αναστροφή συγχορδίας

Μανώλης Χναράκης είπε:
Μήπως εννοείς ήδη συγχορδιών και όχι ποιότητες συγχορδιών;

Οι βαθμίδες δεν έχουν σημασία;
Και είδη και ποιότητες. Προφανώς δεν ακριβολόγησα. Οι βαθμίδες, φυσικά και έχουν σημασία θεωρητικά. Αλλά όσον αφορά το ear training, δεν είναι αυτές που θα οδηγήσουν στην αναγνώριση μιας παιγμένης συγχορδίας αλλά το γενικό ηχόχρωμα που δίνει κάθε συγχορδία. Όχι;

Τουλάχιστον εγώ, δεν αναγνωρίζω διαστήματα π.χ τονική-μεγάλη τρίτη-καθαρή πέμπτη-μικρή έβδομη = dominant. Ακούω κατευθείαν dominant συγχορδία.

Αν κάνω λάθος ή το κρίνω πολύ υποκειμενικά διόρθωσέ με.

 
Το θέμα βαδίζει προς επικίνδυνα μονοπάτια.

Θα μπει κανείς και αρχίσει τα περί αρμονίας (αυξημένες 5ες ή ελλατωμένες 6ες?), και θα μπλέξουμε στο ποιός είναι μουσικός και ποιός όχι, και αν η κλασσική αρμονία μπορεί να επεξεργαστεί την σύγχρονη Jazz θεματολογία. ;D ;D ;D ;D

 
fusiongtr είπε:
Το θέμα βαδίζει προς επικίνδυνα μονοπάτια.

Θα μπει κανείς και αρχίσει τα περί αρμονίας (αυξημένες 5ες ή ελλατωμένες 6ες?), και θα μπλέξουμε στο ποιός είναι μουσικός και ποιός όχι. ;D ;D ;D ;D
Λες να πέσει και κσύλο;

Πάμε για μπύρες!

 
Jazzjoker είπε:
Και είδη και ποιότητες. Προφανώς δεν ακριβολόγησα.
Το είδη στις συγχορδίες το καταλαβαίνω. Το ποιότητες στις συγχορδίες όμως το ακούω... κάπως... και να σου πω γιατί. Εάν ένα τραγούδι για παράδειγμα έχει απλές τρίφωνες συγχορδίες άντε και καμιά 7η δεν μπορεί να είναι ποιοτικό;Επειδή κάποια από τα πολύ βασικά συστατικά του "κατασκευάσματος" - δημιουργήματος - τραγουδιού είναι η ενορχήστρωση και κατ'επέκταση οι συγχορδίες του. Εάν λοιπόν σε κάποιο τραγούδι οι συγχορδίες δεν είναι ποιοτικές όπως λες, λεκτικά, αυτομάτως επηρεάζουν και το είδος του δημιουργήματος σε μη ποιοτικό, λεκτικά τουλάχιστον. Αυτό εσύ πως το ακούς;

Διότι... κάποιος που παίζει π.χ. κάποια λαϊκά τραγούδια ή κάποιες απλές Ελληνικές ή  και Ξένες μπαλάντες ακόμα και ροκ, λέμε τώρα, μπορεί να παρεξηγηθεί ως προς το ποιοτικό, διότι πολύ απλά, πάρα μα πάρα πολλά από αυτά τα τραγούδια παίζονται ή συνοδεύονται αν θες με απλές τρίφωνες συγχορδιούλες.

Οι βαθμίδες, φυσικά και έχουν σημασία θεωρητικά.
Και πρακτικά. Το θεωρητικό με το πρακτικό τα θεωρώ αλληλένδετα.Αυτό που λες "βαθμίδες" να υποθέσω ότι εννοείς αναστροφές, έτσι;

Αλλά όσον αφορά το ear training, δεν είναι αυτές που θα οδηγήσουν στην αναγνώριση μιας παιγμένης συγχορδίας αλλά το γενικό ηχόχρωμα που δίνει κάθε συγχορδία. Όχι;
Εξαρτάται τι ακούσματα έχει ο καθένας και το βασικότερο τι είδος μουσικής ακούει και παίζει. Το τι παίζει και πως παίζει είναι πολύ βασικό, το αποτέλεσμα.

