• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Οι κατηγορίες πληκτροφόρων, οδηγός για αρχάριους.

Waterfall-K είπε:
Δικιο εχεις. Στηριζεται στα VCO της...
Στηρίζεται σε signal path. Αλλά ας μην πάμε παρακάτω.

Δεν θέλω να εμπλακώ άλλο σε κατηγορίες και οδηγούς.

Χάνεται η ιδιότητα από την ουσία και η ουσία από την ιδιότητα.

 
"The Variable Architecture Synthesis Technology (V.A.S.T.) lets you build sounds from realistic instrumental samples and sampled synth waveforms—then modify the nature of those sounds through a wide variety of digital signal‐processing (DSP) functions"

Τα παραπανω απο την Kurzweil.

Ειναι προφανες οτι η V.A.S.T. ειναι μια ακομα Rompler sound engine που σαν βαση χρησιμοποιει samples. Μια εξαιρετικη και με πολυ βαθος προγραμματισμου sound engine, αλλα σε καμια περιπτωση δεν αποτελει μια κατηγορια synth απο μονη της.

 
Waterfall-K είπε:
"The Variable Architecture Synthesis Technology (V.A.S.T.) lets you build sounds from realistic instrumental samples and sampled synth waveforms—then modify the nature of those sounds through a wide variety of digital signal‐processing (DSP) functions"

Τα παραπανω απο την Kurzweil.

Ειναι προφανες οτι η V.A.S.T. ειναι μια ακομα Rompler sound engine που σαν βαση χρησιμοποιει samples. Μια εξαιρετικη και με πολυ βαθος προγραμματισμου sound engine, αλλα σε καμια περιπτωση δεν αποτελει μια κατηγορια synth απο μονη της.
V.A.S.T stands for variable-architecture synthesis technology. It is variable in that the user can select different signal paths, which contain different DSP functions, for use in creating and shaping a sound. V.A.S.T. also includes an extensive modulation system, similar in concept to that of analog modular synthesizers. A wide array of modulation sources can be assigned to various parameters within a signal path, and modulation sources can be combined to create new modulation sources.

Από την Kurzweil μέσω την Wiki.

Πάρε και ένα keymap [sAW]-[sW+SHP]-[LP2RES]-[AMP]

Για ποιο δείγμα μου λές και ποια ROM. Στο παραπάνω keymap έχεις μια from scratch waveform. Ψηφιακό απλό σήμα μέσω dsp.

Για αυτό σου λέω, άστο. Όσα ξέρει και μαθαίνει ο καθένας και όσα παρατείθενται εδώ με καλό τρόπο επικοινωνιακό καλό είναι. Ούτως ή άλλως όλοι αρχάριοι είμαστε και εξειδικευμένοι σε ότι εργαλείο δουλεύουμε ( ε όχι κι όλοι αλλά οκ).

Προχώρα. Εφόσον θέλεις να παραθέσεις πληροφορία ,προχώρα.

 
Costas Siachamis είπε:
...Όσα ξέρει και μαθαίνει ο καθένας και όσα παρατείθενται εδώ με καλό τρόπο επικοινωνιακό καλό είναι...
Αυτό ακριβώς είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να αποκομίσει κανείς από αυτές τις συζητήσεις! Πάντοτε μαθαίνουμε κάτι καινούργιο όλοι μας...

 
GZaimis είπε:
Πάντοτε μαθαίνουμε κάτι καινούργιο όλοι μας...
Καλο ειναι να μαθαινουμε οντως. Αλλα μερικοι δεν θελουν να μαθουν. Και επιμενουν σε πραγματα που δεν στεκουν.Παμε παλι? Παμε.

"The Variable Architecture Synthesis Technology (V.A.S.T.) lets you build sounds from realistic instrumental samples and sampled synth waveforms—then modify the nature of those sounds through a wide variety of digital signal‐processing (DSP) functions".

Τα παραπανω ξαναλεω ειναι γραμμενα στα manual της Kurzweil (PC3 etc).

Απο τα παραπανω ειναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ οτι η βαση της VAST ειναι τα SAMPLES! Χωρις αυτα, παπαλα! Ηχος μηδεν! Zero! 0! Ποσο δυσκολο ειναι να καταλαβει καποιος τα παραπανω?

Αυτα που μου κοτσαρεις φιλτατε Κωστα ειναι μια γενικη αναφορα της επεξεργασιας που μπορει να περασει ενας ηχος σε καποιο Kurzweil synth με VAST sound engine.

