vintage πεταλια Μυθος η πραγματικότητα;;;

alexmyro3

Νέο μέλος
Μηνύματα
21
Πόντοι
1
Καλησπέρα σε όλους.Τελικά ισχύει αυτό που λένε για vintage πετάλια;

Υπάρχουν υλικά για την παρασκευή πεταλιων που βοηθούν σε αυτό;

αυτοί που γνωρίζουν και έχουν κάνει πετάλια θα μπορέσουν να βοηθήσουν,υπάρχει όντως διαφορά στο αποτέλεσμα με metal αντιστάσεις η με τις carbon composition ;

 
Ρωτάς δύο διαφορετικά πράγματα.

Κατά τη γνώμη μου (που δεν είναι γνώμη ειδικού, για να εξηγούμαστε) τα υλικά παίζουν αποφασιστικό ρόλο στην ποιότητα του ήχου ενός πεταλιού, αν το δούμε συνολικά (σαν hifi αντίληψη, δηλαδή).

Ωστόσο "υποδεέστερα" υλικά πολλές φορές έχουν δώσει "χαρακτήρα" σε συγκεκριμένα πετάλια, μέσα στα χρόνια (αυτή είναι η lo-fi αντίληψη).

Τέλος, δεν είχαν όλα τα vintage πετάλια "καλά" υλικά, μερικά είχαν τα "κατάλληλα" υλικά. Αλλά και (πάρα) πολλά απλά ακουγόταν και ακούγονται ΧΑΛΙΑ σε σχέση με τα περισσότερα σημερινά.

Προσωπική γνώμη: αν σε απασχολεί για να κάνεις DIY ψάξτο. Αν σε προβληματίζει για την ποιότητα του ήχου σου, θα σε προέτρεπα να μην πέσεις στην παγίδα του μπουτίκ και της βινταζίλας.  ;)

 
The Genius Loci είπε:
Ωστόσο "υποδεέστερα" υλικά πολλές φορές έχουν δώσει "χαρακτήρα" σε συγκεκριμένα πετάλια, μέσα στα χρόνια (αυτή είναι η lo-fi αντίληψη).
Να συμπληρώσω στο παραπάνω: ακόμα και ΛΑΘΟΣ υλικά ή λάθη στο κύκλωμα, έχουν δώσει χαρακτήρα.  ;)

 
Έχεις δίκιο σε αυτό που λες.το σκέφτομαι και από τις 2 πλευρές.σαν αγοραστής βλέπω πως αρκετές εταιρίες διαφημίζουν ότι έχουν vintage υλικά που έχουν vintage αποτέλεσμα.

Για diy που ψάχνω λίγο βλέπω ότι Υπάρχουν διάφορα υλικά και δεν ξέρω την διαφορά τους για να δω τι θα πάρω...

 
τα υλικά στα ηλεκτρονικά παίζουν τόσο ρόλο στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα όσο και τα υλικά μιας συνταγής φαγητού.

Κάθε υλικό (μεχρι και τα καλώδια) ανεξαρτήτως κόστους ακούγεται διαφορετικά με τη μεγαλύτερη διαφορά να την κάνουν οι πυκνωτές. Γενικός κανόνας: φθηνοί πυκνωτές=θολότερος και στενότερος ήχος πράγμα που μπορεί να είναι υπέρ σε κάποιο dist.

 
Με τις αντιστάσεις τι παίζει?βασικά δεν είναι μόνο το φθηνότερο,αλλά έχει πολλά είδη..

 
Στο να φτιαξεις ενα πεταλι μονος σου, πως θα ξερεις το αποτελεσμα?

Ποιο σοφο δεν ειναι να χρυσο-πληρωσεις ενα που το εχεις ακουσει και σου κανει?

 
Για εφαρμογές που έχουν σχέση με αναλογικό ήχο θεωρούνται πιό "ζεστές" οι carbon composition (αν και στην περίπτωσή σου μπορεί να μην είναι ακουστή η διαφορα) Γενικα αποφεύγουμε ότι έχει να κάνει με smd

 
saviola είπε:
Στο να φτιαξεις ενα πεταλι μονος σου, πως θα ξερεις το αποτελεσμα?

