αναστροφή συγχορδίας

mr_davidoff

Νέο μέλος
Μηνύματα
363
Πόντοι
16
Υπαρχει τροπος να καταλαβαινουμε με το αυτι σε ποια αναστροφη ειναι μια συγχορδια ? Τι πρεπει να προσεχουμε ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν αναφέρεσαι στην κιθάρα, οι περισσότερες συγχορδίες είναι ήδη αναστροφές. Από εκεί και πέρα, το να αντιλαμβάνεσαι με το αυτί τη σειρά των βαθμίδων σε μια συγχορδία είναι εξαιρετικά δύσκολο και μάλλον άχρηστο, κατά την προσωπικά μου άποψη. Πολύ πιο σημαντικό θεωρώ ότι είναι να μπορείς να αντιλαμβάνεσαι την ποιότητα μιας συγχορδίας, ανεξαρτήτως αν είναι αναστροφή ή μη, και τις ενδεχόμενες επεκτάσεις της.

 
Και ακόμα χειρότερα φίλε JJ. :D

Να μπορείς να ακούς τι συγχορδία προκύπτει, αν βάλουμε σε αυτή την συγχορδία-αναστροφή κάθε έναν από τους δώδεκα φθόγγους ως μπάσο. :o :o :o

 
mr_davidoff είπε:
Υπαρχει τροπος να καταλαβαινουμε με το αυτι σε ποια αναστροφη ειναι μια συγχορδια ? Τι πρεπει να προσεχουμε ?
Είναι αποτέλεσμα μελέτης. Ένας καλός μουσικός είναι σε θέση να ακούσει αναστροφές συγχορδιών.
 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Είναι αποτέλεσμα μελέτης. Ένας καλός μουσικός είναι σε θέση να ακούσει αναστροφές συγχορδιών.
Οχι μονο απο κιθαρα γενικα σε κομματια μιλαω καταρχας και για ολα τα οργανα Ναι αλλα τι μελετης ? Σε τι να κανω εξασκηση ? Υπαρχει κανα τιπ ? Πχ ξερω οτι αν ειναι σε κανονικη μορφη ακουγεται πιο "λαμπερος" ο ηχος να το πω ? Αλλα για τα υπολοιπα ? Την πρωτη με τη δευτερη αναστροφη πως τις ξεχωριζεις ?

Επισης αυτο που λετε για "ποιοτητα" τι εννοειτε ?

 
mr_davidoff είπε:
Επισης αυτο που λετε για "ποιοτητα" τι εννοειτε ?
Μινόρε, ματζόρε, dominant, diminished, half diminished κλπ.

 
Σε μια αλληλουχια συγχορδιων ειναι σχετικά ευκολο να το κάνεις, καθώς εστιάζεις στην κίνηση του μπάσου οριζοντια.

 
Jazzjoker είπε:
Μινόρε, ματζόρε, dominant, diminished, half diminished κλπ.
off topic: Τι εννοεις dominant? Ετσι οπως την ξερω εγω, κανει την παραπανω προταση "κυκλώστε το άσχετο" ;D

 
Jazzjoker είπε:
Μινόρε, ματζόρε, dominant, diminished, half diminished κλπ.
Καλα αυτα προφανως ναι ειναι ξεκαθαρο τι ειναι αμα εισαι προσεκτικος και neeq σε μια αλληλουχια που λες ναι μπορεις να το κανεις γιατι δεν το ακους ουσιαστικα πας με τη λογικη . Εγω ελεγα ετσι μονη της αμα μπορεις να την καταλαβεις αν εχει καποιο στοιχειο ρε παιδι μου που σε βοηθαει. Λογικα δεν θα εχει ομως οκ θενξς  ;D

 
neeq είπε:
off topic: Τι εννοεις dominant? Ετσι οπως την ξερω εγω, κανει την παραπανω προταση "κυκλώστε το άσχετο" ;D
Απλά παρέθεσα ποιότητες συγχορδιών χωρίς να τις κατατάξω σε κάποια κατηγορία ή με κάποια σειρά ως προς τη λειτουργία τους.

 
mr_davidoff είπε:
Οχι μονο απο κιθαρα γενικα σε κομματια μιλαω καταρχας και για ολα τα οργανα
Μιλάω εννοώ για πιάνο - πλήκτρα.

