Δάσκαλος, ταλέντο μαθητή, ειλικρίνεια

manosx

Soli Deo Gloria
Μηνύματα
6,297
Πόντοι
453
 H ζωη, η πραγματικη ζωη και οχι η εικονικη ζωη, ειμαι γεματη με παρατηρησεις και επιμονες γκρινιες, απο το "γιατι παρκαρες εδω ρε"  μεχρι το "παρε τα ποδια σου, εχουμε δουλεια".

 Σε οποιον δασκαλο και να παει καποιος, αν αυτος ο δασκαλος σεβεται τον εαυτο του, θα πρεπει να γυρισει το μαθητη στο πιο απλο πραγμα που κανει σωστα, οσο πισω και να ειναι αυτο, και να αρχισει να οικοδομει απο εκει. Ειναι μια διαδικασια που καθε ενας που θελει πραγματικα να βελτιωθει πρεπει να υπομεινει.

  Μονο με αυτοταπεινωση και υποταγη μπορουμε να παρουμε κατι ουσιαστικο απο εναν δασκαλο. Αν θεωρουμε οτι ειμαστε ηδη τοπ, δεν εχει νοημα ουτε να κανουμε μαθηματα, ουτε να ζηταμε σχολια στο internet.

  ∆ύο δὴ ταῦτα περίελε σεαυτοῦ, μήτε σεαυτὸν μεγάλων ἄξιον κρίνῃς,
μήτε ἀνθρώπων τινὰ παρὰ πολὺ ἐλαττοῦσθαί σου κατὰ τὴν ἀξίαν νομίσῃς. Οὕτω γὰρ
οὐδέποτε ὁ θυμὸς ἐν ταῖς ἐπ αγομέναις ἡμῖν ἀτιμίαις ἐπαναστήσεται. ∆εινὸν μὲν τὸν
εὐεργετηθέντα, καὶ ταῖς μεγίσταις ὑπόχρεων χάρισι, πρὸς τῷ ἀχαρίστῳ ἔτι καὶ
ὕβρεως καὶ ἀτιμίας κατάρξαι. ∆εινὸν μὲν, ἀλλὰ τῷ ποιοῦντι μεῖζόν ἐστι κακὸν ἢ τῷ
πάσχοντι. Ἐκεῖνος ὑβριζέτω· σὺ δὲ μὴ ὑβρίζου. Γυμνάσιόν σοι πρὸς φιλοσοφίαν ἔστω
τὰ ῥήματα. Ἐὰν μὴ δηχθῇς, ἄτρωτος εἶ. Ἐὰν δὲ καὶ πάθῃς τι τὴν ψυχὴν, ἐν
σεαυτῷ κάτασχε τὸ λυπηρόν. Ἐν ἐμοὶ γὰρ, φησὶν, ἐταράχθη ἡ καρδία μου· τουτo
έστιν, οὐ διεδόθη πρὸς τὸ ἔξω τὸ πάθος, ἀλλ' οἷόν τι κῦμα εἴσω τῶν αἰγιαλῶν
κατακλασθὲν ἐστορέσθη.

 
Σε οποιον δασκαλο και να παει καποιος, αν αυτος ο δασκαλος σεβεται τον εαυτο του, θα πρεπει να γυρισει το μαθητη στο πιο απλο πραγμα που κανει σωστα, οσο πισω και να ειναι αυτο, και να αρχισει να οικοδομει απο εκει. Ειναι μια διαδικασια που καθε ενας που θελει πραγματικα να βελτιωθει πρεπει να υπομεινει.


Μάνο μου σωστά τα λες, αλλά ....

Πολλές φορές (τις περισσότερες), δεν έχει τόσο σημασία το "τι" αλλά το "πώς."

Ένας καλός δάσκαλος, πρέπει να λειτουργεί διαφορετικά με κάθε μαθητή ανά περίπτωση.

Δεν είναι "πάρε αυτά και βγάλτα" η δουλειά.

Δεν θα το κάνει ποτέ.

Ο δάσκαλος θα πρέπει να έχει την απαραίτητη ευαισθησία και ελαστικότητα, να "καταλάβει", να "γνωρίσει" με ποιον έχει να κάνει, και να λειτουργήσει με τέτοιον τρόπο που να δίνει κίνητρο, να κινητοποιεί.