Ποιο σοφο δεν ειναι να χρυσο-πληρωσεις ενα που το εχεις ακουσει και σου κανει?
Αντίθετα από αυτό που νομίζουν μερικοί, το diy δεν σημαίνει ότι πετάς σε ένα καζάνι μερικές αντιστάσεις, πυκνωτές, ποτενσιόμετρα, κ.α., ανακατεύεις και βλέπεις τι βγαίνει. Αν έχεις μια σχετική εμπειρία και ακολουθείς τις όποιες οδηγίες το αποτέλεσμα θα είναι αυτό που πρέπει να είναι. Άρα αν θες π.χ. ένα TS-clone, στο τέλος της ημέρας θα έχεις ένα .... TS-clone. Αν έχεις κάνει κάποιο λάθος στην κατασκευή ή ειναι η πρώτη φορά που πιάνεις κολλητήρι, προφανώς και μπορεί να καταλήξεις με ένα ότι-να-'ναι πετάλι, αλλά ούτε το λάθος είναι απαραίτητο και η εμπειρία έρχεται με την τριβή στο άθλημα.

Γενικα αποφεύγουμε ότι έχει να κάνει με smd
Γιατί ακριβώς;

 
alexmyro3 είπε:
Καλησπέρα σε όλους.Τελικά ισχύει αυτό που λένε για vintage πετάλια;

Υπάρχουν υλικά για την παρασκευή πεταλιων που βοηθούν σε αυτό;

αυτοί που γνωρίζουν και έχουν κάνει πετάλια θα μπορέσουν να βοηθήσουν,υπάρχει όντως διαφορά στο αποτέλεσμα με metal αντιστάσεις η με τις carbon composition ;
Τα υλικα, οπως προαναφερθηκε, παιζουν ρολο στη διαμορφωση της τελικης ποιοτητας του ηχου ενος κυκλωματος.

Το αν θα ειναι "καλη" ή "κακή" αυτη η ποιοτητα ειναι καθαρα υποκειμενικο.

Υπαρχουν "vintage" και ..."vintage" υλικα που μπορεις να χρησιμοποιησεις.  8)

Καποια εξ΄ορισμου ειναι αχρηστα, οπως π.χ οι ηλεκτρολυτικοι πυκνωτες.

Καποια μπορει να ειναι "μαγικα", οπως παλιες λυχνιες (σχεδον αδιαφορο υλικο για πεταλια) παλιοι film πυκνωτες (ή εστω και κεραμικοι σε μερικες περιπτωσεις), αλλα και παλια τρανζιστορ. Εδω βεβαια υπαρχει ρισκο γιατι πλεον τα διαφορα στοκ απο παλια τρανζιστορ εχουν "χτενιστει" παμπολλες φορες για να βρεθουν τα "μαγικα" και συνηθως μενουν οι βαλουτες...  Αλλα οχι παντα, και οχι για ολους.

Τωρα οσον αφορα στις αντιστασεις, καλες και οι carbon comps αλλα η εφαρμογη τους σε κυκλωματα των 9V που ειναι τα πεταλακια ως επι το πλειστον, δεν μπορει να αναδειξει τις ιδιαιτεροτητες τους.

Οι cc πρεπει να εκτεθουν σε υψηλες τασεις για να παρουσιασουν την "δικη τους" παραμορφωση και να προσθεσουν κατι απο τη "μαγικη" χροια που εχουν οι vintage κατασκευες.

Σιγουρα "ακουγονται" πιο "καπως" απο τις metal film που ειναι στανταρ "κρυες" στο signal path.

Καλα ειναι να χρησιμοποιεις mf σε αλλα σημεια του κυκλωματος, ενω στο signal path μπορεις να βαζεις carbon film και ενιοτε (για το γ@μωτο...) καμια cc, αλλα προς την εξοδο του κυκλωματος γιατι στην εισοδο θα εχεις συνηθως θολουρες και αυξημενο θορυβο.

