Το ότι στη μια μηχανή έχει 128 νότες πολυφωνία ανεξάρτητη από τις άλλες που έχουν τη δική τους είναι κατανοητο και από ότι θυμάμαι ανάλογα γίνεται και στα αλλα σύγχρονα, όπως της Korg.
Το θέμα είναι πως αν έχει 8 operators και part και έχει 16 parts δυνατότητα η engine το 128 μοιράζεται αντίστοιχα. Αν φτιάξεις τέτοιο patch με την ουρά του ήχου θα κόβει. Πρέπει να πατάς μια νότα και να περιμένεις το fade out αλλιως αμα πατήσεις την άλλη θα κόβεται.
To παλιό K2000 είναι ακόμα αντικείμενο του πόθου μου. Μια μέρα πρέπει να έρθει στα χέρια μου. Θυμάμαι διάβαζα στα περιοδικά τότε και γουρλωνα τα μάτια τη διαφήμιση που έλεγε πως πήγαμε και ηχογράφησαμε τα καλύτερα τύμπανα μέσα στα κάστρα, και εγώ φανταζομουν ότι το έχω και έχτιζα (από τότε) ολοκληρωμένη μουσική μέσα του με ηχούς τυμπάνων από κάστρα. Σήμερα τα έχω όλα αυτά στο σαλόνι με τις Παντόφλες με απίστευτη πιστότητα ήχου και ακόμα φτιάχνω μουσική στο κεφάλι μου που μπορώ να την αποτυπωσω άνετα αλλα δεν προλαβαίνω ?
Το Mini ακόμη εντυπωσιάζει πολύ κόσμο σαν αίσθηση οργάνου και ήχος, ενώ κατά τη γνώμη μου πάντα, το DX7 είναι καθαρά ένα κομμάτι που αφορά τη νοσταλγία των εποχών του τότε.
To Mini εντυπωσιάζει μόνο τους άσχετους και τους "κολλημένους με την μπάλα", aka "fanboys". Το να σε εντυπωσιάζει ("εντυπωσιάζει" γράφω, όχι "αρέσει") ένα από τα πλέον basic synths όλων των εποχών εν έτει 2023 σημαίνει ότι, είτε σου αρέσουν οι ατμομηχανές του 19ου αιώνα, είτε ότι η ενασχόληση σου με synths είναι σχεδόν μηδενική.?
Μόλις αποκάλεσες τον ηχητικό χαρακτήρα του DX7 "μέτριο έως κακό"?? Οκ, κατάλαβα, όντως η ενασχόληση σου με τα synths είναι σχεδόν μηδενική.? Επιμένω ότι δεν έχεις ακούσει ακόμα DX7, πλην 10-20 αστείων και χιλιοχρησιμοποιημένων presets.
Αναπαράγεις τσιτάτα περασμένων δεκαετιών που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα και την φύση του DX7. Να επαναλάβω ότι δεν έχεις ακούσει ακόμα σοβαρά ένα DX7 πέραν των τετριμμένων και λιγοστών ήχων που όλοι χρησιμοποιούσαν.
Όσοι το χρησιμοποίησαν παρουσία μου, το είχαν σαν αντικατάσταση των ηλεκτρικών πιάνων και ουδέποτε κανείς μπήκε στο κόπο να κάτσει να φτιάξει ήχο πέρα απο μερικά tweaks σε preset...
...εξού και δεν πήραν ποτέ χαμπάρι τι είναι και τι μπορεί να κάνει ένα DX7. Δεν ήταν οι μόνοι, το 95% των κατόχων DX7 δεν είχαν ιδέα για το τι synth αγόρασαν και τις δυνατότητες του. Βλέπεις αυτό το ρημάδι το manual δεν το ανοίγει κανένας. Η συντριπτική πλειονότητα των κακών κριτικών του DX7 προέρχονται από άσχετους με το όργανο τύπους, με αποτέλεσμα τώρα εμείς μετά από 40 χρόνια να καθόμαστε να συζητάμε για το αν μια Ferrari των '80s ήταν καλή ή όχι.
