Έναρξη δισκογραφικής εταιρείας

Clouseau

Νέο μέλος
Μηνύματα
544
Πόντοι
18
Θα κυκλοφορήσω σύντομα τον πρώτο μου δίσκο και επειδή δεν έχω συνάψει κάποιο καλό deal με υπάρχουσα Ελληνική δισκογραφική εταιρεία σκέφτομαι να κάνω την δικιά μου.

Το έχει κάνει κάποιος ώστε να μου πει ποια είναι η διαδικασία; Πρέπει να κάνεις έναρξη επιχείρησης με ότι συνεπάγεται αυτό σε εφορία κλπ;
 
Υπάρχουν και πλατφόρμες όπως το Bandcamp όπου δέν χρειάζεται ντέ και καλά να κάνεις έναρξη σαν εταιρεία,εκτός και αν τα τα έσοδα που περιμένεις είναι τόσο πολλά,οπότε θα χρειαστεί για να τα δικαιολογήσεις.
 
Θα κυκλοφορήσω σύντομα τον πρώτο μου δίσκο και επειδή δεν έχω συνάψει κάποιο καλό deal με υπάρχουσα Ελληνική δισκογραφική εταιρεία σκέφτομαι να κάνω την δικιά μου.
Ειλικρινής απορία και sorry που είμαι ελαφρως off-topic: μπορείς λιγο να περιγράψεις τι θα συνιστούσε "καλο deal" και τι θα περιμενες από τη δισκογραφική σου; Ρωτάω ως άσχετος με τα σύγχρονα δισκογραφικά deals, πάνε πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που ασχολήθηκα με το θέμα.
 
Αν πληρώνεις ήδη κάπου ασφάλιση,να ξέρεις ότι είναι σχετικά πιό εύκολο αλλά αν δέν σου δώσει απάντηση που βασίζεται σε πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις κάποιο άλλο μέλος,καλύτερα να βρέις έναν ενημερωμένο με σχετικά θέματα,δικηγόρο.
Στο λέω αυτό,γιατί τα νομοθετικά όπως καταλαβαίνεις αλλάζουν συχνά.

Εμένα πρίν λίγο πέρασε ένας δεσμοφύλακας και μου είπε οτί από τα τρίς ισόβια που είχα φάει θα εκτίσω τελικά μόνο τα 2,κάτι που με έκανε τρομερά χαρούμενο αφού μετά τα 102 θα εχω όλη την ζωή μπροστά μου!
 
Υπάρχουν και πλατφόρμες όπως το Bandcamp όπου δέν χρειάζεται ντέ και καλά να κάνεις έναρξη σαν εταιρεία

Ομολογώ ούτε που μου πέρασε από το μυαλό. Και φαντάζομαι μπορείς να τυπώσεις βινύλια ανεξάρτητα και να τα διαθέσεις στο Bandcamp ε; Αν δεν υπάρχει κάποιο νομικό παραθυράκι που να τους δίνει το οποιοδήποτε ακούγεται μια χαρά επιλογή.

Ειλικρινής απορία και sorry που είμαι ελαφρως off-topic: μπορείς λιγο να περιγράψεις τι θα συνιστούσε "καλο deal"
Δεν κάνουν και πολλά οι δισκογραφικές πλέον: πληρώνουν βινύλια και παίρνουν μερίδιο από τις πωλήσεις και σε προωθούν στο δίκτυό τους (με posts στα social). Ε τώρα αν πιστεύεις ότι το δίκτυό τους δε θα σε βοηθήσει και μπορείς να κάνεις τα βινύλια μόνος/η σου ή δε θα κάνεις καθόλου βινύλια, ίσως να μην έχει νόημα η συνεργασία.

Εμένα πρίν λίγο πέρασε ένας δεσμοφύλακας και μου είπε οτί από τα τρίς ισόβια που είχα φάει θα εκτίσω τελικά μόνο τα 2,κάτι που με έκανε τρομερά χαρούμενο αφού μετά τα 102 θα εχω όλη την ζωή μπροστά μου!
Πολύ καλό αυτό. Πιλατες να κάνεις για να τα ευχαριστηθείς!
 
