Δημοτική μουσική ή μήπως κάτι άλλο;

  • Thread starter Thread starter cyclops
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 166
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 28K
Superfunk είπε:
σαφως και ειναι μια και οι ‘‘Ελληνες‘‘ εκτος ολων των αλλων (αρβανιτες,βλαχοι,τουρκοι,εβραιοι κτλ) ειναι ΚΑΙ Τουρκογυφτοι....αλλη μια φυλη στην καζανα που λεγεται ‘‘ελληνικο‘‘ ‘‘εθνος‘‘..... ;) 

εκτος και αν θεωρεις οτι τα δημοτικα ειναι η εξελιξη της μουσικης που ακουγε ο....Πλατωνας και ο Αριστοτελης οποτε μαλλον τα εχεις μπερδεψει.... ;D
Συγνώμη αν σου χαλάω την κοσμοπολίτικη "ανταρσύστικη" άποψή σου περί ανυπαρξίας του ελληνικού έθνους, άλλα όσο κι αν δε θέλετε ορισμένοι, ελληνικό έθνος υπάρχει κανονικότατα, όπως και η παράδοσή του και η ιστορία του. ;)

Ακούστε ορισμένοι λίγο Παπασιδέρη και μετά στο καπάκι και Σαφέτη, κι αν δεν σας ξενίζει η σύγκριση, κάτι δεν πάει καλά.

Πώς γίνεται όλα τα θέματα σ' αυτή τη χώρα να τα ανάγουμε σε πολιτικά/κομματικά;

Επειδή δε γουστάρω το τουρκογύφτικο να λέγεται ελληνικό, είμαι δεξιός;

ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ ΡΕ;

 
cyclops είπε:
..... Μιλάμε όμως για την ελληνική παραδοσιακή μουσική, τη λεγόμενη δημοτική, κι όχι για την τουρκική. ...

Ποια ειναι ομως η ελληνικη παραδοσιακη μουσικη?

Γιατι τα ηπειρωτικα τα θεωρουν και οι Αλβανοι δικη τους παραδοσιακη μουσικη,τα μακεδονιτικα οι Σκοπιανοι,τα θρακιωτικα οι Βουλγαροι και οι Τουρκοι και παει λεγοντας.

Δεν νομιζω οτι τα παραδοσιακα εχουν συνορα,ιδιες μουσικες αλλαζουν στιχους-γλωσσα και ισως καποια οργανα.

Κατα τα αλλα αν δεν κανω λαθος,παραδοση ειναι κατι που περναει απο στομα σε στομα και απο γενια σε γενια,και τα γλεντια και τα πανηγυρια ειναι ο σημαντικοτερος πυρηνας μεταδοσης της παραδοσης,οποτε αν σε αυτα παιζονται με αυτον τον πιο ηλεκτρικο (ή αν θελεις πιο "γυφτικο") τροπο τα παραδοσιακα,ετσι θα μεταφερθουν και στο χρονο,οποτε ναι,αυτα θα ειναι τα παραδοσιακα στο μελλον.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πάντως όταν ακούω παπάκια στην ανηφόρα που πατινάρουν,  ;D 355 ποικίλματα ανά μέτρο, ;D ότι διάφωνο διάστημα υπάρχει τρις αυξημένο  ;D  ;D κλπ κλπ, το μυαλό μου πάει κατευθείαν στους τσιγγάνους ή/ και στην (μέση/ άπω) Ανατολή, είτε η μουσική είναι ηχογραφημένη το '30 με αφρικανικό μονόχορδο  ;D είτε το 2013 με Korg Kronos.

Θέλω να πω ότι, αν κάποιος θέλει να ματαιοπονήσει ψάχνοντας "καθαρά ελληνική παράδοση"  ::) ας το κάνει τουλάχιστον ξεκινώντας από την ίδια τη μουσική και όχι από την ενορχήστρωση.

Αλλωστε δεν καταλαβαίνω ποιό είναι το νόημα, όσο το ακροατήριο τρώει, πίνει, πέρδεται  ;D τότε η μουσική αυτή έχει κάνει τη δουλειά της, αν θέλετε καθαρότητα βρείτε κάτι άλλο γιατί γενικότερα η μουσική είναι ένα χωνευτήρι.

