Aχ βρε Ali, Ali και τρεις Ali...? Με έκανες να ξανακαθίσω μετά από αρκετά χρόνια να φτιάξω FM ήχο απ'το μηδέν
(initial mode). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αρχίζεις με τον Algorithm 1 ο οποίος αποτελείται από 8 carriers, έχοντας active μόνο τον πρώτο carrier σε sine wave. Κοντά 3 ώρες έφαγα για τον ήχο, ο οποίος βασίστηκε μόνο σε τρεις operators. Είχα απ'την αρχή σκοπό να φτιάξω ένα drone ήχο, και οι δυνατότητες για δημιουργία drone ήχων σε ένα Montage/MODX, και μόνο με την FM-X engine, είναι στην κυριολεξία άπειρες.
Πάμε λίγο στις τεχνικές λεπτομέρειες. Ο ήχος, ή καλύτερα το performance
(για να μιλάμε στη γλώσσα των Montage/MODX) αποτελείται από δύο parts, ένα FM-X και ένα AWM2, το οποίο προστέθηκε στο τέλος για να πάρει μέρoς στο "σβήσιμο" του FM-X part/ήχου. Το FM-X part όπως έγραψα φτιάχτηκε απ'το μηδέν με τον Algorithm 1 και τους τρεις πρώτους operatots του, τους υπόλοιπους 5 τους είχα στο off. Η όλη δουλειά έγινε αποκλειστικά με αυτόν τον αλγόριθμο, δύο LFOs, ένα φίλτρο και δύο εφέ για το τελικό "γυάλισμα"
(flanger & reverb). Το AWM2 part/pad είναι δανεισμένο και ελαφρώς τροποποιημένο από ένα άλλο δικό μου performance, και μπαίνει μόνο στο σβήσιμο του ήχου με key-off, ο ήχος δηλαδή τριγκάρεται όχι όταν πατάμε τα πλήκτρα αλλά όταν τα αφήνουμε.
Το performance έχει πολύ αργό attack και πάρα πολύ μεγάλο release
(μιλάμε για κάποια λεπτά), επίτηδες βέβαια έγινε έτσι γιατί στο release γίνονται μικροαλλαγές στον ήχο από το φίλτρο και οι οποίες θέλει προσοχή για να γίνουν αντιληπτές, αλλά κάποιο εκπαιδευμένο αυτί τις πιάνει.
Πατάμε λοιπόν τα πλήκτρα και το sustain pedal και αφήνουμε τον drone/ambient ήχο να εξελιχθεί, και όπου χρειαστεί πίσω στο editing για τις απαραίτητες αλλαγές. Το αποτέλεσμα είναι άκρως ικανοποιητικό, η FM engine των Montage/MODX είναι απλά κορυφή. Να υπενθυμίσω εδώ ότι ο συγκεκριμένος ήχος δημιουργήθηκε με μόνο έναν από τους 88 αλγόριθμους της FM-X engine, κάνοντας χρήση μόνο τριών εκ των οκτώ operators του. Για περαιτέρω πολυπλοκότητα που μπορεί να σας στείλει στον κοντινότερο ψυχίατρο, μπορείτε να προσθέσετε στο performance ακόμα 15 FM-X parts/ήχους,? αφού τα Montage/MODX είναι 16-part multitimbral. Ένα συνολάκι δηλαδή από 128 operators ανά performance, έτσι να έχετε να κάνετε πειράματα για τα επόμενα...150 χρόνια.?
Κι εκεί λοιπόν που έπαιζα με τον νέο μου FM-X ήχο, και λόγω μάλλον του ambient χαρακτήρα του ήχου, μου κόλλησε στο μυαλό το "Shine On You Crazy Diamond" των Floyd, κυρίως η εισαγωγή του. Ανοίγω και το Hydrasynth από πάνω, βρίσκω ένα κατάλληλο lead και αρχίζω να παίζω την εισαγωγή. Ωραία μου ακουγόταν, οπότε το ηχογράφησα κιόλας, και το ανέβασα στο κανάλι μου στο youtube. Σύντομο βιντεάκι
(ήχος μόνο) παρακάτω. Παρεμπιπτόντως, ο lead ήχος από το Hydrasynth είναι Preset και ονομάζεται "BladeTitles". Θα καταλάβετε το γιατί μόλις τον ακούσετε.?