• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Περί τεχνητής νοημοσύνης

Μηνύματα
6,931
Πόντοι
898
Σχετικά με τον ρυθμό ανάπτυξης στον κόσμο της μουσικής AI (Artificial intelligence / Τεχνητή νοημοσύνη).

Τον περασμένο μήνα η Google διέθεσε το AI MusicLM, από κείμενο σε μουσική.
Αυτή την εβδομάδα η Meta κυκλοφόρησε το MusicGen. Μάλλον θα ακολουθήσουν και άλλοι.

Ερώτηση 1.
Χρήστης A κατασκευάζει τραγούδι με την χρήση των πιό πάνω.
Σε ποιόν ανοίκουν τα δικαιώματα;

Ερώτηση 2.
Χρήστης Β κατασκευάζει τραγούδι που μοιάζει ή είναι αντιγραφή με του χρήστη Α.
Σε ποιόν ανοίκουν τα δικαιώματα;

Τα δικαιώματα ανοίκουν στους χρήστες ή στην πλατφόρμα;
Ηθικά και πρακτικά.

 
Εγώ θα πρότεινα να μην υπάρχουν καν δικαιώματα για τα αποτελέσματα των εργαλείων ΑΙ.

 
Σε αυτόν...

Terminator-2-judgement-day.jpg

Πέρα από την πλάκα, αναθετεις σ'εναν AI να σου γράψει ένα κομμάτι.

Ο κόσμος πως το ξέρει?

Αν εσύ ο ίδιος διασκευάσεις το κομμάτι (με ή χωρίς αλλαγές) κ ανθρώπινο παίξιμο , πως θα το καταλάβει κάποιος (αν δε το δηλώσεις φυσικά)

Υπάρχει αρχείο με όλα τα... πάρε δώσε ανθρώπου - AI κ ελέγχεται?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σχετικά με τον ρυθμό ανάπτυξης στον κόσμο της μουσικής AI (Artificial intelligence / Τεχνητή νοημοσύνη).

Τον περασμένο μήνα η Google διέθεσε το AI MusicLM, από κείμενο σε μουσική.
Αυτή την εβδομάδα η Meta κυκλοφόρησε το MusicGen. Μάλλον θα ακολουθήσουν και άλλοι.

Ερώτηση 1.
Χρήστης A κατασκευάζει τραγούδι με την χρήση των πιό πάνω.
Σε ποιόν ανοίκουν τα δικαιώματα;

Ερώτηση 2.
Χρήστης Β κατασκευάζει τραγούδι που μοιάζει ή είναι αντιγραφή με του χρήστη Α.
Σε ποιόν ανοίκουν τα δικαιώματα;

Τα δικαιώματα ανοίκουν στους χρήστες ή στην πλατφόρμα;
Ηθικά και πρακτικά.
Στην νομική επιστήμη , όπως έχω ξανα πει, δεν υφίσταται η ερώτηση "τί ισχύει" ή ¨τι λέει" ο νόμος.

Ισχύει το "πες μου τι θες να κάνεις, να σου δώσω νομικά επιχειρήματα".

Εν τάχει:

Κατά τη δική μου γνώμη,  υποκείμενο δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας μπορεί να είναι μόνο ο άνθρωπος. 

Συνεπώς το έργο που παράγεται με τεχνητή νοημοσύνη, δεν προστατεύεται από τον νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Η Τ.Ν είναι το μέσον , θα ήταν δηλαδή  σαν να προστατευόταν το λαπτοπ ή ο κειμενογράφος , που γράφει κάποιος ένα μυθιστόρημα π.χ.

Άλλωστε η Τεχνητή Νοημοσύνη , στην παρούσα  φάση είναι μια "βάση δεδομένων" , και ως γνωστό "

Η προστασία αυτή δεν εκτείνεται στο περιεχόμενο των βάσεων δεδομένων
και δεν θίγει κανένα από τα δικαιώματα που υφίστανται στο περιεχόμενο
αυτό. Ως βάση δεδομένων νοείται η συλλογή έργων , δεδομένων ή άλλων
ανεξάρτητων στοιχείων , διευθετημένων κατά συστηματικό ή μεθοδικό τρόπο
και ατομικώς προσιτών με ηλεκτρονικά μέσα ή με άλλο τρόπο"."


( 1 άρθρ.7 Ν.2819/2000,ΦΕΚ Α 84/15.3.2000.)  που πρόσθεσε παράγραφο 2α στο άρθρο 2 του Ν. 2121/1993.

