Α΄ ΠΡΟΣ ΠΛΗΚΤΡΑΔΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ - "Workstationς γάρ εσμέν συνεργοί"

Konstantinos Dritsas

cos_dr

Ο Άρχοντας των Συνθεσάιζερς
Μηνύματα
15,623
Λύσεις
1
Πόντοι
1,603
Ανοίγω ένα θέμα για πληκτράδες (και όχι μόνο) κυρίως περί παραγωγής μουσικής αποκλειστικά με  πληκτροφόρα για να ακούσω απόψης.

  Η σκέψη μου κυρίως περιστρέφεται στο θέμα αν κάποιος έχει επιχειρήσει ή προτιμά να γράψει ολοκληρωμένη μουσική μέσω ενός πληκτροφόρου music workstation, ενός αρμονίου, ενός rompler με sample import/recording/playback δυνατότητες γενικά με ένα όργανο που έχει μια γκάμα ήχων που μπορεί να γραφτεί ένα ολοκληρωμένο κομμάτι, είτε μέσω του οργάνου αυτούσια ή με τη βοήθεια ενός DAW, μιας κονσόλας, ενός multitrack recorder.

 Δηλαδής παράδειγμα να έχεις ένα korg triton studio και να γράφεις/έχεις γράψει ολοκληρωμένο κομμάτι μέσω αυτού αποκλειστικά. 

Να μην έχεις χρησιμοποιήσει πολλά διαφορετικά πληκτροφόρα.

 Ευπρόσδεκτες και απόψεις αυτών που έχουν δουλέψει αντίστοιχα μόνο με ENA πολυοργανικό VST, ή μια σουίτα αντίστοιχη π.χ. με komplete software.

 Ακούω απόψης ?πάνω στο θέμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με πιάνεις διαβασμένο στο εν λόγω θέμα σου. Επειδή έχω καταπιαστεί με τα workstation εδώ και πάρα πολλά χρόνια μου είναι πιο εύκολο να κάτσω πάνω σε ένα workstation να το συνδέσω audio σε έναν εγγραφέα και να ξεκινήσω την εγγραφή.

Πλέον με τόσα ψηφιακά plugins κάπου χάνεται η μπάλα, αν από συλλέκτης δεν γίνεις βασικός χρήστης αυτών και δεν τα μάθεις καλά πώς ηχούν και πώς συμπεριφέρονται μεταξύ τους.

Υπάρχει μία μέση λύση συνεργασίας plug-in workstation.

Για μένα είναι ότι καλύτερο αυτή τη στιγμή διότι και γνωρίζω πολύ καλά το workstation, τι ήχους έχει, ποια είναι η παλέτα τους και από τα plugin θα χρησιμοποιήσω κάποια εφέ που είναι πολύ αγαπητά και κάποια συνθεσάιζερ τα οποία κάνουν τη διαφορά στον ήχο.

Εν κατακλείδι είτε έχω ένα συνθεσάιζερ είτε ένα PC γεμάτο συνθεσάιζερ το μόνο που θέλω είναι να ξυπνήσω και να έχω έμπνευση.

Υ.γ. Με 2 Kurzweil έχω κάνει ολόκληρο δίσκο  και έχω γράψει μπόλικες κλασικές ενορχηστρώσεις. Kurzweil PC3 και k2600R

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κάθε φορά που αποκτούσα ένα synth, έγραφα πολλές ώρες μουσικής μόνο με αυτό. Ειδικά δε απο το 2006 ως το 2010, όλα μου τα άλμπουμ έχουν ηχογραφηθεί κατα 99% μόνο με το Triton. Όταν πριν 8μισι μήνες πήρα το DeepMind 12, έγραψα 12 εικοσάλεπτες σουίτες, δλδ έξι 40λεπτα άλμπουμ, με κοινό θεματικό concept και όλα τα μέρη τους ηχογραφήθηκαν direct to L-R, χωρίς multitracking, κατευθείαν στο Wavelab. Αν υπάρχει έμπνευση..

 
Στα μέσα της δεκαετίας του 90, τα μοναδικά recording options που είχαμε ανακαλύψει ήταν τα περίφημα τετρακάναλα και λίγο αργότερα τα οχτακάναλα.

Λίγο πριν το 2000 είδα για πρώτη φορά στην ζωή μου το Cubase για Atari in action και έπαθα πολιτισμικό σοκ. Από τότε και μετά τα DAWs έγιναν τα μοναδικά εργαλεία που χρησιμοποιώ για ηχογραφήσεις και έτσι δεν ένιωσα ποτέ την ανάγκη να καταφύγω σε κάποια άλλη λύση.

