Vocal double tracking

koxcygr

Νέο μέλος
Μηνύματα
478
Πόντοι
16
Εχω ακουσει για την τεχνικη double tracking τη δοκιμασα με ακουστικη κιθαρα και ειχα ενα πολυ ωραιο αποτελεσμα, το προβλημα μου ειναι πως το κανω στα φωνητικα??? Π.χ στις κιθαρες δεν ακουγετε η διαφορα μεταξη των δυο ενω στα φωνητικα η διαφορα εινα αισθητη με αποτελεσμα να φενονται σαν δυο ξεχωριστες φωνες και οχι σαν μια.

 
εξαρταται,η double tracking τεχνικη χρησιμοποιειται κυριως αν θες να "παιξεις" με τις φωνες η αν θες να τις κανεις να ξεχωριζουν σε ενα πολυ dense mix (για αυτο αλλωστε ξεκινησε απο τα υπερ-dense mix της Motown) ,αυτο που συνηθως γινεται ειναι να κανεις copy την φωνη σε ενα ακομα καναλι,& να χρησιμοποιεις το ενα καναλι φωνης σαν το βασικο σου καναλι βαζοντας του τα  διαφορα καλουδια (comp,reverb κτλ) & το δευτερο καναλι να τον τσιτωνεις στο κομπρεσσαρισμα & στο eq και να το βαζεις ΠΟΛΥ χαμηλα στο mix (απο μονο του ακουγεται χαλια).

προσωπικα δεν το χρησιμοποιω ποτε (μια και απεχθανομαι τα dense mixes ετσι κι αλλοιως ;D) αλλα ΜΠΟΡΕΙ να ειναι και η λυση αν εχεις προβληματα "ευκρινειας" η θες να κανεις "τρελλες" με τη φωνη.... 

 
Στις κιθαρες παροτι πεζουν το ιδιο ακριβος, τις εχω ηχογραφησει καθε μια ξεχωριστα για να εχω αυτην την ελαχιστη διαφορα στα πεξηματα με αποτελεσμα να μου δινει ενα φυσικο chorus και να εχω και καλητερο paning. Τωρα με τις φωνες η διαφορα εινα πολυ μεγαλήτερη γιατι ειναι και πολυ πιο δυσκολο να τραγουδησεις δυο φορες σχεδον με τον ιδιο τροπο. Οταν λενε double-tracking δεν πρεπει να ηχογραφεις καθε φορα ξεχωριστα για να εχεις και αυτην την διαφορα μεταξη των καναλιων??? Δηλαδη να μην ειναι ακριβως τα ιδια οπως στο copy paste.

 
ναι εγω μιλαω για artificial double tracking (που ειναι και το πιο συνηθισμενο οταν μιλαμε για φωνες).

σε φωνες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ περιπτωση να κανεις κανονικο double tracking (δηλαδη να γραψεις το "ιδιο" πραγμα 2 φορες )και να ακουγονται σαν μια.... ;) δεν υπαρχει τραγουδιστης (εκτος ισως απο τον..Καζαντζιδη ;D) που να μπορεσει να πεσει ΑΚΡΙΒΩΣ πανω σε ολα τα φραζαρισματα του ωστε να μην ακουστει διαφορα,(αυτο που λες "δυο ξεχωριστες φωνες αντι μια")

 
Α μαλιστα οποτε να μην καθομαι σαν μαλα...ς να γραφω δυο φορες. Να κανω copy paste πηραζοντας μετα ξεχωριστα το καθε καναλι. Ευχαριστω πολυ για την πληροφορια. ;)

 
Superfunk είπε:
εξαρταται,η double tracking τεχνικη χρησιμοποιειται κυριως αν θες να "παιξεις" με τις φωνες η αν θες να τις κανεις να ξεχωριζουν σε ενα πολυ dense mix (για αυτο αλλωστε ξεκινησε απο τα υπερ-dense mix της Motown) ,αυτο που συνηθως γινεται ειναι να κανεις copy την φωνη σε ενα ακομα καναλι,& να χρησιμοποιεις το ενα καναλι φωνης σαν το βασικο σου καναλι βαζοντας του τα  διαφορα καλουδια (comp,reverb κτλ) & το δευτερο καναλι να τον τσιτωνεις στο κομπρεσσαρισμα & στο eq και να το βαζεις ΠΟΛΥ χαμηλα στο mix (απο μονο του ακουγεται χαλια).

