Μπορεί η Μουσικότητα να διδαχτεί?

Πιστεύω όχι με μια μέθοδο, ακολούθα τον α β κανόνα, αλλά με προσπάθεια του ίδιου του μουσικού. Να έχει πολλά ακούσματα και να προσπαθεί να αναπαράγει αυτά που ακούει.

 
Πριν ξεκινήσουμε με τα % και τους αριθμούς, να ορίσουμε τι εννοούμε μουσικότητα;

Γιατί αν μουσικότητα είναι οι δυναμικές, ο ρυθμός, οι φρασεολογία, η σημασιολογία ενός έργου, το touché και άλλα τέτοια, τότε ΝΑΙ διδάσκεται... Αλλά και πάλι περισσεύει αυτό το κάτι τις (το 1% που λέγαμαι παλία... ;D) που είτε υπάρχει, είτε όχι, και ξεχωρίζει τους παιχταράδες από τους υπόλοιπους θνητούς.

 
Θα δωσω ενα πολυ εμπειρικο ορισμο για την Μουσικοτητα: Ειναι οτι ειναι και αυτο που εχουν οι καλοι παιχτες αθληματων, οι καλοι οδηγοι κτλ κτλ..

Δεν ξερω ομως αν αυτο το καταφεραν γιατι προσπαθησαν περισοτερο απο ολους η απλα ειναι κατι που δεν το αποκτας και απλα το εχεις

Και μπαινει το ερωτημα τωρα Γινεσαι η Γεννιεσαι?!

 
Αφού το έφερε ο Βαγγέλης στο νου μου, να αναφέρω ότι στα πλαίσια διδαχής που μου έγινε, μου εξηγήθηκε ότι ο εγγέφαλος χωρίσεται σε μέρη (τέλος πάντων), και ότι υπάρχουν θεωρείες που αναφέρουν ότι ο καθένας μπορεί να έχει κάποια ιδιοφυία σε άλλους τομεις.

Ειναι πολύ λογικό κάποιος να έχει έφεση στη μουσική, η στη μπάλα. Αυτοί που έχουν παιδιά μπορούν να παρατηρήσουν τέτοια φαινόμενα. Αλλά από την άλλη, αν και δε γενιόμαστε "κενοι", ακόμη και έτσι δηλ, σχεδόν όλα μαθαίνονται.

Άρα ΚΑΙ γενιέσαι, ΚΑΙ γίνεσαι (όταν μιλάμε για μεγάλα ταλέντα).

 
εγώ είμαι της άποψης ότι η μουσικότητα ειναι ταλέντο έμφυτο. Σε κάποιον που όμως δεν το έχει, η διδασκαλία και η προσπάθεια πιστεύω βοηθάνε στην προσέγγιση της μουσικότητας. Αλλά αυτοί με τη μουσικότητα ως έμφυτο χάρισμα είναι αυτοί που κάνουν τη διαφορά.

Συζητήθηκε κι εδώ:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=172281.0

 
ΙΜΗΟ η μουσικότητα ΔΕΝ διδάσκεται.

Μπορείς να δείξεις όλα τα "εργαλεία", δυναμικές, ρυθμό κλπ (όπως ανέφερε ο Νικόλας) αλλά είναι κάτι σαφώς έμφυτο. Αν δε την έχεις ΔΕΝ γίνεται τίποτα. Θα παίζεις πάντα επιφανειακά, ρηχά και ανούσια.

Τώρα, το τι είναι μουσικότητα είναι πιστεύω τεράστιο θέμα συζήτησης.

Δεν είναι υποκειμενικό, όσο και αν φαίνεται ότι είναι έτσι, όπως και η καλή ή η κακή μουσική ΔΕΝ είναι υποκειμενική, το οποίο είναι επίσης τεράστιο θέμα προς συζήτηση.

Ξέρω ότι οι περισσότεροι θα διαφωνήσουν αλλά έτσι το βλέπω.

 
Μπορείς να διδαχτείς όλους τους κανόνες. Όλοι μπορούν.

Λίγοι όμως μπορούν να τους σπάσουν με όμορφο τρόπο. My 2 cents...

 
Τα πάντα μπορούν να διδαχθούν... το ζήτημα είναι άν μπορούν να αφομοιωθούν και να μπούνε σε εφαρμογή.

Π.χ. ένας οδηγός wrc μπορεί  να μου διδάξει τον τρόπο που οδηγεί. Αναμφίβολα. Διότι αυτός το κάνει ήδη. Και εγώ θα τον ακούσω προσεκτικά και θα μάθω. Θα οδηγήσω όμως ποτέ σάν αυτόν ????

