David Byrne: 'The internet will suck all creative content out of the world'

atreu73 είπε:
Θυμάμαι πάντα μια συνέντευξη του Καστοριάδη που προσωπικά με είχε πληγώσει πολύ.

Θεωρούσε τέχνη λέει το Requiem του Μότσαρτ αλλά σκουπίδια τα τραγούδια του Prince.

Μάλλον λοιπόν ο ορισμός της  τέχνης επαφίεται αποκλειστικά και μόνο στην αισθητική  του καθενός. Άλλος θα πει ότι τέχνη είναι αλήθεια κ.τ.λ. … Πούτσες.

Tέχνη είναι μόνο ότι αρέσει σε μένα.
Τέχνη από τέχνη διαφέρει. Ακόμα και μεσα στην ίδια τέχνη, σκοπός από σκοπό διαφέρει. Αν παμε να ορίσουμε με τη μία τι είναι «τεχνη», είμαστε απλώς αφελείς.

Τεχνη είναι μόνο το κίνημα fluxus ;D

 
atreu73 είπε:
Άλλος θα πει ότι τέχνη είναι αλήθεια κ.τ.λ. … Πούτσες.

Tέχνη είναι μόνο ότι αρέσει σε μένα.
Διαβλέπω ένταση και χολή που σε τρώει από μέσα χωρίς λόγο εν ήχω αδελφέ...

Η Τέχνη είναι Φως.

Η Τέχνη είναι Αγάπη.

Θα μπορούσα να επεκταθώ.

Μέχρι να απαγγείλω και Μπουσκάγια....

Αλλά λείπει ο Evris οπότε μάλλον μάταιο θα ήταν.  :(

 
Μπα. Έτσι είμαι. Βρίζω συνεχώς. Μου ήρθε και το τρίτο φαπ σήμερα… Γ@μα τα.     

 
Περιμενοντας εναν ορισμο της τεχνης… θα επιχειρησω εναν τροπο συγκρισης των καλλιτεχνηματων μεταξυ τους, που μπορει αν ξεχωρισει χονδρικα ‘’μικρους’’ απο ‘’μεγαλους’’ καλλιτεχνες χωρις να στερει σχεδον απο κανεναν τον τιτλο του καλλιτεχνη....

Eτσι λοιπον οτι και αν ειναι το καλλιτεχνιμα τελικα σαν ουσια, η αξια του μπορει να μετρηθει με την γοητεια (δεν μπορω να βρω ποιο καταλληλη λεξη) που ασκει σε εκεινον που παρακολουθει-εκτιθεται σε αυτο. και κατατασσεται μεσα του σε καποια ιεραρχια. Οσο περισσοτεροι λοιπον εκτιθενται -με την δημοσιοτητα- σε ενα καλλιτεχνημα τοσο περισσοτερο δοκιμαζεται η γοητεια που ασκει στον καθε εναν ξεχωριστα και στον χρονο. Ετσι καποια καλλιτεχνηματα ειναι ψιλοτερα στην ιεραρχια... περισσοτερων....  σε σχεση με αλλα.

Θελω να καταληξω λοιπον στο οτι σαν μεγεθος η γοητεια δεν μπορει να μετρηθει απο ειδημονες καθως και αυτοι δεν ειναι τιποτα αλλο απο μοναδες που εκτιθενται σε ενα καλλιτεχνημα, απλα εχουν την εντυπωση οτι η γνωμη τους μετραει περισσοτερο.

Θα μπορουσε ακομα να πει κανεις οτι η τεχνη ειναι συνωνυμο της γοητειας, την οποια ολοι αντιλαμβανονται με τον δικο τους τροπο.

τα παραπανω ειναι απλα μια αποπειρα

Και κατι ακομα, ειναι η τεχνη προϊον-εργο αποκλειστικα του ανθρωπου... ή και η φυση-Θεος-δεν ξερω, κανει τεχνη;

 
blue monk είπε:
Θελω να καταληξω λοιπον στο οτι σαν μεγεθος η γοητεια δεν μπορει να μετρηθει απο ειδημονες καθως και αυτοι δεν ειναι τιποτα αλλο απο μοναδες που εκτιθενται σε ενα καλλιτεχνημα, απλα εχουν την εντυπωση οτι η γνωμη τους μετραει περισσοτερο.
Είναι κλασικο σε τέτοιες συζητήσεις να αφορίζονται με μιας ολοι οι μουσικολογοι, φιλόσοφοι, ακόμα και νευροεπιστημονες, με τον (απαξιωτικό στην προκειμένη) όρο "ειδήμονες".