Χωρίς λοιπόν να έχω εμπειρία από workstations θεωρώ ότι τα editing tools που σου παρέχουν τα DAWs είναι αξεπέραστα και είναι μονόδρομος για μένα πλέον η χρήση τους σε κάθε βήμα της μουσικής παραγωγής.

Παρόμοιο σοκ έπαθα και με τα VSTs...είτε αυτά ήταν synthesizers είτε samplers κτλ. Η ελευθερία που σου έδιναν να επιλέγεις μέσα από χιλιάδες ήχους, styles, synth αρχιτεκτονικές ή analog legends για το ίδιο κομμάτι ήταν μοναδική για όσους δουλεύαμε μέχρι τότε μόνο midi sequencing.

Στην δομή λοιπόν ενός κομματιού χρησιμοποιώ ήχους από διάφορα VSTs ή VSTs και hardware ταυτόχρονα ανάλογα με τις απαιτήσεις του κομματιού.

 
Disclaimer πριν πω κι εγώ τα δικά μου:

Προσπαθώ να γράψω ηλεκτρονική μουσική τελευταία, κυρίως techno/melodic techno.

Προς το παρόν, επειδή νιώθω (και είμαι) αρχάριος, αποφάσισα συνειδητά να πάρω μόνο 1 Midi controller και να χρησιμοποιήσω VSTs μέχρι να μάθω τα βασικά από synthesis.

Το καλό με αυτό είναι ότι δεν δέσμευσα πολλά χρήματα σε αυτό το πείραμα. Το κακό είναι ότι όταν έχεις τη δυνατότητα να πειράζεις μονίμως τον ήχο, περισσότερο ασχολείσαι με αυτό, παρά με το να γράφεις κομμάτια.

Επίσης, προς το παρόν δε μπορώ να συνθέσω από το μηδέν kicks, claps, hats, κλπ, οπότε αναγκαστικά πρέπει να δουλεύω in the box. Μπορεί στο μέλλον να τα φτιάχνω όλα μόνος μου, θα εξαρτηθεί από το αν εν τέλει με τραβήξει όλο αυτό και ασχοληθώ σε βάθος χρόνου.

Πάντως συμφωνώ ότι και ηχητικά αλλά και από πλευράς workflow, το να ηχογραφείς audio από synths είναι πιο ενδιαφέρον.

 
Υ.γ. Με 2 Kurzweil έχω κάνει ολόκληρο δίσκο  και έχω γράψει μπόλικες κλασικές ενορχηστρώσεις. Kurzweil PC3 και k2600R


Αυτο το 2600 το έχεις ακόμα? ?

Στο θεμα του OP: στήνοντας ολόκληρη παραγωγή σε ένα workstation κερδίζεις αυτόματα σε DA summing, δλδ όλοι οι ήχοι θα κάτσουν πολύ πιο εύκολα μαζί. Δυστηχώς βέβαια αυτό είναι περιοριστικό γιατί αν το workstation δεν είναι καλό στο Mixing section, τότε θα είσαι έρμαιο του ή θα πρέπει να ξαναμιξάρεις απο multitrack (και εφόσον το μηχάνημα έχει separate outputs). Επίσης, θα έχεις για ήχο ότι βγάζει το μηχάνημα και τίποτα άλλο.

Σε VST domain, κερδίζεις σίγουρα σε επιλογές ήχων & μίξης, αλλά χάνεις σε συνοχή & ευκολία να ολοκληρώσεις το project.  

 
Μέχρι το 2010 περίπου έγραφα δικά μου κομάτια σε hardware sequencer (Korg Triotn Classic & Roland XP60).

Μετά πήγα πάλι σε harware- Roland MC909

Πλέον μόνο σε daw (Ableton), σύντομα όμως σκοπέυω να γυρίσω πάλι σε Native Instrumnets Maschine +, το οποίο είναι standalone μεν αλλά μπορεί να γίνει και επεξεργασία σε daw, δηλ απο harware σε soft και πάλι πίσω σε harware (αν και το mashine+ μπορεί να χαρακτητριστεί υβριδικό harware.... η μουσικη που γραφω πλεον μπορει να καλυφτει μονο απο βιβλιοθηκες της native+τα υπεροοοοοχα expansions oh yeah!

Για live συνδυασμός workstation (Roland fantom X6- ηχοι+sample loops) & drummaschine (Korg pa700) για να ησυχάσω απο μπασιστες-κιθαριστες-ντραμερ δεν μπορω-δεν προλαβαινω-αργησα για προβα-με χωρισε η γυναικα κτλ και οτι πλεον δεν βγαινει πανω απο 3-4 ατομα δεν πλερω κανεις+ικα+μηκα+.... παω μονος μου και ησυχασα καλυπτω ολα τα ηδη σε τιμες συμφερουσες στα 3 ενα λαιβ 1 δωρο....???