Τουλάχιστον εγώ, δεν αναγνωρίζω διαστήματα π.χ τονική-μεγάλη τρίτη-καθαρή πέμπτη-μικρή έβδομη = dominant.
Εννοείς ότι δεν ακούς - αναγνωρίζεις π.χ. την πέμπτη ελαττωμένη από την πέμπτη αυξημένη και την εβδόμη μικρή από την εβδόμη μεγάλη;

Ακούω κατευθείαν dominant συγχορδία.
Ωραία, όπως όλος ο κόσμος.Και σε όποια αναστροφή;

Αλλά, αν σου ζητηθεί να παίξεις, λέω τώρα, κάτι εκτός των υδάτων σου που όλες οι συγχορδίες είναι τουλάχιστον τετράφωνες, κάπως δεν θα πρέπει να το αναλύσεις; ή θα το παίξεις παπαγαλία; Εκτός κι αν το διαβάσεις από παρτιτούρα.

Ελπίζω να κατάλαβες πως το εννοώ.

Αν σου ζητηθεί να το παίξεις από άλλο τόνο χωρίς να το διαβάσεις;

Δεν μιλάω για τραγουδάκια του τύπου Ντο-Λα-Φα-Σολ με τρίφωνες συγχορδίες...

Αν κάνω λάθος ή το κρίνω πολύ υποκειμενικά διόρθωσέ με.
Δεν το είπα για να σε διορθώσω, μπορεί να είμαι εγώ λάθος, απλά έτσι όπως διάβασα τον όρο "ποιοτικές συγχορδίες" μου ήρθε κάπως.Άλλωστε δεν πιστεύω αλλά ούτε είμαι κι ο κατάλληλος για να σου δώσω μία εμπεριστατωμένη απάντηση πάνω σ'αυτό το θέμα (ποιοτικές συγχορδίες).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
fusiongtr είπε:
(αυξημένες 5ες ή ελλατωμένες 6ες?),;D ;D ;D ;D
Ξεχασες τα τριτονα  ;D

Λες να πέσει και κσύλο;

Πάμε για μπύρες!
Το καλυτερο που εχω διαβασει τα τελευταια 10 χρονια στο noiz  ;D

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
το "ποιοτικές συγχορδίες" μου φάνηκε κάπως.
Κανείς δεν μίλησε για "ποιοτικές" συγχορδίες, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

Όταν λέμε "ποιότητα" συγχορδίας, εννοούμε πχ μικρή ή μεγάλη έβδομη, μινόρε έβδομης ή μινόρε μεγάλη έβδομη sus4 added 9th ας πούμε. ;) ;D ;D

 
Δεν το είπα για να σε διορθώσω, μπορεί να είμαι εγώ λάθος, απλά έτσι όπως το διάβασα το "ποιοτικές συγχορδίες" μου φάνηκε κάπως.
Μανώλη προφανώς παρεξήγησες. Δε μίλησα για ποιοτικές και μη συγχορδίες  ;D. Θα ήταν εντελώς κουλό. Για ποιότητα συγχορδιών μίλησα εννοώντας το αν είναι μινόρε, ματζόρε κλπ. Και πάλι προφανώς δεν ακριβολόγησα.

Αυτό που λες "βαθμίδες" να υποθέσω ότι εννοείς αναστροφές, έτσι;
Εννοώ τις βαθμίδες της συγχορδίας.

Εννοείς ότι δεν ακούς - αναγνωρίζεις π.χ. την πέμπτη ελαττωμένη από την πέμπτη αυξημένη και την εβδόμη μικρή από την εβδόμη μεγάλη;
Ναι τις αναγνωρίζω, αν μου παίξεις το διάστημα μόνο του. Σε μια τετράφωνη (και πάνω) συγχορδία όμως, δεν στρέφω την προσοχή μου στην ακρόαση διαστημάτων (δυσκολεύομαι κι όλας) αλλά περισσότερο στο γενικό ηχόχρωμα, όπως αναφέρω και παραπάνω.

