“ZAIKOS WRAPPING”

ez

Performance Guru
Μηνύματα
1,825
Πόντοι
1,038
MY UNIQUE “ZAIKOS WRAPPING”
Με αφορμή τις δυο όμορφες –όσο και «αποκαλυπτικές»- φωτογραφίες του Δ. Ζλατάνου, να πω μερικά λόγια για τον τρόπο που περνάω τις χορδές σε wraparound γέφυρες. Ενδεχομένως κάποιοι να τον βρουν ενδιαφέροντα και ίσως χρήσιμο.
Στο παρελθόν έχω χρησιμοποιήσει εξελιγμένες γέφυρες τέτοιου τύπου (πχ. Pigtail) που έχουν δυνατότητα ρυθμίσεων του intonation και άλλων παραμέτρων, έχω δε την καλύτερη των απόψεων γι αυτές και σε πρακτικό επίπεδο, αλλά και σε ηχητικό – αισθητικό.
Στην συγκεκριμμένη κιθάρα όμως δεν ήθελα να χρησιμοποιήσω κάτι τέτοιο, κυρίως για να διατηρήσω τον αυθεντικό της χαρακτήρα σε ό,τι αφορά την εικόνα της αλλά και επειδή η vintage αισθητική συνάδει με το relicing που τη συνοδεύει.
Η ιδέα μου γεννήθηκε επειδή όταν οι χορδές τυλίγουν την παραδοσιακή λεπτή γέφυρα, αφήνουν να εξέχει αρκετά στο πίσω μέρος της το τελευταίο τους κομμάτι (κοντά στο «μπιλλάκι» - ball end), το οποίο είναι τραχύ, παχύτερο και δύσκαμπτο, με αποτέλεσμα όταν θελήσει ο μουσικός να κάνει palm muting η και απλώς να παίζει ακουμπώντας το χέρι στην γέφυρα να κινδυνεύει μέχρι και να πληγωθεί, να σχίσει το δέρμα του (ειδικά σε aggressive παιξίματα), πέρα από το γεγονός πως η αφή και μόνο είναι ενοχλητική.
Το σκέφτηκα και αποφάσισα να δοκιμάσω το εξής (δεν έχει τύχει να το ξαναδώ κάπου). Να γλυστρήσω τις χορδές στην τρύπα κανονικά από την πίσω πλευρά (ακριβώς όπως σε μια LP TOM bridge)αλλά στη συνέχεια να περάσω την χορδή από το κάτω μέρος της γέφυρας προς τα πίσω και κατόπιν να ολοκληρωθεί το τύλιγμα από πάνω με κατεύθυνση τα κλειδιά.
Το αποτέλεσμα με εξέπληξε. Όχι μόνο τα «άγρια» σημεία των χορδών φυλακίστηκαν κάτω από τη γέφυρα αλλά και το όλο σύστημα λειτούργησε απροβλημάτιστα, χωρίς ξεκουρδίσματα η άλλου τύπου διαταραχές. Το καλύτερο; Εδώ κι ένα χρόνο περίπου που χρησιμοποιώ αυτή την μέθοδο, δεν έχω σπάσει ούτε μία χορδή! Αποδείχτηκε στην πράξη δηλαδή και η αξιοπιστία του συστήματος αλλά φυσικά και η ευκολία στην χρήση.
Στο εμπόριο κυκλοφορούν και χορδές που δεν θα δημιουργήσουν τέτοιο πρόβλημα, νομίζω κάποιες flatwound και άλλες με bullet end, αλλά είναι ελάχιστες σε σχέση με την πλειονότητα αλλά και την χρήση από μουσικούς.
Συνιστώ μια δοκιμή, έχει ελάχιστο κόστος και πιθανόν το “ZAIKOS WRAPPING” να σας ταιριάξει.
Ηλίας Ζάικος

73390620_10218231065959769_5341118709651996672_n.jpg

72427762_10218231065439756_2881443647071453184_n.jpg

 
Tεchnique Εξαιρετique. Moυ θύμισε τις γέφυρες με διπλή τρύπα που υιοθετούν πολλές κλασσικές. Αυτή η τεχνική σαν να αλλάζει λίγο και τους συσχετισμούς της κατανομής των δυνάμεων της χορδής πάνω στη γέφυρα. Άραγε(ς) έχει καθόλου ηχητικό αντίκτυπο?

Eγώ συνήθως κάνω το κόλπο με τις extra ball ends για να γλυτώσω την τσάκιση που σε ορισμένες χορδές είναι ΑΚΡΙΒΩΣ πάνω στο στρίφωμα-με συνέπεια το δυνητικό σπάσιμο. Αλλά και το -ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΟ για το fretting hand- γρέζι.

22405385_1650116728373690_8001877043091413_n.jpg

(δεν είχα wraparound φωτό κι έβαλα t-o-m tailpiece)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Tεchnique Εξαιρετique. Moυ θύμισε τις γέφυρες με διπλή τρύπα που υιοθετούν πολλές κλασσικές. Αυτή η τεχνική σαν να αλλάζει λίγο και τους συσχετισμούς της κατανομής των δυνάμεων της χορδής πάνω στη γέφυρα. Άραγε(ς) έχει καθόλου ηχητικό αντίκτυπο?

Eγώ συνήθως κάνω το κόλπο με τις extra ball ends για να γλυτώσω την τσάκιση που σε ορισμένες χορδές είναι ΑΚΡΙΒΩΣ πάνω στο στρίφωμα-με συνέπεια το δυνητικό σπάσιμο. Αλλά και το -ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΟ για το fretting hand- γρέζι.