Πρέπει να μπορέσει να του πει κάτι, χωρίς να του δημιουργήσει απώθηση, χωρίς να του βγάζει αρνητισμό, και χωρίς να απορρίπτει, γιατί η απόρριψη είναι ίσως το χειρότερο από όλα που μπορεί να κάνει.

Τα αρνητικά πρέπει φυσικά να επισημαίνονται, αλλά με τρόπο που ο μαθητής να μπορέσει να τα δει και να τα καταλάβει, όχι με τρόπο που να τον κάνει να αντιδράσει αμυντικά.

Επίσης, καλό θα είναι (δική μου άποψη αυτή), τα αρνητικά/ελλείψεις/προβλήματα/αδυναμίες, να επισημαίνονται μέσα από κάποια θετικά.

Πχ, "είσαι καλός εκεί, αλλά αφήνεις αυτό να σε πηγαίνει πίσω και να μην αφήνει να φανεί το θετικό σου. Αν το δουλέψεις με αυτό τον τρόπο, θα ακουστείς πολύ καλύτερος".

Και κάτι τέτοιο (και το λέω δημόσια για πρώτη φορά) προσπαθώ εν γένει, να κάνω κι εγώ στα σχόλια των κομματιών που ανεβάζουν τα παιδιά.

Ειδικά όταν ο άλλος δεν με ξέρει, και μπορεί να παρεξηγήσει τα λεγόμενά μου.

Όταν πια "γνωριστούμε", τα λέω λίγο πιο χύμα, γιατί πιστεύω/ελπίζω ότι ο άλλος δεν θα πάρει στραβά αυτά που του γράφω.

Ξέρει ότι τα λέω με θετικότητα, για να του δείξω κάτι που ίσως δεν έχει σκεφτεί, ίσως χρειάζεται δουλειά/διόρθωση, και όχι για να τον μειώσω, ή να του την πω.

Αλλά πάντα, όλα εξαρτώνται από τον άλλο.

Το ποιος είναι, και το πώς είναι.

Κάθε ένας είναι διαφορετικός άνθρωπος, διαφορετική περίπτωση, και καλό θα είναι να αντιμετωπίζεται διαφορετικά.

Αυτά ...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Εχεις 100% δικιο Fusion.

 Αλλα αυτα που λες αφορουν ενα δασκαλο.

 Ενα δασκαλο που πληρωνεται για αυτο που κανει, και που θα συνεχισει να πληρωνεται μονο για οσο τον προτιμας.

 Και αυτο ειναι το κινητρο για το sugar coating with cherry on tops.

 Ενας καφρος ιντερνετακιας ομως σαν τον manosx, δεν εχει ουτε κινητρο για κερασακια, ουτε τιποτα.

 Θεωρω μαλιστα οτι για το μεσο επιπεδο ενος ιντερνετ φορουμ, αυτα που ειπα ειναι πολυ σεβαστικα, ουτε κοροιδεψα, ουτε ειρωνευτικα, ειπα πραγματικα αυτα που πιστευω οτι θα του κανουν καλο, "προφητευσα δε γλωσσολαλησα"

 Θελει να τα κανει; Καλο θα του κανουν. Δε θελει; Κωστης Παλαμας. Δεν καταλαβαινω γιατι θα πρεπει να ακουω και μπινελικια απο πανω.

 Ολοι μας παλευουμε με τους δαιμονες μας ομως, καλο κουραγιο.

 
Δεν έχεις άδικο Μάνο, ούτε σου ρίχνω καμιά μομφή φυσικά.

Και τα έγραψες χωρίς ειρωνεία (τουλάχιστον για τα γούστα μου).

Απλά έδωσα μια δική μου διαφορετική άποψη για τον τρόπο, και ανέφερα τους λόγους.

 
  • Like
Reactions: manosx
Θα ήθελα πραγματικά να διαβάσω και τη γνώμη κάποιου όντως διδάσκοντα. Εγώ έχω υπάρξει, αλλά σε άλλο τομέα, οπότε θα νομίσετε ότι δεν σας αφορούν οι απόψεις μου. Ας πούμε, κάποιος που όντως διδάσκει, έχει χρειαστεί να επισημάνει σε μαθητή ότι μπορεί να μην έχει ταλέντο; Όταν το έκανε, ο μαθητής τον παρομοίασε με γεννητικό όργανο; Αν το έκανε, έφυγε από α) τη σκάλα, β) το ασανσέρ, γ) και τα δύο, δ) ποιος θυμάται πλέον;

 
έχει χρειαστεί να επισημάνει σε μαθητή ότι μπορεί να μην έχει ταλέντο
Δεν είμαι σίγουρα ότι θα διάλεγα ένα τέτοιο διδάσκοντα.