Αυτο που σου γραφω εγω ειναι η βαση στην οποια στηριζεται ολο το οικοδομημα της αρχιτεκτονικης VAST, η οποια βαση ειναι τα Samples.

Αυτο (σου) φωναζει απο μακρια ROMPLER.

Μια Rompler sound engine ειναι λοιπον η VAST, ασχετα με τις δυνατοτητες και τους τροπους επεξεργασιας του ηχου που διαθετει. Στο εγραψα και παραπανω, οσο Rompler ειναι τα Motif με την AWM συνθεση ή τα Korg με την EDS, αλλο τοσο Rompler ειναι και το Kurzweil PC3 που εχει VAST. Μην μπερδευεις τα ειδη των synths με τους διαφορους τροπους επεξεργασιας του ηχου που διαθετουν.

Τα synths με VAST ΔΕΝ αποτελουν ξεχωριστη κατηγορια synth, ειναι Rompler οπως πολλα Yamaha/Korg/Roland synths, η διαφορα τους ειναι ο τροπος επεξεργασιας των δειγματων τους, αλλα η βασικη τους αρχη/πηγη ηχου ειναι κοινη σε ολα: η ROM με τα samples τους. Αυτο τα κατατασσει ολα στην Rompler κατηγορια. Μας αρεσει δεν μας αρεσει, τι να κανουμε τωρα? Δεν ειναι ντροπη να ειναι καποιο synth Rompler, καθε αλλο.

Να θυμισω οτι η Kurzweil οφειλει το καλο της ονομα_απο την αρχη της υπαρξης της εως και σημερα_στα samples της και στους ηχους που ειναι βασισμενοι πανω σ'αυτα, και πουθενα αλλου. Ολα τα αλλα ακολουθουν.

Και καθομαστε τωρα εδω και προσπαθουμε να ανακαλυψουμε ξανα τον τροχο, και τι και ποιο synth ειναι Rompler. Τα καρα-αυτονοητα 30+ χρονων εμεις εδω στο ΝΟΙΖ μπορουμε να τα συζηταμε ολη μερα και ακρη παλι δεν θα βγει.

Ελεος δηλαδη...

 
Ναι Κώστα.

Όπως πολύ σωστά ανέφερες.

Και για τα επόμενα 30 χρόνια αν ζούμε πάλι θα μιλάμε και πάλι θα γράφουμε, υγεία να έχουμε.

Ψηφιακό μηχάνημα είναι. Δείγμα θα χρησιμοποιεί. Μηχανή σύνθεσης είναι. Απλά είναι μια μηχανή διαχρονική,από το 1983 και μέχρι τώρα λειτουργεί. Είτε στο κ250 είτε στην pc3k σειρά.

Απλά ως μουσικός την έχω ως ''θεά'' , αν με εννοείς σχετικά με τα ψηφιακά μηχανήματα.

Τίποτε άλλο.

 
Costas Siachamis είπε:
Ψηφιακό μηχάνημα είναι. Δείγμα θα χρησιμοποιεί.
Οχι βρε Κωστα, οχι. Και τα FM synths ψηφιακα μηχανηματα ειναι, αλλα δεν βρισκεις μεσα δειγμα απο...δειγμα. :P

Απλά ως μουσικός την έχω ως ''θεά'' , αν με εννοείς σχετικά με τα ψηφιακά μηχανήματα.
Φυσικα σε εννοω και σε καταλαβαινω, και καλα κανεις που τα εχεις σαν "Θεους" τα συγκεκριμενα synths. Ειπαμε, η sound engine τους σκοτωνει, ο ηχος τους επισης. Δεν "μαλωνουμε" γι αυτο.Απλα ολο αυτο δεν εχει καποια σχεση με τα βασικα ειδη των synths που συζηταμε εδω. Το να ειναι καποιο synth Rompler δεν το υποβιβαζει σαν synth, ασχετα με το τι πιστευουν καποια "καμενα" analog freaks. 8)

 
Waterfall-K είπε:
Και τα FM synths ψηφιακα μηχανηματα ειναι, αλλα δεν βρισκεις μεσα δειγμα απο...δειγμα. :P
Άστο..κατάλαβα.

Απλά αργώ.

Μην μου ταράζεις τους αναλογικούς. Έχουν την δικιά τους γλύκα.