Τι είχε το interface? Ίσα ίσα που για το 1983 ήταν πρωτοποριακό, ξέρεις πολλά synths της εποχής με LCD οθόνη?
Για όσους ήθελαν καλύτερο interface σε FM synth το 1983, μπορούσαν να αγοράσουν το DX1, το οποίο ήταν bitimbral (δύο DX7 μαζί) και διέθετε ένα interface-πρότυπο.
Υπήρχε όμως ένα μικρό πρόβλημα, το DX1 κόστιζε $14,000 ($43,200 σε σημερινά λεφτά) σε αντίθεση με τα $2,000 ενός DX7. Η digital τεχνολογία της εποχής ήταν εξαιρετικά ακριβή, αρκεί να αναλογιστούμε ότι ένα hard drive των 10MB κόστιζε σχεδόν διπλάσια απ΄ότι ένα DX7! Οπότε ας σκεφτόμαστε με όρους early/mid '80s πριν αρχίσουμε τις κριτικές "γιατί το ένα ήταν έτσι και το άλλο ήταν αλλιώς".
To ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Το M1, όπως και όλα τα romplers της εποχής, είναι και ακούγονται dated, κι αυτό για προφανείς λόγους. Πόσοι αγοράζουν σήμερα μεταχειρισμένα Μ1? Απολύτως κανείς. Πόσοι αγοράζουν μεταχειρισμένα DX synths? Πολλοί. Γιατί? Γιατί η FM engine τους μπορεί να δημιουργήσει ακόμα απίστευτους ήχους, αρκεί να ξέρει κανείς τι κάνει. Το Yamaha SY77, ένα workstation του 1989, αλλάζει χέρια ακόμα και σήμερα και σε αντίθεση με όλα τα workstations της εποχής, κι αυτό όχι βέβαια για την απαρχαιωμένη rompler engine του, αλλά για την FM engine του η οποία είναι κλάσεις ανώτερη ενός DX7.
Πραγματι το kronos δεν εχει ανεξαρτητη πολυφωνια των μηχανων.
Αυτο για μενα ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ειναι καλυτερο. Το dynamic allocation, το να προσαρμοζεται το cpu power στο τι κανει ο χρηστης, αξιοποιει καλυτερα τον επεξεργαστη μας, δεν "καθεται" ας πουμε αυτος οταν δε χρησιμοποιουμε FM ηχους.
Θεωρητικά όπως λες. Αν χρησιμοποιούσαν μεγαλύτερο επεξεργαστή δεν θα υπήρχε πρόβλημα και η κατάσταση θα ήταν ιδανική, αλλά... Όπως έγραφα πριν κάνα μήνα σε ένα άλλο θρεντ για την πολυφωνία των Kronos/Nautilus και συζητώντας με τον Χναράκη, «τα Kronos/Nautilus είναι βασισμένα σε Intel mainboard και δουλεύουν με Linux. Αν υπάρχει κάποιο workstation που να θεωρείται συγγενικό με ένα pc, αυτό είναι το Kronos. Το Kronos λοιπόν ναι μεν γράφει στα specs ότι η τάδε sound engine έχει τάδε πολυφωνία, αλλά αυτό στην πράξη συμβαίνει σπάνια.
Αν κοιτάξεις στο screenshot που ανέβασες, γράφει "A portion of the multicore processor in KRONOS is devoted to generating voices, and a separate portion is devoted to generating effects. KRONOS dynamically allocates the voice processing power between the engines as necessary. The quoted maximum numbers of voices apply when 100% of the voice processing power is devoted to a single engine".
Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι για να έχεις και τις 180 voices της πολυφωνίας της PolysixEX engine, το τμήμα της CPU που ασχολείται με την πολυφωνία του Kronos θα πρέπει να απασχολείται αποκλειστικά με αυτή την συγκεκριμένη sound engine. Όταν προστεθεί όμως ένα πρόσθετο layer/ήχος από μία άλλη sound engine, της Mod-7 ας πούμε, τότε η πολυφωνία της PolysixEX engine μειώνεται. Δηλαδή με την προσθήκη της δεύτερης engine στον ήχο δεν έχουμε 232 voices (180+52) πολυφωνία, έχουμε πολύ λιγότερη.
