Aγορά Πρώτου Σαξοφώνου, Χρειάζομαι πληροφορίες.

Ενα κατασκευαστικό θέμα που μάλλον είναι dealbreaker για τα φτηνά είναι το κόστος service ενός σαξοφώνου. Οι μηχανισμοί που ανοιγοκλείνουν τις τάπες, οι τσιμούχες και οι λοιπές λεπτομέρειες είναι ευκολο στα πολύ φτηνά να χαλάσουν γρήγορα και η επισκευή είναι πολύ πιο ακριβή από την αντίστοιχη για κιθάρα, μάλιστα είναι συγκρίσιμη με την τιμή αγοράς ενός πολύ φτηνού.
Ωχ, λες να την πατήσουμε και με την πρώτη μικροφθορά να πληρώνουμε ένα σωρό λεφτά ;

Δεν μπορεί, κάτι θα έχει ο ... thomann για την περίπτωση ;-)

Ένα πολύ σημαντικό θέμα για το σαξόφωνο και τα πνευστά γενικότερα είναι οι απαγορευτικές για διαμέρισμα εντάσεις τους. Ειδικά ο αρχάριος για ένα μεγάλο διάστημα μπορεί να παίζει μόνο πολύ δυνατά (γιατί δεν έχει δυναμικές). Οι λύσεις που είχα βρει είναι 2 : υπάρχουν κάτι θήκες (σαν μεταφοράς) που εξασθενούν την ένταση (δεν έχω δοκιμάσει και είναι πανάκριβες, αλλά όλοι λένε πόσο αποτελεσματικές είναι) και υπάρχει και η προφανής λύση να βρεις ενα (δημοτικο) ωδειο κοντά στο σπίτι σου και να ζητήσεις να πηγαίνεις εκεί να μελετάς (ασχετα αν φοιτεις εκει). Όπως κατάλαβες, μάλλον θα πρέπει να υπολογίσεις στην τιμή και μια τέτοια θήκη αν σκοπεύεις να ασχοληθείς.
Επίσης, κάτι πολύ σημαντικό : εκτός από τη μεγάλη ένταση (πιστεύω πάντως ότι βολεύεται κάπως η κατάσταση ακόμη και σε διαμέρισμα με μελέτη σε λογικές ώρες και σε κατάλληλο δωμάτιο) τα σαξόφωνα είναι αρκετά έως πολύ βαριά (εννοείται ότι υπάρχει λουράκι υποστήριξης για το λαιμό βέβαια).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παιδιά ευχαριστώ πολύ για όλες τις πληροφορίες, ξεκαθαρίστηκαν κάπως τα πράγματα.

Θα κοιτάξω και τα Trevor James όπως αναφέρεις Loci, καθώς διαβάζω πολλά θετικά για αυτά.

Blue ευχαριστώ για την απάντηση και arti για το λινκ του φόρουμ δεν το είχα βρει :)

Τώρα με τι λέτε να ξεκινήσω; Εγώ κλείνω πιο πολύ στο Τενόρο σαξόφωνο, αλλά ρωτάω, μήπως θα τα βρώ δύσκολα και θα επρεπε να αρχισω με αλτο και μετά θα μπω πιο ομαλά σε Τενόρο;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
alexmei είπε:
Τώρα με τι λέτε να ξεκινήσω; Εγώ κλείνω πιο πολύ στο Τενόρο σαξόφωνο, αλλά ρωτάω, μήπως θα τα βρώ δύσκολα και θα επρεπε να αρχισω με αλτο και μετά θα μπω πιο ομαλά σε Τενόρο;
Αν θέλεις τενόρο, ξεκινάς με τενόρο. Το πολύ να κόψεις το κάπνισμα.

 
The Genius Loci είπε:
Αν θέλεις τενόρο, ξεκινάς με τενόρο. Το πολύ να κόψεις το κάπνισμα.
+1

η διαφορα ειναι στο τενορο εχεις πιο 'μεγαλα' (και κατεπεκταση πιο δυσκολα) φυσηγματα .

τενορο παρε.

 
The Genius Loci είπε:
Αν θέλεις τενόρο, ξεκινάς με τενόρο. Το πολύ να κόψεις το κάπνισμα.