Και σε όποια αναστροφή;
Δεν το εξετάζω, γιατί δε με ενδιαφέρει. Προφανώς το βλέπουμε από διαφορετική σκοπιά. Αυτό που με ενδιαφέρει προσωπικά είναι να αντιληφθώ το αρμονικό περιβάλλον και όχι να παίξω τη συγχορδία ακριβώς όπως την άκουσα.

Σε περίπτωση τώρα που θέλω να βγάλω ένα κομμάτι ακριβώς όπως το ακούω, δοκιμάζω, χωρίς όμως πάλι να σκεφτώ διαστήματα. Ή εν πάση περιπτώσει, δεν τα σκέφτομαι συνειδητά. Για αυτό δεν είμαι απολύτως σίγουρος.

 
Αααααααααα....................... Γγγγκκκκκρρρρρρρρ  >:( >:( >:( :( :( :( ??? ??? ???

Τελικά καλά είπε ο Κώστας για κσύλο  ;D ;D ;D

fusiongtr είπε:
Κανείς δεν μίλησε για "ποιοτικές" συγχορδίες, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

Όταν λέμε "ποιότητα" συγχορδίας, εννοούμε πχ μικρή ή μεγάλη έβδομη, μινόρε έβδομης ή μινόρε μεγάλη έβδομη sus4 added 9th ας πούμε. ;) ;D ;D
Είπε ο Jazzjoker !!!

Αν αναφέρεσαι στην κιθάρα, οι περισσότερες συγχορδίες είναι ήδη αναστροφές. Από εκεί και πέρα, το να αντιλαμβάνεσαι με το αυτί τη σειρά των βαθμίδων σε μια συγχορδία είναι εξαιρετικά δύσκολο και μάλλον άχρηστο, κατά την προσωπικά μου άποψη. Πολύ πιο σημαντικό θεωρώ ότι είναι να μπορείς να αντιλαμβάνεσαι την ποιότητα μιας συγχορδίας, ανεξαρτήτως αν είναι αναστροφή ή μη, και τις ενδεχόμενες επεκτάσεις της.
Απλά στο πιό πάνω post εξηγεί - ξεκαθαρίζει. Ουφφφφ

 
Γιατί σας φάνηκε περίεργη η λέξη ποιότητα στις συγχορδίες. Εδώ και χρόνια την χρησιμοποιώ αυτή τη λέξη και δάσκαλοί μου και καταλαβαινομαστε! ;D

 
notlrac είπε:
Γιατί σας φάνηκε περίεργη η λέξη ποιότητα στις συγχορδίες. Εδώ και χρόνια την χρησιμοποιώ αυτή τη λέξη και δάσκαλοί μου και καταλαβαινομαστε! ;D
Αφού καταλαβαινόσαστε, αυτό έχει σημασία.  ;D
 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Είναι αποτέλεσμα μελέτης. Ένας καλός μουσικός είναι σε θέση να ακούσει αναστροφές συγχορδιών.
συμφωνω απολυτα

 
Jazzjoker είπε:
Τουλάχιστον εγώ, δεν αναγνωρίζω διαστήματα π.χ τονική-μεγάλη τρίτη-καθαρή πέμπτη-μικρή έβδομη = dominant. Ακούω κατευθείαν dominant συγχορδία.

Αν κάνω λάθος ή το κρίνω πολύ υποκειμενικά διόρθωσέ με.
Για μενα, αυτος ειναι ο πιο σωστος τρόπος προσληψης της μουσικής, αλλά και ο πιο δυσκολος ταυτοχρονα (οχι για την δεσποζουσα, αλλά για αλλες πιο υπουλες).