Αν υπάρχει να μας πει με τι το μετράει το ταλέντο και κατά πόσο θα βοηθήσει αυτό ένα μαθητή που έχει όρεξη να μάθει το όργανο.

 
 Εχω ενα ανεκδοτολογικο καπου στο πισω μερος του μυαλου μου, μπορει να μη το θυμαμαι ακριβως βεβαια.

 Νομιζω οτι ειχε να κανει με το μεγιστο παιδαγωγο Orff, τον γνωστο του ΠΑΣΟΚ. ?

Ειναι λεει στην αιθουσα, και διδασκει περι φουγκας. Λεει λεει τα δικα του, επισημαινει και συγκεκριμενο, οποτε πεταγετε ο μαθητης και λεει:

 "Ναι δασκαλε, αλλα αυτο που λετε ο Μπαχ στην ταδε φουγκα δεν το κανει"

 Απαντηση: "Περνα εξω απο το μαθημα μου, και μην ξαναγυρισεις ΠΟΤΕ"

 ΑΥΤΟΣ ειναι ο μεγαλος δασκαλος. ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ.

 Λες και δεν ηξερε αυτος το εργο του Μπαχ, το μαλακιστηρι περιμενε να του ανοιξει τα ματια.

 Καποτε παρακολουθουσα εναν πραγματικα μεγαλο δασκαλο- παιδαγωγο, ου ειχα την τυχη και τιμη να συναντησω, να διδασκει παιδακια ΝΕΑΡΟΤΑΤΗΣ ηλικιας, μιλαμε για πρωτες ταξεις δημοτικου.

 Οταν τελειωσε τον πλησιασα, και του εκανα την ερωτηση που μου ειχε τρελανει το μυαλο:
 

 "Ρε δασκαλε, πως μπορεις να εισαι τοσο αυστηρος με τα μικρα παιδια;"

 Και μου απαντησε : "Τα μικρα παιδια το μυαλο τους τρεχει, αν το αφησεις λασκα δε θα προχωρησουν ποτε"

 Για αυτο ο αΘρωπας ειχε βγαλει ταλενταρες τρελες, τυχεροι οσοι τον εζησαν.

 Αλλα ηταν ενας ΑΚΕΡΑΙΟΣ ανθρωπας, τα λεφτα δεν τον αγγιζαν, ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ και τελειωσε ?

 
  • Like
Reactions: Trolley
Θα ήθελα πραγματικά να διαβάσω και τη γνώμη κάποιου όντως διδάσκοντα. Εγώ έχω υπάρξει, αλλά σε άλλο τομέα, οπότε θα νομίσετε ότι δεν σας αφορούν οι απόψεις μου. Ας πούμε, κάποιος που όντως διδάσκει, έχει χρειαστεί να επισημάνει σε μαθητή ότι μπορεί να μην έχει ταλέντο;


Έχω υπάρξει διδάσκοντας στο παρελθόν.

Ίσως από εκεί μου έχουν μείνει αυτές οι απόψεις.

Αυτό που ρωτάς όμως Πάνο είναι πολύ μεγάλο θέμα για να γραφτεί με δύο αράδες.

Υπάρχουν πολλά πράγματα πριν φτάσει κάποιος να ρωτήσει κάτι τέτοιο.

Όπως ...

- Τι είναι "ταλέντο"?

- Διδάσκεται?

- Πόσο σημαντικό είναι στην εξέλιξη κάποιου?

- Τι είδους εξέλιξη περιμένει κάποιος, και ποια είναι η σχέση του με την μουσική?

Και πολλά άλλα ...

 
Αν υπάρχει να μας πει με τι το μετράει το ταλέντο
Βρε, άστα αυτά τα πονηρά.. δηλαδή αν έλεγε "Παιδί μου έχεις πολύ ταλέντο" θα τον ρώταγες "Με τι το μετρήσατε ω Δάσκαλε;". Καλώς ή κακώς, σε κάθε τέτοια συζήτηση ανάμεσα σε μαθητή και δάσκαλο τίθεται το ζήτημα του ταλέντου. Ούτε μία φορά, σε σαράντα χρόνια, δεν έχω δει κανέναν να αμφισβητεί δάσκαλο που λέει "έχεις ταλέντο", μόνο άμα πει "δεν έχεις" του τη βγαίνουνε.

