Αντε παλι ο Ρότζερ...

Παρ' όλα αυτά, σε πάρα πολλούς, θα ακούσεις αμιγείς ολόκληρες φράσεις πχ του Coltrane στον αυτοσχεδιασμό τους.

Τα έχουνε σκίσει στο άκουσμα και την μελέτη κάνοντας transcriptions.
Φυσικά, κι αυτό γίνεται ενίοτε. Αλλά εδώ πλέον πάμε να ακυρώσουμε κάποιες χιλιάδες κορυφαίων μουσικών, μόνο και μόνο επειδή δεν μπορούν ή θέλουν να συνθέσουν ή να σολάρουν. "Η ίδια συντριπτική πλειονότητα μένει για πάντα σε αυτό το σημείο" σου λέει ο άλλος, λες και "αυτό το σημείο" είναι κάτι προς αποφυγή, και αυτομάτως βγάζει σκάρτους όλους τους μουσικούς που παίζουν Κλασική σαν μέλη ορχήστρας ή κάνουν καριέρα σολίστα,  άνθρωποι δηλαδή που έχουν φάει ολόκληρη τη ζωή τους μαθαίνοντας νότα προς νότα έργα τρίτων.
 Συνέλθετε μερικοί.

 
Δηλαδή υπήρχε πριν?
Αν υπηρχε παρθενογενεση, δε θα μιλαγαμε εξ ορισμου για νεο ειδος?

Το λεω ετσι για να το συνδεσω με αυτο που εγραψα πριν για κλισε παιξιματα/ηχο/φρασεις κ ομοιοτητες.

Το λεω ομως γιατι πραγματικα την εχω αυτη την απορια.

Θελουμε κατι φρεσκο κ καινουργιο, αλλα οχι πραγματικα φρεσκο κ καινουργιο.

Να ειναι ακομα ρρουκ πχ

Αρα δε θελουμε κατι φρεσκο κ καινουργιο, θελουμε κατι σχετικα νεο, που να γινει τεραστιο για να μας φυγει η ανασφαλεια πως η μουσικη βιομηχανια εχει παψει να συντηρει το μηχανισμο που γεναγε καινουρια σουπερ γκρουπς στο αγαπημενο μας υφος

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν υπηρχε παρθενογενεση, δε θα μιλαγαμε εξ ορισμου για νεο ειδος?

Το λεω ετσι για να το συνδεσω με αυτο που εγραψε πριν για κλισε παιξιματα/ηχο/φρασεις κ ομοιοτητες.

Το λεω ομως γιατι πραγματικα την εχω αυτη την απορια.

Θελουμε κατι φρεσκο κ καινουργιο, αλλα οχι πραγματικα φρεσκο κ καινουργιο.

Να ειναι ακομα ρρουκ πχ

Αρα δε θελουμε κατι φρεσκο κ καινουργιο, θελουμε κατι σχετικα νεο, που να γινει τεραστιο για να μας φυγει η ανασφαλεια πως η μουσικη βιομηχανια εχει παψει να συντηρει το μηχανισμο που γεναγε καινουρια σουπερ γκρουπς στο αγαπημενο μας υφος


Αυτό δεν είναι παρθενογένεση όμως.

Παρθενογένεση (στο περίπου) θα ήταν αν το djent έβγαινε την περίοδο του swing, ή την εποχή του Mendelssohn.

 
Μα αυτο λεω. Δε θελουμε παρθενογενεση. Θελουμε παραταση (με σχετικα φρεσκο πραμα), που μετα εμεις με τις υπερβολες μας θα το βαφτισουμε οπως θελουμε

 
 Παντως, επειδη αυτοι που πληρωσαν εισητηριο για να ακουσουν την απασιονατα περιμενουν να ακουσουν την απασιονατα και οχι τον πιανιστα να βαραει με το ποδι τα πληκτρα καπνιζοντας τριφυλλο και φωναζοντας γιε γιε, ? αυτο δε σημαινει οτι ο συγκεκριμενος πιανιστας δεν μπορει να αυτοσχεδιασει.