Να παρεμβω εδώ λέγοντας πως ο χαρακτηρισμος «δεσποζουσα (dominant)» προσδιοριζει το ρόλο και τη λειτουργια της συγχορδιας, και όχι αυτο που ονομάζετε «ποιότητα» (που μαλλον ειναι σωστος ορος αλλά αλήθεια δεν τον εχω χρησιμοποιησει ποτε ;D )

Και έτσι πιστευω κι εγώ πως θα έπρεπε να ακουμε τις συγχορδιες. Ποτέ μεμονωμένα, αλλά πάντα σε ρόλο μεσα σε μια αλληλουχια.

Για τον Αμαραντιδη, επειδή προξενησα αποριες και ενστασεις. Με αυτο το βιβλιο διδαχθηκα αρμονία στο ωδειο. Προσφατα, και με αρκετές γνώσεις παραπάνω, το ξεθαψα και του εριξα μια ματια, και βρήκα πολλά κακογραμμένα σημεια. Θα το χαρακτηριζα ως βιβλίο προχειρο και κακογραμμένο. Έχει δε πολλές αστοχες εκφρασεις, για τις οποιες όμως δεν ευθυνεται ο ίδιος, αλλά ο Καλομοιρης, που τα εφερε απο τη Γαλλία κακομεταφρασμένα. Πλεον ομως το βιβλιο του Αμαραντίδη θεωρείται ξεπερασμένο.

Χωρις να αναφέρω καν πως προκειται για βιβλιο που απευθυνεται στα ΠΟΛΥ στενά πλαισια ενός ωδειου, με τον αχταρμά που χαρακτηρίζει τα περισσότερα. (Αυτον που λύνεις έργο σε στυλ κοραλ και σου επιτρέπουν τις 5ες του Μοτσαρτ...ακου σαχλαμαρες...5ες του Μοτσαρτ)

Τελοσπαντων, αυτά. Δεκτή καθε ενσταση, απλα ξεκαθαρισα τη θεση μου, με καθε επιφυλαξη να ειμαι λαθος και βλάκας :)

 
εγώ τα κσέρο έτσι :

ποιότητα μιας συγχορδίας = το αν η συγχορδία είναι min ή maj.

dominant = η συγχορδία που έχει μεγάλη τρίτη και μικρή έβδομη. Τη γράφουμε Χ7 και στην τετράφωνη εναρμόνιση είναι η V βαθμίδα μιας ματζόρε κλίμακας

_________

mr_davidoff είπε:
προσπαθω να βγαλω σε ενα κομματι τι παιζουν ολα τα οργανα στο finale και δεν μπορω να το πετυχω 100% γιατι δεν μπορω να καταλαβω σε τι αναστροφες ειναι καποιες συγχορδιες .
συγχορδίες εντός ενός οργάνου ή συγχορδίες που δημιουργούνται από τη συνήχηση όλων των οργάνων?


Ποιό είναι το κομμάτι? (περιέργεια)


 
Καλήμερα και από μένα.

1 βασικός κανόνας στην μουσική εκπαίδευση είναι οτι για να ακούς κάτι πρέπει να ξέρεις πως γίνεται  .

Πρώτα μαθαίνεις τις διαφοροποιήσεις στις ποιότητες των ακόρντων όπως πολύ σωστά αναφέρανε σε προηγούμενες απαντήσεις .

Αν είσαι κιθαρίστας  μαθαίνεις να αναστρέφεις τα ακόρντα με την πολύ βασική μέθοδο

drop 2 και στη συνέχεια προχωράς στα drop 3.Αυτα είναι πολύ βασικά θέματα που σε βοηθούν να

1 αναγνωρίζεις ,εξερευνήσεις το όργανο

2 Ακούς τις αναστροφές των ακόρντων

3 Αρχίζεις και παίζεις  μελωδίες με μαζί με ακόρντα (fingerstyle) έχοντας πάντα την μελωδική γραμμή στην πιο ψιλή χορδή της κιθάρας .

4 Ακούγοντας μια νότα ενός πχ τραγουδιστή τοποθετείς τη συγκεκριμένη αναστροφή ακόρντου που η ψηλότερη του νότα ταιριάζει .

