Γιατί Vintage εξοπλισμος;

Αυτη τη relic-mania δεν την καταλαβαινω. Μου φαινεται εντελως ακυρη. Τι κανει δηλαδη πολλους κιθαριστες να γουσταρουν μια ξεσκισμενη οπτικα κιθαρα. Μου φαινεται εντελως παραλογο, το ιδιο παραλογο με το να μου πει καποιος οτι γουσταρει να εχει το αμαξι του γεματο γρατζουνιες και χτυπηματα, ή το πιανο του, ή οποιοδηποτε αλλο μουσικο οργανο, τα επιπλα του, τις ηλ. συσκευες του, το ιδιο του το σπιτι. Και καλα με τα παλια οργανα που εχουν φθορες απο τον χρονο και την χρηση, αλλα να παει καποιος να καταστρεφει το look ενος καινουργιου οργανου για να φαινεται παλιο, το θεωρω μεγιστη γελοιοτητα.
eyeroll.gif


 
Superfunk είπε:
Τουλαχιστον η 49χρονη Mustang μου σου αρεσει?  ;D

vintage_fender_mustang_1966-2.jpg
Καλη φαση.

Αυτη τη relic-mania δεν την καταλαβαινω. Μου φαινεται εντελως ακυρη. Τι κανει δηλαδη πολλους κιθαριστες να γουσταρουν μια ξεσκισμενη οπτικα κιθαρα. Μου φαινεται εντελως παραλογο, το ιδιο παραλογο με το να μου πει καποιος οτι γουσταρει να εχει το αμαξι του γεματο γρατζουνιες και χτυπηματα, ή το πιανο του, ή οποιοδηποτε αλλο μουσικο οργανο, τα επιπλα του, τις ηλ. συσκευες του, το ιδιο του το σπιτι. Και καλα με τα παλια οργανα που εχουν φθορες απο τον χρονο και την χρηση, αλλα να παει καποιος να καταστρεφει το look ενος καινουργιου οργανου για να φαινεται παλιο, το θεωρω μεγιστη γελοιοτητα.
eyeroll.gif
Και εγω το ιδιο πιστευα μεχρι που ειδα το φως... είναι ροκ'ν'ρολ μπρο! ;D

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Και εγω το ιδιο πιστευα μεχρι που ειδα το φως... είναι ροκ'ν'ρολ μπρο! ;D
Δεν μου λεει κατι αυτο bro. 8)
 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Η relic εμφανιση αποπνεει αερα πως η κιθαρα ηταν εκει στις απαρχες του ροκ'ν'ρολ.
Aυτο ακριβως θα σκεφτει κανεις, οταν δει στη σκηνη εναν 25χρονο με μια τετοια κιθαρα... ;D ;D
 
Ολα θα εξαρτηθουν απ'το παιξιμο του. Αν είναι ωριμο ως έναν βαθμο θα βελτιωθεί η εικονα του. Μεχρι βεβαίως να δει κανεις πισω απ'το headstock "150009044". ;D

 
Νομίζω ότι τελικά το θέμα είναι πως νιώθει κάποιος με συγκεκριμένο όργανο.

Προσωπική εμπειρία: έχω strat hw1 2008, τίποτα ιδιαίτερο δηλαδή. Την πήρα καινούρια και χωρίς ιδιαίτερο λιώσιμο στο παίξιμο, το χρώμα σιγά σιγά φεύγει από διάφορα σημεία, βάλε κ μερικά ατυχηματάκια, τα έχει τα παράσημά της. Ειδικά το  pickguard που κιτρίνισε μόνο του σε άκαπνο περιβάλλον κ χωρίς κάποια τεχνική είναι φοβερό.

Ε σ´αυτήν την φαινομενικά ταλαιπωρημένη κατάσταση λοιπόν, μόνο που τη βλέπω στο stand με τραβάει να παίξω.

Παίζει όμως κ σημασία τα χρόνια που είμαστε μαζί κ όσο να ´ναι έχουμε δεθεί.

Τελικά το όλο θέμα είναι υποκειμενικό νομίζω κ ο καθένας βλέπει και ακούει αυτό που θέλει.

