Αξίζει να σπουδάσεις στο Βerklee?

vagelism

Musician/Educator
Μηνύματα
3,887
Πόντοι
2,098
Βλέπω κατά καιρούς αυτό το θέμα να παίζει πολύ στο You tube απο μουσικούς που έχουν τελειώσει το Berklee.

Αξίζει κάποιος να σπουδάσει στο Berklee..είναι το θέμα του σημερινού άρθρου λοιπόν.

Να ξεκινήσω λέγοντας οτι ΔΕΝ έχω σπουδάσει στο Berklee.

Η άποψη μου είναι λοιπον... όχι..

Ας το αναλυσω.

  • Δεν πιστεύω οτι υπάρχει κάτι που θα σε διδάξει το Berklee , που δεν μπορείς να το βρείς σε μια εγχώρια μουσική σχολή. Την δεκαετία του 80 που ξεκίνησα έγω , ναι υπήρχε ένα χάσμα γνώσης ανάμεσα στην Ελλάδα και την Αμερική.  Δεν υπήρχε Internet..και τα βιβλία απλά..δεν ερχόντουσαν.  Σήμερα , δεν θεωρώ οτι υπάρχει αυτό το χάσμα. Η γνώση έχει περάσει πλέον τον Ατλαντικό και είναι διαθέσιμη τόσο απο σχολές όσο κ απο μουσικούς που έχουν αποφοιτήσει απο πανεπιστήμια του εξωτερικού. {ή απο μουσικούς που απλά την..ψάχνουν}.  Επίσης υπάρχει το ..ίντερνετ.
  • Δεν πιστεύω επίσης ότι έχεις ανάγκη αυτό που πλασάρουν σαν "μουσικό περιβάλλον" ..Μια ατμόσφαιρα δηλαδή οπου ένας μουσικός θα είναι όλη μέρα γύρω απο μουσική κ μουσικούς αν το επιλέξει και αυτο θα τον βοηθήσει να στρωθεί. Μπορείς να το βρείς κ στην Αθήνα ή την Θεσσ/κη αυτό.  Μπορείς να στρωθείς κ εδώ αν πραγματικά το θέλεις. Δεν χρειάζεται να επιβαρύνεις 300 χιλιάρικα τους γονείς σου , απλα και μόνο για να μπείς σε αυτό το..mood.
  • Δεν πιστεύω οτι θα έρθεις με ένα χαρτί απο το Berklee, και θα ανοίξουν οι πόρτες διάπλατα για σένα . Πάλι θα πρέπει να ιδρώσεις - πάλι θα πρέπει να είσαι σοβαρός και τρομερός παίχτης πάνω απο όλα . Οι θέσεις λίγες - οι μουσικοί και οι απαιτήσεις για Level πολλές.  Και η Ελλάδα έχει ήδη εξαιρετικούς session μουσικούς..πολλοί εκ των οποίων ..κάθονται.
  • Με κόστος γύρω στα 60.000 δολάρια την χρονιά {με έξοδα διαμονής}...το κόστος είναι απλά δυσθεώρητο. Πάντα ήταν με την συγκεκριμένη σχολή - απλά τα τελευταία χρόνια σε συνεργασία με το Νάκα έδιναν κάποιες υποτροφίες και βοήθησαν κάποιους να φύγουν. Αυτή η συνεργασία νομίζω δεν ισχύει πλέον.
  • Δεν πιστεύω ότι θα γυρίσεις κ θα είσαι παιχτούρα.. Σίγουρα  αν πας, θα σε κάνουν να στρωθείς και θα σου δώσουν μια γενικότερη γνώση γύρω απο την μουσική.  Προσωπικά  έχω παίξει με μουσικούς απο Berklee..που ήταν εξαιρετικοί..έχω παίξει ομως και με μουσικούς που ήθελα να τους ρωτήσω  μετά την πρόβα αν πραγματικά τελείωσαν το Berklee. Γενικά  βάσει πείρας , την έχω απομυθοποιήσει λίγο την σχολή...και αυτό που έχω καταλάβει είναι,  ότι όσοι μουσικοί γύρισαν εξαιρετικοί απο το Berklee..ήταν εξαιρετικοί συνήθως πριν πάνε σε αυτό.  Νομίζω οτι όσοι πάνε πλέον,  πάνε για το χαρτί {το οποίο εννοείται έχει κάποια βαρύτητα αν θες να διδάξεις σε... ωδεία.}

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άμα είναι να τελειώσεις το Berklee για να διδάξεις σε ωδεία...