Δεν καπνίζω οπότε δεν έχω πρόβλημα χαχα

+1

η διαφορα ειναι στο τενορο εχεις πιο 'μεγαλα' (και κατεπεκταση πιο δυσκολα) φυσηγματα .

τενορο παρε.
Ναι αυτό λέω, αυτά τα φυσήγματα είναι πολύ πιο δύσκολα ή σαν 19 ετών παλικάρι δεν θα έχω πρόβλημα; Έχω δυνατά πνευμόνια λόγω άθλησης πολλών ετών :Ρ

 
alexmei είπε:
Δεν καπνίζω οπότε δεν έχω πρόβλημα χαχα

Ναι αυτό λέω, αυτά τα φυσήγματα είναι πολύ πιο δύσκολα ή σαν 19 ετών παλικάρι δεν θα έχω πρόβλημα; Έχω δυνατά πνευμόνια λόγω άθλησης πολλών ετών :Ρ

η διαφορα ειναι πως αντι να σηκωσεις 1 κιλο πας κατευθειαν στο 1,5 κιλο...θα κουραστεις λιγο  νωριτερα αλλα ποσο θα κουραστεις για αυτο το μισο κιλο??

 
καλά δεν είναι τόσο το βάρος που με απασχολεί όσο το range που θα καλύπτει.Αν ξέρει κάποιος οκτάβες καλύπτει το Τενόρο και ποιες το Αλτο να μου πει. Κυρίως για Ροκ μουσική έχω δει να χρησιμοποιούν Τενόρο αλλα από την άλλη ακούω ότι το άλτο καλύπτει μεγάλο range...

 
alexmei είπε:
καλά δεν είναι τόσο το βάρος που με απασχολεί όσο το range που θα καλύπτει.Αν ξέρει κάποιος οκτάβες καλύπτει το Τενόρο και ποιες το Αλτο να μου πει. Κυρίως για Ροκ μουσική έχω δει να χρησιμοποιούν Τενόρο αλλα από την άλλη ακούω ότι το άλτο καλύπτει μεγάλο range...
τα σαξοφωνα ολα ως οργανα καλυπτουν 2,5 'φανερες' οκταβες και αλλη μια η μιαμιση 'κρυφη' (η οποια παραγεται με αρμονικες κατι που δυσκολα κανουν περα απο κανα τριαρι/τεσσαρι παιχτες που παιζουν πολλα πολλα χρονια)

το αλτο ειναι μι υφεση οργανο το τενορο σι υφεση

το σοπρανο ειναι παλι σι υφεση αλλα μια οκταβα πανω απο το τενορο

το βαρυτονο 'αν δεν κανω λαθος' ειναι μι υφεση αλλα μια οκταβα κατω απο το αλτο...

κλπ....

τι σημαινει σι υφεση...το ντο που διαβαζεις καπου η παιζει μια κιθαρα ειναι ρε στο τενορο

το σι υφεση της κιθαρας ειναι ντο στο τενορο..

το τενορο το συναντας σε ροκ γιατι εχει πιο πολυ γρεζι και ειναι πιο μπασο οργανο σε σχεση με αλτο αλλα δες οτι ο γκιλμουρ πχ με αλτο εχει παιξει ας πουμε σε κατι τελευταια

 
alexmei είπε:
καλά δεν είναι τόσο το βάρος που με απασχολεί όσο το range που θα καλύπτει.Αν ξέρει κάποιος οκτάβες καλύπτει το Τενόρο και ποιες το Αλτο να μου πει. Κυρίως για Ροκ μουσική έχω δει να χρησιμοποιούν Τενόρο αλλα από την άλλη ακούω ότι το άλτο καλύπτει μεγάλο range...
το βαρος το ειπα για το ποσο διαφορετικο ειναι το φυσυγμα σ'αυτα τα 2 σαξοφωνα.. ;)

το βαρος του ιδιου του σαξοφωνου το συνηθιζεις σε λιγες μερες

 
Φιλε μου,

Ολα αυτα που παραθετουν οι υπολοιποι φιλοι ειναι πανω κατω σωστα.