Ναι αλλα τι μελετης ? Σε τι να κανω εξασκηση ?
Βασικά θεωρία μουσικής. Dictee, κάπως έτσι το λένε.

Υπαρχει κανα τιπ ?
Δεν ξέρω, άσχετος απ'αυτά.

Πχ ξερω οτι αν ειναι σε κανονικη μορφη ακουγεται πιο "λαμπερος" ο ηχος να το πω ? Αλλα για τα υπολοιπα ?
Δεν ξέρω για "λαμπερό" - "μουντό". Δηλαδή κάτι σαν μαντζόρε - μινόρε ?

Την πρωτη με τη δευτερη αναστροφη πως τις ξεχωριζεις ?
Εντελώς μπακάλικα.Π.χ. σε μία τρίφωνη συγχορδία Ντο ματζόρε έχουμε τις νότες με τη σειρά C-E-G, δηλαδή την πρώτη © την τρίτη (E) και την πέμπτη (G) με αυτή τη σειρά. Αυτό το λένε συνήθως σε ευθεία κατάσταση. Η συγχορδία ξεκινάει με την πρώτη ή θεμέλιο νότα της Ντο ματζόρε συγχορδίας, την C.

Η πρώτη αναστροφή είναι E-G-C, δηλαδή ξεκινάει με την τρίτη (E) νότα της συγχορδίας.

Η δεύτερη αναστροφή είναι G-C-E, δηλαδή ξεκινάει με την πέμπτη (G) νότα της συγχορδίας.

Αυτά για την τρίφωνη Cmaj (Ντο ματζόρε) συγχορδία ή την όποια τρίφωνη συγχορδία.

Βέβαια όλα Ντο ματζόρε είναι αλλά... ακούγονται και είναι διαφορετικά.

Γενικότερα με τις αναστροφές, εάν η όποια συγχορδία είναι τετράφωνη, δηλαδή έχει και τέταρτη νότα (π.χ. C-E-G-Bb) τότε έχουμε - υπάρχει και τρίτη αναστροφή (Bb-C-E-G).

Κάποιο ωδείο ή κάποιος "θεωρητικός" θα σου τα εξηγήσει πάρα πολύ καλύτερα και σωστά.

Επισης αυτο που λετε για "ποιοτητα" τι εννοειτε ?
Δεν το είπα εγώ. Ποιότητα συγχορδίας δεν ξέρω τι είναι. Μήπως εννοεί καμιά F#/5b/7min με A στο μπάσο ? Δεν ξέρω ;D
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Mr davidoff, θεωρητικά το αυτι ενος μεσου μουσικού μπορει να ξεχωρισει 3 στοιχεια σε μια συνηχηση. Την ψηλοτερη νοτα, τη χαμηλότερη, και ότι υπαρχει ενδιάμεσα.

Οποτε, αν ξεχωρισεις την ψηλότερη και τη χαμηλότερη νοτα, μπορεις να καταλήξεις στο ποια συγχορδια ειναι και σε τι αναστροφή.

Αν εχεις πχ χαμηλή μι και ψηλή ντο, και αναγνωρίζεις ότι ειναι μειζονα, θα εχεις ντο σε 1η αναστροφη ή αν ειναι ελασσονα, λα σε 2η αναστροφη.

Αλλα δεν ξερω που μπορει να χρησιμευσει αυτο, τι μουσική ακους πια? ;D

 
mr_davidoff είπε:
Υπαρχει τροπος να καταλαβαινουμε με το αυτι σε ποια αναστροφη ειναι μια συγχορδια ? Τι πρεπει να προσεχουμε ?
Φιλος, πηγαινε στο Νακα και παρε την "τονικη αρμονια" του Παναγιωτη Αδαμ, διαβασε και θα σου λυθουν ολες οι αποριες σου σχετικα με τις αναστροφες κλιμακων.

 
Μας εξηγείς, αν θες, γιατί καίγεσαι να ακούς τις αναστροφές; Διότι θεωρώ ότι αναλωνόμαστε σε ένα θέμα άνευ σημασίας ενώ (ξαναλέω) το σημαντικό είναι να μπορείς να ξεχωρίζεις ποιότητες και όχι βαθμίδες.