Κατά τ'άλλα δεν έχω άποψη για το θέμα, απλά δε θα έβαζα 300k από την τσέπη μου για να γυρίσω να ασχολούμαι με ωδεία. Από τη στιγμή που δε σου εξασφαλίζει ό,τι εξασφαλίζει το Harvard, μάλλον δεν αξίζει.

Αναφέρω το Harvard γιατί τόσα χρόνια το Berklee πλασάρεται ως αντίστοιχου μεγέθους πανεπιστημιακό ίδρυμα στο χώρο της μουσικής.

 
Δεν έχω πάει αλλά ήμουν στο ωδείο του Νάκα την εποχή που έδινε υποτροφίες και γενικά υπήρχε συνεργασία. Υπήρξα πολύ τυχερός που είδα 3-4 εκπληκτικά σεμινάρια (κάποια ζωντανά και κάποια μέσω τηλεόρασης) από μουσικούς που υπό άλλες συνθήκες θα έβλεπα μόνο στο youtube χρόνια μετά. 

Εκείνη την εποχή (αρχές 2000) το επίπεδο των σπουδών που προσέφερε το Berklee ήταν απλά ασυναγώνιστο για τα ελληνικά δεδομένα από πολλές απόψεις (χώροι, εξοπλισμός, καθηγητές, βιβλία, προσφερόμενη εμπειρία κλπ). Τώρα δεν ξέρω ποια είναι η σύγκριση. Πάντως αν πήγαινα τώρα θα το έκανα για ένα βασικό λόγο: Τον συγχρωτισμό και τη δικτύωση με μουσικούς παρεμφερούς mindset στην κοιτίδα του ευρύτερου είδους που μου αρέσει να παίζω. Φυσικά θα φρόντιζα να παραμείνω στις ΗΠΑ αν μπορούσα.

 
Εκείνη την εποχή (αρχές 2000) το επίπεδο των σπουδών που προσέφερε το Berklee ήταν απλά ασυναγώνιστο για τα ελληνικά δεδομένα από πολλές απόψεις (χώροι, εξοπλισμός, καθηγητές, βιβλία, προσφερόμενη εμπειρία κλπ). Τώρα δεν ξέρω ποια είναι η σύγκριση. Πάντως αν πήγαινα τώρα θα το έκανα για ένα βασικό λόγο: Τον συγχρωτισμό και τη δικτύωση με μουσικούς παρεμφερούς mindset στην κοιτίδα του ευρύτερου είδους που μου αρέσει να παίζω. Φυσικά θα φρόντιζα να παραμείνω στις ΗΠΑ αν μπορούσα.
Το 99 αποφοίτησα εγώ απο το κεντρικό ωδείο στην Αθήνα.

Και τα σεμινάρια είχα παρακολουθήσει και την όλη φάση με τις υποτροφίες που τότε ξεκινούσε..και το όλο προμο της σχολής.

Τότε ψάρωνα κ εγώ..πλέον καταλαβαίνω ότι δεν κάνουν  τα γύρω - γύρω την σχολή αλλά η σοβαρότητα του καθηγητή που θα πέσεις..

Θεωρώ πλέον ότι μπορείς να βρείς έναν εξαιρετικό καθηγητή που να σου κάνει αντίστοιχη προετοιμασία...στην ...Αρτα. :classic_biggrin:

Γενικά η άποψη μου σε σχέση με σπουδές εξωτερικού..είναι να μαθητεύσεις δίπλα σε  ένα δάσκαλο που θαυμάζεις..οχι απαραίτητα σε ενα πανεπιστήμιο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σίγουρα οι καθηγητές παίζουν τον πρώτο και σημαντικότερο ρόλο. Αλλά και τα γύρω γύρω που λες Βαγγέλη έχουν την αξία τους. Φοιτώντας σε ένα περιβάλλον που σου παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία, κάνει την όλη εμπειρία πιο ελκυστική και αποτελεί κίνητρο. 