 
Παντως αυτη την relic μανια νομιζω οτι δεν την συνανταει κανεις σε αλλους μουσικους πλην των κιθαριστων. Δεν μπορω να φανταστω καποιον απ'το σιναφι μας πχ να γουσταρει να δει τα πληκτροφορα του ξεβαμμενα και γεματα χτυπηματα. Ισα ισα που μερικοι πανε στο απεναντι ακρο, καλυπτοντας τα synths τους με...σελοφαν για προστασια απο τη σκονη. Δεν νομιζω να υπαρχει καποιος κιθαριστας που θα το κανει αυτο στην κιθαρα του, ε? :P

O μονος πληκτρας που μπορω να φανταστω oτι μπορει να κατανοησει αυτη την relic-mania των κιθαριστων, ειναι ο Keith Emerson. Αυτος ισως και να ειναι σε "χειροτερη" κατασταση απο σας... ;D ;D

image.png

image.png





Kαι ενας σιγουρος τροπος για να κανεις γρηγορα και αξιοπιστα relic στο Hammond σου, ή και γιατι οχι, στην κιθαρα σου. Δοκιμασμενος απο τον ιδιο. Το δοκιμαζετε φυσικα με δικη σας ευθυνη, εγω απλα το αναφερω. 8)

Emersons_Burning_Hammond.jpg


 
κι ομως, οι πληκτραδες που ασχολουνται με hammond organ και leslie ειναι ισως ΟΙ πιο κολλημενοι με vintage οργανα, αλλο level απο κιθαριστες. Αυτο βεβαια γιατι το να βρεις η να φτιαξεις hammond που να παιζει οπως τα παλια ειναι ιστορια ολοκληρη

 
Alter είπε:
Αυτο βεβαια γιατι το να βρεις η να φτιαξεις hammond που να παιζει οπως τα παλια ειναι ιστορια ολοκληρη
Μυθος. Τα σημερινα digital Hammonds ειναι κατι ετη φωτος καλυτερα απο τα vintage. Οχι μονο μπορουν να αναπαραγουν πιστα τον ηχο ενος vintage B3/C3, αλλα με λιγο "πειραγμα" μπορουν να ακουστουν οπως οποιοδηποτε Hammond, και απο κει στο αλλο ακρο, να ακουστουν οπως κανενα vintage Hammond δεν μπορει να ακουστει. Δεν υπαρχει ανθρωπος στον πλανητη που μπορει να ξεχωρισει ενα vintage Hammond απο ενα συγχρονο. Αυτα τα ζητηματα εχουν λυθει εδω και κοντα 15 χρονια. Μην παραμυθιαζεστε απο τους vintage-λαγνους "ειδημονες". Αυτη η συζητηση εληξε το 2002-2003 οταν η Hammond-Suzuki εβγαλε το New B3. Τα υπολοιπα ειναι ιστορια.
 
Waterfall-K είπε:
Μυθος. Τα σημερινα digital Hammonds ειναι κατι ετη φωτος καλυτερα απο τα vintage. Οχι μονο μπορουν να αναπαραγουν πιστα τον ηχο ενος vintage B3/C3, αλλα με λιγο "πειραγμα" μπορουν να ακουστουν οπως οποιοδηποτε Hammond, και απο κει στο αλλο ακρο, να ακουστουν οπως κανενα vintage Hammond δεν μπορει να ακουστει. Δεν υπαρχει ανθρωπος στον πλανητη που μπορει να ξεχωρισει ενα vintage Hammond απο ενα συγχρονο. Αυτα τα ζητηματα εχουν λυθει εδω και κοντα 15 χρονια. Μην παραμυθιαζεστε απο τους vintage-λαγνους "ειδημονες". Αυτη η συζητηση εληξε το 2002-2003 οταν η Hammond-Suzuki εβγαλε το New B3. Τα υπολοιπα ειναι ιστορια.
  ... ηρθε κι η κουφη κατσικα ειδημονας, να κραξει τους αλλους ειδημονες, διοτι μονο η κατσικα ξερει. Τωρα που ολοκληρωσες τον δισκο σου νουμερο -7, επειτα απο 489 χρονια επαγγελματικης εμπειριας, μπορεις να σταματησεις να μην ξεχωριζεις την διαφορα εξ ετιας της κακογουστιας σου, και να αφησεις την μοιρα να σε ταξιδεψει σε μερη ψηφιακα. Γεματα βιντεο στο γιου τιουμπ,και στα 16 ηχοχρωματα γιατι δεν υπαρχει περιπτωση να απαρνηθεις την συλλογη των σιντι που ξεσκονιζεις καθε απογευμα στην στολη του ''ειδημων''.

