Λέμε το ίδιο πράγμα αλλά με διαφορετική οπτική και πιθανόν με διαφορετικά συμπεράσματα.
Κοίταξε να δεις τις διαφορές.
Πόσο εύκολο είναι σήμερα να μπεις στο YT και να ακούσεις κάτι που ξέρεις ότι σου αρέσει, ενώ παλαιότερα θα έπρεπε να πληρώσεις πολλά λ7, και αν το έβλεπες/άκουγες?
Πανεύκολο.
με την προϋπόθεση ότι ξέρεις ότι αυτό υπάρχει και ότι σου αρέσει. Αν δεν ξέρεις την ύπαρξή του?
πχ το 1973 δεν υπήρχε περίπτωση να ξέρω το coconut του Nilsson αν δεν το έβαζε ο Πετρίδης (σε προσφερόμενη (!) εκπομπή. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ). Σήμερα ένα τετοιο κομμάτι (κομματάρα) does not stand A chance
Πόσο εύκολο είναι σήμερα να βρεις κάτι νέο/καινούριο που να σου αρέσει?
Πολύ δύσκολο.
Δύσκολο
Πόσο εύκολο ήταν παλιά να βρεις κάτι νέο/καινούριο που να σου αρέσει?
Πιο εύκολο. Γιατί?
Είχα έναν μηχανισμό που εύρισκα. 5-10 το πολύ ραδιοφωνικές εκπομπές, γνωστοί με άκρες, έντυπα μέσα (προφανώς όχι mainstream - Πχ στην Θεσσαλονίκη ήμουν μέσα στους 2-3 που έπαιρναν το NME ή το Melody maker κάθε εβδομάδα μεταξύ 73-74-75) (ΚΑΙ ΤΑ ΈΧΩ ΚΡΑΤΗΜΈΝΑ....όρεξη να'χετε ? )
Μήπως η μουσική που ήταν mainstream παλιά σου άρεσε περισσότερο?
όχι βέβαια. Διότι δεν άκουγα μόνο maistream
Είχες περισσότερη πληροφόρηση για αυτά που κυκλοφορούσαν? Όχι.
Εννοείται. Μάθαινα αυτά που κυκλοφορούσαν Αγγλία Αμερική την ίδια εβδομάδα και τα άκουγα το πολύ την δεύτερη. Στην Ελλάδα αν έρχονταν, ήταν μετά από 2 μήνες στην καλύτερη
Είχες μεγαλύτερη πρόσβαση σ' αυτά? Όχι.
Ήξερες, εκτός από τα γνωστά που κυκλοφορούσαν και σου άρεσαν, αυτά που κυκλοφορούσαν και θα μπορούσαν να σου αρέσουν? Όχι.
το είπα πιό πάνω
Οπότε έμενες (οι περισσότεροι) σ' αυτά που τους άρεσαν, χωρίς να ψάχνουν πολύ περισσότερο, τους αρκούσαν αυτά.
Γιατί τους άρεσε η μουσική της εποχής.
αργότερα όταν αυτός ο μηχανισμός εύρεσης επιλογής μουσικής δοκιμάστηκε με οδηγούσε σε επιτυχία 90-95%. Και φυσικά δεν ήταν η μουσική της εποχής. Ποτέ δεν άκουγα την ίδια την μουσική της εποχής, αν και την ήξερα κανονικότατα
Αν (λέω αν), η σημερινή mainstream μουσική ήταν επιπέδου beatles, θα είχες μεγάλο πρόβλημα να βρεις κάτι που να σου αρέσει μέσα στην υπερπληροφόρηση?
Δεν το πιστεύω.
Ανέκαθεν πίστευα και πιστεύω ότι ισχύει το κριτήριο των 6-10 επαναλήψεων στη μουσική. Τόσες μου αρκούν για να πω αυτό είναι μέτριο, ΟΚ, αριστούργημα. Αλλά τις περισσότερες φορές ήξερα τι θα μου αρέσει στην πρώτη φορά. Και στην πρώτη φορά θα παίξει μεγάλο ρόλο μια καλή κουβένα. Από σένα πχ, από τον jazzjoker, το αφεντικό κλπ. Ξέρω τα ακούσματά σου οπότε κινούμαι. Στο soundcloud πχ να κάποιος με ακουλουθεί δεν τον ακολουθώ απο υποχρέωση. Βλέπω τι ανεβάζει και τι ακολουθεί. Και ακούω τι ακολουθεί. Κ.ο.κ. Ετσι μαθαίνω ενδιαφέροντα πράγματα. Πιο ενδιαφέρονται βρίσκω έτσι στο soundcloud, παρά στο spotify, όπου ξέρω ότι η προώθηση είναι καθαρά εμπορική. Πριν 50 χρόνια η προώθηση δεν ήταν απλώς εμπορική ήταν και ποιοτική. Σήμερα το ψάξιμο έξω στο ωκεανό δεν βοηθάει τόσο εύκολα. Εχω ένα δυο γνωστούς που το κάνουν συστηματικά και μου στέλνουν λινκς. Εγώ δεν μπορώ να το κάνω. Ακόμα σήμερα ο Πετρίδης (μια από τις βασικές πηγές μου επί 50 χρόνια γεμάτα) τα καινούργια (μιλάμε καινούργια πχ Jack White/Fear of the dawn) του που προτείνει μου μιλάνε πολύ. Εντάξει προτείνει και hip hop και rap, αλλά ΟΚ δεν είμαι τόσο πρόβατο. Ακούω και κρίνω.
Γι' αυτό λέω, η κουβέντα αυτή είναι τεράστια.
τεράστια λέει?
βαρέθηκα να γράφω. Και πλέον χάνω τη σκέψη μου. Και είσαι μακρυά. Να πίναμε έναν καφέ να τα λέγαμε. Αλλά....άστο....
Σε τι?
Σε αυτά που σου άρεσαν?
Σε καινούρια ακούσματα?
Όπως και να έχει αυτό αφορά εσένα, δεν μπορείς να το γενικεύσεις.
απάντησα αναλυτικά όσο γίνεται ακριβώς επάνω.
Πιστεύω ότι γενικεύεται αλλά δεν θα επιμείνω.
Σίγουρα ισχύει για μένα, και εδώ που έφτασα πλέον "δεν αλλάζω εγώ μυαλά, σ αγαπάω μέν αλλά", ξέρεις πως πάει παρακάτω.
διαβάζοντας τα πόστ, θα έλεγα ότι δεν έχεις άδικο, η παρατήρηση μου ήτανε κυρίως στο γεγονός ότι τόσο τότε, όσο και σήμερα η προώθηση του gear επισκιάζει οτιδήποτε άλλο μπορεί να απασχολεί ένα μουσικό.
Ισχύει. Απλά ακόμα και σήμερα που έχει αλλάξει ο εξοπλισμός, τρελλαίνομα για vintage...
Αλλωστε το περιοδικό και όλα αυτά της σειράς (γιατι είχε και keyboards κλπ) τέτοιο προσανατολισμό είχαν. Όμως κακά τα ψέματα το GP κάλυπτε πάρα πολλά. Από κλασική, luthiers, country, θεωρία, τεχνικές, άσχετο αν έπρεπε να ζήσει με τις διαφημίσεις σε μια εποχή χωρίς νετ.