Γιατί χρειάζονται τα ηχεία NearField?

panagop

Νέο μέλος
Μηνύματα
33
Πόντοι
6
Καλημέρα και πάλι,

Ειμαι από αυτούς που έχω αγοράσει εδώ και καιρό ηχεία ενεργά BX-8 της Μ-AUDIO. Ε λοιπόν δεν κατάλαβα γιατι μου χρειάζονται.

Οταν εφτιαχνα ενα τραγούδι , και το δούλευα μέσα από τα BX-8, και μετά από την διαδικασία αυτή που μου ακούγονταν σωστά στα BX-8, το επαιζα στα Hi-Fi ηχεία και μου ακούγονταν ΛΑΘΟΣ.

Οταν πάλι δουλευώ το ιδιο τραγούδι, και προσπαθώ να το εξετάσω πρίν το FinalMix μέσα από τα κανονικά Ηι-Fi ηχεία, τότε όλα ακούγονται καλά, αφού έτσι και αλλιώς έκεί που θέλω να ακούγεται καλά είναι μέσα από τα KANONIKA ηχεία. Αρα λοιπόν γιατί να δουλεύουμε το τραγούδι μέσα από ΕΙΔΙΚΑ ηχεία και όχι κατευθείαν στα ΚΑΝΟΝΙΚΑ αφού εκεί είναι που θέλουμε να ακούγονται ευχάριστα?

 
1) Τα BX8 δεν είναι και ηχείο της προκοπής (no offence) είναι όμως ΣΙΓΟΥΡΑ προτιμότερο να δουλέυεις εκεί παρά στο Hi-Fi.

2) Στα ηχεία του Hi-Fi ακούγεται λάθος γιατί παίζει λάθος το hi-fi.

3) Τα monitors έχουν φτιαχτεί όχι για να ακούς ευχάριστα αλλά για ξέρεις τι γίνεται μέσα στη μίξη σου. Αν ξυρίζουν τα "σίγμα" στη μίξη σου ή έχεις βαβούρα στους 50 κύκλους και το hi-fi δεν "παίζει" τόσο έντονα την "σίγμα" περιοχή και παίζει μέχρι 80 κύκλους, τότε αυτά τα προβλήματα δεν θα τα ακούσεις στο Hi-Fi και όντως θα είναι πιο ευχάριστο από τα ανελέητα monitors που απογυμνώνουν τη μίξη και δείχνουν της ατέλειές της. Κάπου αλλού όμως μπορεί να μην είναι...

 
Αγαπητέ ytsestef_2112,

Και λοιπόν? Αν ακούγεται καλά ενα κομμάτι στα HiFi , τότε its OK, ακόμα και αν δεν ειναι καλο στα nearfield. O ακροατής θα το ακούσει στα HiFi anyway.

 
Αγαπητέ ytsestef_2112' date='
Και λοιπόν? Αν ακούγεται καλά ενα κομμάτι στα HiFi , τότε its OK, ακόμα και αν δεν ειναι καλο στα nearfield. O ακροατής θα το ακούσει στα HiFi anyway.[/quote']

Ναι, πλην όμως δεν έχουν όλα τα ηχοσυστήματα τα ίδια ηχεία. Ακούγεται καλά στα δικά σου, όχι σε όλα ;) ¶ρα για reference χρησιμοποιείς ένα κατά το δυνατόν "αντικειμενικό" ηχείο. ¶σε που ο περισσότερος κόσμος παίζει με το equalizer όταν ακούει μουσική και τιγκάρει μπάσα και πρίμα. οπότε όλα αλλάζουν πάλι :)
 
Δεν πάει έτσι φιλε panagop. Hi-Fi από Hi-Fi διαφέρουν πολύ, επίσης υπάρχει το ραδιόφωνο, το αυτοκίνητο, το walkman, το iPod. Εσύ φτιάχνεις μια δουλειά να ακούγεται σωστά σε σωστό ηχείο και από εκεί και πέρα είναι ευθύνη του εκάστοτε κατασκευαστή ηχοσυστήματος να το αναπαράγουν τα προϊόντα του σωστά.

