cubase Cubase και παρτιτούρες

sultan of string

Εξαιρετικό μέλος
Μηνύματα
22,547
Πόντοι
2,148
Μπορεί να είναι κάτι απλό, αλλά δεν έχω πολυασχοληθεί.

Βγάζω την παρτιτούρα από ένα track που είναι υποτίθεται μπάσο, αλλά μου τη βγάζει στο κλειδί του σολ.

Μπορεί να μετατραπεί εκ των υστέρων ή πρέπει να κάνω κάτι από πριν?

(θα το ψάξω και στο νετ, απλά μήπως ξέρει κανείς)

εντιτ

βρέθηκε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μπορεί να είναι κάτι απλό, αλλά δεν έχω πολυασχοληθεί.

Βγάζω την παρτιτούρα από ένα track που είναι υποτίθεται μπάσο, αλλά μου τη βγάζει στο κλειδί του σολ.

Μπορεί να μετατραπεί εκ των υστέρων ή πρέπει να κάνω κάτι από πριν?

(θα το ψάξω και στο νετ, απλά μήπως ξέρει κανείς)

εντιτ

βρέθηκε.
εχει προσφορές μελάνια.

 Τυπώστε τις ιδέες σας. Ποτέ δεν ξέρεις. λολ

 (ο καταστροφολόγος της γειτονιας σας)

 
Δίνουν μαζί και εκτυπωτή δώρο?
αν δεν εχεις εκτυπωτή παρε και εκτυπωτή.

 Εγώ έχω εναν.

 Απλά δεν τυπώνω παρτιτούρες.

 
κάνουμε παρέα με παλιομοδίτες...

κοινώς θέλουν χαρτούρα...
και εγω αν χρειαζόταν να διαβάσω για να παιξω, ασχολούμουν δηλαδη έτσι, δεν μπορω τις οθόνες.

 Προτιμω την παρτιτουρα, οπως μικρός.

 Έτσι έχω μάθει.

 Παράτησα όμως το πιάνο πριν 20 χρονια και για τα "απλα" μου είναι άχρηστη.

 Για ροκ, ποπ, hard rock, jazz (μέχρι ενός ορίου) τραγούδια, δεν χρειάζομαι παρτιτούρα.

 Δεν την ακούω απλά τη μουσική.

 Την ΒΛΕΠΩ. Τοσο καλός ειμαι.

 αχαχαχαχαχχαχχαχαχα

 
απορία νούμερο 2

θέλεις να βάλεις οπλισμό.

Πχ G#.

το σχετικό μενού έχει τις εξής διαδοχικές επιλογές

F#

F# C#

F# C# G#

F# C# G# D#

F# C# G# D# A#

F# C# G# D# A# E#

F# C# G# D# A# E# B#

πως γίνεται να βάλουμε μόνο αυτή που θέλουμε που συγκεκριμένα είναι έναν τόνο πάνω από την επιλογή της μίας μόνο?

 
απορία νούμερο 2

θέλεις να βάλεις οπλισμό.

Πχ G#.
Γενικά, δεν υπάρχει στην κλασική μουσική κλίμακα με οπλισμό G#. Μπορεί να υπάρχει μέσα στην παρτιτούρα G# ως αλλοίωση, όχι όμως στον οπλισμό το G# μόνο του.

Ποιά είναι αυτή η κλίμακα που θες να της βάλεις οπλισμό μόνο G# ?

το σχετικό μενού έχει τις εξής διαδοχικές επιλογές

F#

F# C#

F# C# G#

F# C# G# D#

F# C# G# D# A#

F# C# G# D# A# E#

F# C# G# D# A# E# B#
Οι παραπάνω διαδοχικοί οπλισμοί που σου δίνει με διέσεις (#) είναι σωστοί. Επίσεις πρέπει να έχει επιλογή και με τις αντίστοιχες υφέσεις (b).

