cubase Περίεργη συμπεριφορά volume sliders στο Cubase

killbill

Μέλος
Μηνύματα
663
Πόντοι
28
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Γειά σας. Αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα

Έχω διάφορα midi tracks στο Project που τραβάνε ήχους από ένα VST, και στο Mixer Console στο Cubase όποιο volume slider και αν χαμηλώσω/δυναμώσω από οποιοδήποτε track, τότε επηρεάζεται η ένταση από όλα τα tracks... Χαμηλώνω πχ τελείως μόνο το πιάνο και κλείνει τελείως η μουσική από όλα (τα sliders παραμένουν στη θέση τους ανεβασμένα, αλλά ο ήχος κλείνει τελείως). Ανεβάζω τον ήχο μόνο από το μπάσο και ανεβαίνει η ένταση από όλα τα όργανα και ας έχω όλα τα άλλα κλειστά τελείως... Γιατί συμβαίνει αυτό?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γιατί συμβαίνει αυτό?
Υποθέτω...

Ότι όλα τα MIDI tracks μιλάνε στο κανάλι 1. Το φέιντερ του κάθε καναλιού ελέγχει το cc7 στο κανάλι 1. To κάθε midi track ταΐζει ένα VSTinstrument(?), οπότε όποιο φέιντερ και να κουνήσεις το channel volume του VST επηρρεάζεται.

Το ερώτημα είναι, ποιο VST χρησιμοποιείς, κι αν αυτό έχει κάποιο εσωτερικό μίκτη από τον οποίο μπορείς να ελέγξεις τις ισορροπίες του κάθε "οργάνου".

Τα midi fader στην κονσόλα του Cubase ομολογώ ότι δεν τα αγγίζω ΚΑΘΟΛΟΥ. Ό,τι θέλω να κάνω με εντάσεις, ακόμα και σε multi-out οργάνων, προτιμώ να το κάνω μέσω των παραμέτρων και automation.

 
Χρησιμοποιώ ένα VST (το Halion Sonic), έχω ορίσει 3 όργανα στο halion στα channels 1-2-3 και έχω φτιάξει 3 midi tracks που το καθένα "μιλάει" αντίστοιχα στα κανάλια 1-2-3 του VST. Κάθε midi track και ξεχωριστό όργανο σε ξεχωριστό Midi channel.  Αν χαμηλώσω το πιάνο κλείνουν όλα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Ali Barout
Τέλεια. Θα μπορούσες κατευθείαν από το κάθε σλοτ να πειράξεις το βόλιουμ και να τα μιξάρεις μέσα στο χάλιον σόνικ, και να ξεμπερδεύεις.

Αλλά αν έχουμε περιέργεια να βρούμε τι φταίει, στο ινσπέκτορ είναι σε Any τα κανάλια, ή έχεις διαλέξει κι εκεί τον αριθμό του κάθε καναλιού;

 
όχι δεν είναι σε "Any". έχω διαλέξει τον αριθμό του κάθε καναλιού

 
  • Like
Reactions: Ali Barout
Χμ, θα πρέπει να το τσεκάρω σπίτι μπιλ για να σου πω πιο σίγουρα.

 
  • Like
Reactions: killbill
@killbill, δεν σε ξέχασα. Τώρα ήρθα σπίτι. Δυστυχώς δεν μπορώ να το αναπαράξω αυτό που σου συμβαίνει. Κοίτα λίγο σε εμένα τι γίνεται.

Βίντεο χωρίς τίτλο - Δημιουργήθηκε με το Clipchamp.mp4

 




Έχω τρία μίντι τρακ, με τρία διαφορετικά κανάλια. Τα στέλνω στο χάλιον. Το χάλιον είναι ανοιγμένο ως ΡΑΚ πλαγκιν. Το δοκίμασα και ως ΤΡΑΚ ινστρουμεντ, δεν έχει διαφορά, πάλι σωστά μου δουλεύει.

Παίζουν και τα τρία. Όταν βλέπεις ότι φεύγει το ποντίκι από την οθόνη, πάει στη δική μου άλλη οθόνη που έχω την κονσόλα. Δεν βρήκα τρόπο να τις γράψω και τις δύο οθόνες ταυτόχρονα. Όμως φαίνεται καθαρά ότι όταν κατεβάζω το φέιντερ ενός MIDI καναλιού, μόνο το αντίστοιχο όργανο πέφτει σε ένταση. Δεν πέφτουν όλα παρέα.