 Ο αυτοσχεδιασμος ειναι και αυτος μια τεχνη, καποτε ηταν μαλιστα και expected απο τον εκτελεστη της περουκας, στο basso continuo, στη δευτερη στροφη των da capo κλπ. Στην ουσια προυποθετει ενα ειδος μελετης και ο αυτοσχεδιασμος, ειναι η οργανωση του παιξιματος μας με patterns, δεν ειναι οτι καθομαστε, πινουμε τα διαφορα και ξαφνικα αρχιζουμε να παιζουμε γαματα, ?μελετη ειναι και αυτη, αν τη ριξεις, αν γουσταρεις και αν σου βγαινει θα το κανεις, οτι μουσικη και να σου αρεσει, αλλωστε και οι περισσοτεροι κλασσικοι συνθετες ηταν ικανοτατοι στον αυτοσχεδιασμο.

 Ομως το αν θα πρεπει οντως να ενταξεις τον αυτοσχεδιασμο σου σε μια μουσικη που η φορμα της να "επιτρεπει" μια τετοια προσεγγιση, διοτι δε γινεται 80 μουσικοι να αυτοσχεδιαζουν την ωρα που ειναι να παιχτει μια συμφωνια, ? αυτο ειναι αυτονοητο.

 
ο αυτοσχεδιασμος, ειναι η οργανωση του παιξιματος μας με patterns


Διαφωνώ εντελώς.

 Ομως το αν θα πρεπει οντως να ενταξεις τον αυτοσχεδιασμο σου σε μια μουσικη που η φορμα της να "επιτρεπει" μια τετοια προσεγγιση ...


Συμφωνώ εντελώς.

 
Διαφωνώ εντελώς.


 Pattern δεν ειναι μονο ο κιθαριστικος τυφλοσουρτης. Και τα αρμονικα σχηματα ειναι patterns, και τα voicings, και η αισθητικη της μελωδιας κλπ. Νομιζω οτι τα αποτελεσματα απο την ΑΙ θα το δειξουν ξεκαθαρα αυτο στο μελλον, αφου στην ουσια ειναι ενα υπερεξελιγμενο pattern recognition. Αν και βιβλια σαν το fux ας πουμε ΙΜΗΟ το εχουν δειξει ηδη.

 
 Pattern δεν ειναι μονο ο κιθαριστικος τυφλοσουρτης. Και τα αρμονικα σχηματα ειναι patterns, και τα voicings, και η αισθητικη της μελωδιας κλπ. Νομιζω οτι τα αποτελεσματα απο την ΑΙ θα το δειξουν ξεκαθαρα αυτο στο μελλον, αφου στην ουσια ειναι ενα υπερεξελιγμενο pattern recognition. Αν και βιβλια σαν το fux ας πουμε ΙΜΗΟ το εχουν δειξει ηδη.


Σίγουρα τα patterns δεν είναι μόνο κιθαριστικά σχήματα, δεν εννοούσα αυτό.

Μην μου μπλέκεις την ΑΙ μέσα βρε Μάνο να χαρείς.

 
 Ομως το αν θα πρεπει οντως να ενταξεις τον αυτοσχεδιασμο σου σε μια μουσικη που η φορμα της να "επιτρεπει" μια τετοια προσεγγιση, διοτι δε γινεται 80 μουσικοι να αυτοσχεδιαζουν την ωρα που ειναι να παιχτει μια συμφωνια, ? αυτο ειναι αυτονοητο


Αν δεν απατώμαι, και κρίνοντας από τις μνήμες συζητήσεων εδώ και 20 χρόνια, είμαι ένας από τους δέκα (το πολύ) που ακούνε συστηματικά κλασική μουσική στο noiz. Όποιος θέλει να δοκιμάσει τις γνώσεις μου είναι ευπρόσδεκτος.

Αυτή η κβαντική μέθεξη που έχετε κάμει τώρα, να μιλάτε για τον Gilmour (έναν ροκ κιθαρίστα που αρκετοί τον έχουν αναφέρει σαν κουλό στο παρελθόν εδώ μέσα, θεωρόντας τον Σατριάνι ως μέγα και τρανό), παρέα με τον ανώνυμο "κλασικό πιανίστα" ο οποίος έχει εντελώς διαφορετική αντίληψη του τι είναι μουσική και πως υπηρετείται, και χώνοντας κάπου τον bedroom musician που πασχίζει να βγάλει το σόλο του Gilmour οπότε όταν το καταφέρνει νομίζει ότι είναι έτοιμος για Γκράμυ.... ας μείνουμε στο:

αυτο ειναι αυτονοητο
Και όντως είναι.