πως γίνεται να βάλουμε μόνο αυτή που θέλουμε που συγκεκριμένα είναι έναν τόνο πάνω από την επιλογή της μίας μόνο?
Ίσως σε κάποιο άλλο πρόγραμμα.

 
Γενικά, δεν υπάρχει στην κλασική μουσική κλίμακα με οπλισμό G#. Μπορεί να υπάρχει μέσα στην παρτιτούρα G# ως αλλοίωση, όχι όμως στον οπλισμό το G# μόνο του.

Ποιά είναι αυτή η κλίμακα που θες να της βάλεις οπλισμό μόνο G# ?

Οι παραπάνω διαδοχικοί οπλισμοί που σου δίνει με διέσεις (#) είναι σωστοί. Επίσεις πρέπει να έχει επιλογή και με τις αντίστοιχες υφέσεις (b).


Κατανοητά. Ετσι πρέπει να είναι.

Υπάρχουν και οι αντίστοιχες υφέσεις.

Χιτζάζ από μι. Φρύγιος δηλαδή αλλά με την αλλοίωση στη σολ.

Το ίδιο το cubase απλά βάζει μια # σε κάθε σολ. Και αναρωτιέμαι αν μπορεί να γίνει ως οπλισμός. 

Εκτός αν σκέφτομαι κάτι λάθος.

Πχ οι μπουζουξήδες πως διαβάζουν?

 
Στο Cubase θα κάνεις:

Οπλισμός Am με αλλοίωση (#) στην έβδομη νότα της κλίμακας Am δηλαδή στην νότα G όπου θα γίνει G# όπου υπάρχει μέσα στην παρτιτούρα. Ουσιαστικά ο οπλισμός σου μέσα στο cubase θα είναι Am (σχετική της C) όπου δεν έχει τίποτα στον οπλισμό.

Ελπίζω να στα είπα καλά και να μην σε μπέρδεψα.

 
καλά τα είπες, 

και αν κατάλαβα καλά λες αυτό που όντως γίνεται. Δηλαδή δεν υπάρχει οπλισμός και μπαίνει σε κάθε G μια #.

μένει η απορία πως διαβάζουν οι μπουζουξήδες όλα τα τριημιτόνια.

 
καλά τα είπες, 

και αν κατάλαβα καλά λες αυτό που όντως γίνεται. Δηλαδή δεν υπάρχει οπλισμός και μπαίνει σε κάθε G μια #.
Ακριβώς.

edit (Για την μι χιτζαζ)

μένει η απορία πως διαβάζουν οι μπουζουξήδες όλα τα τριημιτόνια.
Γιατί απορία;

Στο πεντάγραμμο είναι κανονικές νότες και όπου χρειάζεται υπάρχει αλλοίωση. Όπως και στην κλασική υπάρχουν για παράδειγμα οι αλλοιώσεις ♭ ♮ ♯ κλπ.

Κανονικές - απλές νότες είναι με αλλοίωση.

Όπως όταν διαβάζεις E - F είναι ημιτόνιο, όταν διαβάζεις A - B είναι τόνος, έτσι όταν διαβάζεις F - G# είναι τριημιτόνιο.

Υ.Γ.

Δεν υπάρχει τρόπος, εδώ στο noiz, να μπορούμε να γράφουμε έστω και μία μικρή παρτιτούρα;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δηλαδή:

1) Για παράδειγμα κάποιο tool, όπως υπάρχει το 'emoj', να υπάρχει κάτι αντίστοιχο όπου να μπορείς να κάνεις insert πετάγραμμο και να βάλεις νότες αξίες κλπ.

2) Το ίδιο και για κάποιο βασικό ηλεκτρονικό κύκλωμα έτσι ώστε να μπορείς να απεικονήσεις κάποιο μικρό κύκλωμα για τις DIY κατασκευές που πολλές φορές θέλεις να εξηγήσεις κάποια συνδεσμολογία και γράφεις ολόκληρη έκθεση.

 
Κατανοητά. Ετσι πρέπει να είναι.

Υπάρχουν και οι αντίστοιχες υφέσεις.