Εχω παιξει παρα πολλα σαξοφωνα καθως ειμαι σαξοφωνιστας εδω και 23 χρονια.

Απλα αν θες παρε και μια αλλη γνωμη.

Πρωτον:Ολα τα σαξοφωνα εχουν ακριβως τον ιδιο χειρισμο,εκτος απο τα βαρυτονα που εχουν ενα εξτρα κλειδι για την χαμηλη Λα,και τα πιο φθηνα που δεν εχουν την πανω Φα διεση.

Δευτερον:Δεν παιζει κανενα μα κανενα ρολο το μεγεθος του σαξοφωνου στο ποσο φυσημα χρειαζεσαι.Μονο το μεγεθος του επιστομιου και το νουμερο του καλαμιου αλλαζουν την ποσοτητα του αερα που χρειαζεσαι-και εννοειται και τον ηχο.Και στο λεω αυτο παιζοντας απο σοπρανο μεχρι μπασο.Γι'αυτο αν θες τενορο,παρε τενορο.

Τριτον:Ειδικα στα σαξοφωνα ισχυει το ο'τι δινεις παιρνεις.Εχοντας μαθητες με τους οποιους αγορασαμε ειτε Thomann,ειτε Fighter-κινεζικη κοπια των Selmer,ειτε Klongeklang-αλλη μια εταιρια μυστηριο απο την Κινα με Γερμανικες καταβολες(?)-εμεινα εντυπωσιασμενος με την σχεση τιμης-ποιοτητας.Ολα παιζαν κανονικα,ολα κουρδιζαν ευκολα,και αρχισα να νοιωθω κοροιδο που εχω αγορασει πεντε Selmer-σοπρανο,αλτο,τενορο,βαρυτονο και μπασο..Οταν ομως χρειαστηκε να ηχογραφησω με ενα τενορο Thomann σε ενα Neumann M149 επαθα σοκ!Θα ηθελα να μου θυμιζε ανακυκλωμενο αυτοκινητο!Ο'τι χειροτερο εχω ακουσει.

Η ταπεινη μου συμβουλη ειναι η εξης;επειδη μπορει να θες να μαθεις,αλλα πιστεψε με,ειναι πολυ πιθανο να απογοητευτεις πολυ γρηγορα,μην αγορασεις ενα μετριο οργανο.Ψαξε και βρες o'τι ποιο φθηνο υπαρχει στην αγορα.Θα σου κανει τη δουλεια σου χωρις να σε νοιαζει αν πεσει,χτυπησει,στραβωσει κλπ-γιατι ειναι και ευαισθητα...Απλα να εχεις καποιον που ξερει να σου πει αν το οργανο δεν χανει απο καπου και τι επιστομιο και καλαμι να βαλεις ωστε να μην φυσας τσαμπα,και να βγαλεις τον ηχο που θελεις-πανω κατω.

Και μετα απο ολα,αν δεις πως σου αρεσει και θες να συνεχισεις,αγορασε ενα Selmer,το οποιο ειναι οργαναρα, θα σου μεινει και θα εχει και μεταπωλητικη αξια.

Αυτα..

 
stefan είπε:
Ψαξε και βρες o'τι ποιο φθηνο υπαρχει στην αγορα.Θα σου κανει τη δουλεια σου χωρις να σε νοιαζει αν πεσει,χτυπησει,στραβωσει κλπ-γιατι ειναι και ευαισθητα...Απλα να εχεις καποιον που ξερει να σου πει αν το οργανο δεν χανει απο καπου και τι επιστομιο και καλαμι να βαλεις ωστε να μην φυσας τσαμπα,και να βγαλεις τον ηχο που θελεις-πανω κατω.
Στέφανε μια διευκρίνηση (μιας και σε βρήκαμε!): πιστεύεις δηλαδή ότι ένα σαξόφωνο των 300-400 ευρώ, με ένα καλό (>100 ευρώ) επιστόμιο και reed, μπορεί να βγάλει κάποιον πέρα από τους πρώτους μήνες μελέτης; Τι γίνεται με την ποιότητα κατασκευής και τις πιθανές αβαρίες κατά τη (φυσιολογική) χρήση; Έχοντας πάντα στο μυαλό μελέτη τουλάχιστον μιας ώρας την ημέρα, καθημερινά.