Για να τυπώσεις βινύλια το κόστος είναι πολύ υψηλό. Θα πρέπει να υπολογίζεις τουλάχιστον 30 ευρώ το κομμάτι για περιορισμένο αριθμό.
Με τα cd είναι διαφορετικά και το κόστος πολύ χαμηλότερο και περισσότερες εταιρείες, ακόμα και μόνος σου μπορείς να τυπώσεις.
Το κύριο θέμα είναι η διάθεση.
Αλλά επειδή δεν πιστεύω να έχεις τόσο διψασμένο κοινό, ξεκίνα να κάψεις καμια 500ριά και βλέπεις.
Συμβόλαια....θα πρέπει να είσαι ήδη όνομα για να ασχοληθεί εταιρεία μαζί σου. Δηλαδή να έχεις χιλιάδες ακόλουθους και θεάσεις.
Η άλλη λύση εκτός από bandcamp είναι να κάνεις μια συνδρομή στο distrokid και μετά μέσω αυτού να τα ανεβάσεις στο youtube ως artist, στα spotify κλπ κλπ. Αλλά ξέρεις από εκεί θα παίρνεις κάτω από μισό σεντ σε κάθε play.
Αν κάνεις liveάκια κλπ, κάψε μερικά cd και έχε να δίνεις. Ή πάρτα παραμάσχαλα και παρακάλεσε τα ελάχιστα δισκάδικα να στα βάλουν στην βιτρίνα. Εννοείται θα τους τα κάνεις δώρο.
Τα της εφορίας κλπ είναι άλλο θέμα.
 
Μιζέρια ρε παιδιά, τον προσγειώσατε ανώμαλα τον άνθρωπο... η δική μου συμβουλή είναι να κάνεις ένα λογαριασμό google (το gmail δηλαδή που είναι και λογαριασμός youtube) και ανέβασε τα στο youtube όπως είναι και μην κάνεις τίποτα άλλο, και λεφτά θα χαλάσεις και τη διάθεση σου ενδεχομένως, ασ' τα εκεί και άμα είναι μεγάλες επιτυχίες θα απολαύσεις τουλάχιστον τα σχόλια και τα like
 
Πανε δεκαετιες που δεν ηταν χρησιμα ουτε ως flyers και carte de visite τα cd και τα τοιαυτα, τσαμπα τα μοιραζανε στις εφημεριδες και στα σκουπιδια πηγαιναν κατευθειαν.Στη θεση σου, αν ηθελα ντε και καλα κατι χειροπιαστο, θα την εψαχνα με usb sticks :ROFLMAO: για παρε κοσμε τσαμπα στικακι και δωρο η μουσικη :ROFLMAO: τουλαχιστον αυτα μπορει και να μπει στον κοπο να τα συνδεσει καποιος, αν και τωρα που ουτε με PC καλα καλα δεν ασχολειται ο κοσμος και το εχει ριξει στα κινητα, και αυτα για τα σκουπιδια θα πανε.


Τσαμπα λεφτα, ριξτα καλυτερα να κανεις κανα βιντεο κλιπ της προκοπης, και τσαμπα να μοιραζεις CD σε ολα τα φαναρια της Αθηνας δεν κανεις τιποτα, αντιθετα ενα βιντεοκλιπακι αν γινει viral κατι μπορει να γινει, αλλα θελει φαντασια, αν ειναι να παιζεις σε πρωτο πλανο κιθαρα και τετοια αστο καλυτερα, θελει χοντρο ρεζιλεμα η φαση, φαντασου οτι το να το παιζεις Walter White των κατω Πετραλωνων ειναι πασε εδω και 15 χρονια, θελει προσπαθεια στο ρεζιλεμα, θελει ultra παρατραγουδο η φαση, αλλιως θα μεινεις στα 500 views, τσαμπα λεφτα.
 
Αν επιτρέπεται,τι ειδος,σε τι διάρκεια (π.χ Full LP,12 single) και ποιό είναι το target group που απευθύνεσαι?