Από εκεί και πέρα, το όλο θέμα ανήκει στην κατηγορία του ear training. Διδάσκεται σε ωδεία που έχουν τμήμα μοντέρνας μουσικής και μπορείς να βρεις και διάφορα βιβλία σχετικά με το αντικείμενο.

 
Jazzjoker είπε:
Μας εξηγείς, αν θες, γιατί καίγεσαι να ακούς τις αναστροφές; Διότι θεωρώ ότι αναλωνόμαστε σε ένα θέμα άνευ σημασίας ενώ (ξαναλέω) το σημαντικό είναι να μπορείς να ξεχωρίζεις ποιότητες και όχι βαθμίδες.
ρε παιδια δεν ειναι οτι καιγομαι απλα μου την εδωσε γιατι προσπαθω να βγαλω σε ενα κομματι τι παιζουν ολα τα οργανα στο finale και δεν μπορω να το πετυχω 100% γιατι δεν μπορω να καταλαβω σε τι αναστροφες ειναι καποιες συγχορδιες . Δεν ειναι οτι θα πεθανω κιολας απο την λυπη μου αν δεν το βρω 100% απλα ρωτησα μηπως υπαρχει κανα φοβερο μυστικο που δεν ξερω, ετσι κουβεντα να γινεται  ;D

ευχαριστω για τις απαντησεις παντως  ;D

 
Άρα δεν πνίγεσαι μόνο λόγω της αναστροφής των συγχορδιών. Αλλά και τής ανάπτυξης αυτών. Μάλλον διότι δεν είναι απλά σε διαστήματα 3ης που είναι τα πιο κοινά στο αυτί. Η μελωδία του μπάσσου καθιστά και την θέση της συγχορδίας. Από κει και πέρα όλα είναι αντιστικτικά και φουγκικά θέματα.Κρυφες ακουστικές συνδέσεις μεταξύ των συγχορδιών σε θέσεις 4ης,5ης κ.ο.κ. Μην πνίγεσαι όμως.

Ντικτέ και αρμονία της μουσικής και μετέπειτα μετεγγραφή του τι ακούς θα σε οδηγήσουν σε αποτελέσματα.

Αγόρασε την αρμονία της μουσικής του Αμάραντου Αμαραντίδη. Συνοδεύεται με ένα πακέτο σολφέζ.

 
Άσε το παιδί να αντιληφθεί την μουσική.

Αμέσως...όχι εσύ.

Γιατί Νίκο;

υ.γ. Μακάρι να έκανες σολφέζ μαζί του.Εκπληκτικός στην εναρμόνιση.Απο κλασικό θέμα το έκανε σόουλ,φανκ,τζαζ.

 
Jazzjoker είπε:
Μας εξηγείς, αν θες, γιατί καίγεσαι να ακούς τις αναστροφές; Διότι θεωρώ ότι αναλωνόμαστε σε ένα θέμα άνευ σημασίας ενώ (ξαναλέω) το σημαντικό είναι να μπορείς να ξεχωρίζεις ποιότητες και όχι βαθμίδες.
Μήπως εννοείς είδη συγχορδιών και όχι ποιότητες συγχορδιών;Οι βαθμίδες δεν έχουν σημασία;

Από εκεί και πέρα, το όλο θέμα ανήκει στην κατηγορία του ear training. Διδάσκεται σε ωδεία που έχουν τμήμα μοντέρνας μουσικής και μπορείς να βρεις και διάφορα βιβλία σχετικά με το αντικείμενο.
Διδάσκεται σε όποιο κλασικό ωδείο, τμήμα αρμονίας.

Οχι Αμαραντιδης ;D
Γιατί καλέ;  ;D

Mr davidoff, θεωρητικά το αυτι ενος μεσου μουσικού μπορει να ξεχωρισει 3 στοιχεια σε μια συνηχηση. Την ψηλοτερη νοτα, τη χαμηλότερη, και ότι υπαρχει ενδιάμεσα.
+1

Οποτε, αν ξεχωρισεις την ψηλότερη και τη χαμηλότερη νοτα, μπορεις να καταλήξεις στο ποια συγχορδια ειναι και σε τι αναστροφή.
Μμμ, ναι.

Αλλα δεν ξερω που μπορει να χρησιμευσει αυτο, τι μουσική ακους πια? ;D
Ως παράδειγμα, μόνο η εισαγωγή από το παρακάτω αρκεί.



Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top