 
Αν και έχω να ασχοληθώ με τα Trevor James από το '90 που αγόρασα το φλάουτό μου, σημειώνω πως από τότε έχω πολύ καλή εντύπωση, και με πείρα τριων ετών τότε είχα διαλέξει ένα της μάρκας αυτής μετά από μεγάλη σύγκριση με άλλα (κυρίως Yamaha). Από σαξόφωνα δυστυχώς δεν θυμάμαι επιλογές αλλά απλά δίνω μια έξτρα ψήφο στα Trevor James που προαναφέρθηκαν.

 
bloody_sunday είπε:
Αν και έχω να ασχοληθώ με τα Trevor James από το '90 που αγόρασα το φλάουτό μου, σημειώνω πως από τότε έχω πολύ καλή εντύπωση, και με πείρα τριων ετών τότε είχα διαλέξει ένα της μάρκας αυτής μετά από μεγάλη σύγκριση με άλλα (κυρίως Yamaha). Από σαξόφωνα δυστυχώς δεν θυμάμαι επιλογές αλλά απλά δίνω μια έξτρα ψήφο στα Trevor James που προαναφέρθηκαν.
Η αλήθεια είναι ότι το Trevor James το Φλάουτο έχει μεγάλες διακρίσεις, πρέπει να είναι το καλύτερο τους όργανο. Ξέρει κάποιος που παράγονται τα TJ σαξόφωνα;

Φιλε μου,

Ολα αυτα που παραθετουν οι υπολοιποι φιλοι ειναι πανω κατω σωστα.

Εχω παιξει παρα πολλα σαξοφωνα καθως ειμαι σαξοφωνιστας εδω και 23 χρονια.

Απλα αν θες παρε και μια αλλη γνωμη.

Πρωτον:Ολα τα σαξοφωνα εχουν ακριβως τον ιδιο χειρισμο,εκτος απο τα βαρυτονα που εχουν ενα εξτρα κλειδι για την χαμηλη Λα,και τα πιο φθηνα που δεν εχουν την πανω Φα διεση.

Δευτερον:Δεν παιζει κανενα μα κανενα ρολο το μεγεθος του σαξοφωνου στο ποσο φυσημα χρειαζεσαι.Μονο το μεγεθος του επιστομιου και το νουμερο του καλαμιου αλλαζουν την ποσοτητα του αερα που χρειαζεσαι-και εννοειται και τον ηχο.Και στο λεω αυτο παιζοντας απο σοπρανο μεχρι μπασο.Γι'αυτο αν θες τενορο,παρε τενορο.

Τριτον:Ειδικα στα σαξοφωνα ισχυει το ο'τι δινεις παιρνεις.Εχοντας μαθητες με τους οποιους αγορασαμε ειτε Thomann,ειτε Fighter-κινεζικη κοπια των Selmer,ειτε Klongeklang-αλλη μια εταιρια μυστηριο απο την Κινα με Γερμανικες καταβολες(?)-εμεινα εντυπωσιασμενος με την σχεση τιμης-ποιοτητας.Ολα παιζαν κανονικα,ολα κουρδιζαν ευκολα,και αρχισα να νοιωθω κοροιδο που εχω αγορασει πεντε Selmer-σοπρανο,αλτο,τενορο,βαρυτονο και μπασο..Οταν ομως χρειαστηκε να ηχογραφησω με ενα τενορο Thomann σε ενα Neumann M149 επαθα σοκ!Θα ηθελα να μου θυμιζε ανακυκλωμενο αυτοκινητο!Ο'τι χειροτερο εχω ακουσει.

Η ταπεινη μου συμβουλη ειναι η εξης;επειδη μπορει να θες να μαθεις,αλλα πιστεψε με,ειναι πολυ πιθανο να απογοητευτεις πολυ γρηγορα,μην αγορασεις ενα μετριο οργανο.Ψαξε και βρες o'τι ποιο φθηνο υπαρχει στην αγορα.Θα σου κανει τη δουλεια σου χωρις να σε νοιαζει αν πεσει,χτυπησει,στραβωσει κλπ-γιατι ειναι και ευαισθητα...Απλα να εχεις καποιον που ξερει να σου πει αν το οργανο δεν χανει απο καπου και τι επιστομιο και καλαμι να βαλεις ωστε να μην φυσας τσαμπα,και να βγαλεις τον ηχο που θελεις-πανω κατω.