Υ.Γ. Προς τους δημοτικούς (καθαρούς ή μη  ::) ) μουσικούς: Ταπεινή μου γνώμη, μην μπαίνετε στη διαδικασία να προβάλετε στοιχεία "δυσκολίας" ή "λόγιας μουσικής αξίας" για να "ανεβάσετε" την αξία μιας μουσικής, η οποία είναι καθαρά διονυσιακή. 1ον) Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα αφού ο σκοπός της είναι άλλος και 2ον) Η "λόγια" προσέγγιση έχει εν πολύς ολοκληρωθεί πριν ακόμα υπάρξει Ελληνικό κράτος...




... οπότε δεν μας αφορά.

 
manosx είπε:
Πάντως όταν ακούω παπάκια στην ανηφόρα που πατινάρουν,  ;D 355 ποικίλματα ανά μέτρο, ;D ότι διάφωνο διάστημα υπάρχει τρις αυξημένο  ;D  ;D κλπ κλπ, το μυαλό μου πάει κατευθείαν στους τσιγγάνους ή/ και στην (μέση/ άπω) Ανατολή, είτε η μουσική είναι ηχογραφημένη το '30 με αφρικανικό μονόχορδο  ;D είτε το 2013 με Korg Kronos.

Θέλω να πω ότι, αν κάποιος θέλει να ματαιοπονήσει ψάχνοντας "καθαρά ελληνική παράδοση"  ::) ας το κάνει τουλάχιστον ξεκινώντας από την ίδια τη μουσική και όχι από την ενορχήστρωση.

Αλλωστε δεν καταλαβαίνω ποιό είναι το νόημα, όσο το ακροατήριο τρώει, πίνει, πέρδεται  ;D τότε η μουσική αυτή έχει κάνει τη δουλειά της, αν θέλετε καθαρότητα βρείτε κάτι άλλο γιατί η μουσική ανέκαθεν ήταν χωνευτήρι.

Υ.Γ. Προς τους δημοτικούς (καθαρούς ή μη  ::) ) μουσικούς: Ταπεινή μου γνώμη, μην μπαίνετε στη διαδικασία να προβάλετε στοιχεία "δυσκολίας" ή "λόγιας μουσικής αξίας" για να "ανεβάσετε" την αξία μιας μουσικής, η οποία είναι καθαρά διονυσιακή. 1ον) Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα αφού ο σκοπός της είναι άλλος και 2ον) Η "λόγια" προσέγγιση έχει εν πολύς ολοκληρωθεί πριν ακόμα υπάρξει Ελληνικό κράτος...


Πολύ σοβαρή άποψη...Άντε να σοβαρέψει η συζήτηση ;)

 
manosx είπε:
Πάντως όταν ακούω παπάκια στην ανηφόρα που πατινάρουν,  ;D 355 ποικίλματα ανά μέτρο, ;D ότι διάφωνο διάστημα υπάρχει τρις αυξημένο  ;D  ;D κλπ κλπ, το μυαλό μου πάει κατευθείαν στους τσιγγάνους ή/ και στην (μέση/ άπω) Ανατολή, είτε η μουσική είναι ηχογραφημένη το '30 με αφρικανικό μονόχορδο  ;D είτε το 2013 με Korg Kronos.

Θέλω να πω ότι, αν κάποιος θέλει να ματαιοπονήσει ψάχνοντας "καθαρά ελληνική παράδοση"  ::) ας το κάνει τουλάχιστον ξεκινώντας από την ίδια τη μουσική και όχι από την ενορχήστρωση.

Αλλωστε δεν καταλαβαίνω ποιό είναι το νόημα, όσο το ακροατήριο τρώει, πίνει, πέρδεται  ;D τότε η μουσική αυτή έχει κάνει τη δουλειά της, αν θέλετε καθαρότητα βρείτε κάτι άλλο γιατί γενικότερα η μουσική είναι ένα χωνευτήρι.

Υ.Γ. Προς τους δημοτικούς (καθαρούς ή μη  ::) ) μουσικούς: Ταπεινή μου γνώμη, μην μπαίνετε στη διαδικασία να προβάλετε στοιχεία "δυσκολίας" ή "λόγιας μουσικής αξίας" για να "ανεβάσετε" την αξία μιας μουσικής, η οποία είναι καθαρά διονυσιακή. 1ον) Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα αφού ο σκοπός της είναι άλλος και 2ον) Η "λόγια" προσέγγιση έχει εν πολύς ολοκληρωθεί πριν ακόμα υπάρξει Ελληνικό κράτος...