(δεν είχα wraparound φωτό κι έβαλα t-o-m tailpiece)
Αυτό με εξτρα μπαλλάκι το ξέρω χρόνια αλλά μου φαίνεται απίστευτα σπαστική και κουραστική διαδικασία, δεν τόκανα ποτέ (ίσως μια η δύο φορές στο απώτερο παρελθόν σε δεύτερη σκέψη)...

Ηχητικά, σε κάθε περίπτωση είναι απο τα ίδια (με κανονικό ράπινγκ) και πάνω. Νομίζω καλύτερα.

Ένας φίλος με επιστημονικές γνώσεις ισχυρίζεται πως απο μηχανικής άποψης το σαστέην σίγουρα βελτιώνεται (ίσως και ο όγκος) γιατί η χορδή αγκαλιάζει όλη τη γέφυρα. Ντεν κσέρει εγώ απο τέτοια. ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτό με εξτρα μπαλλάκι το ξέρω χρόνια αλλά μου φαίνεται απίστευτα σπαστική και κουραστική διαδικασία
Breaking balls στην κυριολεξία

Aυτή η κιθάρα κάτι μου θυμίζει, την έχομε ξαναδεί στο Νoiz?

 
Η δική μου άποψη είναι ότι η χορδή στα δυό ancor points θα πρέπει να είναι ακριβώς ίδια.

Δηλαδή ούτε ξεφτίδια, ούτε τυλίγματα, ούτε τίποτα.

Ό,τι διαφορετικό ανάμεσα στα δυό σημεία θα δημιουργήσει πρόβλημα

Το πρόβλημα το παρατήρησα για πρώτη φορά στην σι του άταστου μπάσου μου



πού το τύλιγμά της ήταν διπλό και όταν καθόταν η χορδή στον καβαλάρη υπήρχε ένα τμήμα ανάμεσα στα δυό σημεία με διαφορετικά τυλίγματα και συνεπώς συμπεριφορά. Ακουστικά ενώ οι άλλες χορδές ήταν πεντακάθαρες, η σι θόλωνε καθώς δημιουργούσε μια δεύτερη υποταλάντωση δίνοντας έναν διαφορετικό τόνο που θόλωνε την βασική.

Σίγουρα το ίδιο συμβαίνει και με το τυλιχτό μέρος στο άκρο της χορδής και πρέπει να αποφεύγεται.

Για πολύ καιρό χρησιμοποιούσα super bullets και πιστεύω ότι όσοι ψειρίζουν γενικώς την κατάσταση ίσως θα πρέπει να το σκεφτούν.

Φυσικά η λύση του Ηλία είναι πολύ καλή και θα την δοκιμάσω την επόμενη φορά.

Βέβαια στην περίπτωση της λύσης του Φάνη, θεωρητικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει θέμα, καθώς η χορδή αγκυρώνεται στα βαγονάκια.

Του Ηλία είναι διαφορετική περίπτωση.

 
Βέβαια στην περίπτωση της λύσης του Φάνη, θεωρητικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει θέμα, καθώς η χορδή αγκυρώνεται στα βαγονάκια.
Έτσι είναι. Εγώ όργανο με wraparound γέφυρα δεν έχω, αλλά σε όργανο με tuneomatic τυγχάνει καμιά φορά η γωνία εξόδου των χορδών από το tailpiece προς τα βαγονάκια να είναι τουλάχιστον κωμική όσο κι αν σηκωθεί το tailpiece, οπότε και ξηγιέμαι wraparound, αλλά χωρίς την έξτρα μπίλια γιατί μου αλλάζει τον ήχο τις πρώτες ώρες (είναι τόσο σπασμένα τα νεύρα μου που ακούγεται άγριο το όργανο ?)

 
do I qualify?
Όποιος δεν έχει τάστα ή έχει Σι προκρίνεται. Εσύ και με τα δυό διακρίνεσαι

Εγώ τους βοηθάω στη θεραπεία βάζοντάς τους εικόνες από '51 precisions σε διάφορα χρώματα.

 
Όποιος δεν έχει τάστα ή έχει Σι προκρίνεται. Εσύ και με τα δυό διακρίνεσαι

Εγώ τους βοηθάω στη θεραπεία βάζοντάς τους εικόνες από '51 precisions σε διάφορα χρώματα.


χωρίς προκριματικά? έτσι κατ ευθείαν στο β γύρο?

 
χωρίς προκριματικά? έτσι κατ ευθείαν στο β γύρο?
Aν έχει και δύο μαγνήτες το διαστημόπλοιο γίνεσαι επίτιμο μέλος no questions asked. Αν δε, είναι και active, πας για διευθυντής.

 
Aν έχει και δύο μαγνήτες το διαστημόπλοιο γίνεσαι επίτιμο μέλος no questions asked. Αν δε, είναι και active, πας για διευθυντής.
έχετε την τιμή να ομιλείτε με επίτιμο μέλος...

(πρέπει να βρώ τρόπο τώρα να χώσω ένα προ μέσα....)

 
Στο παρελθόν έχω χρησιμοποιήσει εξελιγμένες γέφυρες τέτοιου τύπου (πχ. Pigtail) που έχουν δυνατότητα ρυθμίσεων του intonation και άλλων παραμέτρων, έχω δε την καλύτερη των απόψεων γι αυτές και σε πρακτικό επίπεδο, αλλά και σε ηχητικό – αισθητικό.


Κaπου εδv υπάρχει ενδεχομένως ένα άλλο thread με πολυ ψωμι. Περιμένουμε!

Ωραιος τροπος περάσματος των χορδων! Οντως θυμιζει τις γεφυρες κλασσικης με 12 ή και 18 τρυπες.

 
αυτος ο τροπος "απαιτει" πιθανον κ σχετικα medium-high action;
Όχι, δεν επηρεάζει σε τίποτα το επιθυμητό action.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top