 
Εγώ πάλι θεωρώ γελοίους τους τύπους που όλη μέρα ψειρίζουν το αυτοκίνητό τους να μην έχει ούτε γρατζουνιά. Μετά περνάει ένα πουλί και το κουτσουλάει ή πιάνει μια λασποβροχή και γελάνε μαζί τους μέχρι και τα πεζοδρόμια.

Υπάρχει βέβαια εξήγηση για ποιον λόγο είναι φυσιολογικό τα αντικείμενα, οι άνθρωποι και το ίδιο το σύμπαν ακόμη, να γερνάνε. Αλλά θέλει πολλές λέξεις και πολλές ποιητικές λέξεις ίσως για να το "εξηγήσει" κανείς σε κάποιον άλλο, και ανάθεμα το αν θα καταλάβαινε και ποτέ ο δύσπιστος άλλος.

Το γεγονός πάντως ότι το σύμπαν, η ύλη, οι άνθρωποι και τα πάντα είναι φθαρτά, αυτό κάποιο το βρίσκουν όμορφο. Κάποιοι άλλοι πάλι, είτε μπαίνουν στη γυάλα σαν τον μακαρίτη τον Μάικλ Τζάκσον είτε κάνουν μπότοξ νομίζοντας ότι συντηρούν την "ομορφιά" τους.

 
Η πραγματικη διαφορα δεν είναι αναλογικο - ψηφιακο αλλα χαμηλο sampling - ψηλο sampling. Θυμηθείτε πως τα μεγάφωνα είναι αναλογικα, εξ'αναγκης, και με αρκούντος ψηλο sampling ούτως η αλλως τις ευθειες των ηχητικών κυματων του αρχειου θα τις παιξει το ηχειο ως καμπύλες. Αναλογο είναι το πως είναι αδυνατο ένα αμαξι να βρεθει από 30km/h σε 40km/h στιγμιαια, πρεπει να επιταχυνει για αυτό.

Δυο αλλα σημεια είναι οι αλγόριθμοι συμπιεσης και τα ορια της ανθρωπινης ακοης. Ο ψηφιακος ηχος θα φτασει ένα οριο που δεν θα μπορεις να εχεις καλυτερο ηχο, αν δεν το εχει φτασει ακομα.

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Η πραγματικη διαφορα δεν είναι αναλογικο - ψηφιακο αλλα χαμηλο sampling - ψηλο sampling. Θυμηθείτε πως τα μεγάφωνα είναι αναλογικα, εξ'αναγκης, και με αρκούντος ψηλο sampling ούτως η αλλως τις ευθειες των ηχητικών κυματων του αρχειου θα τις παιξει το ηχειο ως καμπύλες. Αναλογο είναι το πως είναι αδυνατο ένα αμαξι να βρεθει από 30km/h σε 40km/h στιγμιαια, πρεπει να επιταχυνει για αυτό.

Δυο αλλα σημεια είναι οι αλγόριθμοι συμπιεσης και τα ορια της ανθρωπινης ακοης. Ο ψηφιακος ηχος θα φτασει ένα οριο που δεν θα μπορεις να εχεις καλυτερο ηχο, αν δεν το εχει φτασει ακομα.
Ισχύει αυτό που λες με την ποιότητα του ήχου, αλλά εξαρτάται τι εννοεί ο καθένας μας ποιότητα.

