100+ χρόνια ηχογραφήσεων... εξέλιξη, στασιμότητα και οπισθοδρόμηση

Πρώτον, δεν χρωστάω το iLife στον marathon.

Δεύτερον, δεν είναι ότι κολλάμε στο ψηφιακό-αναλογικό, αλλά ότι το μόνο πράγμα με το οποίο μπορούμε να συγκρίνουμε τον ψηφιακό κόσμο μας είναι... ο αναλογικός προκάτοχός του, τουλάχιστον όσοι είμαστε αρκετά ηλικιωμένοι ώστε να τον θυμόμαστε.

Τρίτον, σε σχέση με την επίπτωση που είχε η τεχνολογία sampling στα soundtrack, συμφωνώ με τον nikodemos, αλλά αυτό οφείλεται στο παρανοϊκό κόλλημα που έχει φάει το Hollywood με τον Zimmer, ο οποίος πολύ απλά δεν είναι αυτός που ήταν. Προσωπικά προτιμώ τις δουλειές που απομακρύνονται από αυτό το πρότυπο, με μικρότερες ορχήστρες ή εντελώς ηλεκτρονικές χωρίς προσπάθεια μίμησης της ορχήστρας.

Τέταρτον, bloody μου, εννοείται ότι η έλξη που ασκεί ένα νέο όργανο ή ένα νέο κομμάτι εξοπλισμού υφίσταται (αν και οι παλιοί-καλοι δημιουργοί που έχω υπ' όψιν μου, την αγνοούν). Αλλά, πρέπει να είναι πολύ καλά κατανοητό ότι ΑΛΛΟ αυτή η έλξη και ΑΛΛΟ η δημιουργική διαδικασία η οποία (κατά τη γνώμη μου) ΟΦΕΙΛΕΙ να μην έχει σχέση με αυτή την έλξη. Προσωπικά (χωρίς να είμαι τίποτε περισσότερο από ερασιτέχνης της σύνθεσης) ΠΑΝΤΑ περιορίζω τα υλικά μου στο ελάχιστο δυνατόν πριν προχωρήσω προς μία σύνθεση. Και δεν το θεωρώ τυχαία προτίμηση.

:)

 
Wow! είπε:
Δεύτερον, δεν είναι ότι κολλάμε στο ψηφιακό-αναλογικό, αλλά ότι το μόνο πράγμα με το οποίο μπορούμε να συγκρίνουμε τον ψηφιακό κόσμο μας είναι... ο αναλογικός προκάτοχός του, τουλάχιστον όσοι είμαστε αρκετά ηλικιωμένοι ώστε να τον θυμόμαστε.
ναι, απλά το θέμα (από την πλευρά μου) δεν είναι ο ψηφιακός κόσμος του σήμερα και ο αναλογικός προκάτοχος του .....αλλά οι διαφορές στην ανθρώπινη προσέγγιση στο θέμα ως διαδικασία και διαχείριση της εκάστοτε τεχνολογίας και τεχνογνωσίας μέσα σε αυτά τα χρόνια. Διαφορές που μπορεί να συνέβησαν και πριν από 50-60 χρόνια, και πριν από 100 και πριν από 10, ακόμη και πριν από μία ώρα.....φυσικά όσο πιο πίσω πηγαίνουμε στον χρόνο δεν μπορούμε να έχουμε άποψη από πρώτο χέρι σε αντίθεση με το πρόσφατο σχετικά παρελθόν.....αλλά δεν πρόκειται και για "επτασφραγιστο μυστικό" που δεν μπορούμε να μάθουμε....ίσα - ίσα μπορεί να καταρίψουμε και κάποιους μύθους κοιτώντας πιο πίσω ή να σταματήσουμε να πιστεύουμε πως πριν από 40 - 50 χρόνια όλα ήταν πιο αγνά στην μουσική (ξέρεις, ασπρόμαυρα με χορευτικά χάλι - γκάλι και υπηρέτριες σε κάθε σπίτι ασχέτως εισοδήματος ;D...σαν τις σαββατιάτικες ελληνικές ταινίες ;))

...απλά θεωρώ ότι δεν πρέπει να επικεντρώνουμε πάντα τόσο στην δική μας πραγματικότητα και καθημερινότητα γιατί μπορεί πολλές φορές να αποδεικνύεται εξαιρετικά "στενή"..... τουλάχιστον για μια ευχάριστη γενική διαδικτυακή κουβέντα....σίγουρα δεν πρόκειται να ταρακουνήσουμε τα θεμέλια της μουσικής βιομηχανίας και να αφυπνύσουμε συνειδήσεις...τουλάχιστον όχι απόψε :)

και κάτι άσχετο.....