Χιτζάζ από μι. Φρύγιος δηλαδή αλλά με την αλλοίωση στη σολ.

Το ίδιο το cubase απλά βάζει μια # σε κάθε σολ. Και αναρωτιέμαι αν μπορεί να γίνει ως οπλισμός. 

Εκτός αν σκέφτομαι κάτι λάθος.

Πχ οι μπουζουξήδες πως διαβάζουν?
Καλα το κανει

Καλυτερα βλεπε τη χιτζαζ ως 5ο mode της αρμονικη μινορε και οχι ως Phrygian με μεγαλη 3η.

Βαζε δλδ τον οπλισμο της σχετικης ματζορε, συν την αλλοιωση στην 7η της αρμονικης μινορε.

Πχ  Β χιτζαζ = Em αρμονικη = οπλισμος G major (F#), συν μια διεση σε καθε D νοτα μεσα στη παρτιτουρα.

Πχ Ε χιτζαζ = Am αρμονικη = οπλισμος C major (τιποτα), συν μια διεση σε καθε G νοτα μεσα στη παρτιτουρα.

e-harmonic-minor-key-signature-on-treble-clef.png


Παλιοτερα ειχα συναντησει σε χειρογραφη παρτιτουρα, να γραφεται ο οπλισμος μια μινορε αρμονικης κανονικα οπως της αντιστοιχης ματζορε, πχ σε μια Εm αρμονικη να εχει τη F# οπλισμο και δίπλα σε παρενθεση να εχει και τη D#. Χωρις ομως να παραλειπει να βαζει τη διεση σε καθε D νοτα μεσα στη παρτιτουρα.

Απλα το βαζανε στην αρχη για να ψυλιαζεται ο αναγνωστης οτι προκειται για αρμονικη μινορε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλα το κανει
πιθανότατα καλά το κάνει Σπύρο.

Το θέμα είναι πως κάνω εγώ να βάζω μια δίεση ή ύφεση κατα βούληση σε οπλισμό (διότι δεν βλέπω πως), ή αν ΔΕΝ ΘΑ ΜΕ ΑΦΗΣΕΙ διότι είναι λάθος να κάνει ο καθένας ό,τι απλοϊκό του έρθει

 
πιθανότατα καλά το κάνει Σπύρο.

Το θέμα είναι πως κάνω εγώ να βάζω μια δίεση ή ύφεση κατα βούληση σε οπλισμό (διότι δεν βλέπω πως), ή αν ΔΕΝ ΘΑ ΜΕ ΑΦΗΣΕΙ διότι είναι λάθος να κάνει ο καθένας ό,τι απλοϊκό του έρθει
Στο cubase δεν παρέχεται δυνατότητα μη-συμβατικών οπλισμών. Χρειάζεσαι κάποιο πρόγραμμα παρτιτούρας (Sibelius, Finale, Musescore, dorico κτπ)

Εγώ άμα θέλω να γράψω χιτζάζ, ή βάζω οπλισμό της αντίστοιχης μινόρε της 4ης βαθμίδας του χιτζάζ (δηλαδή μι χιτζάζ χωρίς οπλισμό=λα μινόρε), ή βάζω τον οπλισμό της ομώνυμης ματζόρε και αλλοιώνω τις 3 βαθμίδες που δε συμφωνούν. (2η, 6η, 7η)

Μπορείς να μη βάλεις και καθόλου οπλισμό.

Οι Τούρκοι βάζουν κανονικά τον οπλισμό, π.χ. σι ανάποδη ύφεση, ντο δίεση, αλλά το τούρκικο σύστημα ΔΕΝ είναι χρωματικό. Δηλαδή χιτζάζ έχεις από """"λα"""" και μόνο από εκεί. Δεν υπάρχει πάμε χιτζάζ από Ντο# δηλαδή.