Οπότε, μάλλον κάτι γίνεται με το σεταπ μέσα από το χάλιον. Από τα preferences τα chase controllers τα έχεις έτσι;

image.png

Δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσε να φταίει. Εκτός αν το φέιντερ το κατεβάζεις με κανα φέιντερ από το midi controller σου, κι αυτός στέλνει ταυτόχρονα σε όλα τα κανάλια; Δεν ξέρω.

 

Attachments

  • Βίντεο χωρίς τίτλο - Δημιουργήθηκε με το Clipchamp.mp4
    14.3 MB
Σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου! . Ναι έτσι τα έχω.

Εγώ αναφέρομαι στα faders του MixConsole που εμφανίζεται πατώντας F3 όπως στην εικόνα . Όταν μετακινώ ένα fader, όλα τα άλλα faders μένουν στη θέση τους δεν μετακινούνται, αλλά όλος ο ήχος χαμηλώνει από όλα τα όργανα. Αν πχ κλείσω το fader "πιάνο", τα υπόλοιπα faders μένουν στη θέση τους, αλλά όλος ο ήχος θα χαμηλώσει τελείως. Δηλαδή κάθε fader συμπεριφέρεται σαν να είναι master volume...

Μπορείς να δοκιμάσεις τη συμπεριφορά αυτή στο δικό σου πατώντας F3 και να παίξεις εκεί με τα faders όπως στην εικόνα και να μου πεις?

console.png

 
  • Like
Reactions: Ali Barout
Το κατάλαβα βρε. Κι εγώ αυτό έκανα, απλά εγώ την κονσόλα την εχω σε άλλη οθονη, που δε βγήκε στο βίντεο. Πείραζα ένα φέιντερ, κατέβαινε μαζί και το όργανο.

Δοκίμασέ το και αυτό! Κάτι θα μάθουμε. Πάτα δεξί κλικ στο χάλιον, κάντο Always on Top το παράθυρο να μην κρύβεται όταν πατάς στην κονσόλα, και μετά παίξε με το φέιντερ, αλλά κοίτα στο χάλιον τι κάνουν τα βόλιουμ των σλοτ. Πέφτουν όλα παρέα; Αν ναι, κάτι γίνεται με το κανάλι 1. Το φέιντερ στην ουσία ελέγχει το cc7 στο MIDI κανάλι 1. Αν και οι άλλοι ήχοι χάνονται, ή σημαίνει ότι αλλάζει το cc7 ch1 ταυτόχρονα όλα τα κανάλια (πώς δεν ξέρω) ή οτι ελέγχει κάτι άλλο (π.χ. το master volume του χάλιον.

Τι συμβαίνει αν πειράξεις τα άλλα φέιντερ; το ίδιο; ή κάτι άλλο; ώπα τώρσ διάβασα ότι με όλα γίνεται. Για πάτα δεξί κλικ στο μάστερ βόλιουμ του χάλιον και πάτα forget cc. Μήπως είχε ανατεθεί εκεί κάτι από σπόντα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Sorry στο Project που δουλεύω το VST που χρησιμοποιώ είναι το XPand και όχι το Halion. Εκεί κάτι συμβαίνει..... Όλα τα faders συμπεριφέρονται σαν master volume. Όποιο και αν πειράξω κατεβαίνει ο ήχος

Είτε έχω ενεργοποιημένο το "Learn midi CC" ή το "forget midi cc" κάθε fader συμπεριφέρεται σαν master volume.

Αν έχω το "Learn midi CC" τότε οποιοδήποτε fader και αν κουνήσω, κουνιέται και το Volume του VST.

Αν έχω το "forget midi cc", τότε οποιοδήποτε fader και αν κουνήσω, επηρεάζεται όλος ο ήχος χωρίς να κουνιέται το Volume του VST

Σε κάθε περίπτωση κάθε fader συμπεριφέρεται σαν master volume είτε το master volume του VST κουνιέται και αυτό ή όχι

console.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ενδιαφέρον. Δεν το έχω το xpand2, μήπως έχει κάποια ρύθμιση μέσα για global automation? Όταν δέχεται cc7 από οπουδήποτε να ελέγχεται το μάστερ βόλιουμ; γιατί δεν του ανάβεις μία το Write στο xpand, να κάνεις ένα κατέβασμα στα φέιντερ όσο τρέχει το πρότζεκτ, να δούμε ποια παράμετρος τελικά είναι αυτή που επηρρεάζεται; ένα ένα τα φείντερ, και θα φανεί στο τρακ του πλαγκιν τι γράφεται.