Αυτά είναι καποια μικρά παραδείγματα για να πάρεις μια γεύση .

http://www.guitarlessonworld.com/lessons/drop-2-voicings.htm



;)Υπόψιν ότι αυτά τα πράγματα δεν αφορούν αποκλειστικά jazz κιθαρίστες .

ΟΛΟΙ και σε ΟΛΑ τα ειδη χρησιμοποιούνται και ΟΛΟΙ οι νέοι μουσικοί τα γνωρίζουν και τα χρησιμοποιούν  ;) ;) ;) ;)

Άρχισε με τα Drop2 και στη συνέχεια προχώρα στα drop3 .

 
blue είπε:
εγώ τα κσέρο έτσι :

ποιότητα μιας συγχορδίας = το αν η συγχορδία είναι min ή maj.

dominant = η συγχορδία που έχει μεγάλη τρίτη και μικρή έβδομη. Τη γράφουμε Χ7 και στην τετράφωνη εναρμόνιση είναι η V βαθμίδα μιας ματζόρε κλίμακας
1) Που τη γράφετε Χ7? Ολο πραματα μαθαίνω.

2) Σε μια μινορε κλίμακα η V δεν ειναι δεσποζουσα? ;D

 
Ρε θα μπει κανείς και πέσει κσύλο λέμεεεεε.

Η δεσπόζουσα έχει τρίτονο. ;D ;D ;D ;D

 
  Φίλε μου , βασικα χρειαζεσαι μαθήματα συγχρονης/jazz αρμονίας και ear training.

Μπορείς να ψαξεις στο internet για βιβλια η για online lessons (ως πιο οικονομικη λυση ) ή να βρεις καποιά σχολή "modern" ή δάσκαλο.

    Αυτο θα σου προσφέρει την δυνατότητα να ακους τις συγχορδίες , μελωδίες κλπ αλλα και αντίστροφα ,να μπορείς να παιζεις στο οργανο σου οτιδηποτε σκέφτεσαι με το μυαλό σου.

 
blue είπε:
εγώ τα κσέρο έτσι :

ποιότητα μιας συγχορδίας = το αν η συγχορδία είναι min ή maj.

dominant = η συγχορδία που έχει μεγάλη τρίτη και μικρή έβδομη. Τη γράφουμε Χ7 και στην τετράφωνη εναρμόνιση είναι η V βαθμίδα μιας ματζόρε κλίμακας

_________

συγχορδίες εντός ενός οργάνου ή συγχορδίες που δημιουργούνται από τη συνήχηση όλων των οργάνων?


Ποιό είναι το κομμάτι? (περιέργεια)
ενος οργανου οχι απο ολα μαζι. Τιποτα μωρε ενα απλο ειναι σχετικα για μενα το εκανα ,καμια φορα αμα εχω χρονο προσπαθω να βγαζω κομματια για εξασκηση  .απλα δεν καταλαβαινω τι παιζει η κιθαρα σε καποια σημεια . Καταλαβαινω τη βαθμιδα αλλα δεν ακουγεται ακριβως ιδιο μαλλον γιατι δεν μπορω να καταλαβω ακριβως σε τι κατασταση ειναι οι συγχορδιες.. Ισως φταιει και το οτι δεν ειμαι κιθαριστας γιατι μπορει ενας κιθαριστας εστω οπτικα να το καταλαβαινει..



 
neeq είπε:
1) Που τη γράφετε Χ7? Ολο πραματα μαθαίνω.

2) Σε μια μινορε κλίμακα η V δεν ειναι δεσποζουσα? ;D
1) όπου Χ ένα από τα C,D,E,F,G,A,B : Α7, G7 κλπ.

2) φυσικά και είναι. Απλά στη μινόρε κλίμακα η V βαθμίδα δεν είναι dominant ακκόρντο.

(Τώρα συζητάμε για το αν υπάρχει ο όρος dominant ακκόρντο και αν σημαίνει τονική->μεγάλη_3η->καθαρή_πέμπτη->μικρή_7η ή οτι δεν σου φαίνεται και πολύ  σωστός όρος?)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top