καλεσε γιορτεσε σε ολους !!!!




 
Τελευταία φορά που έκανα ολοκληρωμένο κομμάτι αποκλειστικά με workstation, ήταν με το Korg Kronos. Ήταν και είναι άλλωστε το ΜΟΝΟ hardware workstation που μπορεί να φέρει εις πέρας κάτι τέτοιο.

 Είναι εμφανές πλέον ότι οι εταιρίες έχουν αποδεχθεί την "ήττα" τους.  Αν εξαιρέσεις το Kronos, δεν υπάρχει άλλο πραγματικά πλήρες workstation στην αγορά. Το μόνο που κάνουν τα αντίπαλα δέη των Yamaha- Roland είναι να διαφημίζουν το integration  με τα computer based DAW, έχοντας αφαιρέσει βασικά στοιχεία όπως audio multitracking, ή ακόμα και το πλήρες sequencer.

 Επιστρέφω λοιπόν στο Kronos, όπου έχω να πω τα εξής:

 Πρώτον και κύριον, για κάποιον που είναι εξίσου άνετος με hardware και software, δεν υπάρχει κάποιο πραγματικό πλεονέκτημα που να επιβάλει την αγορά ενός τέτοιου οργάνου, εκτός φυσικά από τη λογική ότι θα το κουβαλάει σε live. ΟΚ, προσωπικά θα προτιμούσα κάτι φτηνότερο και ελαφρύτερο για αυτήν τη δουλειά, αλλά αν το θέλει κάποιος και για τα live τότε ΟΚ. Αλλά όσο αφορά καθαρά την παραγωγή και ηχογράφηση, υπάρχουν μόνο μειονεκτήματα.

 Όχι φυσικά ότι δεν μπορείς να κάνεις δουλειά με το μηχάνημα, αλλά να: Πρώτα από όλα το inerface είναι τραγικό. Όχι τραγικό για hardware, ίσα ίσα που για hardware είναι κορυφαίο, αλλά όταν έχεις συνηθήσει την 32άρα το θηρίο, και μετά πέφτεις στις 10 ίντσες, απλά τραβάς τα μαλλιά σου. Το να γράψεις απλά τα παιξίματα δεν είναι πρόβλημα, αλλά οποιοδήποτε λεπτομερές editing γίνεται πραγματικά κινέζικο βασανιστήριο.

 Σε δεύτερη φάση υπάρχουν μόνο μειονεκτήματα και ηχητικά. Ας πούμε τα κρουστά του δεν έφταναν ούτε στο νυχάκι τα software, ενώ τα εφέ του παρότι σίγουρα θα κάνουν δουλειά, δεν έχουν κάποιες από τις μαγικές επιλογές που υπάρχουν σε software. Σε synth ήχους, πιάνα κλπ το μηχάνημα ήταν πολύ καλό, χωρίς όμως να ξεχωρίζει πραγματικά από το καλό software. Με λίγα λόγια για κάθε ήχο που έπαιξα υπάρχει αντίστοιχα καλό ή και καλύτερο software.

 Με άλλα λόγια, ένα όργανο σαν το Kronos είναι ακριβώς αυτό: Ένα όργανο. Όσο καλή εταιρία και να είναι η Korg, όταν μπορείς στο ίδιο περιβάλλον να συνδυάσεις κορυφαίο εξειδικευμένο sequencer, εφέ και όλες τις υπόλοιπες εταιρίες με τα VST που κυκλοφορούν πλέον, το ηχητικό πλεονέκτημα θα είναι στη δεύτερη περίπτωση. Φυσικά και αν θέλεις να κάνεις και "βελονάκι" με το editing, το sequencing, το automation κλπ, πάλι θέλεις μεγάλη οθόνη, και όλα τα features που έχει ένα πλήρες DAW.

 Άρα τι μένει; Η περίπτωση του να έχεις ένα τέτοιο μηχάνημα απλά για όργανο- πηγή ήχου, ή περίπτωση του live, ή η περίπτωση για τον Α ή Β λόγο να μη γουστάρεις ρε αδερφέ το DAW και τα PC. Αυτό είναι απολύτως σεβαστό, αλλά πλέον είναι γεγονός ότι οι πλατφόρμες που βασίζονται στους υπολογιστές έχουν ξεπεράσει σε δυνατότητες τα Hardware Workstations. Εδώ και χρόνια δηλαδή, και χρόνια πολλά (για τις γιορτές που έρχονται δηλαδή ΧΑΧΑ )

 
Πάντως συμφωνώ ότι και ηχητικά αλλά και από πλευράς workflow, το να ηχογραφείς audio από synths είναι πιο ενδιαφέρον.
Ίσως γιατί προσομοιώνεις την κανονική διαδικασία ηχογράφησης φυσικών οργάνων. Συμπεριφέρεσαι στο synth ως πηγή ήχου και έτσι το τελικό αποτέλεσμα πλησιάζει λίιιιιγο καλύτερα στην ιδέα των μουσικών που παίζουν μαζί, παρά στο demo ενός καλού w/s (τα λέγαμε και σε άλλο thread).