 
Υπάρχει βέβαια και η πιθανότητα να είναι καλύτερο το HI-FI ηχείο από το monitor :o .Δεν το λέω για να σε μπερδέψω,απλά έχε στο νου σου ότι στην τελική είναι όλα ηχεία.Βάλε μια αγαπημένη σου παραγωγή και στα δύο και επέλεψε να δουλέψεις με αυτό που σου ακούγεται καλύτερο

 
Λάθος φίλε harry. Τα monitor τα παίρνεις για τον ακριβώς αντίθετο λόγο. Για να σου δείξουν πως ακούγεται η μίξη σου ξερή και όχι γυαλισμένη όπως κάνουν τα hi fi :wink:

Τα hi fi εννοείται πως είναι καλύτερα απ' όλα τα monitor για multimedia εφαρμογές και ΟΧΙ για την παραγωγή και δημιουργεία μουσικής.Τώρα αν μου συγκρίνεις hi fi των 1000e με monitor των 100e ε... τι να πω μάλλον καλλίτερα θα είναι :D

 
Αυτό είπα και εγώ.Πάντως τα ηχεία είναι ο πιο αδύναμος κρίκος στην ροή σήματος μαζί με την ακουστική του χώρου.Είναι πολύ υποκειμενικός παράγοντας.Φαντάσου πάντως,πως πολύς κόσμος δουλεύει με το μπάχαλο NS-10 σαν πρώτο και μοναδικό ηχείο κιόλας!Είναι απίστευτο.Χίλιες φορές ένα καλό hi-fi παρά αυτό το πράγμα.Και λένε πως το χρησιμοποιούν παγκοσμίως γιατί αν το κάνεις να ακούγεται καλά,τότε η μίξη σου θα ακούγεται παντού καλά.Μα είναι ποτέ δυνατόν όμως να τσεκάρεις τις μπάσσες συχνότητές σου σε αυτόν τον "κουβά"?Tέλος πάντων,sorry για το rant.

 
Συμφωνώ σε εκτός από ένα πράγμα. Το ns10 όταν βγήκε ήταν ένα καλό ηχείο και χρησιμοποιήται όχι μόνο από home users αλλά και από μεγάλα studio σαν πρώτο αλλά όχι μοναδικό ηχείο και ο λόγος είναι ότι ακριβώς επειδή είναι περίεργο θέλει αρκετή δουλειά και υπομονη ( :D ) για να το κάνεις να ακουστεί καλά.Βέβαια πλέον έχει ξεπεραστεί από άλλα.

(¶σχετο ραντ τι σημαίνει; :oops: )

 
(¶σχετο ραντ τι σημαίνει; :oops: )

...Σε ελεύθερη μετάφραση,ακατάσχετη φλυαρία εν βρασμώ ψυχής και ελαφρώς άσχετη με το θέμα που συζητάνε οι υπόλοιποι! :lol:

 
Εξ ού και ''ράντισμα''! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 
Και...πότισμα μη σου πω :lol: :lol: :lol: :lol:

 
Οταν εφτιαχνα ενα τραγούδι ' date=' και το δούλευα μέσα από τα BX-8, και μετά από την διαδικασία αυτή που μου ακούγονταν σωστά στα BX-8, το επαιζα στα Hi-Fi ηχεία και μου ακούγονταν ΛΑΘΟΣ.

Οταν πάλι δουλευώ το ιδιο τραγούδι, και προσπαθώ να το εξετάσω πρίν το FinalMix μέσα από τα κανονικά Ηι-Fi ηχεία, τότε όλα ακούγονται καλά, αφού έτσι και αλλιώς έκεί που θέλω να ακούγεται καλά είναι μέσα από τα KANONIKA ηχεία.

[/quote']

Εγώ ρε παιδιά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο φίλος panagop ακούει λάθος στα hi fi κάτι που μίξαρε στα BX-8. Τί εννοείς 'λάθος'; Με τα όσα λέχθηκαν μέχρι τώρα ό,τι και να μιξάρεις σε monitor θα ακουστεί - κατά κανόνα - καλύτερο σε hi fi αφού τον ήχο τον "χρωματίζουν", τον "γυαλίζουν" κλπ κλπ. Και τα BX-8 δεν είναι και ηχεία τελείως της πλάκας!