Μα φυσικα φίλε μου, ανθρωποι που εχουν μελετήσει φιλοσοφία της μουσικής, έχουν ενημερωθεί για τις τελευταίες εξελίξεις στη νευροψυχολογία της μουσικής ( <- το αφήνω επίτηδες για να δειξω ποσο ασχετος είμαι ;D ), και γνωρίζουν την ιστορική πορεία των αισθητικών ιδεων, έχουν μια γνώμη η οποία "μετράει" περισσότερο από τη δική σου και τη δική μου.

Τι θα πει μετράει? Οτι αμα το πει ο Δοκτωρ, οτι δεν πρέπει να μας αρεσει κάτι, θα είμαστε λάθος αν μας αρέσει? Οχι...

Απλά θα έχει μια πιο εμπεριστατωμένη άγνοια περι αισθητικής ;D

 
Συμφωνω blue, πιστευω δεν εχει καν νοημα να αναφερεται καποιος σε κριτικη ενος εργου με αυστηρους ορους. Η σε δοκιμασια του στο χρονο η απτο κοινο. Αυτοι ειναι οροι που ταιριαζουν ισως σε μια επιστημονικη μελετη αλλα οχι σε ενα καλλιτεχνημα. Ουτε εχει νοημα να ποσοτικοποιησουμε την αξια του, η οποια δεν ειναι καν στατικη αλλα μπορει να μεταβαλεται αναλογα με τα βιωματα του ατομου. Το εργο αποκτα μοναχα προσωπικη αξια τη στιγμη που το βιωνεις. Η εμπορικη αξια ειναι κατι τελειως διαφορετικο. Φυσικα αναγνωριζω οτι απαιτει κοπο και ιδρωτα να ανεβεις σε αυτην την κλιμακα. Αλλα εδω οπως ειπαμε παιζουν πολλοι παραγοντες.

Τωρα την τεχνη μονο πολυ γενικα θα μπορουσα να την ορισω ως: "Η αποτυπωση των αποψεων, της φαντασιας, των συναισθηματων του ατομου στον εξωτερικο κοσμο με οποιοδηποτε τροπο και μεσο".

 
blue monk είπε:
Και κατι ακομα, ειναι η τεχνη προϊον-εργο αποκλειστικα του ανθρωπου... ή και η φυση-Θεος-δεν ξερω, κανει τεχνη;
Αν σ' αυτό που η φύση/θεός/δεν ξέρω παράγει βρίσκεις σκοπιμότητα τότε ο άνθρωπος πρέπει να βρίσκεται πολύ ψηλά στην ιεραρχία της τέχνης. Ένα μέγιστο έργο τέχνης που κι αυτό με τη σειρά του παράγει τέχνη με μύριες σκοπιμότητες (μία εκ των οποίων θα είναι να υμνεί τον κατασκευαστή). Συνεπώς μπορούμε να ελπίζουμε σε προϊόντα της ευφυίας του έργου τέχνης που λέγεται άνθρωπος που με τη σειρά τους θα μπορούν κι αυτά να παράγουν τέχνη υμνώντας παράλληλα τον κατασκευαστή τους.

Απλά θα έχει μια πιο εμπεριστατωμένη άγνοια περι αισθητικής ;D
It's funny, 'cause it's true.

 
blue monk είπε:
Θελω να καταληξω λοιπον στο οτι σαν μεγεθος η γοητεια δεν μπορει να μετρηθει απο ειδημονες καθως και αυτοι δεν ειναι τιποτα αλλο απο μοναδες που εκτιθενται σε ενα καλλιτεχνημα, απλα εχουν την εντυπωση οτι η γνωμη τους μετραει περισσοτερο.
Είμαι (παγιωμένα) μαζί με τον neeq.

Χωρίς να περιορίζω τους ειδήμονες μόνο στην μουσική.