προσωπικα δεν το χρησιμοποιω ποτε (μια και απεχθανομαι τα dense mixes ετσι κι αλλοιως ;D) αλλα ΜΠΟΡΕΙ να ειναι και η λυση αν εχεις προβληματα "ευκρινειας" η θες να κανεις "τρελλες" με τη φωνη.... 
ευθύς αμέσως το δοκιμάζω σε ακαπέλα τράκ...θένκιου

 
Superfunk είπε:
ναι εγω μιλαω για artificial double tracking (που ειναι και το πιο συνηθισμενο οταν μιλαμε για φωνες).

σε φωνες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ περιπτωση να κανεις κανονικο double tracking (δηλαδη να γραψεις το "ιδιο" πραγμα 2 φορες )και να ακουγονται σαν μια.... ;) δεν υπαρχει τραγουδιστης (εκτος ισως απο τον..Καζαντζιδη ;D) που να μπορεσει να πεσει ΑΚΡΙΒΩΣ πανω σε ολα τα φραζαρισματα του ωστε να μην ακουστει διαφορα,(αυτο που λες "δυο ξεχωριστες φωνες αντι μια")
Ian Gillan στα περισσοτερα των Deep Purple ;)

Φιλε μπορεις να κανεις copy paste και να δωσεις στο 2ο καναλι ενα ΠΟΛΥ ελαφρυ delay. Στο cubase απο καπου πανω αριστερα γινεται (ψαξε, ψαξε, θα το βρεις)

 
Εκτός από το artificial double tracking είναι πολύ κοινή πρακτική και το "φυσικό" DT το οποίο και προτιμώ στις εγγραφές μου. Δεν χρειάζεται να προσπαθείς να πετύχεις το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα με το 1ο take, απλώς να μην φεύγουν χρονικά οι ατάκες και τα τελειώματα σε σχέση με το 1ο. Το μη ίδιο αποτέλεσμα είναι αυτό που κάνει ωραία αυτή την τεχνική. :)

 
Μα αυτο λεω και γω αλλα μηπος στις φωνες ακουγετε πολυ διαφορετικο απο οτι στις κιθαρες????

 
koxcygr είπε:
Μα αυτο λεω και γω αλλα μηπος στις φωνες ακουγετε πολυ διαφορετικο απο οτι στις κιθαρες????
Όπως κατάλαβες συμφωνώ μαζί σου ;D. Από εκεί και πέρα η φωνή είναι πιο σύνθετο όργανο από την κιθάρα και έτσι το αποτέλεσμα του DT εξαρτάται καθαρά από την δική σου απόδοση. Ξαναλέω ότι αν πετύχεις "χρονικά" τις ατάκες και τα τελειώματα των φράσεων σε σχέση με το 1ο take, και αν δεν ξεφεύγεις πολύ τονικά, τότε είσαι οκ.

Απλά θα χαμηλώσεις το 2ο take σε σχέση με το 1ο για να ακούγεται μόνο σαν εφέ που "παχαίνει" το αποτέλεσμα και όχι να ακούγονται σαν 2 φωνές που τραγουδάνε ντουέτο! ;D

 
..πετυχαίνουν αυτό το αποτέλεσμα γράφοντας τα φωνητικά μέρη 2 φορές: την μία κανονικά, την άλλη +- μία οκτάβα (εξαρτάται από την έκταση), οπότε βγαίνει ένα <<γεμάτο>> αποτέλεσμα.

Τελευταία άκουσα τον Bruce Dickinson, στο τελευταίο των Maiden, να το κάνει.

 
haryy είπε:
Αυτό λέγεται ..back vocals.  ;D
;D ;D ;D ;D

Όχι, δε κατάλαβες, δεν χαμηλώνεται μια εκ των 2 φωνών, είναι σαν να ακούς ντουέτο από τον ίδιο τραγουδιστή, με διαφορά μιας οκτάβας μεταξύ των φωνών.