Σε ότι αφορά τις γενικότερες απόψεις σου περι ηχογραφήσεων, ηχοληπτών, στούντιο, δισκογραφίας, δισκογραφικών κλπ κλπ όπως κατα καιρούς διατυπώνοντε μέσα από τα ποστ σου.... έχω την εντύπωση πως είμαστε πολύ πιο κοντά στον τρόπο σκέψης απ'όσο ίσως φαντάζεσαι....απλά αυτός ο τρόπος σκέψης εμένα με οδήγησε από πολύ μικρή ηλικία στο να ασχοληθώ επαγγελματικά με τον χώρο....αλλά τα κίνητρα είναι μάλλον τα ίδια με αυτά που οδήγησαν εσένα στην αντιπερα όχθη :)

 
Είναι, πράγματι, εξαιρετικής σημασίας, η διάσταση που θέτει ο Νικόδημος, στην επίδραση της έλευσης της τεχνολογίας στη μουσική παραγωγή σε επίπεδο  Δ Ι Α Δ Ι Κ Α Σ Ι Α Σ. Γιατί πέρα από την τεχνογνωσία, την κατάρτιση και όλα αυτά τα πολύ ωραία πράγματα, ακόμη και οι απλές, μηχανικές κινήσεις που κάνει καποιος, ο τρόπος που βρίσκεται τοποθετημένος απέναντι στο υλικό του, και δεκάδες άλλες παράμετροι, ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ, επιδρουν σε μικρό η μεγάλο ποσοστό σε αυτό που θα προκύψει.

Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε και το εξής : υπάρχουν (ουκ ολίγοι) άνθρωποι που αγαπούν τη διαδικασία σχεδόν εξίσου με , αν όχι και περισσότερο από, το τελικό αποτέλεσμα. Μάλλον στο Ocean of Sound του David Toop,  νομίζω ο Eno ανέφερε, πόσο παράξενο του φαινοταν να δουλεύει καθισμένος σε μια καρέκλα κουνόντας μόνο κάποια δάχτυλα του ενός χεριού, και πόσο ένιωθε οτι σταδιακά γινόταν αυτός κομμάτι του υπολογιστή και όχι ο υπολογιστής δικό του εργαλείο...

 
matawan είπε:
Είναι, πράγματι, εξαιρετικής σημασίας, η διάσταση που θέτει ο Νικόδημος, στην επίδραση της έλευσης της τεχνολογίας στη μουσική παραγωγή...
Εγώ πάλι δεν το βλέπω σαν "εξαιρετικής σημασίας", αλλά σαν φυσική εξέλιξη. Και αυτή η φυσική εξέλιξη (της τεχνολογίας), είναι καθημερινή. Προφανώς και εντυπωσιάζει εάν συγκρίνουμε 10ετίες.

Ας σκεφτούμε ολα τα επαγγέλματα πριν-μετά υπολογιστών...

Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε και το εξής : υπάρχουν (ουκ ολίγοι) άνθρωποι που αγαπούν τη διαδικασία σχεδόν εξίσου με , αν όχι και περισσότερο από, το τελικό αποτέλεσμα. ..
Αυτό πάλι είναι μεγάλο "φιλοσοφικό" ερώτημα...η τεχνική παράγει τέχνη και η τέχνη έχει τεχνική?