 
Φυσικά θα φρόντιζα να παραμείνω στις ΗΠΑ αν μπορούσα


Ίσως ο μοναδικός λόγος για να πάει κάποιος στο Berklee.

Αλλιώς είναι σαν να έχεις τελειώσει το ΜΙΤ για να πιάσεις δουλειά των 800 ευρώ στο Υπουργείο Περιβάλλοντος  :classic_biggrin:

 
είναι σαν να έχεις τελειώσει το ΜΙΤ για να πιάσεις δουλειά των 800 ευρώ στο Υπουργείο Περιβάλλοντος  :classic_biggrin:


Αυτά είναι για τους υψηλόμισθους.

Σε σουβλατζίδικο τυλιχτής και πολύ του είναι. :classic_biggrin:

 
Να ξεκινήσω λέγοντας οτι ΔΕΝ έχω σπουδάσει στο Berklee.
Έχεις σπουδάσει γενικά στο εξωτερικό?  Έχεις δεί πώς είναι εκεί τα Πανεπιστήμια, έχεις ζήσει σε μία ξένη χώρα σαν φοιτητής, τότε που ουσιαστικά διαμορφώνεσαι σαν ενήλικας (χωρίς γονείς, με αποφάσεις που πρέπει να πάρεις μόνος σου κ.λ.π.)?

Το Θέμα κόστους -προφανώς- είναι ένα θέμα...αλλά έχοντας γιό στην Uppsala τα τελευταία 3 χρόνια, μπορώ να σου πώ ότι το κόστος μπορεί να μου έρχεται και λίγο λιγότερα από ότι μου ερχόταν στη Λάρισσα.

Δεν πιστεύω οτι υπάρχει κάτι που θα σε διδάξει το Berklee , που δεν μπορείς να το βρείς σε μια εγχώρια μουσική σχολή.
Αυτό που σου διδάσκουν αυτού του επιπέδου τα Πανεπιστήμια δεν είναι μόνο το είναι μόνο μαθήματα αλλά συμπεριφορά, σεβασμό και ερεθίσματα που σίγουρα δεν θα βρείς στην Ελλάδα....Π.χ.




Αυτό είναι απόλυτα σωστό. Σε μία χώρα όπου η λέξη αξιοκρατεία είναι ανύπαρκτη, τι περιμένεις?

 
  Σπουδες σε οποιοδηποτε μεγαλο κολλεγιο μουσικης στο εξωτερικο σημαινουν 20-25 ωρες μαθηματων την εβδομαδα, οργανο, αρμονιες, ενορχηστρωση, συνθεση, γκρουπ, ear training, και πολλα πιο εξειδικευμενα μαθηματα. Συν τον κυκλο των ανθρωπων, μαθητες και καθηγητες που ειναι ολοι επικεντρωμενοι στη μουσικη. Αν εισαι σε καποια μεγαλη πολη της αμερικης ειδικα, υπαρχει συνηθως και εκπληκτικη μουσικη σκηνη σε ολα τα ειδη.

 Οπως και οι περισσοτεροι αλλοι τομεις σπουδων, το να σπουδασεις σε ενα καλο πανεπιστημιο ειναι ασυγκριτη ευκαιρια ζωης, και σου δινει πολλα εφοδια για το μελλον, και επιλογες που αλλιως δεν θα τις ειχες. Γενικα στην Ελλαδα εχουν γινει παρα πολλα στο χωρο της μουσικης εκπαιδευσης τα τελευταια χρονια, το μουσικο τμημα στο Ιονιο, το προσφατο τζαζ μεταπτυχιακο τμημα στο Καποδιστριακό πανεπιστημιο στην Αθηνα κ.α. Το μεγαλυτερο προβλημα στο χωρο ειναι η υποβαθμιση των ωδειων λογω νομικης αντιμετωπισης του πτυχιου, σε αντιθεση με το τι συμβαινει στην υπολοιπη ευρωπη. Ακομα και αποφοιτοι του Ιονιου εχουν προβλημα οταν εχουν τζαζ και οχι κλασικο πτυχιο ?