ΑΥΤΟΣ ειναι ο μεγαλος δασκαλος. ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ.


+ 3000000

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλώς ή κακώς, σε κάθε τέτοια συζήτηση ανάμεσα σε μαθητή και δάσκαλο τίθεται το ζήτημα του ταλέντου.


Σύμφωνα με την (μικρή) εμπειρία μου αλλά και τις απόψεις μου ...

ΠΟΤΕ.

EDIT: Το "είσαι καλός", "είσαι καλός σ' αυτό τον τομέα", "εκεί έχουμε προβλήματα", κλπ, φυσικά βέβαια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@manosx θα το πω αλλιως. Σε οτι αφορα το παιξιμο, την βελτιωση κ τους δασκαλους.

Οτι κ να σου πει ο δασκαλος, οσο σωστο κ να ειναι, οσο ωραια προσεγγιση/μεθοδολογια/ασκησεις κ να εχει, η προσπαθεια να τα εφαρμοσεις ειναι 100% δικη σου. Η βελτιωση προυποθετει πρωτα απ'ολα να ακουσεις το "λαθος" κ μετα να προσπαθησεις να το διορθωσεις.

Στις καταστασεις που περιγραφει ο Νικ, η χημεια του εγκεφαλου ειναι σε ανισορροπια. Οταν εχεις ηδη κατω τα fundamentals (ειτε τεχνικα, ειτε μουσικης αντιληψης), κανεις μουσικη με αυτα απλα την πας σε μονοπατια που μπορει να μην εχουν νοημα. Οταν ομως σου λειπουν αυτα, να προσπαθησεις να τα χτισεις υπο την επηρεια διαφορων ουσιων δεν εχει νοημα. Θα χτισεις κατι, διαστρεβλωμενο κατι φιλτραρισμενο απο το πρισμα των ουσιων που εκανες. Το αστειο ειναι πως απο τη μια δε θα μπορεις να το δεις καθαρα αυτο, γιατι οπως ειπα πιο πριν δεν εχει το αφτι σου ακομα τη δυματοτητα να το διακρινει, απο την αλλη ομως θα εισαι συναισθηματικα φορτισμενος οταν δεχεσαι (εστω κ δικαιη) κριτικη, μιας κ τα παντα ειναι βιωμα κ οι νευρωνες οταν ανακαλουν ενα βιωμα το συνδυαζουν με εξτρα χημεια η οποια αυτη τη φορα μπορει να μας ειναι χρησιμη.

Τι θελω να πω? 

Δωσε στο Νικ χρονο να αποστασιοποιηθει απο την προηγουμενη ασχημη χρονικη περιοδο που βιωσε κ αν εχει αναγκη ακομα να βελτιωθει, μπορεις να του πεις καποια πραγματα με τροπο που θα τον κανουν να βελτιωθει.

Οχι μπαρουφες κ κατι που δεν πιστευεις. Δεν ειμαστε ολοι για... καριερα. Απο την αλλη, αν εχεις το σαρακι να σε τρωει να παιξεις, οποιο κ αν ειναι το επιπεδο σου, οσο κ να υπαρχει περιορισμενη μουσικοτητα, δε μπορεις να κανεις αλλιως... θα παιζεις. Οποτε ειναι πολυ προτιμοτερο καποιος να του λεει: "Κοιτα αυτο που κανεις δε λειτουργει, παρ'το αλλιως αν θες να εχεις (την οποια) βελτιωση" κ να μπαινεις καθε τρεις κ λιγο κ να του λες βρες δασκαλο

@trolley στο κομματι του πως συμπεριφερεται ο Νικ οταν δεχεται κριτικη ειναι πιο απλα τα πραγματα.

