- Μηνύματα
- 431
- Πόντοι
- 16
συγχαρητηρια Νίκο και για τα εργα και για τη προσπάθεια που κάνεις με την Musica Ferrum.
99% θα μαι εκει.
99% θα μαι εκει.
Ναι αλλά δεν μου βαλες και λίγο βιόλα, κανα συνολάκι μπαρόκ έτσι να γλυκάνουμε. ;DNikolas είπε:Κι εδώ το πλήρες πρόγραμμα της βραδιάς! Όπως μας ήρθε από την γραφίστα και τυπώθηκε σε 200 κομμάτια. Με λίγη τύχη θα εξαφανιστούν και τα 200 και θα ψάχνει ο κόσμος για προγράμματα! ;D
Κοιτα... Βαλε κανεναν αλλον να τις τραβηξει. Φανταζομαι οτι θα σου βγουν ανεστιαστες και κουνημενες! ;DNikolas είπε:επανέρχομαι με φώτος!
Ποιόν είπες ΡΕ κουνημένη; εεεε?digisilence είπε:Κοιτα... Βαλε κανεναν αλλον να τις τραβηξει. Φανταζομαι οτι θα σου βγουν ανεστιαστες και κουνημενες! ;D
(Και αποκαλύπτει ένα άλλo τεράστιο project που τρέχει αυτή τη στιγμή!)Μουσική πανδαισία χθες στον Παρνασσό. Στις συναυλίες ακούμε συνήθως μια σειρά από κάποια κλασικά, «σίγουρα», έργα και ανάμεσά τους μπορεί να παρεμβάλλεται δειλά (σα να είναι ντροπή που εμφανίζεται), ένα σύγχρονο μουσικό έργο. Η χθεσινή συναυλία των Editions Musica Ferrum τόλμησε με παρρησία να αποτελείται από έργα αποκλειστικά σύγχρονων, ζωντανών, συνθετών και μάλιστα κυρίως Ελλήνων.
Ο εκδοτικός οίκος εκδίδει, με εκπληκτική καλαισθησία, παρτιτούρες σύγχρονων συνθετών από όλο τον κόσμο (ως σήμερα 70, αυστηρά επιλεγμένες, από τις οποίες αρκετά πάνω από τις μισές είναι έργα συνθετών από όλες τις Ηπείρους).
Τι θα πει «σύγχρονων», πέρα από το ότι είναι ζωντανοί οι συνθέτες τους; Βασικά, νομίζω ότι η σύγχρονη μουσική από την εποχή των Stravinsky, Schoenberg, R. Strauss κλπ, καθείλε από το θρόνο τη μελωδία και την αρμονία και στη θέση τους ύψωσε τις αλλαγές στο ρυθμό, την ένταση, ακόμη και την ποιότητα του ήχου παραδοσιακών οργάνων, όπως το πιάνο. Κι αυτό, όπως αρμόζει στη σύγχρονη εποχή που πορεύεται αδυσώπητα το δικό της δρόμο, το δρόμο που καταργεί τις παραδοσιακές αρχές της γαλήνης και της ισορροπίας και μπαίνει σε περιπέτειες, συχνά οδυνηρές, αλλά κατά διαστήματα μεγαλειώδεις.
Τη σύγχρονη συγκίνηση απεικόνισαν ακουστικά τα έργα που παίχτηκαν, όπως της Ημέρας μετά την 11η Σεπτεμβρίου (Nine Eleven After), τις Μάχες των μετεώρων (Meteor fights), για να αναφέρω δύο μόνο από τα αριστουργήματα που παρουσιάστηκαν. Τι πρέπει να κάνει ένας σύγχρονος συνθέτης; Να γράφει μουσική που να μην ξεχωρίζεις αν είναι της εποχής Bach, Mozart, Beethoven κλπ ή να προσπαθεί να χτίσει μουσικά τα συναισθήματα της εποχής του, ακριβώς όπως έκαναν εκείνοι;
Για παράδειγμα, αν ένας σύγχρονος δημιουργός ήθελε να γράψει μουσική προς τιμήν του Beethoven θα έπρεπε να το κάνει ιδανικά έτσι που να μην καταλαβαίνεις ότι το κομμάτι του δεν είναι του Μεγάλου συνθέτη ή να εκφράζει τα συναισθήματα της σύγχρονης εποχής, ακριβώς όπως εκείνος έγραφε εκφράζοντας την επαναστατικότητα και το ρομαντισμό της δικής του εποχής με την άφθαστη πλοκή της μελωδίας και της αρμονίας που πετύχαινε η μεγαλοφυΐα του;
Την απάντηση ίσως τη μάθουμε σε λίγο καιρό. Οι Editions Musica Ferrum έχουν αναλάβει να εκτυπώσουν 250 έργα που έχουν γραφεί για τα 250 έτη από τη γέννηση του Beethoven. Καλή επιτυχία! Άπειρα συγχαρητήρια αρμόζουν στους συνθέτες, εκτελεστές και οργανωτές της χθεσινής μουσικής πανδαισίας.
Θενξ Κώστα,cos_dr είπε:Το καθηκον δεν μου επετρεψε δυστυχώς να παραβρεθώ.
Παραύτα συγχαρητηρια για την συναυλία και την επιτυχία της.
Καλη συνέχεια και σε επόμενη ανάλογη σας εκδήλωση, ελπίζω να μην ειμαι τοσο γκαντέμης και να προκύψει κατι τοσο εκτακτο που να μην μπορώ να το αποφύγω με τιποτα.