 
Κ για να μην παρεξηγηθω (κ εγω ας πουμε, δε θελω παρθενογενεση) θα προσπαθησω να το αναλυσω λιγο.

Αν το instrumentation παραμεινει σχετικα το ιδιο, κ οι ρολοι που εχουν τα οργανα μεσα σε αυτο παραμεινουν οι ιδιοι, τοτε οι "γραμμενες" μουσικες θα ακουγονται ποπ ροκ κ οι αυτοσχεδιαστικες τζαζ, εις τον αιωνα τον απαντα.

Θα υπαρχουν τασεις, breaktrough κλπ αλλα σε μια δεκαετεια ολα αυτα θα εχουν ενταχθει στην ιστορια του καθε ειδους

Για να εχουμε πραγματικη παρθενογενεση, νομιζω θα πρεπει να γινει επανασταση η στο ινστραμεντεησιον ή στο ρολο/προσεγγιση.

κ αυτο πχ εμενα δε ξερω αν θα μ'αρεσει. Τουλαχιστον οχι σε αυτες τις μουσικες, τις ''παραδοσιακες" που το περφορμανς κ το human factor παιζει σημαντικο ρολο. Οπου υπαρχουν τυμπανα πχ υπαρχει λογος που εχουν τον ιδιο ρολο. Οσο κ να παρεκλινουν (βλ πχ Bozzio) τον ιδιο ρολο εχουν παντα. Το ιδιο ισχυει κ με ολα τα οργανα.

Καποιος (πραγματικα ιδιοφυης) που θα τα αλλαξει ολα αυτα, ναι μεν θα μεινει στην ιστορια κ θα εχει δημιουργησει κατι πραγματικα καινουριο, αλλα δε θα καλυψει την αναγκη οσων θελουν ν'ακουσουν μουσικη με "παραδοσιακα" χαρακτηριστικα. Η οποια ηταν εκει κ ας αλλαζει μορφη απο την αρχη κ παντα θα υπαρχει . Οποτε παλι εκει θα ψαχνουμε για να μας καλυφτει αυτη η αναγκη. Τωρα για τα πραγματικα καινοτομα, κι αυτα υπαρχουν κ αφου ξεκινησε εδω κ εναν αιωνα αυτο το μονοπατι, δε θα σταματησει ποτε. Αλλα ειναι αλλη αναγκη κ η εκφραση κ ακροαση αυτου. Τωρα που το λεω, ειναι? Δε ξερω κιολας. Απλα ο,τι σκεφτομαι το γραφω κατευθειαν

 
 Ποια κλασσικη και ποιον Gilmour, εδω εχουμε πιασει το αν η μουσικη εκφραση εχει ντετερμινιστικο χαρακτηρα και μπορει να αναλυθει με μαθηματικως ορισμενα σχηματα η αν υπαρχει μια εγγενως ανθρωπινη εκφανση της που υπερβαινει τα προκαθορισμενα μοτιβα ?

 
εδω εχουμε πιασει το αν η μουσικη εκφραση εχει ντετερμινιστικο χαρακτηρα και μπορει να αναλυθει με μαθηματικως ορισμενα σχηματα η αν υπαρχει μια εγγενως ανθρωπινη εκφανση της που υπερβαινει τα προκαθορισμενα μοτιβα ?


Η Δευτέρα πάντα προκαλεί περίεργους προβληματισμούς.

Η παρασκεβή βέβαια, είναι εδώ για να τους καταστρέφει.

 
Αν δεν απατώμαι, και κρίνοντας από τις μνήμες συζητήσεων εδώ και 20 χρόνια, είμαι ένας από τους δέκα (το πολύ) που ακούνε συστηματικά κλασική μουσική στο noiz. Όποιος θέλει να δοκιμάσει τις γνώσεις μου είναι ευπρόσδεκτος.
Για να δούμε.?

image.png

 
Άκου εκεί Γερμανία ....

Ρε τους άσχετους ...
Κι όμως ρε φίλε, στο συγκεκριμένο επεισόδιο, "Γερμανία" απάντησε ο παίκτης.? Φυσικά έφυγε με άδεια χέρια απ'το παιχνίδι.?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top