Αυτό στα Montage/MODX δεν συμβαίνει, όταν έχεις έναν sampled ήχο της ΑWΜ2 engine (1 element - 128-voice polyphony) και προσθέσεις έναν δεύτερο ήχο από την FM-X engine (128-voice polyphony), η τελική πολυφωνία δεν μειώνεται όπως συμβαίνει στο Kronos αλλά διπλασιάζεται (2x 128).» .
Γι αυτό μάς γράφουν "polyphony: up to max. 200 voices" και όχι σκέτο "polyphony 200 voices", το οποίο είναι το ίδιο με το "ταχύτητα internet έως 50 Mbps" που μάς λένε οι δικές μας εταιρείες internet, και αν δεν πιάνεις την αναφερόμενη ταχύτητα δεν μπορείς να τους πεις και τίποτα.? Έτσι και μερικές εταιρίες synths λοιπόν, σου πετάνε εκεί ένα "polyphony: up to max. 200 voices" κι εσύ τρελαίνεσαι, αλλά όταν ανοίγεις το manual διαβάζεις ότι η 200-voice πολυφωνία εξαρτάται από τις πόσες engines χρησιμοποιείς ταυτόχρονα, πόσα εφέ κλπ, και μένεις με την π...ολυφωνία στο χέρι.?
Στα Montage/MODX ευτυχώς δεν παίζουν αυτά τα σενάρια, οι πολυφωνίες των engines είναι "κλειδωμένες" και δεν επηρεάζονται από τη χρήση εφέ ή την παράλληλη χρήση άλλης engine, όταν προσθέτεις parts σε ένα performance ξέρεις ακριβώς πόση πολυφωνία τρως και από που, έτσι ξέρεις τι να περιμένεις και κάνεις τα κουμάντα σου, δεν μένεις από πολυφωνία στα καλά καθούμενα κι αρχίζεις να ψάχνεις γιατί, όπως πχ παθαίνουν πολλοί κάτοχοι των Roland Fantom.
Thanks ωρέ Cos.? Έγραφα πριν λίγο και μου σκάει μήνυμα στη διπλανή οθόνη σε παραθυράκι "ΕΥΓΕ!!!!!" που μού έγραψες στο youtube και γέλαγα.? Οι ήχοι του βίντεο είναι ουσιαστικά δύο, η FM-X "πλάτη" που κρατιέται σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του βίντεο με το sustain pedal (το οποίο το αφήνω στο 1:45 και μετά ακολουθεί το release του ήχου) και ο lead ήχος του Hydrasynth. Επίσης δεν παίζει κάποιος arpeggiator, αυτός ο επαναλαμβανόμενος ηχητικός "χτύπος" είναι μέρος του ήχου και δημιουργείται από το δεύτερο LFO. Τα εφέ είναι όλα internal από τα synths, οπότε τα πράγματα είναι απλά, πατάς Rec και τέλος.
Σύνθημα μας το τρίπτυχο "αμεσότης, τάξης και ασφάλεια".
Επίσης δεν παίζει κάποιος arpeggiator, αυτός ο επαναλαμβανόμενος ηχητικός "χτύπος" είναι μέρος του ήχου και δημιουργείται από το δεύτερο LFO. Τα εφέ είναι όλα internal από τα synths, οπότε τα πράγματα είναι απλά, πατάς Rec και τέλος.
Σύνθημα μας το τρίπτυχο "αμεσότης, τάξης και ασφάλεια".