Από εκεί και πέρα, δεν αποκλείω , αν επεκταθεί και εξελιχθεί η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και προκύψουν έργα "πρωτότυπα" με καλλιτεχνική άξια, να μπορεί να τύχουν προστασίας από πλευρά πνευματικής ιδιοκτησίας.

Σε τί ποσοστό στην πλατφόρμα και σε τί στον χρήστη, φαντάζομαι θα εκτιμάται κατά περίπτωση , ανάλογα με τη συνεισφορά του καθενός.

Ως γνωστό άλλωστε η τεχνολογία, προηγείται της ρυθμιστικής νομοθεσίας, αλλά αυτό σίγουρα είναι ένα θέμα που θα απασχολήσει τον νομοθέτη μελλοντικά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παντως, ετσι οπως εχουν κολλησει σε κλισε ολα λιγο πολυ τα ποπ ειδη, πιο πιθανο ειναι να ακουστει κατι φρεσκο απο το ΑΙ παρα απο τους ανθρωπους ?

 
Ο κόσμος πως το ξέρει?
Δεν το ξέρει. Και πρόσεξε τώρα. Ήδη αυτό μπορεί να γίνει, χοντρικά. Είτε με garageband, είτε με Magix Musicmaker, η "μουσική" εμπλοκή είναι σχετικά μικρή. Όμως, το ξεκαθάρισμα έχει γίνει "παραπάνω". Σου λέει η άδεια χρήσης του προγράμματος, ότι το υλικό επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί για εμπορικούς σκοπούς, αυτοί που γράψανε τις λούπες πληρώνονται, κτπ κτπ..

Όταν εσύ γράφεις με ΑΙ, κατευθείαν κείμενο, και η εκπαίδευση έχει γίνει σε έναν όγκο δεδομένων ιντερνετικό, ποιος θα πάρει δικαιώματα; Αν έχει εκπαιδευτεί το εργαλείο και στο noiz.gr και του ζητήσει η μάνα μου να γράψει ένα κεφάτο πόζερ κομμάτι με τσαχπινογαργαλιάρα κιθάρα και σε κοτσάρει μέσα, κάνει κρα η κιθάρα ότι είναι βρασίδας27, ποιος θα πάρει τα δικαιώματα; Το μοντέλο; Η μάνα μου; Κι εσύ;;;;

Τίνος είναι δηλαδή ο κόπος, τι προστατεύουν τα δικαιώματα τελικά; (Με κάλυψε η απάντηση του @LK που μόλις διάβασα.)

 
Me 
 
Who has the commercial rights on lyrics created by AI based on music created by a human individual?
 
AI 
 

The commercial rights on lyrics created by AI based on music created by a human individual would depend on the specific agreements and contracts between the parties involved. In most cases, the human individual who created the music would likely retain the commercial rights to the overall composition, while the AI-generated lyrics would be subject to separate agreements regarding ownership and licensing. It is important for all parties involved to consult with legal professionals and carefully review any contracts or agreements before proceeding with commercial use of the AI-generated lyrics.
 
 

 
Me 
 
Who has the commercial rights on lyrics created by AI based on music created by a human individual?
 
AI 
 

The commercial rights on lyrics created by AI based on music created by a human individual would depend on the specific agreements and contracts between the parties involved. In most cases, the human individual who created the music would likely retain the commercial rights to the overall composition, while the AI-generated lyrics would be subject to separate agreements regarding ownership and licensing. It is important for all parties involved to consult with legal professionals and carefully review any contracts or agreements before proceeding with commercial use of the AI-generated lyrics.
 
 




 Ωραια, βαλτο τωρα να παιξει και τριλιζα να μαστουρωσει




 
Με άλλα λογια, προβλέπεται χοντρή κονόμα  για τον @LK
Όταν γίνουν όλα αυτά, εχώ θα χω βγει στη σύνταξη,

 
Όταν εσύ γράφεις με ΑΙ, κατευθείαν κείμενο, και η εκπαίδευση έχει γίνει σε έναν όγκο δεδομένων ιντερνετικό, ποιος θα πάρει δικαιώματα; Αν έχει εκπαιδευτεί το εργαλείο και στο noiz.gr και του ζητήσει η μάνα μου να γράψει ένα κεφάτο πόζερ κομμάτι με τσαχπινογαργαλιάρα κιθάρα και σε κοτσάρει μέσα, κάνει κρα η κιθάρα ότι είναι βρασίδας27, ποιος θα πάρει τα δικαιώματα; Το μοντέλο; Η μάνα μου; Κι εσύ;;;;

Τίνος είναι δηλαδή ο κόπος, τι προστατεύουν τα δικαιώματα τελικά; (Με κάλυψε η απάντηση του @LK που μόλις διάβασα.)


