ-παμ-πουμ-πουμ-παμ-πουμ-παμ-πουμ-παμ-πουμ-πουμ-παμ.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top