Το αν προσωπικά μου αρέσει η όχι κάτι σύμφωνα με τα αισθητικά και γνωστικά κριτήριά μου, δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν σπουδάσει και γνωρίζουν τους κώδικες που διέπουν την δημιουργία του καλλιτεχνήματος/πονήματος και μπορούν να το αναγνώσουν καλύτερα από εμένα.

 
audiokostas είπε:
Το αν προσωπικά μου αρέσει η όχι κάτι σύμφωνα με τα αισθητικά και γνωστικά κριτήριά μου, δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν σπουδάσει και γνωρίζουν τους κώδικες που διέπουν την δημιουργία του καλλιτεχνήματος/πονήματος και μπορούν να το αναγνώσουν καλύτερα από εμένα.
Εδώ και εγώ μέσα με τα 1000.

Δεν είναι όλα για όλους , πως να το κάνουμε.

 
Εδώ τί βρίσκουν οι ειδήμονες ρε παιδιά;

pollock.number-8.jpg


 
atreu73 είπε:
Εδώ τί βρίσκουν οι ειδήμονες ρε παιδιά;

pollock.number-8.jpg
Μπορεί να βρίσκει διάφορα στοιχεία τεχνικά (π.χ. αρμονία χρωμάτων ή τόνους χρωμάτων) ή  και καλλιτεχνικά (π.χ. την ένταση στην αποτύπωση) λέω εγώ τώρα.

Δεν ξέρω, δεν είμαι ειδήμονας στην αφηρημένη ζωγραφική, πάντως εμένα μου αρέσει. ;D

 
audiokostas είπε:
Το αν προσωπικά μου αρέσει η όχι κάτι σύμφωνα με τα αισθητικά και γνωστικά κριτήριά μου, δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν σπουδάσει και γνωρίζουν τους κώδικες που διέπουν την δημιουργία του καλλιτεχνήματος/πονήματος και μπορούν να το αναγνώσουν καλύτερα από εμένα.
Τι παει να πει καλυτερα; Και που γνωριζουμε τι κωδικες χρειαζεται για να αναγνωσεις ενα συγκεκριμενο εργο το οποιο μπορει να αφορα πρακτικα...οτιδηποτε; Και ο μουσικολογος ανθρωπος ειναι δεν μπορει να ξερει τα παντα. Αν πχ ενα τραγουδι μιλαει για καψουρα θα το αναγνωσει καλυτερα ο μουσικολογος η αυτος που μολις χωρισε;  :P

Τωρα αν εννοεις, μια αναλυση απο ουδετερη σκοπια και οχι κριτικη αυτο ειναι κατι αλλο. Εκει παω πασο, ο μουσικολογος σιγουρα θα με βαλει κατω. Εδω μπορει να περιλαμβανεται οτιδηποτε οπως τεχνοτροπια, τροπος ομοιοκαταληξιων, κλιμακες που χρησιμοποιουνται κλπ. Διαφορα πιο τεχνικα θεματα.

 
LK είπε:
Μπορεί να βρίσκει διάφορα στοιχεία τεχνικά (π.χ. αρμονία χρωμάτων ή τόνους χρωμάτων) ή  και καλλιτεχνικά (π.χ. την ένταση στην αποτύπωση) λέω εγώ τώρα.

Δεν ξέρω, δεν είμαι ειδήμονας στην αφηρημένη ζωγραφική, πάντως εμένα μου αρέσει. ;D
Κι εμένα μ' αρέσει. Αλλά είναι τέχνη; Επίσης, πόσο γαμάτο:

Pollock would fix his canvas to the floor and drip paint from a can using a variety of objects to manipulate the paint.

 
atreu73 είπε:
Αλλά είναι τέχνη;
Για εμένα είναι .

Κάτι αντίστοιχο γινόταν και με τον Ornette Coleman , που έχω την εντύπωση (μπορεί και να μην θυμάμαι καλά), ότι η "jazz κοινότητα" άργησε να τον εντάξει σε αυτή.