Χλωμό  ???

 
bassbill είπε:
Τα πάντα μπορούν να διδαχθούν... το ζήτημα είναι άν μπορούν να αφομοιωθούν και να μπούνε σε εφαρμογή.

Π.χ. ένας οδηγός wrc μπορεί  να μου διδάξει τον τρόπο που οδηγεί. Αναμφίβολα. Διότι αυτός το κάνει ήδη. Και εγώ θα τον ακούσω προσεκτικά και θα μάθω. Θα οδηγήσω όμως ποτέ σάν αυτόν ????

Χλωμό  ???
μην αντιστοιχίζουμε την τέχνη με μία επιδεξιότητα. Η τέχνη εμπλέκει πολλά που απλά την τοποθετούν έτη φωτός μακριά από την επιδεξιότητα... Αν μιλάμε για σκέτη επιδεξιότητα, τότε μιλάμε για shredding/virtuosιλίκι. Αν μιλάμε για μουσικότητα όμως  τότε πάμε πολύ παραπέρα...ψυχή, ύπαρξη, έκφραση, μελωδία...

Λέγοντας κάποιος πως όλα διδάσκονται είναι σαν να λέει πως ΟΛΟΙ έχουμε τα φόντα να γίνουμε Gilmour ή Clapton ή Mozart ή Beethoven (κτλ)... αρκεί να προσπαθήσουμε... στέκει? αμ δε στέκει??? Οι λέξεις "ταλέντο", "χάρισμα" και άλλες αντίστοιχες δεν υπάρχουν άδικα...

 
Με συγχωρείτε, αλλα΄τι είναι η "Μουσικότητα"? Υπάρχει τέτοιος όρος? Δηλ αυτό το κομμάτι έχει μουσικότητα ενώ ένα άλλο δεν έχει? Ο τάδε μουσικός έχει περισσότερη μουσικότητα από έναν άλλο? Με μπερδεύετε...

 
Ναι αλλά, οι λέξεις "ταλέντο", "χάρισμα", "έμπνευση", κλπ ΔΕΝ είναι μετρίσημες αρετές, και άρα κολυόμεθα να προχωρίσουμε παρα πέρα προς τα εκεί... (αν ήταν, όπως έχω πει και παλαιότερα, θα είχαμε σχολές με μάθημα "John Lennon" κλπ... ;D).

Έχε υπόψην σου την σχέση που έχει η λέξη ΤΕΧΝΗ με τη λέξη ΤΕΧΝΙΚΗ. Δεν έχουν την ίδια ρίζα, και ούτε στα Αγγλικά ταιριάζουν (art/craft) αλλά πλησιάζουν, και στις 2 περιπτώσεις αρκετά...

Θα ξαναπώ ότι ένα ΜΕΓΑΛΟ μέρος διδάσκεται, αλλά το "κάτι" που ξεχωρίζει τον Gilmour, Clapton, Κλπ, δε διδάσκεται.

Παράδειγμα από μπάσκετ: Δε γίνεσαι ψηλός, γεννιέσαι, σωστά; Ναι, πάνω κάτω. Τον νάνο, δε θα τον κάνουν ποτε μπασκεμπολίστα, ΑΛΛΑ (απο γνωστό μου), με την κατάλληλη διατροφή και πίεση, και φάρμακα σε μακραίνουν κι άλλο. Και, φυσικά, το παράδειγμα Γκάλη, που 10 εκ πιο κοντός απο μένα, μου κερδίζει το σπίτι, τη γυναίκα και το αυτοκίνητο σε στοίχημα στο μπάσκετ! ;)

Το ταλέντο υπάρχει κάπου, η έφεση αν θες, υπάρχει κάπου. Το ΤΙ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ είναι προσωπικό θέμα (και θέμα τύχης φυσικά, γιατι αν έτυχε να γεννηθείς... στην Ν. αφρική... δύσκολα τα πράγματα αν έχεις ταλέντο στο theremin, πχ...)

 
Αστο μεμπη για τους μεγαλους. :P

Το ταλεντο ισως θα ηταν καλυτερα να το πειτε γιατι εμπεριεχει κ τη μουσικοτητα του καθενος.Δεν διδασκεται σε ολα της τα σημεια μιας κ περιεχει κ μια ουσια που ειναι εμφυτη κ ειναι αυτη που γενικα αναδεικνυει τον χαρισματικο απ τον απλο μουσικο.Ειμαι σιγουρος πλεον γι αυτο γιατι το αντιμετωπιζω.