Τα πηρες ολα κι εφυγες ... ;D...η συζητηση εληξε κυριοι.... ;)

 
Superfunk είπε:
Τα πηρες ολα κι εφυγες ... ;D...η συζητηση εληξε κυριοι.... ;)
Αν μου πει και κάποιος, ποια ήταν η συζήτηση... θα με υποχρεώσει...

 
trolley είπε:
Αν μου πει και κάποιος, ποια ήταν η συζήτηση... θα με υποχρεώσει...
Πάντα η συζήτηση,πάντα,είναι η εξής...Είναι εξέλιξη αυτό που συμβαίνει ή πλήρης απαξίωση του αυθεντικού;

Σε αυτή την ενότητα ασχολούμεθα με τα δημοτικά...

 
mathematician είπε:
Δεν αμφισβητώ τις ικανότητες αυτών των μουσικών.Οι περισσότεροι είναι εξαιρετικοί.Σχολίασα τον ρόλο τους στο συγκεκριμένο είδος μουσικής.
Οι καθαρα δημοτικοι κιθαριστες παιζουν αυτο που παιζουν....και μονον αυτο, και απεχουν παρασαγγας απο το να λεγονται εξαιρετικοι μουσικοι.

Κατα τα αλλα συμφωνω με τον Τρολευ  ;D

 
manosx είπε:
Θέλω να πω ότι, αν κάποιος θέλει να ματαιοπονήσει ψάχνοντας "καθαρά ελληνική παράδοση"  ::) ας το κάνει τουλάχιστον ξεκινώντας από την ίδια τη μουσική και όχι από την ενορχήστρωση.

Αλλωστε δεν καταλαβαίνω ποιό είναι το νόημα, όσο το ακροατήριο τρώει, πίνει, πέρδεται  ;D τότε η μουσική αυτή έχει κάνει τη δουλειά της, αν θέλετε καθαρότητα βρείτε κάτι άλλο γιατί γενικότερα η μουσική είναι ένα χωνευτήρι.

Υ.Γ. Προς τους δημοτικούς (καθαρούς ή μη  ::) ) μουσικούς: Ταπεινή μου γνώμη, μην μπαίνετε στη διαδικασία να προβάλετε στοιχεία "δυσκολίας" ή "λόγιας μουσικής αξίας" για να "ανεβάσετε" την αξία μιας μουσικής, η οποία είναι καθαρά διονυσιακή. 1ον) Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα αφού ο σκοπός της είναι άλλος και 2ον) Η "λόγια" προσέγγιση έχει εν πολύς ολοκληρωθεί πριν ακόμα υπάρξει Ελληνικό κράτος...  
Η συζήτηση (την οποία παρακολουθώ με κομμένη την ανάσα από το post No1  ;D) θυμίζει επικίνδυνα εκατοντάδες συζητήσεις - αφορισμούς στο ρεμπέτικο φόρουμ, στο οποίο είμαι μέλος για τους δικούς μου σκοτεινούς σαδομαζοχιστικούς λόγους. Αυτές οι συζητήσεις διεξάγονται ωραιότατα εκεί και όλοι περνάνε καλά, αφού είναι ένας "ταγμένος" ιστότοπος αποκλειστικά σε αυτό το είδος σε αντίθεση με το noiz.

Για να βάλω και το δικό μου λιθαράκι στο βαρυσήμαντο αυτό thread, έχω περάσει κι εγώ επαγγελματικά από τα ευγενή αυτά πολιτιστικά κέντρα, στην αρχή γέλαγα με τους κλαριτζήδες-λυράρηδες-μπουζουκτζήδες, αλλά πολύ γρήγορα κατάλαβα ότι είναι μουσικάρες και κερδίσανε σχεδόν όλοι τον απεριόριστο σεβασμό μου (εκτός από τους τραγουδιστές, χαχα). Αυτό που έχει σημασία στα κέντρα διασκέδασης είναι να κάνεις τους άλλους να διασκεδάσουν (γιαυτό λέγονται έτσι), αν θέλουν να διασκεδάσουν με τέρμα echo και reverb μέχρι και στα ντραμς, εμένα δεν μου πέφτει λόγος, θα τους δώσω αυτό που θέλουνε, αν καπάκι στο καλαματιανό-συρτό τραβάει η ψυχή τους boney-m θα το παίξω με τρέλλα και θα περάσουν αυτοί καλά κι εγώ καλύτερα.