εκτός αυτών των ωραίων μου αρέσει που είσαι τόσο αφοσιωμένος μελετητής της μουσικής του Vangelis και άλλων συνθετών και παιχτών και αυτό βγαίνει ξεκάθαρα και στις αξίες και την εκφραστικότητα του παιξίματός σου, βγαίνει και το λέω ειλικρινά, χωρίς διάθεση κολακείας η απόδοση αυτού του είδους σύνθεσης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είναι ως γνωστόν σημαντικό να μελετάμε την ιστορία πέραν από τα ακούσματα των αγαπημένων μας συνθετών, η γνώση της ιστορίας και της λαογραφίας της μουσικής είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης στη μουσική θεωρία και όσο μεγάλος είναι ο βαθμός, το βάθος της γνώσης αυτής, τόσο καλύτερα διακρίνεται και επηρεάζει θετικά τις εκτελέσεις μας. Εύγε!!!!!?
Αν και είχα τη καλή διάθεση να ακούσω την άποψη σου καταρράχτη εδώ με έχασες. Σε συζητήσεις που θυμίζουν κουβέντες οπαδών σε γήπεδο αλλά με θέμα συνθς, όχι ευχαριστώ ,δε θα πάρω μέρος
anyway, επειδή θα βάλω ένα θέμα σε άλλο topic, θέλω να αναφέρω και άλλα πράγματα για τη δομή του montage και το θέμα που είπαμε αλλά δεν θέλω να αναπτύξω εδώ για να μείνουμε γύρω από το DX7, θα ξεφύγω πολύ με αυτά που θέλω να γράφω και θα το συνδέσω στο topic μου.
Αν και είχα τη καλή διάθεση να ακούσω την άποψη σου καταρράχτη εδώ με έχασες. Σε συζητήσεις που θυμίζουν κουβέντες οπαδών σε γήπεδο αλλά με θέμα συνθς, όχι ευχαριστώ ,δε θα πάρω μέρος
είναι λίγο ευαίσθητος στο θέμα αυτό με τη yamaha, αλλά μην το πάρεις έτσι. Έχουμε τα χούγια μας, γράψε, μην δίνεις σημασία, δεν το κάνει από κακία, από πώρωση το κάνει.
είναι λίγο ευαίσθητος στο θέμα αυτό με τη yamaha, αλλά μην το πάρεις έτσι. Έχουμε τα χούγια μας, γράψε, μην δίνεις σημασία, δεν το κάνει από κακία, από πώρωση το κάνει.
Καλά εννοείται, δε παρεξηγώ, ούτε εκνευρίζομαι, αλλά ταυτόχρονα δε μπορώ να πάρω σοβαρά τέτοιου είδους απόψεις, ούτε και να τις ανεχτώ. Προσπερνάω και πάω στην επόμενη πολιτισμένη αναφορά
Θυμάμαι πως είχα ξεκοκαλίσει τα review στο περιοδικό τότε, πρέπει να το έχω κάπου χωμένο γιατί έχω κρατήσει μερικά, είχα φτιάξει όλη τη δομή που διάβαζα μέσα στο μυαλό μου και μεταγενέστερα με το internet που άρχισα να το ακούω, τα έχασα. Δεν το είχα πετύχει ποτέ, έχω πετύχει πολλά αλλά αυτό ποτέ. Τρομερές δυνατότητες και απόδοση, αξιοποιήσιμο ακόμα και σήμερα. θα ήθελα να το έχω μαζί με το V-Synth γιατί είναι παιδικό μου όνειρο.
εκτός αυτών των ωραίων μου αρέσει που είσαι τόσο αφοσιωμένος μελετητής της μουσικής του Vangelis και άλλων συνθετών και παιχτών και αυτό βγαίνει ξεκάθαρα και στις αξίες και την εκφραστικότητα του παιξίματός σου
Μάλλον ναι, μια και ο Παπ. είναι η μεγαλύτερη επιρροή μου στον synth τομέα, σε αντίθεση με τον Hammond τομέα στον οποίο μου βγαίνει η δεύτερη μεγάλη μου επιρροή (Jon Lord?). Μια και ανέφερες τον Παπ., να πω πώς Όχι @Ioan Eko, στα "Conquest of Paradise" και "Voices" τα moog δεν δίνουν και παίρνουν, ούτε καν χρησιμοποιούνται. Κι όσο για τα FM synths, η άποψη μου αγαπητέ είναι απόλυτα τεκμηριωμένη, μια και παίζω και προγραμματίζω (και) FM synths από τα μέσα των '80s. Οπότε το "κουβέντες οπαδών σε γήπεδο" δεν έχει καμία σχέση με μένα.