Και μετα απο ολα,αν δεις πως σου αρεσει και θες να συνεχισεις,αγορασε ενα Selmer,το οποιο ειναι οργαναρα, θα σου μεινει και θα εχει και μεταπωλητικη αξια.

Αυτα..
Το θέμα είναι ότι επειδή έχω την εμπειρία της απογοήτευσης σε όργανα, και δεν το έχω παρατήσει, δεν νομίζω να το κάνω, εξάλλου όπως έγραψα και πριν, το ερωτεύθηκα όταν το πρωτοάκουσα! Ίσως ακουστεί περίεργο, αλλά είμαι "σίγουρος" ότι θα τα πάω καλά :) . Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες, μιας και έχεις και την πείρα, μήπως θα μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε μέσω Π.Μ. για να σε ρωτήσω διάφορα πάνω σε κάποια σαξόφωνα που κοιτάω;

τα σαξοφωνα ολα ως οργανα καλυπτουν 2,5 'φανερες' οκταβες και αλλη μια η μιαμιση 'κρυφη' (η οποια παραγεται με αρμονικες κατι που δυσκολα κανουν περα απο κανα τριαρι/τεσσαρι παιχτες που παιζουν πολλα πολλα χρονια)

το αλτο ειναι μι υφεση οργανο το τενορο σι υφεση

το σοπρανο ειναι παλι σι υφεση αλλα μια οκταβα πανω απο το τενορο

το βαρυτονο 'αν δεν κανω λαθος' ειναι μι υφεση αλλα μια οκταβα κατω απο το αλτο...

κλπ....

τι σημαινει σι υφεση...το ντο που διαβαζεις καπου η παιζει μια κιθαρα ειναι ρε στο τενορο

το σι υφεση της κιθαρας ειναι ντο στο τενορο..

το τενορο το συναντας σε ροκ γιατι εχει πιο πολυ γρεζι και ειναι πιο μπασο οργανο σε σχεση με αλτο αλλα δες οτι ο γκιλμουρ πχ με αλτο εχει παιξει ας πουμε σε κατι τελευταια
Ναι το ξέρω ειδικά το red sky at night που έπαιξε στο Royal Albert Hall ήταν με άλτο αν δεν κάνω λάθος, αλλά τα περισσότερα κομματια των floyd που έχουν σαξόφωνο είναι με Τενόρο αν δεν κάνω λάθος. Το Money και το Shine On You Crazy Diamond είναι τενόρο. (στο SOYCD στην αρχή έχει Βαρίτονο.)

Μάλλον κλείνω προς τενόρο, και ποιος ξέρει τα χρόνια μπροστά μας είναι, θα εχουμε και άλλες επιλογές :)

 
Ναι,με 300-400 ευρω και ενα καλο επιστομιο μπορεις και να μελετας και αξιοπρεπεστατα live να κανεις.Μεχρι εκει ομως,οπως προανεφερα.

Οι πιθανες αβαριες λόγω χρησης διορθωνονται πολυ ευκολα εαν πιανουν λιγο τα χερια σου,οπως αν ξεκολησει ενας φελος η βγει καποιο ελλατηριο απο την θεση του.

 
Φιλαρακο, να πας να παρεις ενα alto CONN-SELMER με 500 ευρω να κανεις τη δουλεια σου, και αργοτερα αν μαθεις και ζητησεις κατι περισσοτερο...βλεπεις.

Ειναι made in China αλλα το οργανο ειναι υπογεγραμμενο απο τη selmer και σκοτωνει απ ολες τις αποψεις.

Θα παρεις alto, και οχι tenoro σαν πρωτη δοση γιατι εχει αλλη τονικοτητα το ενα οργανο και αλλη το αλλο (το αλτο ειναι Μι μπεμολ, και το τενορο σι μπεμολ) και η τονικοτητα του αλτο προσφερεται καλυτερα για εναν αρχαριο οταν θα προσπαθησει να μπει σε μια ορχηστρα με Ντο οργανα (κιθαρες και διαφορα πληκτροειδη). Δεν διαλεγουμε οργανα με το τι παιζει σε καθε κομματι ο καθε καλιτεχνης αλλα με το τι θα μπορεσουμε να παιξουμε εμεις τα προσεχη 5 χρονια.

