- Μηνύματα
- 22,569
- Πόντοι
- 2,148
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
τα περισσότερα ναι.Επί τω βελτίω;
Δύσκολο να βγουν αντίστοιχα μεγέθη στις μέρες μας. Τότενες περνούσατε 2 μήνες με τον ίδιο δίσκο, λογικό να τον ακούσεις 50 φορές, να δεις και ξαναδείς και να ξαναματαδείς το οπισθόφυλλο με τα credits, λογικό και να διαβάσεις 30 φορές το Guitar Player του μήνα. Αυτό σε συνδυασμό με την έλλειψη social media σας επέτρεπε να φτιάξετε μύθους, να βάλετε καλλιτέχνες σε βάθρα και να τους γουστάρετε πιο πολύ απ'τις κοπέλες σας.
Σήμερα καλώς ή κακώς δε γίνεται αυτό. Πατάς "new releases" στο Spotify και βλέπεις χιλιάδες καλλιτέχνες, καλούς, μέτριους, κακούς και άθλιους, όλοι στο ίδιο σακί. Το τι θα ακούσεις εξαρτάται από το πού θα πάει το χέρι σου, ποιος έβαλε χρήμα να σπρώξει διαφημίσεις και ποιος ποστάρει από το πρωί μέχρι το βράδυ. Είναι καλύτερο αυτό; Σίγουρα είναι λιγότερο ρομαντικό, αυτό σας το δίνω. Πρόλαβα κι εγώ εποχές χωρίς smartphones ή ίντερνετ ως κοινό αγαθό και θυμάμαι να στήνομαι μπροστά στην τηλεόραση 2 ώρες κάθε μερικές μέρες μπας και δω Guns N Roses στο MTV. Θα σας σοκάρω, αλλά δε μου λείπει. Μπορεί να μην έβγαλε η φουρνιά μου Slash και Axl Rose, αλλά τουλάχιστον διαλέγω τι ακούω και δεν εξαρτώμαι από τα lobbies των δισκογραφικών, ή το stock του δισκάδικου της γειτονιάς.
Η δική μου η γνώμη είναι πως τα πράγματα είναι ΠΟΛΥ καλύτερα. Η δυνατότητα επιλογής είναι πολυτέλεια. Η ευκολία στην πρόσβαση ή στην ακρόαση είναι πολυτέλεια. Μαζί με αυτά έρχεται και η κατανάλωση αντί για την ακρόαση, αναγκαίο κακό, αλλά όποιος λαμβάνει το κάλεσμα από τη μουσική, θα τη βρει στο τέλος και όταν θα φτάσει στην ηλικία σας, θα γκρινιάζει για τους τότε νέους.
Edit: Να προσθέσω και μια ωραία ιστορία που άκουσα πρόσφατα. Στο τελευταίο κεφάλαιο ενός audiobook για τον Bach, ο αφηγητής μίλησε για τη γνώμη που είχε ο Bach για τη μουσική εκείνης της εποχής, λίγο πριν πεθάνει δηλαδή. Και εκείνος τότε γκρίνιαζε, λέγοντας ότι το επίπεδο πέφτει διαρκώς, ότι ο κόσμος δεν ασχολείται με τη μουσική και για να μην τα πολυλογώ, "πού πάμε ρε παιδιά" ήταν το μήνυμα. Εεε, λίγα χρόνια αργότερα ο κόσμος είδε τον Mozart και λίγο αργότερα τον Beethoven. ?
Σήμερα καλώς ή κακώς δε γίνεται αυτό. Πατάς "new releases" στο Spotify και βλέπεις χιλιάδες καλλιτέχνες, καλούς, μέτριους, κακούς και άθλιους, όλοι στο ίδιο σακί. Το τι θα ακούσεις εξαρτάται από το πού θα πάει το χέρι σου, ποιος έβαλε χρήμα να σπρώξει διαφημίσεις και ποιος ποστάρει από το πρωί μέχρι το βράδυ. Είναι καλύτερο αυτό; Σίγουρα είναι λιγότερο ρομαντικό, αυτό σας το δίνω. Πρόλαβα κι εγώ εποχές χωρίς smartphones ή ίντερνετ ως κοινό αγαθό και θυμάμαι να στήνομαι μπροστά στην τηλεόραση 2 ώρες κάθε μερικές μέρες μπας και δω Guns N Roses στο MTV. Θα σας σοκάρω, αλλά δε μου λείπει. Μπορεί να μην έβγαλε η φουρνιά μου Slash και Axl Rose, αλλά τουλάχιστον διαλέγω τι ακούω και δεν εξαρτώμαι από τα lobbies των δισκογραφικών, ή το stock του δισκάδικου της γειτονιάς.