 
Έχω καταλάβει τι λες, το double tracking όμως αφορά την τεχνική όπου πάιζεται 2 φορές το ίδιο πράγμα, και στην περιπτωση των φωνών μιλάμε για ταυτοφωνία. Μην εντάξουμε στο double tracking και τα takes με διαφορετικές οκτάβες γιατί εκεί πάμε αλλού για αυτό είπα για back vocals λίγο χονδρικά. ;)

Είμαι και κάργα μειντενάκιας ξέρω τι λες. ;)

 
.....ένα μικρό trick για όσους θέλουν να πειραματιστούν με το double tracking στις φωνές:

Όταν ηχογραφείτε το δεύτερο track (doubling) της φωνής βάλτε τον τραγουδιστή να "αφαιρέσει" όλα τα συρριστικά σύμφωνα και δίφθογγους από τις καταλήξεις των λέξεων του 2ου track(πχ "ς", "τς", "ξ"...για παράδειγμα 1η φωνή="ποιοοοοοςςς" , 2η φωνή="ποιοοοοο"). Το πρόβλημα με το double tracking στην φώνη είναι πάντα η χρονική διαφορά στις καταλήξεις (όπως επισήμανε και Haryy) και ειδικά στους συρριστικούς φθόγγους. Με αυτόν τον τρόπο το αποφεύγουμε και όσο και αν φαίνεται περίεργο το αποτέλεσμα ακούγεται πιο φυσικό.....εννοείται πως η ίδια μέθοδος έχει εφαρμογή και στα backing tracks της φωνής....

Και βέβαια αν δεν μπορεί να το κάνει ο τραγουδιστής....μπορείτε να το κάνετε εσείς "χειροκίνητα" στο editor του DAW ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
“σε φωνες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ περιπτωση να κανεις κανονικο double tracking (δηλαδη να γραψεις το "ιδιο" πραγμα 2 φορες )και να ακουγονται σαν μια....”

Πολύ σωστά !!!

Μπορείς όμως να γράψεις δυο φορές την ίδια φωνή (αυτό έκανε κι Gorge Martin με τους  Beatles . . . ίσως και στα μισά τραγούδια . . . ;))

Και το δεύτερο track να το δουλέψεις σαν εφέ . ;)

Π.Χ. βάλε την πρώτη  φωνή «στεγνή» χωρίς reverb-delay και την δεύτερη  με αρκετό reverb και ίσως και με λίγο delay .Θα πρότεινα να βάλεις και ένα desser ...Έχοντας σε πολύ χαμηλή   ένταση το dry σήμα της δεύτερης φωνής θα δώσει ένα ενδιαφέρον και «πλούσιο» άκουσμα στην  lead φωνή . . . .

 
αυτό έκανε κι Gorge Martin με τους  Beatles . . . ίσως και στα μισά τραγούδια .
ως φανατικος των σκαθαριων  ;D γνωριζω οτι ο Ken Towsend & oχι ο George (κολλητος μου ;D) εκανε ισως το πρωτο automatic double tracking (δηλ.κοπιαρε τις φωνες με ..καθυστερηση μεταξυ δυο μαγνητοφωνων και εκανε μετα αυτο που λες,δεν τους ξαναβαζε να τα ...λενε μια και ο Λενον ....βαριονταν.... ;D ;D)

http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_double_tracking

ADT was invented specially for The Beatles on April 6, 1966 by Ken Townsend, a recording engineer employed at EMI's Abbey Road Studios, mainly at the instigation of John Lennon. Lennon hated the tedium of doubletracking during sessions, and regularly expressed a desire for a technical alternative.[1]
In essence, Townsend's system used two studio tape decks which were connected to the recording console, and to each other. As a vocal was being recorded onto the first tape machine, specially installed connections simultaneously fed the signal from the record head of the first deck into the record head of the second deck, onto the tape, out from the playback head of the second deck and back into the record head of the first. If the playback heads of the two decks were precisely the same distance from their respective record heads, the voices would be recorded in perfect unison.
 
Αν ο τραγουδιστής είναι επαγγελματίας, η απλά μελετημένος τόσο όσο απαιτεί η δυσκολία του κομματιού, όχι μόνο  μπορεί αλλά και πρέπει να πετύχει δυο όμοια takes.

Παρόμοια προβλήματα εντοπίζονται και στα backing vocals, και εντοπίζονται κυρίως στα παρεστιγμένα, τα οποία άλλες φορές αποδίδονται και άλλες όχι, και στην αξία της καταληκτικής νότας κάθε φράσης.

Για παράδειγμα ο Παπακωνσταντίνου (ο γνωστός  ;D ) το ΄χει ανάγει σε επιστήμη σε πάρα πολλές ηχογραφήσεις του να έχει ένα take χαμηλά και ένα με φαλτσέτο.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top