Επίσης panagop, μην ξεχνάς ότι δεν υπάρχει μόνο ένα είδος μουσικής! Είναι τόσο διαφορετικοί οι χρωματισμοί και το εύρος τους, που τώρα μπορεί να σου αρέσουν τα hi fi σου, αλλά αν ακούσεις στο μέλλον κάτι διαφορετικό μπορεί να σε απογοητεύσουν! Τα monitor θα έχουν τουλάχιστον ίδια απόδοση!

Λάθος φίλε harry. Τα monitor τα παίρνεις για τον ακριβώς αντίθετο λόγο. Για να σου δείξουν πως ακούγεται η μίξη σου ξερή και όχι γυαλισμένη όπως κάνουν τα hi fi :wink: Τα hi fi εννοείται πως είναι καλύτερα απ' όλα τα monitor για multimedia εφαρμογές και ΟΧΙ για την παραγωγή και δημιουργεία μουσικής.Τώρα αν μου συγκρίνεις hi fi των 1000e με monitor των 100e ε... τι να πω μάλλον καλλίτερα θα είναι :D
Και πάλι γιατί τα hi fi είναι καλύτερα από τα monitors για multimedia; Είναι δυνατόν να ακούς χειρότερα την επαγγελματική δουλειά ενός CD στα monitors από ότι στα hi fi; Μάλλον η επιλογή για τον ερασιτέχνη ακροατή αφορά θέμα τιμής. Γιά τον μουσικό παραγωγό τα monitors είναι μονόδρομος, αφού αποτελούν απαραίτητο εργαλείο.
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
"Και πάλι γιατί τα hi fi είναι καλύτερα από τα monitors για multimedia; Είναι δυνατόν να ακούς χειρότερα την επαγγελματική δουλειά ενός CD στα monitors από ότι στα hi fi; Μάλλον η επιλογή για τον ερασιτέχνη ακροατή αφορά θέμα τιμής. Γιά τον μουσικό παραγωγό τα monitors είναι μονόδρομος, αφού αποτελούν απαραίτητο εργαλείο."

Ναι γιατί ακριβώς τα monitor θα αποκαλύψουν ατέλειες της παραγωγής (ε δεν είναι και όλοι οι παραγωγοί άσσοι σε αυτό που κάνουν). Ε και οι τιμές των monitor για home studios δεν είναι δα και τόσο ακριβές πλέον

 
... ε δεν είναι και όλοι οι παραγωγοί άσσοι σε αυτό που κάνουν...
Χμ... Ψιλοεκτός θέματος, έχετε ακούσει επαγγελματικές δουλειές (π.χ. CD επώνυμων καλλιτεχνών, κινηματογράφο) όπου τα μόνιτορ να σας αποκαλύπτουν λάθη ή έστω μικροατέλειες στην συνολική παραγωγή;

 
... ε δεν είναι και όλοι οι παραγωγοί άσσοι σε αυτό που κάνουν...
Χμ... Ψιλοεκτός θέματος' date=' έχετε ακούσει επαγγελματικές δουλειές (π.χ. CD επώνυμων καλλιτεχνών, κινηματογράφο) όπου τα μόνιτορ να σας αποκαλύπτουν λάθη ή έστω μικροατέλειες στην συνολική παραγωγή;[/quote']

Ουυυυυυυυυυυ, κι από τα ηχειάκια του PC βρίσκεις ατέλειες :lol: Εξαρτάται από την παραγωγή βέβαια, αλλά κανα φύσιμα όταν μπαίνει το μικρόφωνο, κανένα φριχτό artifact από compressors κλπ βρίσκεις συχνά ;) Καλά για τα κλασσικά ελληνικά της σειράς (από fame story κλπ) δε συζητάμε καν, οι πατάτες πάνε σύννεφο σε αρκετά απ'αυτά. Αν και βασικά η φρίκη σε όλα αυτά είναι η "ενορχήστρωση", η οποία έχει γίνει μία φορά κάποτε και έκτοτε εφαρμόζεται με καρμπόν σε κάθε κομμάτι που ηχογραφείται! :evil:
 
Να θυμίσω κάτι που έχει αναφερθεί αρκετές φορές θέματα του noiz...