Αν δώσεις περισσότερες πληροφορίες,ισως να υπάρξει μιά πιό ολοκληρωμένη εικόνα για το αν αυτό που θές να κάνεις,μπορεί να γίνει με τον Α η Β τρόπο,προς προσωπικό σου όφελος.
Δέν μιλάω για το οικονομικό όφελος,αλλά πως αυτό που έχεις θα φτάσει σε αυτούς που πρέπει,με την καλύτερη δυνατή επιλογή.
 
Έχει πολύ να κάνει και με το είδος της μουσικής. Σε πιο underground είδη υπάρχει ακόμη κοινό που στα live αγοράζει merch και είναι κι ένας από τους ελάχιστους τρόπους με τους οποίους αυτές οι μπάντες εξακολουθούν να βγάζουν κάτι.

Σε μια τέτοια φάση, ως merch δηλαδή, το βινύλιο έχει ακόμη προεξάρχουσα θέση. Ακόμη και η κασσέτα(!!!) ίσως πουλάει καλύτερα απ΄το CD. Πιο safe βέβαια είναι ένα ωραίο μπλουζάκι, φούτερ κλπ κατά τη γνώμη μου.

Κατά τ' άλλα στη mainstream μουσική, η κυκλοφορία ολόκληρου άλμπουμ είναι μπουμεροφάση που την κάνουμε για λόγους αυτοϊκανοποίησης και δεν αφορά πλέον κανέναν. Καλύτερα 10 singles στο youtube με προώθηση στα social και την ελπίδα να ακουστεί κάποιο από αυτά μιας που θα επιπλέεις με αυτόν τον τρόπο για πολύ περισσότερο χρόνο απ' όσο με μια συνολική κυκλοφορία.
 
Δε χρειάζεται δισκογραφική για να κυκλοφορήσεις άλμπουμ σήμερα. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το cdbaby, που θα σου ανεβάσει το άλμπουμ παντού (με αστείο κόστος, πέντε δέκα ευρώ), Spotify, Itunes, γενικά παντού. Για εταιρεία βάλε Clouseau music η οτιδήποτε θέλεις.

Το Bandcamp είναι ανεξάρτητο από όλα τα άλλα, και πρέπει να ανεβάσεις εκεί χωριστά. Αλλά αξίζει, γιατί είναι η μόνη πλατφόρμα που υποστηρίζει τους μουσικούς.

Τα CD είναι ξεπερασμένα πια, τσάμπα θα τα κάνεις, αλλά αν κάνεις πήγαινε εδώ:

Γενικά θέλει σοβαρό ρεύμα και λάιβ παρουσία για να πουλήσεις CD βινύλια κτλ σήμερα. Ειδικά Ελλάδα δεν παίζει, ο κόσμος δεν έχει να πληρώσει νοίκι ρεύμα, δεν αγοράζει μη απαραίτητα πράγματα εύκολα.

Ψάξε το θέμα στο YouTube και θα βρεις βίντεο που εξηγούν ακριβώς πώς να το κάνεις. Πραγματικά δεν υπάρχει λόγος να παραχωρήσεις οτιδήποτε σε κάποιον άλλο, τη στιγμή που δεν θα κάνουν τίποτε για να σε βοηθήσουν. Σήμερα το να κάνεις digital release παντού κοστίζει 5 ευρώ και παίρνει μισή ώρα μέχρι να ανέβουν τα κομμάτια..
 
Δε χρειάζεται δισκογραφική για να κυκλοφορήσεις άλμπουμ σήμερα.

Ποτέ δεν χρειαζόταν.* Δεν ανοίγεις ένα νέο μανάβικο επειδή θέλεις να πας να αγοράσεις μαρούλια από το ίδιο σου το μαγαζί** .Ακόμη και αν δεν υπήρχε κανένα έξοδο να γίνει, καμία φορολογική υποχρέωση, καμία επιπλοκή οποιουδήποτε είδους***, έχει κανείς από εμάς συγκεντρωμένες στο πρόσωπό του, το σύνολο των ανθρώπινων δεξιοτήτων που θα συγκροτούσαν το ελάχιστο (έστω) προσωπικό μίας σοβαρά κινούμενης δισκογραφικής εταιρείας**** (αν υποθέσουμε πως υπάρχουν ακόμη τέτοιες*****);

* Δηλαδή συμφωνούμε.
** Ο καλλιτέχνης είναι πελάτης της δισκογραφικής, αν δεν έχει γίνει αντιληπτό από τον OP.
*** Και βέβαια, υπάρχουν και τα τρία αυτά.
**** Μάλλον όχι.
***** Θεωρώ πως δεν υπάρχουν στην Ελλάδα.
 