Η δική μου η γνώμη είναι πως τα πράγματα είναι ΠΟΛΥ καλύτερα. Η δυνατότητα επιλογής είναι πολυτέλεια. Η ευκολία στην πρόσβαση ή στην ακρόαση είναι πολυτέλεια. Μαζί με αυτά έρχεται και η κατανάλωση αντί για την ακρόαση, αναγκαίο κακό, αλλά όποιος λαμβάνει το κάλεσμα από τη μουσική, θα τη βρει στο τέλος και όταν θα φτάσει στην ηλικία σας, θα γκρινιάζει για τους τότε νέους.
αυτό πριν 50 χρόνια το κάνανε οι dj.
Και σου προωθούσαν το καλό. Εντάξει που και που προωθούσαν και κάτι συμφεροντολογικά.
Αλλά γενικά το φίλτρο ήταν αποδεδειγμένα καλό.
γιατι δηλαδή έχω εγώ? ή οι άλλοι....Κι εσύ Βρούτε!!
Διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως.
Αλλά η κουβέντα αυτή είναι τεράστια ρε παιδιά, δεν είμαι για σεντόνια σήμερα.
Πάνω στο βίντεο πάντως, έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις.
- Από το 79 ήδη, το guitar player, ήταν 70%-80% διαφημίσεις. Τις οποίες γουστάραμε ως πεινασμένοι, και πολλές φορές αυτές ήταν το κίνητρο να το αγοράσουμε, μην δίνοντας σημασία στα πραγματικά ενδιαφέροντα μουσικά άρθρα που είχε κατά καιρούς, είτε σαν μόνιμες στήλες, είτε σαν θέματα τεύχους.
- Πέφτοντας στην "παγίδα", έκανες κι εσύ ακριβώς αυτό. Έμεινες δηλαδή στις διαφημίσεις, ακόμα και για προϊόντα που είναι πια ξεπερασμένα (έχουν βέβαια μια γοητεία, το αναγνωρίζω), παραλείποντας να μιλήσεις έστω και λίγο για κάποιο μουσικό άρθρο (εκτός ίσως από τον Nielsen, που και αυτό με gear είχε σχέση).
Κάποια στιγμή δε, που πέτυχες παρτιτούρα, είπες (αυτό που έλεγαν οι περισσότεροι βέβαια) "πω πω, πολύ μαυρίλα" ή κάτι τέτοιο.
Δεν υπάρχει προετοιμασία άλλη. Και πάλι μόνο το στήσιμο και μετά το upload σου τρώει μια χαρά 2 ώρες. Με σενάριο και προετοιμασία θα ήθελε μια μέρα το καθένα και ...δεν τρελλάθηκα τόσο, ακόμα.
Το να αναλύσω τα μουσικά άρθρα και να σταθώ στα πιό σοβαρά (κι όχι ανάλαφρα) του κάθε τεύχους θα διώξει πιστεύω και τους ελάχιστους ακόμα και τους παθιασμένους. Το βίντεο θα πάει στη μιάμιση ώρα και θα αρχίσουν τα σχόλια "το είπες λα δίεση ενώ είναι σιμπεμολ"
Ναι βρε dim, το ξέρω.
Αλλά δεν είπα να κάνεις καμιά φοβερή ανάλυση.
Δύο λόγια για το άρθρο είπα να πεις, όχι να κάτσεις να το διαπραγματευτείς κιόλας.
Από την άλλη, καλό είναι αυτό που κάνεις, γιατί αντικατοπτρίζει το πώς αντιμετώπιζε ο μέσος αναγνώστης τότε, το περιοδικό.
Σήμερα τέτοιες αναλύσεις θεωρητικές υπάρχουν χιλιάδες στο ίντερνετ.
ξεπερασμένο τι σημαίνει ? ξεχασμένο κυρίως.Μην το βλέπεις έτσι, και το gear αυτό πια είναι ξεπερασμένο, αλλά έχει την γοητεία του.
Οι αναλύσεις όμως δεν είναι ξεπερασμένες.
Κι εγώ ξεροστάλιαζα για τα άρθρα πχ του Henderson, σχετικά με την mmaj7 και τα αρπέτζιος που έδειχνε (αν και εντελώς βασικά), τα είχα ξεκοκκαλίσει.
Όπως και για τα άρθρα πχ του Tedesco.
Αυτό το ζηλεύω ας πούμε. Είχες ένα μήνα -τουλάχιστον- να μελετήσεις 3-4 licks και άντε 1-2 θεωρητικά concepts. Υπήρχε το περιθώριο να περάσεις πολύ χρόνο, να τα κανεις δικά σου, να εντρυφήσεις.
Τώρα γίνεται να κατεβάζεις και κάτι άλλο καθημερινά, από licks μέχρι βιβλία ολόκληρα. Για κάποιον με τη δική μου προσοχή είναι κατάρα αυτό.
Α γεια σου, κατάλαβες την προηγούμενη διαφωνία μου.
Ότι ισχύει με τα licks, ισχύει και με την ακρόαση.
το ίδιο ισχύει και με την "υπερπροσφορά" της "μουσικής" σήμερα.
(Τα εισαγωγικά προφανώς είναι σκόπιμα)