...και μην βιαστείτε να απαντήσετε

νομίζω ο Eno ανέφερε, πόσο παράξενο του φαινοταν να δουλεύει καθισμένος σε μια καρέκλα κουνόντας μόνο κάποια δάχτυλα του ενός χεριού, και πόσο ένιωθε οτι σταδιακά γινόταν αυτός κομμάτι του υπολογιστή και όχι ο υπολογιστής δικό του εργαλείο...
Θα συνεχίσω να επιμένω ότι το μυαλό και το ταλέντο του (που το έχει δείξει και χωρίς υπολογιστές) είναι που κουνάει τα δάκτυλά του

 
νομίζω πως αυτό το thread οδηγείται σε τέλμα... γιατί μάλλον υπάρχει μια "διαφορά φάσης".... νιώθω λίγο "χαμένος στη μετάφραση"...

 
matawan είπε:
νομίζω πως αυτό το thread οδηγείται σε τέλμα... γιατί μάλλον υπάρχει μια "διαφορά φάσης".... νιώθω λίγο "χαμένος στη μετάφραση"...
Τουλάχιστον, είσαι παρέα με τη Σκάρλετ Γιόχανσον...?

 
Wow! είπε:
Τουλάχιστον, είσαι παρέα με τη Σκάρλετ Γιόχανσον...?
Γιες! Αι εμ ακτσουαλι. Σι σεντς γιου χερ λαβ.

;)

 
Αφού μιλάμε για ηχογραφήσεις, να θέσω ένα ερώτημα (ως άσχετος).

Στη φωτογραφία ή στις εκτυπώσεις (ας πούμε), όταν έχουμε μία φωτογραφία (αναλογικό μέσο) και τη σκανάρουμε (ψηφιακό μέσο) για να την τυπώσουμε (ξανά αναλογικό μέσο), ήδη έχουμε χάσει 2 γενιές ποιότητας.

Αυτό έχει συνάρτηση και με τις ηχογραφήσεις?

Ας προσπαθήσω να γίνω συγκεκριμένος.

Έχουμε-λέμε- ένα λαμπάτο ενισχυτή με ένα μικρόφωνο (αναλογικό μέσο), που τον περνάμε σε μια κονσόλα (ψηφιακό μέσο) για να δημιουργήσουμε ένα άλλο ψηφιακό μέσο (cd ή mp3, εδώ λογικά από ψηφιακό σε ψηφιακό δεν χάνουμε γενιά). Όπως καταλαβαίνω ότι, προφανώς, όσο καλύτερο πρωτότυπο έχουμε (ζεστό λαμπάτο ήχο) τόσο καλύτερη επεξεργασία μπορούμε να κάνουμε.

1η Ερώτηση: Με αυτή τη διαδικασία δεν χάνουμε γενιά?

2η Ερώτηση: Γιατί πρέπει να έχουμε "ζεστό" ήχο στην αρχή της αλυσίδας και δεν μπορούμε να "ζεστάνουμε" στο τέλος της διαδικασίας? Με λίγα λόγια μήπως "υπερεκτιμούμε" τις λάμπες ζώντας στην εποχή των προσομειώσεων, αφού έτσι κι αλλιώς καταλήγουμε να ψηφιοποιήσουμε

3η Ερώτηση: Mιλάμε για studio καταστάσεις...στα live ισχύει το ίδιο?

Επαναλαμβάνω...δεν έχω καμμία εμπειρία από λάμπες, από studio, από live, απλά κρίνω εκ του τελικού αποτελέσματος, ως ακροατής. Το λέω για να αποφύγω απαντήσεις τύπου "παίξε με λάμπες και θα δείς το φώς σου"...ως τελικός ακροατής δεν με ενδιαφέρει πως προήλθε το αποτέλεσμα...με ενδιαφέρει απλά να καταλάβω μήπως γυρίζουμε γύρω-γύρω από την ουρά μας

 
marathon είπε:
...με ενδιαφέρει απλά να καταλάβω μήπως γυρίζουμε γύρω-γύρω από την ουρά μας
Στη δουλειά μου (διαφήμιση, εκτυπώσεις...), έχουμε συχνά το φαινόμενο, να ψειρίζουμε λεπτομέρειες που στην οθόνη (ή στη φαντασία μας) φαίνονται, αλλά το τελικό μέσο δεν μπορεί να αποδώσει...έτσι νομίζουμε ότι έχουμε κάνει καλά τη δουλειά μας, ενώ το μόνο που καταφέραμε είναι να χάσουμε χρόνο και χρήμα

 
...που είσαι ρε nikodemos...με τις απορίες θα μείνω?

 
marathon είπε:
Στη φωτογραφία ή στις εκτυπώσεις (ας πούμε), όταν έχουμε μία φωτογραφία (αναλογικό μέσο) και τη σκανάρουμε (ψηφιακό μέσο) για να την τυπώσουμε (ξανά αναλογικό μέσο), ήδη έχουμε χάσει 2 γενιές ποιότητας.