 
Sorry στο Project που δουλεύω το VST που χρησιμοποιώ είναι το XPand και όχι το Halion




 Εμ, πεστο τοση ωρα ?

 Ειναι bug του προγραμματος, καταγεγραμμενο.

 π.χ.

https://duc.avid.com/showthread.php?t=365170 

 Μην περιμενεις και πολυ προκοπη απο τη φαση.

 Κανε το πιο απλο workaround, ανοιγε ενα διαφορετικο instance για καθε ηχο που φτιαχνεις, να εχει και καθε ηχος το audio καναλι του να μιξαρεις σαν ανθρωπΑς. Αν εχεις εναν ψιλονορμαλ υπολογιστη, δε νομιζω να εχεις προβλημα απο αποψη cpu.

 Διαφορετικα, απλα κανε τις volume ρυθμισεις αποκλειστικα απο το interface του xpand

 
Λοιπόν, δημιούργησα 5 ξεχωριστά instances του VST (κάθε VST και ένα όργανο) και αντέγραψα εκεί τα  δεδομένα από τα αντίστοιχα midi tracks και όλα καλά!

Πιστεύεις ότι γενικά είναι καλύτερο να δουλεύει κανείς έτσι, από το να έχεις 1 VST με 5 κανάλια και να δημιουργήσεις 5 midi tracks συνδεδεμένα με το καθένα με το αντίστοιχο κανάλι του VST?

 
  • Like
Reactions: Ali Barout
Πιστεύεις ότι γενικά είναι καλύτερο να δουλεύει κανείς έτσι, από το να έχεις 1 VST με 5 κανάλια και να δημιουργήσεις 5 midi tracks συνδεδεμένα με το καθένα με το αντίστοιχο κανάλι του VST?
Ναι. Ξεχωριστά instances. Το έχουν επιβεβαιώσει και για το χάλιον επίσημα στο φόρουμ της στάινμπεργκ, δε θυμάμαι θρεντ τώρα, και ο dev του omnisphere που είχε μπει σε μια τέτοια συζήτηση.

1 vsti για κάθε όργανο. Instrument tracks. 5 όργανα; 5 ινστρουμεντ τρακς και ξένοιασες. Και τους συμπεριφέρεσαι ανεξάρτητα. Eq, συμπίεση, εφφέ. Πολύ πιο εύκολο. Και ίσως η απόδοση να είναι οριακά καλύτερη, γιατί το multithreading το αναλαμβάνει η εφαρμογή (cubase) και όχι το πλαγκιν.

 
  • Like
Reactions: killbill
 Ετσι οπως το σκεφτομαι, η οποια επιβαρυνση θα εχει να κανει με τη RAM, δηλαδη το να φορτωσεις πολλαπλα instances αντι για ενα μονο multitimbral φορτωνει στη RAM πολλες φορες το interface και ολα αυτα.

 Ομως απο την αποψη του CPU δεν θα πρεπει να υπαρχει ουσιαστικη διαφορα, ως γνωστον οι midi νοτες που παιζεις ζοριζουν το cpu, αν δεν μπισταμε νοτες στο vst, το cpu meter κοιμαται σα πουλακι.

 Οποτε αφου μιλαμε για 64 bit φασεις, με ενα αξιοπρεπες μεγεθος RAM, και λαβαινοντας υποψη και τα περι multithread που λεει ο Ali, θα εισαι μια χαρα.

 Γενικοτερα, ειναι καλο η μιξη σου να γινεται με βαση τα audio out των vst synth, και οχι με τα midi volumes. Η μιξη εχει να κανει με τον ηχο, και οι επεμβασεις πρεπει να γινονται στη βαση του ηχητικου output και οχι των midi σηματων. To πιο απλο: Βλεποντας το audio track του vst εχουμε την αμεση εποπτεια της σταθμης του σηματος, με το να αλλαζουμε απλα το midi cc7 δεν εχουμε ιδεα για την πραγματικη σταθμη του σηματος του synth και κατα συνεπεια ουτε του gain staging.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα