Διαφορές ξύλων στις κιθάρες

Τακης Πολιτης

Takis Politis

Μέλος
Μηνύματα
3,242
Πόντοι
38
εχω μια squier made in japan που την ειχα παρει το 1992 και ηθελα να ρωτησω το εξης:ποσο μεγαλες ειναι οι διαφορες στα ξυλα του ιδιου ειδους..δηλαδη αυτη η κιθαρα πρεπει να εχει αν εχω πληροφορηθει σωστα basswood σωμα.ας πουμε τωρα,απο τις ακριβες κιθαρες που πουλιουνται στο εμποριο και εχουν σωμα basswood οπως πχ τα μοντελα της ibanez js τι ειναι αυτο που κανει καλυτερο το ξυλο basswood της js απο το basswood που εχει η squier μου;ακομα το μανικι ειναι αρκετα thin και αν και ξερω οτι αυτο επηρρεαζει λιγο προς το χειροτερο τον ηχο εμενα μπορω να πω οτι με βολευει στο παιξιμο.γι αυτο σκεφτηκα αν και το ξυλο που εχει το σωμα δεν ειναι τελειως...κουφιο να τις "πεταγα",πανω και καποιους "κορυφαιους" μαγνητες(2μονοι,1διπλος),για...bluesy sound,να την εφτιαχνα γενικα και απο εκει που την ειχα για ...πεταμα :cry: να την εκανα...αεροπλανο 8) .αλλα δεν ξερω αν αξιζει, γι αυτο και το post...η κιθαρα εχει κλειδια gotoh και το floyd rose 2

Υ.Γ.1.γενικα παντως σε καθε κατηγορια ξυλου πχ alder υπαρχουν διαφορα ειδη και με μεγαλες διαφορες;

Υ.Γ.2.ξερει καποιος τι ξυλο μπορει να εχει το μπρατσο αυτης της squier;

 
κατι που ξεχασα να πω...η απορια για τα ξυλα της κιθαρας μου ηρθε πρωτη φορα οταν με ρωτησε καποιος αν θελω να μου φτιαξει μια custom κιθαρα.με ρωτησε για ξυλο και του ειχα πει alder.που ξερω εγω αν το alder που θα μου βαλει θα ειναι καλης ποιοτητας;γι αυτο και δεν ρισκαρα να δωσω τα λεφτα μου...

 
μια χαρα ξύλα έχει η Squier (& βέβαια για τα περί "ποιότητας" ξυλων τις ξέρεις τις απόψεις μου η "ποιότητα" δεν κάνει & πολύ μεγάλες διαφορές...) το basswood είναι basswood & η κιθάρα σου ΜΠΟΡΕΙ να γινει αεροπλάνο με τους σωστούς μαγνήτες.

η συντριπτική πλειοψηφία των κιθαρων (και η δικιά σου) έχει μπράτσο απο maple & ταστιέρα rosewood (η maple..) :wink:

 
με...εψησες superfunk :D με βλεπω να αρχιζω να ψαχνω για 2μονους και 1humbucker...τωρα αν ηξερες να μου πεις και 1 humbucker για bluesy ηχο αλλα και τα απαριατητα γκαζια...για μονους βλεπω να εμπιστευομαι τους lindy fralin

 
Χμμ με βάζετε σε σκέψεις.Έχω μια παλιά Samick.Λέτε αν την περιποιηθώ λίγο η κιθάρα να ξαναζωντανέψει;Καβαλάρη γέφυρα και μαγνήτες χρειάζεται. :?

 
Η γνώμη μου είναι ότι τα ξύλα παίζουν σίγουρα ρόλο, αλλά δεν ξέρω πως να ξεχωρίσω ένα καλό από ένα κακό κομμάτι ξύλο. Από κιθάρα σε κιθάρα με ίδιο είδος ξύλου αλλά διαφορετική ποιότητα, σίγουρα καταλαβαίνω τη διαφορά. Σύγκρινε μια Epiphone με την αντίστοιχη Gibson χωρίς ενισχυτή και θα καταλάβεις. :wink:

Πάντως, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου μια φθηνότερη κιθάρα με θεωρητικά υποδιέστερα ξύλα μπορεί να βγει καλύτερη από μια ακριβότερη. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον αν κάποιος που ασχολείται με την κατασκευή μουσικών οργάνων συμμετείχε στη συζήτηση για να μας διαφωτίσει λιγάκι. Yameth, τι λες, μπορούμε να πείσουμε τον Peter να μας πει 2 λογάκια; :wink:

 
Βεβαίως και τα ξύλα παίζουν ρόλο.Σωστό το σχόλιο που έκανε ο akisd28.Δεν είναι όλα τα ξύλα ίδια παιδιά,το χουμε ξαναπεί αυτό.Φτιάξε πχ μια stratocaster με σώμα από μαόνι,και άν ακουστεί αυτο το πράγμα σαν strat,με τον bright,glassy ήχο που ξέρουμε,εγώ θα γίνω drummer.Ως γνωστόν,το συνηθισμένο ξύλο της stratocaster είναι το alder.Ακόμα και το ash σε strat ή tele,χρησιμοποιήθηκε αρχικά για λόγους αισθητικής,και όχι τονικότητας,και πάλι έχει διαφορά από το alder (μιλάμε πάντα για τον φυσικό ήχο που έχει μια κιθάρα όταν την καρφώσεις πάνω σε εναν ενισχυτή της προκοπής έτσι;Αφήνουμε τα efffects και τα preamps στην άκρη για την ώρα).Τώρα,από εκεί και πέρα...Υποτίθεται,οτι basswood από basswood έχει διαφορά,πράγμα που συμβαίνει και στα άλλα ξύλα.Μιας και είχα την JS1000 κάποτε,ναί,χρησιμοποιούν πιο καλό basswood...αλλα τίποτα εξωφρενικό.Ήταν απλώς μια καλή κιθάρα φτιαγμένη να παίζει κάποια πράγματα.Δεν έλεγες και "OYAOY".Επομένως..αεροπλάνο δυστυχώς δεν πρόκειται να γίνει η squier ακόμα και με τους "σωστους μαγνήτες".Θα γίνει βέβαια μια αξιοπρεπής κιθάρα,απλώς μήν περιμένεις πάρα πολλά.

 
βασικα το μονο που κολλαω για να βελτιωνα την κιθαρα ειναι αυτο....ειμαι πολυ κολλημενος με τον κλασσικο bright ηχο,με πολυ σκασιμο της strat, αλλα και με το alder ξυλο...θεωρω ενα alder ΕΛΑΦΡΥ σωμα για κιθαρα ειναι οτι καλυτερο για τα γουστα μου τουλαχιστον.ας πουμε ειμαι σιγουρος οτι οι μαγνητες που εχω τωρα στην strat μου(texas hot antiquity),δεν θα ακουγονται το ιδιο καλα σε ενα ξυλο basswood...μπορει να κανω και λαθος..θα δειξει :roll:

 
Σίγουρα οι μαγνήτες θα ακούγονται διαφορετικά στο Alder απ'ότι στο Basswood. Strat με Basswood?... :?

 
Μερικές απο τις ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ strat που έχουν κατασκευαστεί ποτέ (οι γιαπωνέζικες τις δεκαετίας του 80) ήταν καρα-basswood :wink:

(παρα πολλές vintage strat & tele απο το 1963-1967 ήταν φτιαγμένες απο poplar (oυσιαστικά το ίδιο ξύλο με το γιαπωνέζικο Basswood) όταν τους τελείωνε το alder.)

Πιό πολύ μετράει η σωστή κατασκευή παρά το είδος του ξύλου (σε λογικά πλαίσια βέβαια)

Αυτό το επιβεβαιώνει & η πρακτική της ίδιας της Fender η οποία πάντοτε χρησιμοποιούσε για τα ίδια μοντέλλα όχι μονο διαφορετικά ξύλα αλλα ακόμα & Veneer (λεπτο φύλο κοντρα πλακέ απο ash ή alder πάνω απο πολλα ενωμενα κομματια poplar,alder,baswood ειδικά στη σειρα american standard απο το 85-99...)