  Απλα και με την κριση (και την εκρηκτικη ανοδο των διδακτρων τα τελευταια χρονια), ειναι πραγματικα απλησιαστο το κοστος για τους περισσοτερους πια για σπουδες στην αμερικη (και αλλες σχολες ειναι πιο ακριβες απο το Berklee που εχει τουλαχιστον ενα εκτεταμενο συστημα υποτροφιων). Υπαρχει ομως η εναλλακτικη της ευρωπης, συνηθως Ολλανδια η σκανδιναβικες χωρες (οι οποιες δεν ειναι τοσο γνωστες, αλλα εχουν πολλα προγραμματα οικονομικης βοηθειας για φοιτητες).  Η οι σπουδες στο Ιονιο και η συνεχεια εξω (και με υποτροφιες πολλες φορες).

 
Εγω διαφωνω με το αρθρο δεν ειναι το θεμα το οτι μπορεις σημερα να βρεις ολα τα βιβλια του Berklee βιντεο μουσικους που εχουν αποφοιτησει κλπ κλπ.Το θεμα ειναι το συστημα που εχουνε προκειμενου να σου μεταδωσουνε τις γνωσεις και να μαθεις οτι εχεις να μαθεις.Και κρινοντας εκ του αποτελεσματος το κανουν πολυ καλα.Γενικα το συστημα στην Αμερικη αλλα και στην Αγγλια οσο εχω παρακολουθησει κι εγω κι οσο μπορω να καταλαβω απλα δεν παιζεται.Δεν υπαρχει κατα την γνωμη μου ουτε μια σχολη, ωδειο ειτε κρατικη ειτε δημοσια που να αγγιζει εστω στο μισο το level γνωσης και μεταδοσης που εχουν αυτες οι σχολες.Μουσικοι υπαρχουν πολυ καλοι εδω αποφοιτοι κι αυτοι τετοιων σχολων ομως σε ενα οργανωμενο ωδειο στην Ελλαδα δεν νομιζω να μπορουν να πετυχουν και πολλα με το συστημα που υπαρχει παρολο το φιλοτιμο των περισσοτερων απ αυτων να δειξουν πραγματα(αν και αυτο δεν ισχυει για ολους τους μουσικους γιατι πολλοι απ αυτους το βλεπουν ανταγωνιστικα το θεμα και δεν δειχνουν πραγματα πολλες φορες η και ακομα λογο των χρηματων που εχουν  ξοδεψει για να μαθουν αυτοι δεν εχουν την διαθεση να τα "χαρισουν¨στους μαθητες ενος ωδειου που το πολυ να δινουν κανα 150αρι το μηνα στα πιο χαι ωδεια.)Γενικα η νοοτροπια εδω ειναι κατα την γνωμη μου λαθος και ειναι εγκλωβισμενη σε μια εγχωρια "νεοπλουτιστικη"αντιληψη που το μονο που καταφερνει ειναι να διδασκει ημιμαθεια και αυταρεσκεια(οι περισσοτεροι μουσικοι και τραγουδιστες στην Ελλαδα δηλωνουν αυτοδιδακτοι και οτι απο μικροι το ειχανε και δεν χρειαστηκανε κανενα δασκαλο ποτε τους.Το οτι το φαλτσο και η ασχετοσυνη παει συννεφο βεβαια δεν τους το λεει κανεις για μην πεσει στην "πυρα"0

 
14 λεπτά πριν, marathon είπε

Έχεις σπουδάσει γενικά στο εξωτερικό?  Έχεις δεί πώς είναι εκεί τα Πανεπιστήμια, έχεις ζήσει σε μία ξένη χώρα σαν φοιτητής, τότε που ουσιαστικά διαμορφώνεσαι σαν ενήλικας (χωρίς γονείς, με αποφάσεις που πρέπει να πάρεις μόνος σου κ.λ.π.)?