 
Εξαιρετικές οι ΑΠΟΨΗΣ των εκλεκτών φίλων της παρέας, θα τοποθετηθώ και εγώ φυσικά κάποια στιγμή.

 
Πλέον είμαστε σε μια εποχή όπου υπολογιστής + hardware + D.A.W. + plug-in effects σου δίνουν μια τεράστια δημιουργική παλέτα.

Σήμερα ολοκλήρωσα και το home studio πέραν του επαγγελματικού ( εκεί είναι 2 χρονιά ολοκληρωμένο ?)

Και νιώθω πλήρης από όλες τις απόψεις.

Midi keyboards, midi zones, layers, arps...ο χαμός.

Καλή χρονιά σε όλους.

Μουσική είναι αρμονία .

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γεια χαρά σε όλους και καλή χρονιά!
Η δική μου απάντηση στην πολύ καλή ερώτηση είναι ΟΥΤΕ για πλάκα πια σε Workstation. Πλεονεκτήματα υπάρχουν και στους δύο "κόσμους". Για μένα κυρίαρχο είναι η ταχύτητα και η ευκολία. Το editing στον υπολογιστή είναι ΚΛΑΣΕΙΣ γρηγορότερο και ευκολότερο, κάνεις ακριβώς αυτό που θέλεις χωρίς κουμπάκια, μενού και δάχτυλα επάνω σε λιλιπούτιες οθόνες. Δουλεύω χρόνια με 2 οθόνες στο λαπτοπ μου και είμαι σίγουρος ότι δεν μπορώ να πετύχω το αποτέλεσμα που θέλω σε ένα workstation, όσο εξελιγμένο κι αν είναι (πχ Fantom). Όμως θυμάμαι με νοσταλγία (δεν το κρύβω) τις πρώτες μου δημιουργίες πριν από "χιλιάδες" χρόνια σε ένα Roland D20 και μετά σε ένα Korg Μ1.

 
Διάβασα ολόκληρο το topic με πολύ ενδιαφέρον για να δω αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να υποστηρίξει ότι αξίζει σήμερα να διαθέσει σοβαρά χρήματα και να παιδευτεί με κάποιο workstation. 

Για μένα η δημιουργία πρέπει να είναι μια γρήγορη υπόθεση. Αν πρέπει να καθίσω μία ώρα είτε για να φτιάξω έναν ήχο είτε για να συγχρονίσω midi clocks είτε για να σετάρω sequencers, η έμπνευση και κυρίως η όρεξη μου έχει πάει περίπατο. Αν βέβαια ήμουν κάποιος 20χρονος επαγγελματίας χωρίς άλλες ιδιαίτερες υποχρεώσεις, μπορεί να το έβλεπα διαφορετικά. Τώρα απλά μου δημιουργεί κούραση κι εκνευρισμό. 

Πάντως κι εγώ ανά περιόδους θα κάνω μια επανεκτίμηση κόστους/ωφέλους (ή ποιότητας/ευκολίας αν προτιμάτε) και μπορεί να αλλαξω κάποια πράγματα: Πχ έδιωξα το Strymon Mobius. Παρόλες τις ευκολίες που μου προσέφε δε μου άρεσε και πολύ ο ήχος του και μιας που σπάνια θα χρησιμοποιήσω modulation fx, προτιμώ μακράν τα αναλογικά μου εφέ. Kράτησα το Yamaha RY30 γιατί μου φαίνεται πολύ πιο inspiring σε IDM καταστάσεις απ το να κάθομαι να γράφω τετοια beats στο DAW. Αγόρασα ένα Deepmind γιατί τα VST analog emulations δε με εμπνέουν για live πειράγματα του ήχου. Δεν έχω ακόμη μετανοίωσει όμως που έδιωξα όμως τα workstations τα οποία μου φαίνονται obsolete σε σχέση με τις ITB λύσεις, ούτε το FM Synth μιας που το FM8 είναι μακράν καλύτερο κι ευκολότερο, ούτε τα tape echos με τις χίλιες δυο ιδιοτροπίες τους κρατώντας τελικά δύο Eventide H9.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top