Πριν από αυτό όμως, ελπίζω να συμφωνήσει ότι υπάρχει ένα βασικό ζήτημα εδώ: το ψηφιακό αποτελεί εξ ορισμού... sampling. Στοιχειοθετεί την πραγματικότητα σα να λέμε. Την σαμπλάρει και μας τη μεταφέρει ψηφιακά. Αυτό είναι από μονο του... προσομοίωση πραγματικότητας. Όχι;

Εν συντομία: Αν κατανοήσει κάποιος το παραπάνω, θα κατανοήσει και γιατί ένας δίσκος βινυλίου, (ή ένα μηχανικό, original hammond) μπορεί να ακούγεται περισσότερο "ζεστό" από το πιο τέλειο digital disc / προσομείωση. Ο λόγος είναι ότι το πρώτο εμπεριέχει και θόρυβο, ενώ το δεύτερο όχι.

Το πιο τέλειο digital Πιάνο, δεν θα ακουστεί ποτέ όπως ένα φυσικό πιάνο. Μπορεί να είναι ιδανικότερο για συναυλίες, ηχογραφήσεις κλπ δεν αντιλέγω - κι εγώ ψηφιακά όργανα χρησιμοποιώ, ψηφιακή μουσική ακούω. Αλλά είναι different animal. Και δε σνομπαρω τους κολλημένοςυ με το βινύλιο ή τα ορίτζιναλ μηχανήματα, όργανα κλπ.

Για να επιστρέψω στον θόρυβο, λοιπόν: Ο θόρυβος είναι δομικό στοιχείο των συμαπντικών συχνοτήτων. Ακόμα και των συχνοτήτων που ΔΕΝ ακούμε. Αυτές μας κάνουν συχνά να "νιώθουμε" τη μουσική, έναν ήχο, σε αντίθεση με έναν άλλο.

Κάποτε είχα διαβάσει για εργαστηριακά πειράματα σε ανθρώπους, που τους έβαλαν σε μονωμένα δωμάτια, από τα οποία αφαιρεσαν σταδιακά τις μη ακουστές συχνότητες. Δύσκολα άντεχαν αυτή τη "σιωπή", και πήγαιναν να τρελαθούν. Ο λόγος είναι ότι στη φύση δεν υπάρχουν "σιωπές". Ακόμη κι όταν δεν ακούμε τίπτοα, υπάρχει ο διαρκής, "θόρυβος του σύμπαντος", συχνότητες που δεν ακούμε, αλλά μας καθορίζουν.

Μη γελάτε ρε! (όσοι τέλος πάντων)

Σοβαρολογώ.

12105808_172212386454395_8289085444829183202_n.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συμφωνω για την ατελεια της.. τελειοτητας του ψηφιακου ηχου αλλα μιλησα πιο πριν κυριως για ηχογραφηση, όχι για synthesizing. Το αναποφευκτο συμπερασμα είναι πως με αρκετα ψηλο sampling πανω στην ηχογραφηση, δεν υπαρχει καμια διαφορα αναμεσα σε ψηφιακο και αναλογικο, γιατι τα μεγάφωνα παραμενουν αναλογικα, δεν υπαρχει χαμενη λεπτομερεια.

 
Προς όλους

Ενα όργανο παλιώνει με το παίξιμο = γίνεται καλύτερο με το παίξιμο.

One notion that might be worth some credence is that the more the wood resonates sympathetically with the strings’ vibrations, the more it becomes attuned — on the molecular level — to harmoniously transferring those vibrations. Several years ago when he was still a Master Builder in the Fender Custom Shop, Chris Fleming, who became vice president of product design, development and sourcing at Premier Builders Guild earlier this year, conveyed some thoughts on how important simply playing a guitar is to its overall development as a harmonious musical instrument.

https://reverb.com/blog/daves-corner-the-break-in-factor?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=rn151018_content-breakin&_aid=newsletter

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Καθαρη tonewood προπαγανδα. ;D
Kαι από τον πλέον ασχετο. Κάποιον Κρις Φλέμινγκ, λέει, master builder του καστομ σοπ της της φέντερ ξαναλέει. Πόσο πιο άσχετος δηλαδη;

 
Πλακα, εκανα. Τωρα στα σοβαρα ισχυει αυτό που λεει ο Paul Reed Smith. Η καλυτερη κιθαρα είναι αυτή που απορροφα το λιγοτερο απ'την ενεργεια που της δινεις. Από αυτό το πρισμα είναι πιθανο αυτό που λεει ο Φλέμινγκ. Αν η διαφορα είναι αισθητη είναι το θεμα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top