Το Θέμα κόστους -προφανώς- είναι ένα θέμα...αλλά έχοντας γιό στην Uppsala τα τελευταία 3 χρόνια, μπορώ να σου πώ ότι το κόστος μπορεί να μου έρχεται και λίγο λιγότερα από ότι μου ερχόταν στη Λάρισσα.

Αυτό που σου διδάσκουν αυτού του επιπέδου τα Πανεπιστήμια δεν είναι μόνο το είναι μόνο μαθήματα αλλά συμπεριφορά, σεβασμό και ερεθίσματα που σίγουρα δεν θα βρείς στην Ελλάδα....Π.χ.


Κοιτα...οπως ειπες το κοστος..κατ 'εμε..δεν αξιζει για να κερδισεις ολα αυτα που περιγραφεις..και που συμφωνω απολυτα.

Οχι δεν εχω σπουδασει σε πανεπιστημιο εξωτερικου. 

Αν κερδιζα 100% υποτροφια ισως να το σκεφτομουν. Αλλα απο την τσεπη μου να τα βαλω..τοσα χρηματα ενω μπορω να λαβω τις ιδιες η σχεδον τις ιδιες ευκαιριες / εμπειριες στην Ελλαδα.,..οχι δεν θα το εκανα. 

Επισης μην συγκρινεις την Ουψαλα με την Βοστωνη. 20 χιλιαρικα κοστολογουν το κοστος διαμονης για 8 μηνες. 

Οπως ειπα επισης δεν εξυπακουεται οτι θα γυρισεις απο Berklee και θα απορροφηθεις με τη μια.

Δεν ειναι θεμα αξιοκρατειας..ειναι θεμα οτι το Level τους δεν ειναι πια...τοσο φανταχτερο. Στα δικα μου ματια.

Και στην δικια μου μπαντα θα προτιμησω καποιον που εχει παιξει 15 χρονια Live , παρα καποιον με πτυχιο berklee..επειδη απλα εχει πτυχιο ..berklee.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Ναι, αξιοκρατία, γιατί αν δεν είναι γκουρού της free jazz ο μπασίστας, δε βγαίνει το "παντρεμένοι και οι δυο" όπως του πρέπει. ?

 Πας έξω για να μείνεις έξω, αν είναι να πας για να γυρίσεις άστο, με 300 χήνες φτιάχνεις τη ζωή σου στην Ελλάδα κατευθείαν. Εκτός αν ο μπαμπάς έχει στην καβάτζα πολύ περισσότερα, οπότε τότε πήγαινε να σπουδάζεις 8 χρόνια ζαμπονοκοπτική στα Λόνδρα και στους Παρισίους να του τα τρως με τις τσούλες.?

 
Οπως και οι περισσοτεροι αλλοι τομεις σπουδων, το να σπουδασεις σε ενα καλο πανεπιστημιο ειναι ασυγκριτη ευκαιρια ζωης, και σου δινει πολλα εφοδια για το μελλον, και επιλογες που αλλιως δεν θα τις ειχες.
...απλά αυτό. Από εκεί και πέρα, χειρίζεσαι όπως μπορείς τα εφόδια που πήρες.

 
 Καλά ναι, το είπε και ο Louis που έβαλα παραπάνω, το μόνο χειρότερο είναι να σπουδάσεις χορό ?

 
Το Berklee αξίζει για μουσικούς με σημαντικό ταλέντο που είναι εξίσου φιλόδοξοι. 

Ή για πλούσιους που δεν έχουν πρόβλημα επιβίωσης.

Αν πας Berklee και γυρίσεις να παίζεις με τα μεγάλα έντεχνα ονόματα ή στις μεγάλες πίστες... τζάμπα λεφτά.

Π.χ. ο φίλος μας ο Mayer το παράτησε με το πρώτο έτος. Γύρισε όμως να δώσει μια διάλεξη και μνημόνευε τι έμαθε εκείνο το έτος (εντάξει, διαφήμιση) αλλά και πάλι... Θυμάμαι στο αντίστοιχο βίντεο μιλάει για τον καθηγητή που τους δίδασκε πώς να γράφουν στίχους - τον έψαξα και το άτομο φαίνεται τέρας στον τομέα του.