 
marathon είπε:
Με συγχωρείτε, αλλα΄τι είναι η "Μουσικότητα"? Υπάρχει τέτοιος όρος? Δηλ αυτό το κομμάτι έχει μουσικότητα ενώ ένα άλλο δεν έχει? Ο τάδε μουσικός έχει περισσότερη μουσικότητα από έναν άλλο? Με μπερδεύετε...
Έλα μωρέ και 'συ... δεν σου έχει τύχει να γνωρίσεις άτομο που να μην έχει καμία αντίληψη μουσικής: να μη μπορεί να κρατήσει ένα ρυθμό, να μη μπορεί να τραγουδήσει μάι απλή μελωδία, να μη μπορεί να παίξει τα κάλαντα σε ένα μεταλόφωνο (μετά από δίωρη προσπάθεια) και (κυρίως) να μη βγάζει το λαμημένο σκασμό όταν ακούγεται μουσική;

Ε, αυτό είναι η έλλειψη μουσικότητας και υπάρχει ΚΑΙ σε μουσικούς που έχω γνωρίσει, οι οποίοι έμαθαν να "παίζουν" μουσικοί ως μιμητικοί πίθηκοι, "παπαγαλία" ούτως ειπείν.

Ρωτά λοιπόν ο άνθρωπος αν αυτό διδάσκεται...

Θα γράψω την άποψή μου και εγώ, αλλά σε λίγο για να μη καταχρώμαι του χρόνου σας.

:)

 
Wow! είπε:
Θα γράψω την άποψή μου και εγώ, αλλά σε λίγο για να μη καταχρώμαι του χρόνου σας.
Μα τι λες; Αυτά τα θέματα έχουν απο πάνω (με μικρά γράμματα) ΟΛΑ τους "για τον eyewow!"
Πέρα απο την πλάκα, με ενδιαφέρει τρελλά το θέμα (γιατί, αν υπάρχει ταλέντο, τότε ένας καθηγητής δικαιολογείτε να το καταλαβαίνει στους μαθητές του και να ασκεί... ρατσισμό πρακτικά σε αυτούς που ΔΕΝ το έχουν... Και είμαι κατά αυτής της ιδέας  :-[)

 
Wow! είπε:
δεν σου έχει τύχει να γνωρίσεις άτομο που να μην έχει καμία αντίληψη μουσικής: να μη μπορεί να κρατήσει ένα ρυθμό, να μη μπορεί να τραγουδήσει μάι απλή μελωδία, να μη μπορεί να παίξει τα κάλαντα σε ένα μεταλόφωνο (μετά από δίωρη προσπάθεια) και (κυρίως) να μη βγάζει το λαμημένο σκασμό όταν ακούγεται μουσική;
Bεβαίως...γι αυτό στράφηκα στους υπολογιστές ;D ;D

Πέρα απο την πλάκα, με ενδιαφέρει τρελλά το θέμα (γιατί, αν υπάρχει ταλέντο, τότε ένας καθηγητής δικαιολογείτε να το καταλαβαίνει στους μαθητές του και να ασκεί... ρατσισμό πρακτικά σε αυτούς που ΔΕΝ το έχουν... Και είμαι κατά αυτής της ιδέας  :-[)
Θα σου πώ ένα προσωπικό (σχετικό-άσχετο)

Κάποια εποχή με φώναξε ένας παλιός καθηγητής μου, να δω την έκθεση των καινούργιων φοιτητών (μιλάμε για γραφικές τέχνες-εικονογραφήσεις κλπ). Είδα λοιπόν στους τοίχους καμμιά 30ριά έργα που έμοιαζαν όλα μεταξύ τους. Γύρισα λοιπόν και τον ρώτησα, "μα καλά σε 30 άτομα δεν έχεις 2-3 να έχουν ταλέντο, να κάνουν κάτι ξεχωριστό"? Και μου είπε, "ναι, έχω, αλλά και οι υπόλοιποι 28 πρέπει να βρούν δουλειά"...Μου φάνηκε ΠΑΡΑ πολυ μεγάλη κουβέντα και θα τη θυμάμαι για πάντα...

 
OurDarkness είπε:
Ως ένα βαθμό, ναι.
Συμφωνώ, αλλά υπάρχει κάτι ακόμη πιο σημαντικό: ναι, μπορεί να διδαχθεί, αλλά πότε μπορεί να διδαχθεί; Εισηγούμαι ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο στη νηπιακή / παιδική ηλικία, δηλαδή αν κάποιος/α δεν έρθει σε επαφή με μουσικά ακούσματα (τουλάχιστον), μέσω ανθρώπων που να εκτιμούν αυτά τα ακούσματα (δηλ. οι γονείς) σε εκείνες τις ηλικίες, τότε μετά ΔΕΝ γίνεται.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top