"Δεν υπάρχουν βιομηχανικές προδιαγραφές που ανακηρύσσουν ένα σετ ηχείων σε studio monitor."

Υπάρχουν "καλά" και "κακά" ηχεία με μοναδικό κριτήριο την όσο το δυνατόν πιο "πιστή" αναπαραγωγή της καταγραφής ενός "φυσικού ηχητικού γεγονότος" ...

Ρίχτε μια ματιά στο κατατοπιστικότατο άρθρο του Yameth:

http://www.noiz.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=338&mode=thread&order=1&thold=0

Τα φθηνά "monitor" δεν παυουν επί το πλείστον να είναι "κακά" ηχεία...

Απλά οι κατασκευαστές τους ενσωματώνοντας τελικές μονάδες ενίσχυσης σε matching με τις μονάδες μεγαφώνων που χρησιμοποιούν και κάνοντας τις απαραίτητες παραχωρήσεις λόγω κόστους, προσπαθούν να "τονίσουν" ηχητικά χαρακτηριστικά που θα βοηθήσουν τους "εκολαπτόμενους" ηχολήπτες, να έχουν μία όσο το δυνατόν πιο "καθαρή" εικόνα της μίξης τους ...

Το πόσο τα καταφέρνουν να πετύχουν το στόχο τους και το πόσο "αντικειμενική" σε σχέση με το "φυσικό" είναι αυτή η εικόνα είναι θέμα μεγάλης συζήτησης χωρίς τέλος...

Το μόνο που μπορώ να πω από την πλευρά μου είναι:

προσοχή στην υποκειμενικότητα της κρίσης...

άλλα είναι τα κριτήρια επιλογής ενός ηχείου που προορίζεται για ακρόαση (όπου τα αυτιά μας έχουν τον μοναδικό λόγο) και άλλα για την επιλογή ενός monitor που καλείται να παίξει τον ρόλο του σημείου αναφοράς για το πως θα ακουστεί στα αυτιά (και τα ηχητικά συστήματα) των άλλων...

(Αν την μίξη μας την ακούμε μόνο στο σπίτι μας, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα...αν την πάμε παραέξω αρχίζει και η "γλυκειά περιπέτεια" της αναζήτησης...)

Για να κλείσω επιτέλους το λογίδριο, αναφέρω ότι τα διλλήματα της επιλογής στα ακριβά ηχεία ελαχιστοποιούνται και ένα καλό ηχείο δεν χρειάζεται ταυτότητα για οποιαδήποτε χρήση..

(δυστυχώς δεν εξαλείφονται όμως καθότι το "τέλειο" σ΄αυτόν τον αδύνατο κρίκο της ηχητικής αλυσίδας αναπαραγωγής, είναι μακρυά ακόμα από το να κατασκευαστεί ανεξαρτήτως τιμής)

ΥΓ. Τα αγαπημένα μου monitor για πάνω από δέκα χρόνια, ήταν τα τερατάκια μου Spendor sp 100...

ηχεία με ταυτότητα hi fi (άντε hi end) από τους πολλούς (παρ΄όλα αυτά χρησιμοποιήθηκαν από πολλά studio ως monitor) που θα προσπαθήσω να τα ξανααποκτήσω κάποια στιγμή για να ακούω μουσική... 8)

 
Σύμφωνοι,αλλά αν υπάρχουν άλλα κριτήρια για ακρόαση μουσικής,αυτό θα σημαίνει πως θα ακούω καλύτερα εκεί το cd μου από ότι στα ηχεία που ηχογραφώ??

Αν είναι έτσι τότε προτιμώ να δουλεύω στα ηχεία "ακρόασης".