Μουσική γράψτε.

 
Θεωρώ ότι οι πληροφορίες για το ποιά μέθοδος ηχοσύνθεσης χρησιμοποιείται, είναι πολύ πιο ενδεικτικές για το τι μπορεί να περιμένει κάποιος από ένα συνθετητή, παρά οι πληροφορίες για το αν η αρχική πηγή των κυματομορφών του είναι αναλογική, ψηφιακή ή δείγματα.

Οι συνθετητές της Kurzweil ακούγονται πολύ διαφορετικά από εκείνους της Korg ή της Roland, καίτοι πλειάδα αυτών χρησιμοποεί "δείγματα" ως πηγή.

Συνεπώς, ένας διαχωρισμός κατ' αντιστοιχία των χρησιμοποιούμενων μεθόδων ηχοσύνθεσης, είναι λογικότερος από τον συνήθη περί romplers κλπ.

 
trolley είπε:
Συνεπώς, ένας διαχωρισμός κατ' αντιστοιχία των χρησιμοποιούμενων μεθόδων ηχοσύνθεσης, είναι λογικότερος από τον συνήθη περί romplers κλπ.
Θα το προτιμούσα κι εγώ.Εκεί είναι η ουσία για κάθε χειριστή.

 
Εγω που ειμαι αρχαριος και θα ηθελα να ασχοληθω καποια στιγμη με αυτο το σπορ δεν καταλαβα τιποτα απο αυτα που λετε. Απεναντιας με κουρασε η ελλειψη απλης πληροφορησης και η συνεχιζομενη επιδειξη γνωσεων και προσωπικων αντιδικιων/διαφωνιων για θεματα που δεν αφορουν αρχαριους.

 
VangelisV είπε:
Εγω που ειμαι αρχαριος και θα ηθελα να ασχοληθω καποια στιγμη με αυτο το σπορ δεν καταλαβα τιποτα απο αυτα που λετε. Απεναντιας με κουρασε η ελλειψη απλης πληροφορησης και η συνεχιζομενη επιδειξη γνωσεων και προσωπικων αντιδικιων/διαφωνιων για θεματα που δεν αφορουν αρχαριους.
"Αρχάριος" σε τι; Στα ηλεκτρονικά πληκτροφόρα;

Η μέθοδος που θα πρότεινα (σε οποιονδήποτε) είναι η εξής (και δεν έχει καθόλου τεχνολογική θεωρία). Βρίσκεις τον αγαπημένο σου πληκτρά, βρίσκεις με ποιο όργανο παίζει/έπαιζε, αγοράζεις το ίδιο ή ότι κοντινότερο σου επιτρέπουν τα χρήματά σου.

Όταν είσαι αρχάριος, φύσει και θέσει, μιμείσαι. Αντί να το κάνεις στα μουλωχτά και ανεπίσημα, κάντο στα ίσα. Έτσι θα πάρεις το πρώτο σου όργανο. Το δεύτερο, θα σου υποδείξει η μουσική σου ζωή ποιο θα είναι, δηλαδή η δεξιοτεχνία σου, το αν βγάζεις χρήματα, το αν βρήκες χρόνο να μελετήσεις τεχνολογία, το τι χρειάζεται στη μπάντα με την οποία προβάρεις (αν έχεις μπάντα) κλπ.

 
Εγω αυτο που θα ηθελα ειναι να παρω καποιο πληκτροφορο κυριως για να γραφω καποιες πλατες η γεμισματακια κτλ στα κομματια που γραφω. Το κυριο οργανο μου ειναι η κιθαρα οποτε δε με ενδιαφερει να γινω αριστος χειριστης πληκτροφορου. Υποθετω οτι για τη δουλεια που το χρειαζομαι καλυτερη επιλογη θα ηταν ενα midi

 
VangelisV είπε:
Εγω αυτο που θα ηθελα ειναι να παρω καποιο πληκτροφορο κυριως για να γραφω καποιες πλατες η γεμισματακια κτλ στα κομματια που γραφω. Το κυριο οργανο μου ειναι η κιθαρα οποτε δε με ενδιαφερει να γινω αριστος χειριστης πληκτροφορου. Υποθετω οτι για τη δουλεια που το χρειαζομαι καλυτερη επιλογη θα ηταν ενα midi
ενα midi τι ??

 
Ενα τετοιο?