Ακου και το συγκεκριμενο οργανο, το οποιο παρεπιμπτοντως εχει αλλαγμενη μπουκαδουρα με vantoren (περι τα 150 ευρω)

Shadow-Selmer

Μην ψαχνεις για τιποτε αλλο προς στιγμην.

 
TSotir είπε:
Φιλαρακο, να πας να παρεις ενα alto CONN-SELMER με 500 ευρω να κανεις τη δουλεια σου, και αργοτερα αν μαθεις και ζητησεις κατι περισσοτερο...βλεπεις.

Ειναι made in China αλλα το οργανο ειναι υπογεγραμμενο απο τη selmer και σκοτωνει απ ολες τις αποψεις.

Θα παρεις alto, και οχι tenoro σαν πρωτη δοση γιατι εχει αλλη τονικοτητα το ενα οργανο και αλλη το αλλο (το αλτο ειναι Μι μπεμολ, και το τενορο σι μπεμολ) και η τονικοτητα του αλτο προσφερεται καλυτερα για εναν αρχαριο οταν θα προσπαθησει να μπει σε μια ορχηστρα με Ντο οργανα (κιθαρες και διαφορα πληκτροειδη). Δεν διαλεγουμε οργανα με το τι παιζει σε καθε κομματι ο καθε καλιτεχνης αλλα με το τι θα μπορεσουμε να παιξουμε εμεις τα προσεχη 5 χρονια.

Ακου και το συγκεκριμενο οργανο, το οποιο παρεπιμπτοντως εχει αλλαγμενη μπουκαδουρα με vantoren (περι τα 150 ευρω)

Μην ψαχνεις για τιποτε αλλο προς στιγμην.
Μάλιστα... θα το σκεφτώ και αυτό, ενδιαφέρον ακούγεται, αλλά τα Made In China τα φοβάμαι λίγο και ας το έχει υπογράψει η Selmer... δλδ τι θα πει "είναι υπογεγραμμένο από τη Selmer"? Πέρασε από το εργοστάσιο της και το ελέγξανε; Δεν μου κάνει και πολύ εντύπωση η αλήθεια το ότι υπάρχει το όνομα μόνο.

 
Πέρασε από το εργοστάσιο της και το ελέγξανε; Δεν μου κάνει και πολύ εντύπωση η αλήθεια το ότι υπάρχει το όνομα μόνο.
Οτι πεις. Για να το λες αυτο, κατι θα ξερεις.

Παντως να ξερεις οτι και το Trevor James για το οποιο εγινε λογος (το τενορο με το χιλιαρικο) Κινεζικο ειναι, και μαλιστα κατασκευασμενο με κακιστης ποιοτητας υλικα.

Για σαξοφωνα γενικα παντως ριξε και μια ματια εδω

http://www.shwoodwind.co.uk/index.htm

 
TSotir είπε:
Οτι πεις. Για να το λες αυτο, κατι θα ξερεις.

Παντως να ξερεις οτι και το Trevor James για το οποιο εγινε λογος (το τενορο με το χιλιαρικο) Κινεζικο ειναι, και μαλιστα κατασκευασμενο με κακιστης ποιοτητας υλικα.

Για σαξοφωνα γενικα παντως ριξε και μια ματια εδω

http://www.shwoodwind.co.uk/index.htm
Τότε γιατί όλοι στα site που είναι αποκλειστικά για σαξόφωνα τα "θαυμάζουν" και τα προτείνουν είτε για αρχάριους είτε για advanced? Επίσης έχω βρει στα επίσημα site που πουλάνε TJJ (πχ. sax.co.uk) ότι είναι Ταϊβανέζικα (το εργοστάσιο της εταιρίας ειναι εκεί). Τώρα αν έχεις πληροφορίες για το ότι ειναι Κινέζικα παρακαλώ να μου το πεις.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top