- Μηνύματα
- 1,061
- Πόντοι
- 438
Από συνέντευξή του σε κανάλι του youtube, o Scott Hendersοn δήλωσε πως παρόλο που ο θρυλικός κατασκευαστής John Suhr έφτιαξε πολλές κιθάρες με σχεδόν τις ίδιες προδιαγραφές για αυτόν, εξήγησε πώς έχουν αισθητά διαφορετικούς ηχητικούς χαρακτήρες.
«Για κάποιο λόγο, η seafoam green είναι η αγαπημένη μου κιθάρα για live», είπε. Την χρησιμοποιώ στα live εδώ και πολύ καιρό και μου αρέσει πολύ ο τρόπος που ακούγεται στη σκηνή. Χρησιμοποιώ μία ίδια σε vintage white όταν ηχογραφώ γιατί έχει περισσότερο μπάσο και αυτό είναι καλύτερο για ηχογράφηση, αλλά όχι τόσο καλό για τα live γιατί μερικές φορές στη σκηνή, το μπάσο είναι το τελευταίο πράγμα που χρειάζομαι."
Συζητώντας για τις κιθάρες Suhr, ο Henderson αναφέρθηκε στη διαδικασία επιλογής για τα όργανα του και πώς πάει, λέγοντας:
"Όταν ο John Suhr φτιάχνει μια κιθάρα για μένα, που είναι μόνο μια φορά το χρόνο ή μια φορά κάθε δύο χρόνια ή περισσότερα όπως κάθε τρία χρόνια αυτές τις μέρες, επειδή έχω αρκετές κιθάρες - φτιάχνει πέντε κιθάρες. Και με αφήνει να διαλέξω την αγαπημένη μου και πουλάει τις άλλες τέσσερις σε αντιπροσώπους».
"Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι παρόλο που αυτά τα όργανα έχουν τις ίδιες ακριβώς προδιαγραφές στο χαρτί, δεν υπάρχει τρόπος να αποφευχθούν οι διαφορές. Το θέμα είναι ότι παρόλο που είναι ο ίδιος τύπος ξύλου ή ο ίδιος ακριβώς τύπος ξύλου, το ίδιο ακριβώς υλικό, όλα ακούγονται διαφορετικά επειδή το ξύλο είναι ξύλο. Δεν ακούγονται δύο κομμάτια ξύλου το ίδιο. Είναι τρελό πόσο διαφορετικά ακούγονται. Όλα ακούγονται καλά εννοώ, δε νομίζω ότι έχω ακούσει ποτέ μια κιθάρα με κακό ήχο από τον Suhr, αλλά μπορεί κάποια κιθάρα να έχει λίγο πιο μεσαία, μπορεί να έχει λίγο περισσότερα πρίμα, μπορεί να έχει λίγο περισσότερο μπάσο. Απλά ακούγονται λίγο διαφορετικά."
"Εκτός από το σώμα, υπάρχει επίσης η επίδραση που έχει το υλικό του μπράτσου στον τόνο της κιθάρας. Ειδικότερα, είναι ο συνδυασμός ξύλου σώματος και μπράτσου που δημιουργεί ένα μοναδικό ηχητικό αποτέλεσμα.
Ο Hendersοn προσθέτει επίσης ότι είχε την ευκαιρία να ακούσει πώς διαφορετικά μπράτσα μπορούν να ακούγονται διαφορετικά.
"Το neck έχει τον δικό του τόνο. Επομένως, αν αλλάξετε το neck και το βάλετε σε διαφορετικό σώμα, θα έχετε έναν εντελώς διαφορετικό ήχο. Και ο John Suhr μου το έδειξε αυτό με τον εξής τρόπο. Αν έχεις ένα μπράτσο χωρίς χορδές πάνω του και χωρίς κλειδιά και βάλεις ένα μολύβι στην τρύπα όπου υποτίθεται ότι μπαίνει το κλειδί και το κρατήσεις ψηλά, αν το χτυπήσεις στο πίσω μέρος του λαιμού θα βγάλει έναν τόνο. Μερικά μπράτσα έχουν έναν ήχο χαμηλότερο ή υψηλότερο. Και όσο χαμηλότερος είναι ο τόνος του neck όταν το χτυπάτε, συνήθως τόσο περισσότερο μπάσο θα έχει η κιθάρα."