Αυτό έχει συνάρτηση και με τις ηχογραφήσεις?

....

1η Ερώτηση: Με αυτή τη διαδικασία δεν χάνουμε γενιά?

2η Ερώτηση: Γιατί πρέπει να έχουμε "ζεστό" ήχο στην αρχή της αλυσίδας και δεν μπορούμε να "ζεστάνουμε" στο τέλος της διαδικασίας? Με λίγα λόγια μήπως "υπερεκτιμούμε" τις λάμπες ζώντας στην εποχή των προσομειώσεων, αφού έτσι κι αλλιώς καταλήγουμε να ψηφιοποιήσουμε?

3η Ερώτηση: Mιλάμε για studio καταστάσεις...στα live ισχύει το ίδιο?

Στην 1η και στην 3η ερώτηση θα επιθυμούσα κι εγώ μιαν απάντηση απο κάποιον που γνωρίζει,έχω τις ίδιες ακριβώς απορίες.. :)

Όσο για την 2η,με τα ελάχιστα που ξέρω, αν έχεις δυνατό/καθαρό σήμα εισόδου,η επεξεργασία

του γίνεται "ευκολότερη",και το αποτέλεσμα ακόμη πιο "ζεστό".

 
marathon είπε:
Αφού μιλάμε για ηχογραφήσεις, να θέσω ένα ερώτημα (ως άσχετος).

Στη φωτογραφία ή στις εκτυπώσεις (ας πούμε), όταν έχουμε μία φωτογραφία (αναλογικό μέσο) και τη σκανάρουμε (ψηφιακό μέσο) για να την τυπώσουμε (ξανά αναλογικό μέσο), ήδη έχουμε χάσει 2 γενιές ποιότητας.

Αυτό έχει συνάρτηση και με τις ηχογραφήσεις?

Ας προσπαθήσω να γίνω συγκεκριμένος.

Έχουμε-λέμε- ένα λαμπάτο ενισχυτή με ένα μικρόφωνο (αναλογικό μέσο), που τον περνάμε σε μια κονσόλα (ψηφιακό μέσο) για να δημιουργήσουμε ένα άλλο ψηφιακό μέσο (cd ή mp3, εδώ λογικά από ψηφιακό σε ψηφιακό δεν χάνουμε γενιά). Όπως καταλαβαίνω ότι, προφανώς, όσο καλύτερο πρωτότυπο έχουμε (ζεστό λαμπάτο ήχο) τόσο καλύτερη επεξεργασία μπορούμε να κάνουμε.

1η Ερώτηση: Με αυτή τη διαδικασία δεν χάνουμε γενιά?

2η Ερώτηση: Γιατί πρέπει να έχουμε "ζεστό" ήχο στην αρχή της αλυσίδας και δεν μπορούμε να "ζεστάνουμε" στο τέλος της διαδικασίας? Με λίγα λόγια μήπως "υπερεκτιμούμε" τις λάμπες ζώντας στην εποχή των προσομειώσεων, αφού έτσι κι αλλιώς καταλήγουμε να ψηφιοποιήσουμε

3η Ερώτηση: Mιλάμε για studio καταστάσεις...στα live ισχύει το ίδιο?
Τη σήμερον ημέρα είναι 100% βέβαιο ότι θα γίνει μεταφορά της αναλογικής πληροφορίας σε ψηφιακή μορφή. Το θέμα είναι (α) να γίνει όσο γίνεται λιγότερες φορές (πχ. μονάχα μια, δηλαδή αναλογική προς ψηφιακή, θα ήταν ιδανική, πλην όμως δεν είναι πάντα εφικτό), (β) να γίνει με όσο καλύτερα μηχανήματα σηκώνει η τσέπη μας, διότι η μετατροπή δεν έχει πάντα την ίδια πιστότητα. Ο Νικόδημος, ο OurDarkness και πολλοί άλλοι το έχουν αναλύσει σε ίσως το ωραιότερο θρεντ από καταβολής Νόιζ: http://www.noiz.gr/index.php?topic=164943.0 (αρκεί να έχετε όρεξη να το διαβάσετε όλο - νομίζω πως αναλύονται και όροι όπως jittering κλπ κλπ)

