- Μηνύματα
- 6,355
- Πόντοι
- 36
Κάτι σαν το δημόσιο γενικά στην Ελλάδα.infectme247 είπε:Για μένα, το όλο πρόβλημα ξεκινάει απ'το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων και την απουσία ελεγκτικού μηχανισμού σε όλα τα επίπεδα.
Το αυτοδιοίκητο δημιουργεί σχέσεις συντεχνίας ανάμεσα σε διάφορα κλιμάκια του πανεπιστημίου (κυρίως για τοπικιστικούς λόγους) ενώ προφανώς η απουσία ανεξάρτητου ελεγκτικού φορέα τους δίνει τη δυνατότητα να κάνουν κυριολεκτικά Ο,ΤΙ θέλουν. Δεν είναι δυνατόν ένα καθηγητής να περνάει σταθερά ένα ποσοστό 10%-15% επί χρόνια στο μάθημά του και να μην ενδιαφέρεται κανείς! Στο εξωτερικό κάποια αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης θα τον θεωρούσε "ανεπαρκή" και θα τον έστελνε σπίτι του χωρίς πολλά πολλά.
Δεν είναι απαραίτητο αυτό γιατί εμείς πχ είχαμε και μια χαρά μαθήματα (όχι όλα αλλά αρκετά) με εργασίες με παρακολουθήσεις εργαστήρια, και σε μερικά προόδους, καθηγητές να ασχολούνται και παρ' αυτά το, άραξε και δε βαρίεσαι, και οι φιλότιμες αντιδράσεις ορισμένων γνωστών άγνωστων παρατακιακών μπαχαλάκηδων, μια χαρά έπαιζαν.Αυτά περί φοιτητών που ****βαράνε ισχύουν σε μεγάλο βαθμό, αλλά αυτό είναι περισσότερο απόρροια της σημερινής κατάστασης, παρά αιτία της. Αν θες να κάνεις τον φοιτητή να πάρει στα σοβαρά το μάθημά σου και να ασχοληθεί όπως πρέπει, μπορείς να χρησιμοποιήσεις πιο αποδοτικές μεθόδους διδασκαλίας, να βάλεις ενδιάμεσες προαιρετικές εξετάσεις (τις λεγόμενες "προόδους") με ασκήσεις κατανόησεις ή εργασίες που να δίνουν κίνητρο στον φοιτητή να ασχοληθεί εντατικά όλο το εξάμηνο... (πχ να δίνουν ένα ποσοστό επί της τελικής βαθμολογίας)
Έτσι κάνεις έναν φοιτητή να ασχοληθεί. Του δείχνεις πρώτα ότι σε ενδιαφέρει να περάσει το μάθημά σου. Αλλά άμα βαριέσαι... άσ'το να πάει.
Νοοτροπία της κοινωνίας σήμερα; Μπορεί αφού ο καθένας νομίζει πως ένα κράτος του χρωστάει τα πάντα και τα περιμένει όλα έτοιμα. Να περάσει σχολή, να τον περάσουν τα μαθήματα και να μπει και στη γνωστή και μη εξαιρεταία θεσούλα μετά.
Όχι ότι πιστεύω πως είναι ιδανικά στο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα, αν μη τι άλλο πέρασα από όλα τα επίπεδά του, απλά πιστεύω πως ένα μεγάλο μέρος έχει ευθύνη και ο φοιτητής εκτός του κλασσικού λαμόγιου καθηγητη. ( Το γιατί είναι έτσι ο καθηγητής είνα όπως τα πες παραπάνω λόγω ελλειψης ελέγχου κτλ κτλ)
Χμ θα διαφωνήσω εν μέρει γιατί οι αιώνιοι φοιτητές μια χαρά ξαναπέρνοουν καινούρια βιβλία όταν χάσουν μάθημα και πάσο δικαιούνται για κάποιο χ καιρο αφου περάσει η διορία τους να είχαν τελιώσει. Ε και τέλοσπάντων νομίζω είναι υπερβολή να λέμε πως ΟΛΟΙ οι φοιτητές χρειάζονται 100 χρόνια να τελιώσουν διότι όλοι εργάζονται παράλληλα με τις σπουδές τους. Οι περιπτώσεις αυτές είναι ελάχιστες.Και μετά έχεις και τον μέσο Έλληνα, που του έχουν καλλιεργήσει τεχνηέντως την γνώμη ότι για την σημερινή κατάσταση των πανεπιστημίων φταίνε οι αιώνιοι φοιτητές... Βέβαια, οι αιώνιοι φοιτητές δεν κοστίζουν τίποτα στο κράτος, καθώς δεν δικαιούνται γραφική ύλη (έχουν πάρει ό,τι βιβλία ήταν να πάρουν), δεν δικαιούνται έκπτωση σε μεταφορές, δεν δικαιούνται σίτιση στις λέσχες, δεν δικαιούνται δωμάτιο στις εστίες, ούτε κόβουν κάποια θέση από πιθανούς νεοεισακτέους. Αλλά έτσι είναι ο μέσος Έλληνας. Άκουσε κάπου στην tv μια στομφώδη δήλωση πολιτικού ότι αναβαθμίζεται το πανεπιστήμιο διώχνοντας τους αιώνιους φοιτητές, και πλέον κοιμάται ήσυχος γιατί νομίζει ότι κάποιος κάνει κάτι σε αυτή την χώρα... Αυτή είναι η αντίληψή μας σαν λαός για την αναβάθμιση του πανεπιστημίου...
Μια ουσιαστική αναβάθμιση θα ήταν να μειωθεί ο αριθμός εισακτέων σε κάθε σχολή, αλλά εκεί να δεις γέλιο, που πως είναι δυνατόν να μη σπουδάσουν όλοι. Χαλάει την αλυσίδα μπαίνω σε σχολή, μου περνάν μαθήματα, μπαίνω στη θεσούλα...