Αν μιλάμε για δισκογραφία, δεν έχει νόημα εξαρχής, αφού είναι θέμα επιλογής... δόξα τω Θεώ βγαίνουν κάθε χρόνο απ'όλα, πανηγυρτζίδικα, ψευτοέντεχνα, αληθινά έντεχνα που πάνε το πράμα παρακάτω και αμιγώς δημοτικά.

Αυτά  ;)

 
Δεν υπαρχουν πια αυθεντικα δημοτικα τραγουδια.

Ουτε ροκ.

Ουτε μπλουζ.

Ουτε κελτικα.

Ουτε καντρι.

Ολα ειναι για τη μασα.Αν αυτο σε ενδιαφερει ως ακροατη και ως εκτελεστη.

Αν δε σ ενδιαφερει αυτο,υπαρχουν μη απαξιωμενα.

Παντως του Φλεσσα η μανα δεν κλαιει πια.

Αν εσυ κλαις,εχεις την απαντηση και δεν εχει σημασια η εκτελεση,μαλλον ακους τη σωστη...

Τωρα...το αν ειναι φυσιολογικο να κλαις..ειναι θεμα γουστου...

Εδω αλλοι/αλλες κλαινε με τον Σουλειμαν στη ντιβι.. ;D

Ολα γουστο ειναι... :P

Οσο για τη συνεισφορα της τεχνολογιας,ειμαι υπερ διοτι βοηθαει στην καλυτερη καταγραφη,αποτυπωση,αλλα και στο λαιφ.

Μονταρμπο ρε...

 
Grey είπε:
Πάντα η συζήτηση,πάντα,είναι η εξής...Είναι εξέλιξη αυτό που συμβαίνει ή πλήρης απαξίωση του αυθεντικού; Σε αυτή την ενότητα ασχολούμεθα με τα δημοτικά...
"Εξέλιξη" και "Απαξίωση του αυθεντικού" είναι ταυτόσημες έννοιες.

Απλά πράγματα...

 
freerock1974 είπε:
Δεν υπαρχουν πια αυθεντικα δημοτικα τραγουδια.

Ουτε ροκ.

Ουτε μπλουζ.

Ουτε κελτικα.

Ουτε καντρι.

Ολα ειναι για τη μασα.Αν αυτο σε ενδιαφερει ως ακροατη και ως εκτελεστη.

Αν δε σ ενδιαφερει αυτο,υπαρχουν μη απαξιωμενα.

Παντως του Φλεσσα η μανα δεν κλαιει πια.

Αν εσυ κλαις,εχεις την απαντηση και δεν εχει σημασια η εκτελεση,μαλλον ακους τη σωστη...

Τωρα...το αν ειναι φυσιολογικο να κλαις..ειναι θεμα γουστου...

Εδω αλλοι/αλλες κλαινε με τον Σουλειμαν στη ντιβι.. ;D

Ολα γουστο ειναι... :P

Οσο για τη συνεισφορα της τεχνολογιας,ειμαι υπερ διοτι βοηθαει στην καλυτερη καταγραφη,αποτυπωση,αλλα και στο λαιφ.

Μονταρμπο ρε...



Υποκλινομαι (ξανα)

Τα ειπες ολα.

 
Και εγώ έδωσα μάχη για να τα πω όλα αυτά αλλά δε μου πατε κανένα μπράβο....  :'( :'( :'( :'(

 
trolley είπε:
"Εξέλιξη" και "Απαξίωση του αυθεντικού" είναι ταυτόσημες έννοιες.