Για τη δεύτερη ερώτηση, συνδέεται και με την πρώτη... πρωταρχική σημασία πάντως έχει η ποιότητα του πρωτογενούς υλικού. Το αυτί μπορεί να ξεγελαστεί με ένα εκατομμύριο τερτίπια, όμως αν η πρώτη ύλη δεν είναι της προκοπής καταντάει σχεδόν μάταιο να προσπαθήσει κάποιος να σώσει ένα... καράβι που βυθίζεται.

Οι προσομοιώσεις επίσης είναι άσχετο θέμα με την ίδια την ερώτηση, πιστεύω. Μπορεί να δώσουν πολύ αξιόλογο αποτέλεσμα, μπορεί και όχι. Δεν έχει σχέση με την αλλοίωση ή όχι που επιφέρει μια ψηφιοποίηση, μιας και ο στόχος αυτής είναι να είναι όσο γίνεται πιο ουδέτερη και πιστή στη μεταφορά του τελικού αποτελέσματος στο ψηφιακό domain.

Την τρίτη ερώτηση δεν την καταλαβαίνω καν!!  ;D ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
......αγαπητέ marathon περιστρέφεις το όλο θέμα συνέχεια γύρω από το υποτιθέμενο δίπολο ψηφιακό-αναλογικό......δε νομίζω πως μπορώ να σου απαντήσω ακρίβως στα θέματα που θέτεις γιατί μάλλον το βλέπω λίγο διαφορετικά το θέμα του συγκεκριμένου thread.....

marathon είπε:
...που είσαι ρε nikodemos...με τις απορίες θα μείνω?
...αλλά αφού το θέτεις έτσι όμορφα  :).......μπορώ να  πω τα εξής....

στην διάρκεια μιας ηχογράφησης μπορούν να υπάρχουν πολλά επεξεργαστικά στάδια από την ηχητική πηγή έως το τελικό μέσο καταγραφής.....σε κάθε στάδιο από αυτά και άσχετα από την επεξεργασία υπάρχει και μια μορφή αλοίωσης του αρχικού σήματος σε ότι αφορά τα κριτήρια με τα οποία καθορίζουμε συνήθως το θέμα της ποιότητας (θόρυβος, παραμόρφωση, συχνοτική απόκριση κλπ)......για κάποιους αυτό μπορεί να είναι κακό (ως μείωση της ακαιρεότητας του και άρα "χαμήλωμα" της ποιότητας) για άλλους καλό (στα πλαίσια της υποκειμενικής θεώρησης των πραγμάτων......πχ έννοιες όπως "ζεστός αναλογικός ήχος"  μπορεί στην πραγματικότητα να αντιπροσωπεύουν θεωρητικά προβλήματα που προκύπτουν από την φύση των αναλογικών υλοποιήσεων πχ αρμονική παραμόρφωση, κορεσμός του δυναμικού εύρους κλπ κλπ)......πολλές φορές αυτό που θα ονομάζαμε αναγκαστική παρενέργεια της διαδικασίας τείνει να θεωρείται πλεονέκτημα και αισθητική επιλογή.....

Τώρα το ποιό είναι το ποιο κρίσιμο αυτής της αλυσίδας?.....και αυτό μάλλον υποκειμενικό είναι....αν όπως και εσύ λες μπορεί κάποιος να δώσει την αίσθηση που θέλει σε κάποιο μετέπειτα στάδιο της διαδικασίας "προσομειώνωντας" πειστικά κάτιπου πιθανόν έπρεπε να έχει συμβεί σε πολύ πιο αρχικά στάδια τότε αυτόματα αναιρεί την ανάγκη ύπαρξης του αρχικού αυτού σταδίου, σωστά?.......βέβαια το αν και κατά πόσο κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί είναι τεράστια συζήτηση και μάλλον ανούσια, αφού στην τελική καθορίζεται από την αντίληψη (περιορισμένη ή εκτεταμένη) του ακροατή...και έτσι τα αποτελέσματα θα ποικίλουν τόσο που είτε δεν θα μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα είτε θα καταλήγουμε πάντα στον παράγωντα "τυχαίο"......