ΥΓ Προσπάθησα να το αποδώσω όσο γίνεται καλύτερα ?
η ερώτηση και απάντηση ξεκινάνε στο 28:56 του βίντεο
«Για κάποιο λόγο, η seafoam green είναι η αγαπημένη μου κιθάρα για live», είπε. Την χρησιμοποιώ στα live εδώ και πολύ καιρό και μου αρέσει πολύ ο τρόπος που ακούγεται στη σκηνή. Χρησιμοποιώ μία ίδια σε vintage white όταν ηχογραφώ γιατί έχει περισσότερο μπάσο και αυτό είναι καλύτερο για ηχογράφηση, αλλά όχι τόσο καλό για τα live γιατί μερικές φορές στη σκηνή, το μπάσο είναι το τελευταίο πράγμα που χρειάζομαι."
Συζητώντας για τις κιθάρες Suhr, ο Henderson αναφέρθηκε στη διαδικασία επιλογής για τα όργανα του και πώς πάει, λέγοντας:
"Όταν ο John Suhr φτιάχνει μια κιθάρα για μένα, που είναι μόνο μια φορά το χρόνο ή μια φορά κάθε δύο χρόνια ή περισσότερα όπως κάθε τρία χρόνια αυτές τις μέρες, επειδή έχω αρκετές κιθάρες - φτιάχνει πέντε κιθάρες. Και με αφήνει να διαλέξω την αγαπημένη μου και πουλάει τις άλλες τέσσερις σε αντιπροσώπους».
"Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι παρόλο που αυτά τα όργανα έχουν τις ίδιες ακριβώς προδιαγραφές στο χαρτί, δεν υπάρχει τρόπος να αποφευχθούν οι διαφορές. Το θέμα είναι ότι παρόλο που είναι ο ίδιος τύπος ξύλου ή ο ίδιος ακριβώς τύπος ξύλου, το ίδιο ακριβώς υλικό, όλα ακούγονται διαφορετικά επειδή το ξύλο είναι ξύλο. Δεν ακούγονται δύο κομμάτια ξύλου το ίδιο. Είναι τρελό πόσο διαφορετικά ακούγονται. Όλα ακούγονται καλά εννοώ, δε νομίζω ότι έχω ακούσει ποτέ μια κιθάρα με κακό ήχο από τον Suhr, αλλά μπορεί κάποια κιθάρα να έχει λίγο πιο μεσαία, μπορεί να έχει λίγο περισσότερα πρίμα, μπορεί να έχει λίγο περισσότερο μπάσο. Απλά ακούγονται λίγο διαφορετικά."
"Εκτός από το σώμα, υπάρχει επίσης η επίδραση που έχει το υλικό του μπράτσου στον τόνο της κιθάρας. Ειδικότερα, είναι ο συνδυασμός ξύλου σώματος και μπράτσου που δημιουργεί ένα μοναδικό ηχητικό αποτέλεσμα.
Ο Hendersοn προσθέτει επίσης ότι είχε την ευκαιρία να ακούσει πώς διαφορετικά μπράτσα μπορούν να ακούγονται διαφορετικά.
"Το neck έχει τον δικό του τόνο. Επομένως, αν αλλάξετε το neck και το βάλετε σε διαφορετικό σώμα, θα έχετε έναν εντελώς διαφορετικό ήχο. Και ο John Suhr μου το έδειξε αυτό με τον εξής τρόπο. Αν έχεις ένα μπράτσο χωρίς χορδές πάνω του και χωρίς κλειδιά και βάλεις ένα μολύβι στην τρύπα όπου υποτίθεται ότι μπαίνει το κλειδί και το κρατήσεις ψηλά, αν το χτυπήσεις στο πίσω μέρος του λαιμού θα βγάλει έναν τόνο. Μερικά μπράτσα έχουν έναν ήχο χαμηλότερο ή υψηλότερο. Και όσο χαμηλότερος είναι ο τόνος του neck όταν το χτυπάτε, συνήθως τόσο περισσότερο μπάσο θα έχει η κιθάρα."
ΥΓ Προσπάθησα να το αποδώσω όσο γίνεται καλύτερα ?
η ερώτηση και απάντηση ξεκινάνε στο 28:56 του βίντεο