O Peter Sellers εντωμεταξύ είναι από τους αγαπημένου μου.
Clouseau,πες μας πρώτα το είδος,γιατί μας βλέπω να καταλήγουμε όλοι μας σε λύση,όπως αυτές που έβρισκε σαν επιθεωρητής ο συνονοματός σου.
 
Η δισκογραφικές έπαιζαν σημαντικό ρόλο πριν η διακίνηση της μουσικής γίνει ψηφιακή. Χρειαζόταν για την διακίνηση σε δισκοπωλεία, για την οποιαδήποτε διαφήμιση και προβολή, για την διεκπεραίωση και διαχείριση δικαιωμάτων και εσόδων, ακόμη και για την κοπή τις περισσότερες φορές. Εκτός αν ήταν κάτι εντελώς ερασιτεχνικό και underground μέσω mail order (που βέβαια κάποια γκρουπ το κάνανε, συνήθως παράλληλα με κάποια ανεξάρτητη εταιρεία).

Σήμερα είναι εντελώς διαφορετικά τα πράγματα πια. Η εποχή των εσόδων από ηχογραφημένη μουσική έχει περάσει, η εποχή των επιδοτήσεων από Ε.Ε. για λειτουργία δισκογραφικών (που ήταν μεγάλο κεφάλαιο στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή) έχει επίσης περάσει, σήμερα είναι η εποχή της εντελώς ανεξάρτητης παραγωγής εκτός και αν μιλάμε για δημοφιλή ελληνικά η στυλ Panic records που είναι άλλες πίστες..
 
Στα χρόνια που διάφοροι ισχυριζόντουσαν πως οι δισκογραφικές είναι άχρηστες και επιζήμιες, εγώ ισχυριζόμουν πως είναι απόλυτα απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία της αγοράς μουσικής. Ακόμη και η ιδέα του OP να "ανοίξει" τη δική του δισκογραφική, στηρίζεται σε λάθος αντίληψη για το εύρος των αρμοδιοτήτων και της ικανότητας που συγκροτούσαν τις πάλαι-ποτέ εξαιρετικές δισκογραφικές εταιρείες (στο στυλ, ας φτιάξω το <βάλτε ότι θέλετε εδώ> μόνος/η μου).
 
Clouseau,πες μας πρώτα το είδος
Ας πούμε ότι είναι κάτι σε "The Last Shadow Puppets" με Ελληνικό στίχο.

Δεν είχα σκοπό να συζητήσω για διανομή και προώθηση σε αυτό το thread αλλά μιας και πήγε εκεί, ενδιαφέρον έχει.

Όπως είπαμε, δύο πράγματα σου δίνει μια δισκογραφική σήμερα: συμμετοχή σε ένα υπάρχον εμπορικό δίκτυο επιτυχημένων καλλιτεχνών από το οποίο ελπίζεις να κερδίσεις ακροατές. Για τον λόγο αυτό συνήθως οι δισκογραφικές επιλέγουν παρόμοιους καλλιτέχνες ώστε αν ο Α είναι ιδιος με τον Β, το κοινό του Α να ακούσει και τον Β. Αυτό δύσκολα αγοράζεται, δύσκολα δημιουργείται και για εμένα είναι το πιο σημαντικό κέρδος για τους καλλιτέχνες. Μετά η βοήθεια με τα βινύλια καλή είναι αλλά από τη μια στα δίνουν και από την άλλη στα παίρνουν, οπότε δεν είναι λόγος να υπογράψεις.

Η συζήτηση με βοήθησε να καταλάβω ότι είναι ίσως ανούσιο να ξεκινήσεις τη δική σου δισκογραφική για να "στεγάσεις" τον δίσκο σου, εκτός και αν σκοπεύεις να την μεγαλώσεις και να υπογράψεις κι άλλους καλλιτέχνες. Παρ'όλ'αυτα το προτέρημα του "έτοιμου" κοινού δεν το βρίσκεις από το distrokid κλπ απ'όσο ξέρω και υποθέτω δεν είναι και τόσο δυνατό στο bandcamp. Ίσως μια καλή ιδέα είναι επένδυση επιπλέον budget για campaigns σε instagram κλπ.