Προσωπικά θεωρώ πως τα 2 στάδια που αντικειμενικά επηρεάζουν πάντα και σε πολύ μεγάλο βαθμό την μορφή και τον τρόπο  που θα αντιληφθεί ο μέσος ακροατής το αποτέλεσμα είναι το 1ο (ηχητική πηγή, ερμηνεία, εκτέλεση....όλα αυτά τέλως πάντων) και το τελευταίο (format αναπαραγωγής και ακρόασης πχ cd, κασέτα, mp3,βινύλιο αλλά και ραδιόφωνο , streaming audio κλπ κλπ)

.........και έτσι φτάνουμε εδώ:

Στη δουλειά μου (διαφήμιση, εκτυπώσεις...), έχουμε συχνά το φαινόμενο, να ψειρίζουμε λεπτομέρειες που στην οθόνη (ή στη φαντασία μας) φαίνονται, αλλά το τελικό μέσο δεν μπορεί να αποδώσει...έτσι νομίζουμε ότι έχουμε κάνει καλά τη δουλειά μας, ενώ το μόνο που καταφέραμε είναι να χάσουμε χρόνο και χρήμα
.....και στην μουσική παραγωγή συμβαίνει κατι παραπλήσιο....το τελικό format αλλά πολύ πιθανόν και οι συνθήκες στις οποίες θα αξιοποιηθεί (τρόπος και χώρος ακρόασης) εκ πρώτης όψεως καθιστούν την εμμονή στα υπόλοιπα στάδια της διαδικασίας - επεξεργασίας μάλλον ουτοπική.....πιθανότατα το 90% των ακροατών να ακούν μουσική σε κακής ποιότητας mp3 υπό άθλιες συνθήκες (σύστημα αναπαραγωγής,χώρος κλπ)....Στην πραγματικότητα όμως (θέλω να πιστεύω  :)) ο οποιοσδήποτε ασχολείται με αυτή την δουλειά (μουσική παραγωγή) θα πρέπει να έχει στο μυαλό του το υπόλοιπο 10% και πάνω απ'όλα τον δημιουργό της μουσικής και τον ίδιο του τον εαυτό και τις απαιτήσεις που έχει από το τελικό αποτέλεσμα και τον ίδιο....και νομίζω πως αυτό δικαιολογεί την άποψη πως όλα τα στάδια της διαδικασίας είναι εξ'ίσου σημαντικά τελικά και χρήζουν της ίδιας προσοχής και προσπάθειας.....

τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου άποψη ;)     

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
διαβαζοντας ολη αυτη τη συζητηση/ανταλλαγη αποψεων - με πολυ ενδιαφερον και προβληματισμο- θα ηθελα κι εγω να εκφρασω την αποψη μου λιγο πιο γενικα , και οχι σε εξειδικευμενα "σημεια-θεματα" που προεκυψαν απο τα λεγομενα των φιλων συμφορουμιτων.

με βαση λοιπον την λιγοστη μου εμπειρια (εχω συμμετασχει σε 6 cd σαν μουσικος απο το '93 μεχρι τις τρεχουσες εβδομαδες)

εχω "κατασταλλαξει" , σκεπτομενος με τον εαυτο μου, στα παρακατω....

1.

η σημερινη τεχνολογια , ειναι η οαση του συγχρονου συνθετη-εκτελεστη-ενορχηστρωτη-μαθητη κλπ κλπ κλπ , διοτι του δινει δυνατοτητες που ουτε καν τις φανταζοταν πριν καποια χρονια.

σαν συνθετης , μπορει να εχει τις ιδεες του ηχογραφημενες , μεσα στα ορια του αποδεκτου απο πλευρας ποιοτητας ,

(βλ. demo) και να επεξεργαζεται τα δημιουργηματα του , με σκοπο την αναπτυξη της δημιουργικοτητας του σε διαφορους τομεις της μουσικης τεχνης.

σαν εκτελεστης , αν μη τι αλλο , μπορει να αναπτυξει το feeling του , να διορθωσει την τεχνικη του , τον ρυθμο του , κλπ.