Oxygen49-top.jpg


 
Άντε να πετάξω και εγώ και  την linear arithmetic synthesis ,απλά και μόνο να υπάρχει στο νήμα

 
trolley είπε:
Θεωρώ ότι οι πληροφορίες για το ποιά μέθοδος ηχοσύνθεσης χρησιμοποιείται, είναι πολύ πιο ενδεικτικές για το τι μπορεί να περιμένει κάποιος από ένα συνθετητή, παρά οι πληροφορίες για το αν η αρχική πηγή των κυματομορφών του είναι αναλογική, ψηφιακή ή δείγματα.
Φυσικα. Αλλα ο αρχαριος_στον οποιο υποτιθεται οτι απευθυνεται αυτο το θρεντ_πρεπει να ξεκινησει απο καπου. Και αυτο το "καπου" δεν ειναι αλλο απο τις πλεον βασικες και κλασσικες κατηγοριες synth. Αλλα οπως διαβασες παρακατω, ακομα κι αυτα τα βασικα τους φανηκαν "καπως".

Εγω που ειμαι αρχαριος και θα ηθελα να ασχοληθω καποια στιγμη με αυτο το σπορ δεν καταλαβα τιποτα απο αυτα που λετε.
Το να αρχισουμε λοιπον να αναλυουμε ολες τις διαφορετικες sound engines που υπαρχουν, πχ, σε ολα τα Rompler synths ανεξαρτητως εταιρειας, ποσο λετε να βοηθησει εναν αρχαριο που ακομα δεν θα ξερει τι ειναι Rompler?

με κουρασε η ελλειψη απλης πληροφορησης και η συνεχιζομενη επιδειξη γνωσεων...
Φιλτατε, πιο απλα απ'οτι τα εγραψα στο ποστ μου (Οι πλεον κλασσικες ψηφιακες κατηγοριες synth) δεν προκειται να βρεις. Θα σου προτεινα να διαβασεις καποιο βιβλιο για την FM συνθεση του DX7. Διαβασε το ολοκληρο και μετα ελα εδω να μου πεις ξανα για "ελλειψη απλης πληροφορησης". Αν μπορεις εσυ να μας τα πεις πιο απλα, και κυριως, σε λιγοτερο χωρο, ιδου η Ροδος.

Για το "συνεχιζομενη επιδειξη γνωσεων" τι να πω? Εισαι εντελως αρχαριος με το θεμα για να ξερεις τι ειναι επιδειξη γνωσεων εδω και τι οχι. Αυτο βεβαια μου θυμιζει και το κλασσικο "σε καποιον χαριζαν εναν γάιδαρο κι αυτος τον κοιταγε στα δοντια". Αντε να δουμε ποτε θα μου τη βαρεσει να σταματησω την "επιδειξη γνωσεων" και να αρχισω να απανταω με το κλασσικο "Google/Wikipedia is your friend"...
eyeroll.gif


 
VangelisV είπε:
Εγω αυτο που θα ηθελα ειναι να παρω καποιο πληκτροφορο κυριως για να γραφω καποιες πλατες η γεμισματακια κτλ στα κομματια που γραφω. Το κυριο οργανο μου ειναι η κιθαρα οποτε δε με ενδιαφερει να γινω αριστος χειριστης πληκτροφορου. Υποθετω οτι για τη δουλεια που το χρειαζομαι καλυτερη επιλογη θα ηταν ενα midi
Για αυτη τη δουλειά μπορείς να πάρεις ένα midi keyboard για να τα γράφεις όλα αυτά στον υπολογιστή σου με χρήση software ή αν θέλεις να τα γράφεις κάπου εκτός υπολογιστή τότε θα χρειαστείς ένα πληκτροφόρο το οποίο έχει sequencer για εγγραφή και αναπαραγωγή αυτών που παίζεις, δηλαδή είτε ένα arranger workstation είτε ένα synthesizer workstation. Με το arranger workstation μάλλον θα την "βρείς" καλύτερα επειδή έχει έτοιμους ρυθμούς μέσα και μάλλον θα σε βοηθήσουν και οι ρυθμοί πάρα πολύ.

 
Οποτε με βαση αυτα μαλλον θα παω για midi, αφενος γιατι δουλευω παντα σε PC με το Cubase και αφετερου δε με ενδιαφερουν οι ετοιμοι ρυθμοι και τα πολλα μπλιμπλικια.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top