Απλά πράγματα...
Ενα τραγουδι γνησιο δημοτικο,σαν πχ το "Γιαννη μου το μαντηλι σου" ειτε με τουμπερλεκι και λαουτο το παιζεις ειτε με ντραμς και κιθαρα ηλεκτρικη, αν τηρησεις τη μουσικη κλιμακα που ειναι γραμμενο το τραγουδι (καθαρο μινορε) ιδιο αποτελεσμα θα παρεις και δεν θα νοιωσεις καν την αναγκη να μηλισεις για απαξιωση εξελιξη γυφτοποιηση κλπ.

Αυτο που ξεχωριζει το γνησιο δημοτικο απο το τουρκογυφτικο, ειναι οτι το μεν δημοτικο ειναι γραμμενο σε καθαρους δρομους μαντορε μινορε, το δε γυφτικο ειναι σε ουσακ χιτζαζ σαμπαχ, κλπ. Οι οποιοι ειναι δρομοι με ανατολιτικη χροια λογω ημιτονιων χρωματικων σειρων κλπ.

Αρα δεν φταινε τα οργανα και η τεχνολογια, αλλα οι μουσικοι και οι συνθετες.

Το παντρεμενοι και οι δυο ειναι ουσακ και ειναι γυφτικο, Ο Κογκα δρακος ειναι καθαρο ματζορε και ειναι δημοτικο. Η ιτια ειναι καθαρο μινορε (aiolian δηλαδη) και ειναι δημοτικο

Δεν υπαρχει Ελληνικο δημοτικο σε ουσακ κλιμακα...  ;D

 
Thomsot είπε:
Ενα τραγουδι γνησιο δημοτικο,σαν πχ το "Γιαννη μου το μαντηλι σου" ειτε με τουμπερλεκι και λαουτο το παιζεις ειτε με ντραμς και κιθαρα ηλεκτρικη, αν τηρησεις τη μουσικη κλιμακα που ειναι γραμμενο το τραγουδι (καθαρο μινορε) ιδιο αποτελεσμα θα παρεις και δεν θα νοιωσεις καν την αναγκη να μηλισεις για απαξιωση εξελιξη γυφτοποιηση κλπ.

Αυτο που ξεχωριζει το γνησιο δημοτικο απο το τουρκογυφτικο, ειναι οτι το μεν δημοτικο ειναι γραμμενο σε καθαρους δρομους μαντορε μινορε, το δε γυφτικο ειναι σε ουσακ χιτζαζ σαμπαχ, κλπ. Οι οποιοι ειναι δρομοι με ανατολιτικη χροια λογω ημιτονιων χρωματικων σειρων κλπ.

Αρα δεν φταινε τα οργανα και η τεχνολογια, αλλα οι μουσικοι και οι συνθετες.

Το παντρεμενοι και οι δυο ειναι ουσακ και ειναι γυφτικο, Ο Κογκα δρακος ειναι καθαρο ματζορε και ειναι δημοτικο. Η ιτια ειναι καθαρο μινορε (aiolian δηλαδη) και ειναι δημοτικο

Δεν υπαρχει Ελληνικο δημοτικο σε ουσακ κλιμακα...  ;D

Σε γενικες γραμμες καταλαβα τι θελεις να πεις και συμφωνω,αλλα "εκλεισες" τον κυκλο των παραδοσιακων της κουβεντας στα δημοτικα,αφηνοντας ομως ετσι απ εξω ποντιακα,νησιωτικα κλπ που χρησιμοποιουν (πολλα απ αυτα) ουσακ και χιτζαζ τροπους.

Αλλα αν μεινουμε μονο στα δημοτικα και οχι γενικα στην παραδοσιακη μουσικη καθε γωνιας της χωρας μας,ναι καπως ετσι εχουν τα πραγματα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Grey είπε:
Yes.

Μην μπερδεύεις αυτό που θα ήθελες να ισχύει, με αυτό που ισχύει.

Πιστεύεις ότι υπάρχει ποτέ περίπτωση κάποιος να "ανακαλύψει" τη γνήσια δημοτική παράδοση, ακολουθώντας το νήμα των εκτρωμάτων/δημιουργημάτων των σύγχρονων εκπροσώπων της; Δεν πρόκειται να συμβεί σε καμία περίπτωση.

@Thomsot

Μάλλον απαντάς στις απόψεις κάποιου άλλου... εγώ πουθενά δεν τα υποστήριξα αυτά για τα οποία με διορθώνεις....

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top