Αν θες αποχωρεις κ δε ξανασχολιαζεις, εχεις καθε δικαιωμα. Αν θες βριζεις, παλι εχεις καθε δικαιωμα μιας κ δεν ειρωνευτηκες πουθενα. Εγω πχ θα εβαζα αστερισκο, λαμβανοντας υποψιν οσα μας εχει πει για την κατασταση του τον τελευταιο καιρο, αλλα αν εβλεπα πως περναει αρκετος καιρος κ συνεχιζει να συμπεριφερεται ετσι, θα την εκανα. Στο κομματι της διδασκαλιας (οταν διδασκα), δε θα αναλαμβανα καποιον μαθητη τοσο κοντα χρονικα στα γεγονοτα που αναφερει. Δεν εχω το υποβαθρο, κ πιστευω πως για καποιον καιρο (μεχρι να ειναι και διαυγης και δυνατος που ανεφερα πριν) δεν θα εχουν νοημα τα μαθηματα (περαν του συναισθηματικου της υποθεσης).

Στο κομματι του ταλεντου που αναφερεται ο @mpamps εχω να πω τα εξης.

Εχω δει ατομα με ελλειψη εμφανους ταλεντου να κανουν καριερα ως επαγγελματιες παιχτες κ δασκαλοι.

Με απιστευτη ελλειψη μουσικοτητας παντου. Δουλεψαν πολυ τη γυμναστικη κ τη θεωρια ομως ωστε να παιζουν με αυτα.

Επισης πραγμα πολυ πιο σημαντικο, εχω δει ατομα με μετριο ταλεντο, τουλαχιστον συγκρινομενα με τους υπολοιπους του κυκλου τους, να το παιρνουν πατριωτικα μετα απο ακομψη κριτικη, να εξαφανιζονται για καποια χρονια, να βρισκουν ενα δασκαλο/κερβερο (δε μιλαω αποκλειστικα κιθαρας), να ριχνουν 10ωρα συγκεντρωμενης μελετης κ να ζουν τη μελετη τους για 2 χρονια κ τελος.... να τα πετυχαινεις μετα απο καιρο κ πλεον να ειναι ντροπη να τα συγκρινεις με τα ατομα αυτα που μεχρι πριν ολη αυτη τη διαδικασια ηταν ταλαντουχα μπροστα τους

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: fusiongtr
ΠΟΤΕ.


ΠΑΝΤΑ (σαν του Βρασίδα).

ΠΑΝΤΑ, όμως.

Ειδικά σε μικρότερα άτομα που τα πάνε στον δάσκαλο πιάνου, κιθάρας, ντεφιού κλπ, οι γονείς μόνο ρωτάνε 30 φορές το δευτερόλεπτο. Μάλλον είναι όντως μικρή (ποσοτικά) η εμπειρία σου.

Άντε να δω αν θα βρεθεί κανείς να απαντήσει το αρχικό μου ερώτημα.

 
Οσα και να τραβας στη ζωη σου, η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο.

 Οσο θολο και να ειναι το μυαλο σου, η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο

 Οτι και να σε βασανιζει, η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο.

 Ειτε νεος εισαι ειτε γερος, ειτε παππους, ειτε παιδι, η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο.

 Ακομα και στο χαμηλοτερο σταδιο της ζωης σου να εχεις φτασει, να σε εχει στησει η γκομενα, εχει κρυωσει η πιτσα και ο Ολυμπιακος να χανει 3-0 στο ημιχρονο, η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο.

 Μονο μετρονομος. Και αν το βαριεσαι, κανα backing track.

 Αυτο ειπα, αυτο λεω,, και αυτο θα λεω, σε ολους, σε εμενα, στον καθενα νυν και αει.

 
  • Like
Reactions: MarLog
Ειδικά σε μικρότερα άτομα που τα πάνε στον δάσκαλο πιάνου, κιθάρας, ντεφιού κλπ, οι γονείς μόνο ρωτάνε 30 φορές το δευτερόλεπτο. Μάλλον είναι όντως μικρή (ποσοτικά) η εμπειρία σου.


Η εμπειρία μου είναι σίγουρα μικρή, αλλά είναι τέτοια, που να μπορώ να δώσω στους γονείς να καταλάβουν το λάθος της ερώτησής τους, εξηγώντας τους τους λόγους.

ΠΟΤΕ δεν θα απαντούσα σε τέτοια ερώτηση.

Θα πήγαινα την κουβέντα με πλάγιο τρόπο στο αν του αρέσει αυτό που κάνει, και στο αν φαίνεται να δουλεύει στο σπίτι.

Το πιο σημαντικό απ' όλα, είναι το κίνητρο.