Δεν θα τον κοτσάρει αυτούσιο, θα φτιάξει κάτι με πιθανόν πολλές επηρροές, κάτι σαν χωνευτήρι της βάσης δεδομένων.

Όπως κάνει και ο ανθρώπινος παράγοντας/νους/εγκέφαλος όταν γράφει μουσική, επηρεάζεται από τα ακούσματά του και τις γνώσεις του.

Είναι ποτέ δυνατόν δηλαδή, αν πχ ο @gkourmoul1 που προσπαθεί να προσεγγίσει ήχους καταξιωμένων μουσικών γράψει ένα κομμάτι στο οποίο ο ήχος και το παίξιμο θυμίζει Gary Moore ή Pink Floyd, να του ζητηθούν δικαιώματα από αυτούς?

Το θέμα για μένα, είναι ποιος το φτιάχνει τελικά, ποιος είναι ο δημιουργός.

Την πνευματική διεργασία δηλαδή που θα έκανε ο ανθρώπινος εγκέφαλος, το νευρικό σύστημα, κλπ, τώρα τα κάνει μηχανή, ο άνθρωπος είναι απλά ο εμπνευστής που ταΐζει την μηχανή τα δεδομένα όπως τα θέλει.

Στην υπόλοιπη πνευματική διεργασία, δεν έχει καμία πραγματική συμμετοχή.

Πχ λέγαμε στον καταρράκτη για βάλε αυτό κι αυτό να δούμε τι θα βγάλει.

Το θέμα δεν είναι τι θα βγάλει αυτό, αλλά τι θα έβγαζε ο καθένας από εμάς.

Γιατί πιθανότατα άλλο πράγμα θα έβγαζε ο καθένας.

Αυτό θα το έκανε είδος τέχνης/έκφρασης.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν το ξέρει. Και πρόσεξε τώρα. Ήδη αυτό μπορεί να γίνει, χοντρικά. Είτε με garageband, είτε με Magix Musicmaker, η "μουσική" εμπλοκή είναι σχετικά μικρή. Όμως, το ξεκαθάρισμα έχει γίνει "παραπάνω". Σου λέει η άδεια χρήσης του προγράμματος, ότι το υλικό επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί για εμπορικούς σκοπούς, αυτοί που γράψανε τις λούπες πληρώνονται, κτπ κτπ..

Όταν εσύ γράφεις με ΑΙ, κατευθείαν κείμενο, και η εκπαίδευση έχει γίνει σε έναν όγκο δεδομένων ιντερνετικό, ποιος θα πάρει δικαιώματα; Αν έχει εκπαιδευτεί το εργαλείο και στο noiz.gr και του ζητήσει η μάνα μου να γράψει ένα κεφάτο πόζερ κομμάτι με τσαχπινογαργαλιάρα κιθάρα και σε κοτσάρει μέσα, κάνει κρα η κιθάρα ότι είναι βρασίδας27, ποιος θα πάρει τα δικαιώματα; Το μοντέλο; Η μάνα μου; Κι εσύ;;;;

Τίνος είναι δηλαδή ο κόπος, τι προστατεύουν τα δικαιώματα τελικά; (Με κάλυψε η απάντηση του @LK που μόλις διάβασα.)
Ας αφήσουμε στην άκρη τα daws. Υποκριτικό το ξέρω. Υπάρχουν τρόποι να τα χρησιμοποιείς κ να βγάζεις κομμάτια ενώ δεν είσαι καν μουσικός , ναι . Και μουσικός να είσαι υπάρχουν τρόποι να τα χρησιμοποιείς, ακόμα κ αν δεν έχεις καθόλου έμπνευση -δημιουργικοτητα. 

Αλλά μέχρι εδώ τα έχουμε συζητήσει πολλές φορές όμως. 

Για αυτό εγώ ο αδαής ξανα κάνω την απλή ερώτηση. Μπαίνω κ ζητάω από ΑΙ κ μου γράφει ένα κομμάτι. Μ'αρεσει. Το παίζω με ανθρώπινα παιξίματα κ φωνές. Αν δε το δηλώσω πως θα μάθει ποτέ κάποιος πως είναι ΑΙ δημιούργημα;

 
Αν δε το δηλώσω πως θα μάθει ποτέ κάποιος πως είναι ΑΙ δημιούργημα;
Επ' αυτού, θα φροντίσει ο πάροχος της υπηρεσίας δια της οποίας απέκτησες πρόσβαση σε AI.  Εκτός αν σκοπεύεις να τρέχεις κάποιο datacenter στην πιλοτή.