Υποθεση εργασιας: Το περιφημο millenium bug καταστρεφει ολα τα ΠΣΗΦΙΑ το 2000.
Οι εταιριες synth αναγκαστηκα επιστρεφουν σε αναλογικους σχεδιασμους, οι οποιοι ειναι παντου γυρω μας, ενω τα μονα ψηφιακα synth ειναι παλιατζουρες στυλ DX7.
Ορε τι θα γινοταν. Ορε τι θα γινοταν.
Τι καταπληκτικο mojo, και τι ανεπαναληπτο ηχο θα ειχε τοτε το DX7 ?
Τι μοναδικο, τι εντυπωσιακο, τι απιστευτο.
Και τι να κλασει το minimoog μπροστα του.
Βεβαια στην πραγματικοτητα το millenium bug ηταν ασημαντο, οποτε γεμισε ο κοσμος ΠΣΗΦΙΑ, οι εταιριες το πηγαν εκει, βγηκαν και τα PC με τα ψηφιακα synths να ειναι πλεον κυριολεκτικα ΔΩΡΕΑΝ, και τα υπολοιπα ειναι ιστορια.
Τα PC & K, αν το βρείς σε καλή εξωτερική κατάσταση και να μην έχει πειραχτεί εσωτερικά από "άσχετο", αξίζει τον κόπο.
Γενικώς είναι μηχανήματα που τα πουλάει κάποιος είτε επειδή τα βαρέθηκε είτε επειδή είναι πολλά τα κιλά τους για συχνές μεταφορές. Όχι μόνο τα κλαβιέ αλλά και τα rack (σειρά K).
Ευχτυχώς έχουν αλλάξει ελάχιστα αλλά η βασική φιλοσοφία δεν έχει αλλάξει τόσο, μετρημένα πράγματα. Απ'ότι έχω δει μέχρι στιγμής. Το μέλλον όμως είναι άγνωστο...
Είναι και θέμα α) πόσο fun είναι αυτός που θέλει να αγοράσει κάποιο brand μηχάνημα και β) αν γνωρίζει καλά αυτό το brand συν τις δυνατότητές του που θέλει να αγοράσει. Μπορεί επίσης να του γυαλίσει κάτι άλλο από άλλο brand name με διαφορετικό ηχητικό χαρακτήρα ή άλλες δυνατότητες.
Σαν τεχνικός δεν μου κάνουν και πολύ κλικ. Έχω πάθει ανοσία. Το κάθε μηχάνημα έχει τα δικά του υπερ και κατά. Κανένα δεν είναι top. Ακόμα και το top έχει τα "αδύνατα" σημεία του.
Σαν μουσικός παίζω με όποιο βρω μπροστά μου. Δεν λέω όχι. Μην είναι και πολύ της πλάκας. ?
Στην τελική, ένα βαρυκεντρισμένο με ήχο πιάνου μιά χαρά είναι. ?
Καταρχήν ευχαριστώ για τη πολιτισμένη απάντηση. Για το Conquest δε παίρνω όρκο, αλλά για το Voices είχα δει making-of video που είχε το Mini να τρέχει τη bassline του ομώνυμου κομματιού. Το πρώτο στο δίσκο.
Αντίστοιχα και 'γω με modular και subtractive πάνω από 2,5 δεκαετίες. Αυτό δεν λέει κάτι ούτε προσθέτει παραπάνω βαρύτητα στο λόγο μας εάν έχουμε παρωπίδες και δε μπορούμε να δεχτούμε άλλες απόψεις.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας βοηθήσει να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο, να προσαρμόσετε την εμπειρία σας και να σας κρατήσει συνδεδεμένους εάν εγγραφείτε.
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.