σαν ενορχηστρωτης ειναι ενα εργαλειο τοσο εποικοδομητικο οσο και επικινδυνο... με την πληθωρα δυνατοτητων "edits" , ΟΛΩΝ των "συστατικων" της μουσικης ΤΕΧΝΗΣ , ειναι ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ να ξεφυγει τελειως....

σαν μαθητης , μπορει να ακουσει επιτελους τα θεματα αρμονιας - αντιστιξης - φυγης που γραφει , να εξασκηθει στο dictee , να μαθει ιστορια της μουσικης κλπ κλπ κλπ.

2.

βαζοντας στην μια πλευρα τα υψηλης ποιοτητας samples ,τις συχνοτητες δειγματοληψιας , την διαδικασια κβαντισμου , τα edits των velocity ....etc.... , και απο την αλλη , την αναγκη ενος σολιστ πιανου,βιολιου,τσελλου,κλασσικης κιθαρας,ακκορντεον κλπ ,  να ακουστει οπως ακριβως φανταζεται αυτος ο ανθρωπος ενα μουσικο τεμαχιο απο paganini η bach η οποιον θελετε εσεις , η τεχνολογια φανταζει ΑΔΙΑΦΟΡΗ εως "αχρηστη" τουλαχιστον για εμενα.

3.

το αντιθετο ισχυει για στυλ μουσικης που χρησιμοποιουν ΟΧΙ φυσικους ηχους.

4.αναρρωτιεμαι για τα παρακατω , και ακομα δεν εχω βρει ουσιαστικες απαντησεις , αλλα εχω ακουσει διαφορες γνωμες τις οποιες προσπαθω να συνδυασω....

για ποιο λογο εχουν λιγοστεψει οι μουσικοι που παιζουν live η studio με "ψυχη και δαχτυλο" οπως παλια?

μηπως επαναπαυομαστε στις δυνατοτητες της τεχνολογιας και οχι στην πειρα-μελετη-τεχνικη μας-και εχουμε ξεχασει "να βγαζουμε τον εαυτο μας" στο στουντιο για οικονομικους η και αλλους λογους??

γιατι η μουσικη στην σημερινη ελλαδα , κατα ενα ποσοστο 75-80% μου ακουγεται σαν αντιγραμμενος μελωδικος αχταρμας  ηλεκτρονικων ηχων με "ενορχηστρωση" (ο Θεος να την κανει ενορχηστρωση) περαν πασης μουσικοτητας και υφους? και μη παει το μυαλο σας μονο στα "μπουζουκοτραγουδα" ....(που αυτα εννοω ως επι ο πλειστον)

για να μην γινομαι υπερβολικος και απολυτος , θελω να πιστευω οτι υπαρχουν -και θα συνεχισουν να υπαρχουν- ανθρωποι που εχουν στο μυαλο τους σαν αυτοσκοπο την ουσια της μουσικης και οχι μονο τις δυνατοτητες της τεχνολογιας.

εν κατακλειδει ,

πιστευω οτι περα απο την διαδικασια της ηχογραφησης , το προβλημα για μενα ειναι στην αρχη της μουσικης παραγωγης.

υπαρχουν πολλοι ταλαντουχοι ανθρωποι οι οποιοι μενουν στην αφανεια , λογω των "κανονων" του ΧΡΗΜΑΤΟΣ και του μαρκετινγκ.

και αυτοι ειμαι σιγουρος , οτι θα ακουστουν το ιδιο καλα ειτε σε μπομπινα ειτε σε pro tools.

ξερω πως ειμαι λιγο off topic , αλλα ηθελα με την ευκαιρια αυτου του θρεντ , να πω τα οσα διαβασατε.


συγνωμη για τα "εκτος" που ανεφερα φιλτατε nikodemos , και συγχαρητηρια για το θεμα που ανοιξες.


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
http://www.tapeop.com/honestrecordings/

...ένα πολύ έξυπνο κειμενάκι από το Tape Op περί "τιμιότητας" στις ηχογραφήσεις......χιλάριους που θα έλεγαν και στο χωριό μου ;D ;D ;D ;D.....

σαρκασμός, χιούμορ αλλά και υλικό για σκέψη.......αρκετά σχετικό με το θέμα μας ;)

 
επικροτω κάργα. δηλώνω απο δω και στο εξης φαν. Honest Recordings for ever!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top