Οταν μιλαμε για virtual synthesizers, θα πρεπει παντα να εχουμε στα υποψη μας το εξης:
Η ποιοτητα του παραγωμενου αποτελεσματος δεν εχει καμια ΑΜΕΣΗ, η εμφαση μπαινει στο αμεση, σχεση με την ηχητικη ποιοτητα της καρτας ηχου.
Απο τη στιγμη που μιλαμε για εικονικα οργανα που ρενταρονται εσωτερικα απο το DAW προγραμμα, δε θα μπορουσε να ειναι και διαφορετικα.
Αμεση επιρροη λοιπον δεν υπαρχει.
Υπαρχει βεβαια ΕΜΜΕΣΗ επιρροη. Διοτι οταν κανουμε συνθεση ηχου, οταν μιξαρουμε κλπ, το αποτελεσμα που θα βγαλουμε ειναι συναρτηση του τι ακουμε. Στο βαθμο λοιπον που το D/A της καρτας μας, δυνητικα μας εμποδιζει στο να ακουμε σωστα, υπαρχει ΕΜΜΕΣΗ επιρροη στο τελικο ηχητικο αποτελεσμα.
Εφοσον ομως μιλαμε για home studio, ειναι πραγματικα αστειο να μας απασχολησει αυτο το ενδεχομενο. Ο ηχος σε καθε συστημα αναπαραγωγης ειναι τοσο καλος οσο ο πιο αδυναμος κρικος στην αλυσιδα του. Εφοσον λοιπον μιλαμε για χωρο με λιγο ως καθολου treatment, για budget ηχεια και γενικα για το συστημα ακροασης του τυπικου home studio, το να ψειριζουμε τη μαιμου με το DA σταδιο ειναι περιττο.
Με δεδομενη την εξελιξη της τεχνολογιας και το σημερινο επιπεδο ακομα και των consumer level audio converters, ειναι βεβαιο οτι σε virtual instrument εφαρμογες οπου το αποτελεσμα θα γινει απλως export σε wav, μια budget audio καρτα φτανει και περισσευει για τις home studio εφαρμογες.
Αυτο βεβαια αφορα τον ηχο. Το θεμα της σταθεροτητας βεβαια, και του minimum latency ειναι ενα αλλο θεμα, στο οποιο θα πρεπει να επικεντρωθει η ερευνα αγορας. Αλλα αυτο το θεμα ειναι θεμα εταιριας και υλοποιησης, οχι αναγκαστικα budget, εταιριες σαν τη motu ας πουμε εχουν κατα καιρους κατηγορηθει με φοβερα horror stories ακομα και για ακριβα μοντελα τους.
Απο την αλλη βεβαια π.χ. η RME ειναι εγγυηση, οποτε μια καλη καρτα ηχου εχει παντα θεση και ρολο σε καθε ειδους στουντιο. Αν ομως μπορει να βρεθει μια budget καρτα με αξιοπρεπη latency αποδοση και σταθερη λειτουργια, αυτο, ειδικα για καποιον που αρχιζει τωρα να ασχολειται, θα πρεπει να ειναι αρκετο.