Εμένα μου άρεζε πάρα πολύ πάντως. Ειδικά τα εντελώς ανώμαλά του.  ;D

 
mariostz είπε:
Τι παει να πει καλυτερα; Και που γνωριζουμε τι κωδικες χρειαζεται για να αναγνωσεις ενα συγκεκριμενο εργο το οποιο μπορει να αφορα πρακτικα...οτιδηποτε; Και ο μουσικολογος ανθρωπος ειναι δεν μπορει να ξερει τα παντα. Αν πχ ενα τραγουδι μιλαει για καψουρα θα το αναγνωσει καλυτερα ο μουσικολογος η αυτος που μολις χωρισε;  :P

Τωρα αν εννοεις, μια αναλυση απο ουδετερη σκοπια και οχι κριτικη αυτο ειναι κατι αλλο. Εκει παω πασο, ο μουσικολογος σιγουρα θα με βαλει κατω. Εδω μπορει να περιλαμβανεται οτιδηποτε οπως τεχνοτροπια, τροπος ομοιοκαταληξιων, κλιμακες που χρησιμοποιουνται κλπ. Διαφορα πιο τεχνικα θεματα.
Κατσε βρε Μαριοστζ, υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνοτροπίες, συγκεκριμένες φόρμες κτλ, που πατάει το 99,9% των συνθετών (αν πιασουμε τη μουσική).

Δεν ειναι οτι ο καθένας φτιάχνει πράματα απο το 0, χωρίς αναφορές σε παλιότερες πρακτικές.

Έτσι, κάποιος που τις γνωρίζει σε βάθος, αυτες τις παλιότερες πρακτικές, μπορεί να αναγνωρίσει αν ο Χ συνθέτης, εχει δημιουργήσει κάτι αξιοπρόσεκτο, ή απλά μαϊμουδίζει ρηχά κάποιες τεχνικές (με εξόφθαλμα λανθασμένο τρόπο συχνά).

Δε θα σου πει στην τελική ότι είσαι βλάκας που σ'αρεσει (επειδή εισαι καψούρης), αλλά ότι αυτό που σ'αρεσει, μάλλον ειναι προχειροδουλειά με σκοπό το γρήγορο και εύκολο κέρδος. Κάτι που εσενα μπορει τελικά να σε ξενερώσει, γιατί καταλαβαίνεις ότι ίσως ο Φοιβος να μην το εννοουσε το "σορυ, εχω βρει καλύτερο αγόρι"...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συμπληρώνοντας το προηγούμενο, ακόμα και οι εντελώς καινούριες τεχνικές (βλ. δωδεκαφθογγισμός), τις περισσότερες φορές κρίνονται με βάση τις αναφορές τους (που μπορει να είναι διαστρεβλωτικές ή και εντελώς καταστρεπτικές, αλλα είναι πάντα αναφορες), στις επικρατέστερες μεχρι εκεινη την στιγμή τεχνικές.

Δεν είναι όλα αέρας, υπάρχουν συστήματα, και αναλύσεις επι συστημάτων. Μάλιστα οσο προχωράει η επιστήμη της νευροψυχολογίας και της ψυχοακουστικής, βρίσκονται και συνδέσεις αυτων των τεχνικών με τα συναισθήματα που προκαλλουν.

 
Όλα αυτά ενδιαφέροντα Neeq αλλά τι σημαίνει για την ψυχοακουστική όταν το ίδιο ερέθισμα στο ίδιο άτομο αλλά σε διαφορετικές στιγμές προκαλεί διαφορετικές αντιδράσεις;

 
atreu73 είπε:
αλλά τι σημαίνει για την ψυχοακουστική όταν το ίδιο ερέθισμα στο ίδιο άτομο αλλά σε διαφορετικές στιγμές προκαλεί διαφορετικές αντιδράσεις;
...γι αυτό υπάρχουν και οι ψυχίατροι... 8)

 
atreu73 είπε:
Όλα αυτά ενδιαφέροντα Neeq αλλά τι σημαίνει για την ψυχοακουστική όταν το ίδιο ερέθισμα στο ίδιο άτομο αλλά σε διαφορετικές στιγμές προκαλεί διαφορετικές αντιδράσεις;
Πρέπει να φύγω για προβα, αλλιώς δε θα απαντουσα, γιατι δεν έχω ιδέα ;D Εχουμε ατομα στο νοιζ παντως που ασχολουνται με το ζήτημα, κάποιοι πιο σοβαρα, κάποιοι σε επίπεδο αλάνας ( ;D ). Ισως μας διαφωτίσουν...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top