 
Για αυτό εγώ ο αδαής ξανα κάνω την απλή ερώτηση. Μπαίνω κ ζητάω από ΑΙ κ μου γράφει ένα κομμάτι. Μ'αρεσει. Το παίζω με ανθρώπινα παιξίματα κ φωνές. Αν δε το δηλώσω πως θα μάθει ποτέ κάποιος πως είναι ΑΙ δημιούργημα;
Αν δεν τον μάθει , δεν τρέχει τίποτα.

Όπως δεν τρέχει τίποτα, αν κλέψεις και δεν σε πιάσουν.

Αν το μάθει (αυτό είναι άλλης επιστήμης ή τέχνης αντικείμενο)  , με όποιον τρόπο, και μπορεί να το αποδείξει (εδώ υπεισέρχεται και η νομική) , τότε το έργο σου  δεν θα προστατεύεται.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επ' αυτού, θα φροντίσει ο πάροχος της υπηρεσίας δια της οποίας απέκτησες πρόσβαση σε AI.  Εκτός αν σκοπεύεις να τρέχεις κάποιο datacenter στην πιλοτή.
Ωραία λοιπόν όταν τέτοιου είδους ΑΙ λύσεις γίνουν vst κ μπουν στο daw, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ'ότι είναι σήμερα, όταν ουσιαστικά οι μόνες αποφάσεις που χρειάζεται να πάρεις για να έχεις κομμάτι μέσα από το daw είναι :

τι είδους μουσική θες

πόσα όργανα κ ποια

άντρα θες φωνή ή γυναίκα ή κ τα δυο

Κ Τέλος το κρατάμε το σημείο/κομμάτι ή να κάνω generate άλλο

τότε ποιος έχει τα δικαιώματα?

αυτός που πλήρωσε το πλαγκιν?

 
Πχ λέγαμε στον καταρράκτη για βάλε αυτό κι αυτό να δούμε ι θα βγάλει.

Το θέμα δεν είναι τι θα βγάλει αυτό, αλλά τι θα έβγαζε ο καθένας από εμάς.

Γιατί πιθανότατα άλλο πράγμα θα έβγαζε ο καθένας.

Αυτό θα το έκανε είδος τέχνης/έκφρασης.
Σύμφωνοι, όμως: Δε νομίζω ότι η έξοδος είναι ντετερμινιστική. Αν ζητήσουμε 2 κόκκινα γατιά, δεν μας επιστρέφει το ίδιο αποτέλεσμα. Άρα το input που δίνουμε δεν μπορεί να θεωρηθεί μοναδικό. Και επιπλέον, η χαρά της αναζήτησης και της δημιουργίας νομίζω ότι είναι όλη η φασούλα που αξίζει, και τα δικαιώματα είναι η αναγνώριση κάποιας εργασίας, έστω διανοητικής.

Μπαίνω κ ζητάω από ΑΙ κ μου γράφει ένα κομμάτι. Μ'αρεσει. Το παίζω με ανθρώπινα παιξίματα κ φωνές. Αν δε το δηλώσω πως θα μάθει ποτέ κάποιος πως είναι ΑΙ δημιούργημα;
Κοίτα, ΑΝ το γράψει, κι ΑΝ σου αρέσει, κι ΑΝ το παίξεις με όργανα ακριβώς ίδιο, αν δεν το δηλώσεις δεν θα το μάθει κανείς. Όμως μου φαίνεται κάπως δύσκολο όπου μπαίνει ο ανθρώπινος παράγοντας να έχουμε 100% αναπαράξιμη ακρίβεια. Μα μια νότα θα πειράξεις, μα μια νότα θα την παίξεις 1/64 κοντύτερη, δεν θα είναι ίδιο. Από τη στιγμή που παίζεις, καταβάλεις έργο. Κι αν δώσω εγώ ένα lead sheet βαρύ, υπερβολικό, δεσμευτικό, και το εκτελέσουν όλοι καρμπόν κατά τις οδηγίες, μέχρι και τι πένα θα κρατάνε, δεν έχει δικαιώματα ο session μετά; Φυσικά και έχει. Ο άνθρωπος έχει δικαιώματα, και νοημοσύνη. Το γλωσσικό μοντέλο δεν έχει ούτε δικαιώματα, ούτε νοημοσύνη.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top