Συνολικά σίγουρα δεν κάνω τον δίσκο για να βγάλω λεφτά και δεν περιμένω να βγάλω ούτε ένα ευρώ. Αν τυχόν βγουν τα έξοδα παραγωγής θα το θεωρήσω τεράστια επιτυχία αλλά πραγματικά αμφιβάλλω. Αυτό με τα singles που κάποιος ανέφερε και ότι το concept δίσκος είναι "boomer" το καταλαβαίνω αλλά πραγματικά με στεναχωρεί και είναι ο λόγος που έχουν εξαφανιστεί και οι μπάντες και έχουμε γεμίσει στο Spotify με μουσική ασανσερ. Επειδή τα streaming services σπρώχνουν για να γράφουμε ενα τραγούδι και να το δημοσιοποιούμε άμεσα, δεν σημαίνει ότι είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε. Κάνουμε μουσική για εμάς και όπως την θέλουμε εμείς. Ανεξάρτητα από το τι ζητάει η τρέχουσα μουσική βιομηχανία και τι νομίζουν ότι ζητάνε οι ακροατές, η ιδέα του δίσκου είναι πανέμορφη και για εμένα ο μόνος τρόπος να κυκλοφορήσεις τη δουλειά σου με σεβασμό. Το instant gratification το θεωρώ hype που θα περάσει γενικά και όχι εξέλιξη. Παρομοίως το βινύλιο δεν το κάνεις για να βγάλεις λεφτά αλλά από σεβασμό στη δουλειά σου, τους πιθανούς ακροατές σου και επειδή θέλεις να "τυλίξεις" την εμπειρία του αλμπουμ με τον καλύτερο τρόπο.
 
ετσι απο περιέργεια και μόνο σε ποιό ηλικιακό γκρουπ ανήκεις (εσύ και η μπάντα σου)?
10-20
20-30
30-40....
?
Αν δεν θέλεις δεν απαντάς
 
Ας πούμε ότι είναι κάτι σε "The Last Shadow Puppets" με Ελληνικό στίχο.
Το δεύτερο άλμπουμ,The Age Of The Understatement,είναι μιά απόδειξη για το πόσο ωραίες παραγωγές μπορεί να κάνει κάποιος αν έχει τους κατάλληλους ανθρώπους,τον κατάλληλο χώρο και εξοπλισμό στις μέρες μας.
Παίζει να είναι η κορυφαία του James Ford.
Μπράβο!
Ο λόγος που θα αγόραζα εγώ προσωπικά αυτό το άλμπουμ,είναι γιατί με το που αφήνεις την βελόνα στον δίσκο,ακούς 50s,60s σήμερα.
Με λίγα λόγια,αυτό είναι μία παραγωγή που αξίζει να κοπεί σε βινύλιο και να την αγοράσει κάποιος ο οποίος δέν είναι κάν φίλος με το είδος,η το συγκρότημα,απλά να του αρέσει η μουσική.
Μπές και δές τον χώρο που γράφτηκε,για να πάνε τα εγγλεζάκια Γαλλία,υπήρχε σοβαρός λόγος.

 
Ναι ο πρώτος είναι τεράστια δισκάρα και αξεπέραστη! Φοβερό ταλέντο ο Ford.
 
Ναι ο πρώτος είναι τεράστια δισκάρα και αξεπέραστη! Φοβερό ταλέντο ο Ford.
Ο πρώτος είναι,όντως.
Δέν έχω κανένα από τα Projects του Turner σε δίσκο,αλλά αυτό αν το πετύχαινα μπροστά μου θα το χτυπούσα χωρίς δεύτερη σκέψη.

Βάλε μας κάτι να ακούσουμε,η ενημέρωσε όταν θα είναι έτοιμο το δικό σας.
Καλά να είσαι μέχρι τότε και χρήματα ρίξτε μόνο σε κάτι που σας ικανοποιεί αισθητικά.
 
Last edited:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top