Τεσπαν, οι καθηγητές είναι κορυφαίοι. Και kate me δεν μπορείς να βρεις αντίστοιχους καθηγητές ούτε στην Άρτα ούτε στα Γιάννενα επειδή οι καθηγητές στο Berklee πλάστηκαν μέσα σε μια μουσική κοινωνία και μια μουσική academia που έχει χαώδη διαφορά επιπέδου και ανταγωνιστικού περιβάλλοντος σε σχέση με οπουδήποτε όχι στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη.

Δεύτερον είναι το περιβάλλον. Αναπτύσσεσαι και ανταγωνίζεσαι ανθρώπους που θα γίνουν οι αυριανοί Vai, Sco, Di Meola, Colaiutta, Zawinul κ.α. Μόνο να μιλάς και να παίζεις με αυτούς τους ανθρώπους σε κάνει καλύτερο μουσικό.

Στην τελική βέβαια όλα είναι επένδυση. Που είτε αποδίδει είτε όχι. 

Πάντως για μένα αξίζει αν έχεις τα προσόντα. Προσόντα πάνω από αυτά που απαιτούνται για να σε κάνουν δεκτό.

 
Εγω διαφωνω με το αρθρο δεν ειναι το θεμα το οτι μπορεις σημερα να βρεις ολα τα βιβλια του Berklee βιντεο μουσικους που εχουν αποφοιτησει κλπ κλπ.Το θεμα ειναι το συστημα που εχουνε προκειμενου να σου μεταδωσουνε τις γνωσεις και να μαθεις οτι εχεις να μαθεις.Και κρινοντας εκ του αποτελεσματος το κανουν πολυ καλα.Γενικα το συστημα στην Αμερικη αλλα και στην Αγγλια οσο εχω παρακολουθησει κι εγω κι οσο μπορω να καταλαβω απλα δεν παιζεται.Δεν υπαρχει κατα την γνωμη μου ουτε μια σχολη, ωδειο ειτε κρατικη ειτε δημοσια που να αγγιζει εστω στο μισο το level γνωσης και μεταδοσης που εχουν αυτες οι σχολες.Μουσικοι υπαρχουν πολυ καλοι εδω αποφοιτοι κι αυτοι τετοιων σχολων ομως σε ενα οργανωμενο ωδειο στην Ελλαδα δεν νομιζω να μπορουν να πετυχουν και πολλα με το συστημα που υπαρχει παρολο το φιλοτιμο των περισσοτερων απ αυτων να δειξουν πραγματα(αν και αυτο δεν ισχυει για ολους τους μουσικους γιατι πολλοι απ αυτους το βλεπουν ανταγωνιστικα το θεμα και δεν δειχνουν πραγματα πολλες φορες η και ακομα λογο των χρηματων που εχουν  ξοδεψει για να μαθουν αυτοι δεν εχουν την διαθεση να τα "χαρισουν¨στους μαθητες ενος ωδειου που το πολυ να δινουν κανα 150αρι το μηνα στα πιο χαι ωδεια.)Γενικα η νοοτροπια εδω ειναι κατα την γνωμη μου λαθος και ειναι εγκλωβισμενη σε μια εγχωρια "νεοπλουτιστικη"αντιληψη που το μονο που καταφερνει ειναι να διδασκει ημιμαθεια και αυταρεσκεια(οι περισσοτεροι μουσικοι και τραγουδιστες στην Ελλαδα δηλωνουν αυτοδιδακτοι και οτι απο μικροι το ειχανε και δεν χρειαστηκανε κανενα δασκαλο ποτε τους.Το οτι το φαλτσο και η ασχετοσυνη παει συννεφο βεβαια δεν τους το λεει κανεις για μην πεσει στην "πυρα"0




Φιλική συμβουλή. Γράφε με κάτι σαν παραγράφους. Στο ποστ σου έφτασα μέχρι τη μέση, χάθηκα και δεν το ξανάρχισα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top