Αν οι γονείς πάνε και γράψουν το παιδί στο πιάνο ή την κιθάρα στα 5 ή 8 του χρόνια, χωρίς αυτό το ίδιο να έχει εκφράσει τέτοια επιθυμία (πολλοί γονείς το έκαναν τουλάχιστον στο παρελθόν), τότε το να έρθουν και να ρωτήσουν αν το παιδί έχει ταλέντο, είναι τουλάχιστον ειρωνεία.

Αν το παιδί ξεκίνησε μαθήματα από δική του επιθυμία, άρα έχει κίνητρο, ο ρόλος του δάσκαλου, είναι να κρατήσει ζεστό αυτό το κίνητρο, και να το μεγαλώσει.

Να δίνει συνεχώς νέα κίνητρα, νέες προκλήσεις, ανάλογα πάντα με το παιδί που έχει απέναντί του.

Φυσικά το παιδί μπορεί να το χάσει το ενδιαφέρον του, είναι πολύ πιθανό αυτό.

Αν λοιπόν έβλεπα ότι το παιδί δεν ενδιαφέρεται, δεν έχει κίνητρο, θα έλεγα ακριβώς αυτό.

Για ταλέντο ΠΟΤΕ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για ταλέντο ΠΟΤΕ.


Καταλαβαίνεις βέβαια ότι παίζεις με τις λέξεις. "Ταλέντο" δεν είναι κάποια μεταφυσική έννοια. Είναι ένας τρόπος να περιγράψει κάποιος ένα σύνολο ποιοτήτων που θα οδηγήσουν στη διαμόρφωση ενός πραγματικού μαθητή μουσικής. Εμπεριέχει άλλα πράγματα, π.χ. αν μπορεί να δεσμεύσει προσωπικό χρόνο, στερούμενος κάποιων πραγμάτων εις όφελος της μελέτης του. Ή, αν μπορεί να ακολουθήσει οδηγίες ακόμη και αν δεν είναι σαφές στην αρχή σε τι θα τον/την βοηθήσουν. Ή αν είναι αρκετά υπομονετικός/ή ώστε να θρέψει καρπούς. Ή αν έχει προσγειωμένες φιλοδοξίες συναρτώμενες με το χρόνο ενασχόλησης. Και λοιπά πολλά.

Τα έχει αυτά: Τότε έχει ταλέντο. Δεν τα έχει; ΟΚ μην το πεις ταλέντο (αν και ορίζεται άνετα, όπως είδες) αλλά μαθητής μουσικής (ή οποιουδήποτε άλλου πράγματος) δεν είναι και κάπου εκεί τελειώνει η υπόθεση.

 
  Το ταλεντο ως προυπαρχουσα της μελετης ικανοτητα, θα το ξεδιαλυνει η προοδος της Γενετικης.

 Διοτι ακομα και ενα παιδι που μολις ξεκιναει να παιζει, δεν ξερουμε κατα ποσο ειχε ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ. Ειναι μεγαλη υποθεση τα ακουσματα, αν εχεις διαμορφωση ρυθμικο και μελωδικο αισθητηριο, εχεις κανει τη μιση δουλεια και ας μην εχεις παιξει μιση νοτα.

 Στην πραγματικοτητα παντως, θα φανει οτι ειναι να φανει προιοντος του χρονου και της εξασκησης. Οποτε το να ξεχωρισεις τι απο ολες τις νοτες που παιζει καποιος ειναι εξασκηση και τι χαρισμα, γινεται ακομα πιο δυσκολο.

 Οποτε τελικα κρινουμε το ταλεντο εκ του αποτελεσματος, και αυτο παραμενει ενα μαυρο κουτι.

 Το θεμα ειναι, θελουμε να βελτιωθουμε η θελουμε να διασκεδασουμε;

 Αυτα τα δυο ειναι αντιθετα.

 Βελτιωνομαι σημαινει ξεβολευομαι. Διασκεδαζω σημαινει βολευομαι οσο πιο αναπαυτικα μπορω.

 Αν υπαρχει ελλειψη χρονου, η ελλειψη διαθεσης, η ελλειψη συγκεντρωσης, και απλα ριχνουμε καμμια νοτα να περασει η ωρα, ειναι καλο, ειναι ωραιο και διασκεδαστικο, αλλα βελτιωση μηδεν.

 Και 10.000 ωρες να παιξεις σε αυτο το στυλ, στο ιδιο επιπεδο θα εχεις μεινει.