Πάντως στα ηχεία μου (Τannoy Precision8p) ευχαριστιέμαι μουσική.Αν όμως ακούσω ένα καλό "hi-fi" ηχείο στην πορεία,δεν θα διστάσω να τα αλλάξω.

Για αυτό λοιπόν είναι θέμα του τι reference έχει ο καθένας μας και πως το "ικανοποιεί" ή το βελτιώνει.

Εγώ αγόρασα αυτά τα ηχεία γιατί βρήκα κατά 80% το reference των προηγούμενών μου ηχείων που τώρα δεν υπάρχουν πια στην αγόρα (ούτε ανταλλακτικά)

Τώρα βέβαια θα μου πείτε "και ποιο είναι το σωστό reference".Απάντηση δεν υπάρχει παρά μόνο ότι φτιάχνεται σταδιακά,είναι υποκειμενικό και αξαρτάται από την εμπειρία του καθενός μας.Αλλά αυτο είναι θέμα για άλλο thread.

 
Το "σωστό reference" υπάρχει και είναι αντικειμενικότατο...

είναι ο φυσικός ήχος της πηγής που καλείται το σύστημά σου να αναπαράγει...

Η προσπάθεια ξεκινάει από κει και πέρα και έγκειται στην εύρεση ενός hardware set που θα πλησιάσει το δυνατόν περισότερο αυτόν τον ήχο , δίνοντας την δυνατότητα στην "επικοινωνία" παραγωγού-ακροατή, να μην περνάει από "χαλασμένο τηλέφωνο"...

Το κριτήριο λοιπόν είναι ΕΝΑ...απλά αν φτιάχνεις μουσική για να την ακούς ο ίδιος, είσαι ευτυχισμένος από όποιο ηχείο και αν χρησιμοποιείς, αφού μίξη και ακρόαση θα γίνεται στο ίδιο...

αν όμως οι μίξεις σου, στα συστήματα των φίλων σου γίνονται "αγνώριστες", έχεις πρόβλημα και αρχίζει το "ψάξιμο"...

 
Εγω ξερω δυο πραγματα !!

1) Στα ηχεια HiFi , ο κατασκευαστης τα δινει μαζι με στερεοφωνικο συγκροτημα ( Αλλα και σκετα ) . Το θεμα ειναι ομως, οτι σκεφτετε με την θεωρια, οτι πουλαει ενα πακετο ..... Μηχανημα και ηχεια ... εκει μπαινουν παραγωντες, κοστος - αποδοση – ανταγωνισμος, και αρχιζει να κοβει γωνιες, για να κατεβαση την τιμη.

2) Τα ηχεια Monitor απο την αλλη , πηγαινουν μονα τους , ειναι για συγκεκριμενη κατηγορια ανθρωπων , και σιγουρα εχουν πιο πολλα κοινα σημεια μεταξυ τους , κυριως κατασκευαστικα .

Δεν εχω δει ακομα Near Field Monitor , σε σχημα πυραμιδας η κυκλου η να μιαζουν με λαμπατέρ !!

Εφοσον τα Near Field Monitor εχουν πανω κατω ομοια βασικα χαρακτηριστικα, το επομενο βημα ειναι εαν εχουν σοβαρα μεφαφωνα !! και εαν μπορουν να δουλευουν πολλες ωρες χωρις να ΖΕΜΑΤΑΝΕ !! και ΕΠΕΙΣΕΙΣ χωρις να παραμορφωνουν λογο ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗΣ !!

Αυτος ο τελευτεως προβληματισμος , ειναι αυτος που διαχωριζει τα παιδιά !! απο τους ΑΝΔΡΕΣ !!

Ενα σοβαρο Near Field Monitor , ασχετως ησχυως , αφηνει τα ηχεια HiFi να παιζουν στην παιδικη κατηγορια .

Βεβαια υπαρχουν και εντυπωσιακα !! και μετρημενα HiFi ηχεια , ΑΛΛΑ δεν υπαρχουν σε μικρα Watt , αρα μιλαμε για μια ανυπαρκτη κατηγορια !!

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
0
Εμφανίσεις
950

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top