Royalbaty αγόρασε γρήγορα μπακέτες :lol: γιατι έχω φτιάξει μια strat απο μαόνι & τι να σου πω ΑΚΡΙΒΩΣ σαν κανονική strat μου ακούγεται :wink:

Οι strat & οι tele του 50 δεν ήταν φτιαγμενες απο ash για αισθητικούς λογους απλά αυτο το ξύλο υπήρχε σε αφθονία & στην φθηνότερη τιμή και κατα την πάγια τακτική του υπερ-οικονόμου Leo Fender,αντιγράφω απο το βιβλίο ΤΗΕ FENDER HISTORY: "oτι πιό φθηνό & πιο εύκολο να το βρείς έμπαινε στις κιθάρες.. :wink: " (για τον ίδιο ακριβώς λόγο που χρησιμοποιούσε νίτρο για την βαφή μια και το αγόραζε πάμφθηνα απο ενα παρακείμενο εργοστάσιο ..επίπλων :lol:

Τακη για βάλε ενα set Rio Grande (texas bucker bridge-vintage tallboys neck & middle) στη Squier και θα σου πω εγώ .. οχι αεροπλάνο ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ θα γίνει :wink:

(σε αυτό βέβαια θα βοηθήσει & το γεγονός ότι οι περισσότερες γιαπωνέζικες Squier είναι καλύτερες απο τις αμερικάνικες Fender κατασκευαστικά...)

 
Γενικές προσωπικές Διαπιστώσεις :

Τα ξύλα παίζουν σημαντικό ρόλο στον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας.

Και ποιο συγκεκριμένα κρατάνε τους μαγνήτες και τις χορδές σταθερές. 8)

Οι fender κιθάρες παίρνουν τον ήχο τους πρώτα από τους μαγνήτες, το μέγεθος της ταστιέρας, το κλασικό τρέμολο και τα ελατήρια και μετά από τα ξύλα.

Από προσωπική εκτίμηση, που δεν ζητώ από κανέναν να την ενστερνιστεί, αν αφαιρέσουμε τον ανθρώπινο παράγοντα και κάποια περιφερειακά του στυλ εφφέ, πετάλια κλπ, αυτά που παίζουν ρόλο στον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας κατά σειρά σπουδαιότητας είναι:

ενισχυτής, μεγάφωνο, μαγνήτες και ηλεκτρονικά, χορδές, ξύλα κοκ

Κάποιος, μπορεί να πει ότι "ακουστικά" κάθε κιθάρα είναι διαφορετική και πράγματι έτσι είναι, αλλά όταν τις συνδέεις σε έναν ενισχυτή χάνουν την ακουστική του ξύλου και του χώρου και αποκτούν την "ηλεκτρική ακουστική" του μαγνήτη και του ενισχυτή.

Βέβαια, κάποιος μπορεί να προσθέσει διάφορους παράγοντες στην παραπάνω σειρά ή να πει ότι περισσότερο από τα ξύλα επηρεάζει η ακουστική του χώρου, η πένα μπλάμπλαμπλά κλπ έτσι όμως, "διυλίζοντας τον κώνωπα" χάνουμε το νόημα.

Και το νόημα είναι η μουσική και όχι το μέσον. 8)

Τα σέβη μου και καλή τύχη στην αναζήτηση του ήχου.

 
Οι fender κιθάρες παίρνουν τον ήχο τους πρώτα από τους μαγνήτες, το μέγεθος της ταστιέρας, το κλασικό τρέμολο και τα ελατήρια και μετά από τα ξύλα.
Θα συμφωνήσω απόλυτα!

ΤΟ σημαντικότερο πράγμα & η "καρδιά" της κιθάρας είναι οι μαγνήτες,μετά είναι η γέφυρα & το μπράτσο (ταστα,παχος κτλ) κ.ο.κ

ΠΑΝΤΑ βεβαια μιλάμε για καλά κατασκευασμένα όργανα.... :wink:

Κάποιος, μπορεί να πει ότι "ακουστικά" κάθε κιθάρα είναι διαφορετική και πράγματι έτσι είναι, αλλά όταν τις συνδέεις σε έναν ενισχυτή χάνουν την ακουστική του ξύλου και του χώρου και αποκτούν την "ηλεκτρική ακουστική" του μαγνήτη και του ενισχυτή.
και εδω θα συμφωνησω.... :wink:

 
αποφασισα να το κανω το...πειραμα γιατι αν δεν το κανω μια ζωη θα με τρωει τι παιζει γενικα με αυτο το θεμα.τωρα ολα θα αποκαλυφθουν :lol: και με πραξεις και οχι με λογια :lol: αν και ο superfunk μιλαει εκ πειρας γιατι προφανως τα εχει δοκιμασει ολα αυτα.τουλαχιστον( πιστευω εγω) πολυ παραπανω απο πολλους απο εμας εδω στο noiz :wink:τωρα απο μαγνητες θα δειξει..ειμαι μεταξυ...dunkan,kinman,rio grande,john shur και lindy fralin.και το τελευταιο που σκεφτομουν αλλα στο τελος θα αλλαξει ολη η κιθαρα και καλυτερα να παρω καινουρια :lol: ειναι οτι εχω ακουσει οτι κιθαρες με floyd rose και οχι με vintage tremolo δεν εχουν τοσο καλο ηχο οσο αυτες με vintage tremolo τουλαχιστον για την μουσικη που θελω να παιξω εγω :wink:

 
Διαβαζοντας τις αποψεις σας μου ρθε η ελπιδα να αναστησω την πεθαμενη μου κιθαρα.Washburn kc-ltd χωρις σειριακο η αλλο αριθμο,αγνωστης προελευσης,αντιγραφο της σειρας chicago.Παρεπιπτοντος αν καποιος εχει πληροφοριες για τη συγκεκριμενη κιθαρα,και ιδιαιτερα για το ξυλο της,ας τις δωσει.Περα απο αυτο (και το οτι λειπει ο διπλος μαγνητης που ηταν στην γεφυρα παλια) ο ηχος οταν παιζω "ακουστικα" το οργανο μου αρεσει παρα πολυ.Γιαυτο και την κραταω αλλοστε.

Και εδω μου μπαινει η ιδεα οτι αν πεταξω εναν 59αρι seymour duncan πανω θα εχω πολυ καλο,γεματο,blues ηχο.Εννοειται οτι δεν περιμενω να εχω ιδιο η παραπλησιο ηχο με μια αμερικανικη stratocaster για παραδειγμα.Περιμενω σιγουρα ομως κατι πολυ καλυτερο απτους δυο stock,μονους που εχει τωρα.Αυτο που φοβαμαι ειναι μην το μετανιωσω τελειως.

Θα μου πειτε καθε μαγνητης εχει διαφορετικο ηχο σε καθε κιθαρα,και οτι αμα το μετανιωσω τους πουλαω κιολλας η τους βαζω στην καινουργια κιθαρα που (καποτε) θα παρω.Αλλα λετε να το μετανωσω.....???

 
ΤΟ σημαντικότερο πράγμα & η "καρδιά" της κιθάρας είναι οι μαγνήτες,μετά είναι η γέφυρα & το μπράτσο (ταστα,παχος κτλ) κ.ο.κ
και γώ που έλεγα να αγοράσω μια tom anderson η μια suhr stratocaster....γιατί να ασχοληθώ; :?

θα πάω να αγοράσω μια fender mexico και θα της βάλω ότι πιό ακριβούς μαγνήτες μπορώ να βρώ και θα έχω την καλύτερη κιθάρα του κόσμου....τι tom anderson και παπαριές.... :wink:

Αν οι ηλεκτρικές κιθάρες παίρναν τον ήχο τους από τους μαγνήτες και τα μεταλλικά μέρη,τότε οι κιθάρες την σήμερον ημέρα θα κατασκευάζονταν από κάποιο συνθετικό πολυμερές,μερικά απο αυτά ταλαντώνονται υπέροχα και είναι σαφώς πιό φτηνά.Επίσης έτσι δεν θα χρειαζόταν να κόβουμε τα όμορφα σφενδαμόδεντρα του Καναδά.Την τελευταία φορά που κοίταξα όμως,ακόμα από ξύλο τις φτιάχνουν....

ps. Βρε tenzz,άν βάλεις έναν sd 59 στη washburn σου,θα ακουστεί οτιδήποτε άλλο εκτός από stratocaster. Βέβαια, δεν είναι κακό αυτό...Πού ξέρεις,πιθανότατα να ακούγεται χίλιες φορές καλύτερα από μια αμερικάνικη stratocaster :wink:
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top