 Οι μεγαλοι αυτοδιδακτοι, ακουγαν ξανα και ξανα το κομματι στο πικαπ, και προσπαθουσαν να το παιξουν ακριβως, μελωδικα και ρυθμικα.

 Αυτο ειναι παιδεμα, και αν δεν εισαι και πολυ ΟΚ αστο να παει.

 Μονο ετσι ομως βελτιωνεσαι.

 Δε φταιω εγω, ετσι ειναι η ζωη, εντροπια. τεχνη= ταξη, ταξη= μειωση εντροπιας, μειωση εντροπιας= ενεργειακη καταναλωση, ενεργειακη καταναλωση= πονος και δακρυα.

 Welcome to planet earth.

 
  • Like
Reactions: MarLog
Μπράβο στο Μάνο που ενδιαφέρεται περισσότερο να λέει την αλήθεια από το να κάνει "φίλους".


Πολλές φορές το πιο δύσκολο δεν είναι να πεις την αλήθεια, αλλά να καταλάβεις τι είναι αυτό που χρειάζεται ο άλλος και να του το δώσεις.

Η στείρα "αντικειμενική αλήθεια" που δεν λαμβάνει υπόψιν τον άλλο, δεν βοηθάει.

Μου άρεσε μια πρόταση που είπε ο @cos_dr νωρίτερα.

άμα γουστάρει να παίζει μην τον αποθαρρύνετε.

 
Πολλές φορές το πιο δύσκολο δεν είναι να πεις την αλήθεια, αλλά να καταλάβεις τι είναι αυτό που χρειάζεται ο άλλος και να του το δώσεις. Η στείρα "αντικειμενική αλήθεια" που δεν λαμβάνει υπόψιν τον άλλο, δεν βοηθάει.


Αρχηγέ μου είσαι ρομαντικός. Το εκτιμώ! Ειλικρινά!

Πάντως, για να είμαι σαφής, δεν αναφέρομαι ειδικά στο Νικ (για τον οποίο δεν ξέρω τίποτε και δεν τον θεωρώ ούτε καλό, ούτε κακό παράδειγμα, καλά να είναι ο άνθρωπος). Εγώ, απλώς επαίνεσα την ειλικρίνεια του manosx και θα το ξαναέκανα άνετα.

Τώρα, τα υπόλοιπα: είπαμε, ας μας ενημερώσει ένας εν' ενεργεία δάσκαλος για το ερώτημα που έθεσα. Αυτά που μου γράφεις εσύ mpamps είναι λίγο "τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω", και μπράβο σου.

 
Υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν τη μουσική σημαντική. Και τις λεπτομέρειές τις άξιες ιερών πολέμων. Αυτοί είναι όσοι είναι ήδη μουσικοί. 

Υπάρχουν άνθρωποι που υποχρεωτικά αναγκάστηκαν να φυσήξουν φλογέρα ή μελόντικα στο σχολείο. Οσοι πήγαν. Ο σκοπός δεν ήταν να γίνουν μουσικοί, αλλά έστω να αντιληφθούν ότι υπάρχει και μια άλλη υπερβατική γλωσσα, μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να εκφραστεί, να εκτονωθεί, να διαλογιστεί, να εξωσκοπήσει ή να ενδοσκοπήσει.

Σε όσα παιδάκια τους έκανε κούκου, ΑΝ τους έκανε τότε κούκου, μπορεί και να την έπιασαν από τότε, και να προχώρησαν. Άλλα παιδάκια μπορεί για χίλιους λόγους να μην ασχολήθηκαν.

Για μενα η ουσία είναι ότι ποτέ δεν είναι αργά να ασχοληθείς με τη μουσική, στο μέτρο που σε αφορά. 

@trolley, έχω ολόκληρη ιστορία τέτοια ζήσει από κοντά, με δάσκαλο και μαθητή. Δεν δίδασκα εγώ, αλλά ήμουν παρών ως τρίτος όλες τις άλλες ώρες εκτός από του μαθήματος. Δεν ήμουν μέσα από την κλειστή πόρτα. Αν θέλετε τη λέω. Όχι, δεν βγήκε κάποιος μουσικός τρανός από αυτή την ιστορία. Έγινε κάτι ακόμα πιο σημαντικό.

 
  • Like
Reactions: fusiongtr

Trending...

Νέα θέματα