 
Στο cubase δεν παρέχεται δυνατότητα μη-συμβατικών οπλισμών. Χρειάζεσαι κάποιο πρόγραμμα παρτιτούρας (Sibelius, Finale, Musescore, dorico κτπ)

Εγώ άμα θέλω να γράψω χιτζάζ, ή βάζω οπλισμό της αντίστοιχης μινόρε της 4ης βαθμίδας του χιτζάζ (δηλαδή μι χιτζάζ χωρίς οπλισμό=λα μινόρε), ή βάζω τον οπλισμό της ομώνυμης ματζόρε και αλλοιώνω τις 3 βαθμίδες που δε συμφωνούν. (2η, 6η, 7η)

Μπορείς να μη βάλεις και καθόλου οπλισμό.

Οι Τούρκοι βάζουν κανονικά τον οπλισμό, π.χ. σι ανάποδη ύφεση, ντο δίεση, αλλά το τούρκικο σύστημα ΔΕΝ είναι χρωματικό. Δηλαδή χιτζάζ έχεις από """"λα"""" και μόνο από εκεί. Δεν υπάρχει πάμε χιτζάζ από Ντο# δηλαδή.


αυτή την απάντηση περίμενα, βασικά. Όχι ότι θα πάρω άλλο πρόγραμμα. Με βολεύει αφάνταστα αυτή η ενσωμάτωση που υπάρχει σε κάτι που ξέρω. Εκείνο που δεν μου αρέσει είναι να γίνεται κάτι με το πρόγραμμα που δουλεύω και εγώ να μην το ξέρω ότι υπάρχει ή να ξέρω ότι υπάρχει και δεν μπορώ να το βρώ. Και συμβαίνει συχνά.

Τώρα για το τούρκικο σύστημα....δεν γνωρίζω. Είμαστε δυτικομορφωμένοι (όσο είμαστε) και έχουμε κάποιες ανατολικές ρίζες. Τίποτα περισσότερο νομίζω.

 
αυτή την απάντηση περίμενα, βασικά. Όχι ότι θα πάρω άλλο πρόγραμμα. Με βολεύει αφάνταστα αυτή η ενσωμάτωση που υπάρχει σε κάτι που ξέρω. Εκείνο που δεν μου αρέσει είναι να γίνεται κάτι με το πρόγραμμα που δουλεύω και εγώ να μην το ξέρω ότι υπάρχει ή να ξέρω ότι υπάρχει και δεν μπορώ να το βρώ. Και συμβαίνει συχνά.


Ουυυυυυ! Εγώ νομίζω ότι δε θα σταματήσω ποτέ να ανακαλύτω πράγματα στο cubase, και πάλι δεν ξέρω ούτε το 5%. Γενικά όλα αυτά είναι πολύπλοκα προγράμματα, και προσφέρουν ποικίλες λειτουργίες που κάποιος μπορεί μερικές τις χρησιμοποιεί κάθε μέρα όλη μέρα, και κάποιος άλλος τις ίδιες ποτέ στη ζωή του, κι όμως να κάνουν τη δουλειά τους και οι δύο. Είναι ανεξάντλητα.

Τώρα για το τούρκικο σύστημα....δεν γνωρίζω. Είμαστε δυτικομορφωμένοι (όσο είμαστε) και έχουμε κάποιες ανατολικές ρίζες. Τίποτα περισσότερο νομίζω.


Ούτε κι εγώ είμαι γνώστης, απλά το ανέφερα για να δείξω ότι ακόμα κι εκεί που μπορούν να μπλεχτούν οι υφέσεις και οι διέσεις παρέα στον οπλισμό, υπάρχουν περιορισμοί. Δεν μπορείς να δεις ό,τι συνδυασμό φαντάζεσαι, μόνο συγκεκριμένους συνδυασμούς.

Βέβαια, εκτός παράδοσης, στα καθ' ημάς, και στα πλαίσια της "μονδέρνας συνθέσεως", μπορείς να γράψεις ό,τι θέλεις, όπως το θέλεις προκειμένου να μεταδοθεί η μουσική ιδέα με τον καλύτερο τρόπο στον εκτελεστή.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top