 
Σωστός ο alderbody και αν θέλουμε να είμαστε απόλυτοι μια συμπλήρωση: signal path μπορεί να θεωρηθούν και σημεία όχι τόσο προφανη π.χ το τροφοδοτικό. Ολα χορεύουν στο ρυθμό. Όλα παίζουν ρόλο και το μεγαλύτερο οι νότες που θα παίξουμε  ;)

 
Σωστά λίγο-πολύ όσα αναφέρθηκαν αλλά τι σχέση έχουν με τα vintage πετάλια και πού βρίσκεται ακριβώς ο μύθος? Τέτοια υλικά χρησιμοποιούνται κατά κόρον και σήμερα, είτε για τα πλεονεκτήματά τους, είτε για τα γοητευτικά μειονεκτήματά τους.

asimakis είπε:
Για εφαρμογές που έχουν σχέση με αναλογικό ήχο θεωρούνται πιό "ζεστές" οι carbon composition (αν και στην περίπτωσή σου μπορεί να μην είναι ακουστή η διαφορα) Γενικα αποφεύγουμε ότι έχει να κάνει με smd
Και γιατί το... αποφεύγουμε? Μήπως κι αυτό το υπαγορεύουν διάφοροι "εξπέρ" για τις κρύες νύχτες του χειμώνα? ;D
 
bloody_sunday είπε:
Σωστά λίγο-πολύ όσα αναφέρθηκαν αλλά τι σχέση έχουν με τα vintage πετάλια και πού βρίσκεται ακριβώς ο μύθος? Τέτοια υλικά χρησιμοποιούνται κατά κόρον και σήμερα, είτε για τα πλεονεκτήματά τους, είτε για τα γοητευτικά μειονεκτήματά τους.

Και γιατί το... αποφεύγουμε? Μήπως κι αυτό το υπαγορεύουν διάφοροι "εξπέρ" για τις κρύες νύχτες του χειμώνα? ;D
Eννοω οτι υπαρχουν εταιριες που φτιαχνουν πεταλια και διαφημιζουν το vintage αποτελεσμα τους.Και ερωτω εδω τους τεχνικους επειδη και εμενα μου αρεσει να ψιλοπειραματιζομαι με diy κατασκευες πως προκυπτει αυτο το αποτελεσμα?Απο τις αντιστασεις(carbon comp πχ)απο τους πυκνωτες (musturd caps,oil caps)η απλα ετσι ειναι σχεδιασμενο το κυκλωμα?

 
Πάντως αναφορικά με τον τίτλο του thread, τα vintage πετάλια δεν είναι μύθος, είναι πραγματικότητα, το ξέρω γιατί έχει ένας φίλος μου ένα. 

;D

offontopic mode off

 
alexmyro3 είπε:
πως προκυπτει αυτο το αποτελεσμα?Απο τις αντιστασεις(carbon comp πχ)απο τους πυκνωτες (musturd caps,oil caps)η απλα ετσι ειναι σχεδιασμενο το κυκλωμα?
Και τα δυο...

Ο μυθος ειναι πως οι κατασκευαστες του παρελθοντος χρησιμοποιουσαν high υλικα.

Κατα κορον χρησιμοποιουσαν ο,τι ηταν διαθεσιμο την εποχη τους.

Απλα ετυχε, καποια μουσικα στυλ, να μορφοποιηθουν με αυτους τους ηχους και να υπαρχει με τα χρονια, ζητηση τους.

Η διαφορα ειναι, πως για καποιες και σε καποιες εφαρμογες, υπηρχε διαχωρισμος στα υλικα.

Η αληθεια ειναι οτι καποια υλικα της τοτε εποχης, ηταν πιο ανθεκτικα, οχι για αλλο λογο, αλλα καθαρα απο θεμα οικονομιας.

Οταν μια μεση οικογενεια, επρεπε να μαζεψει ενα Α ποσο ωστε να αγορασει ενα ραδιοφωνο π.χ., δεν μπορουσε να το τρεχει καθε τρεις και λιγο για επισκευη, η να το πεταξει και να παρει ενα αλλο, οπως γινεται σημερα.

Μην ξεχνας επισης πως πολλα απο αυτα, χρησιμοποιουταν και σε εφαρμογες πολυ πιο σοβαρες απο ενα live...

Οπως π.χ. οι JAN λυχνιες.

Επισης, μην ξεχναμε οτι εκεινη την εποχη, δεν υπηρχε αυτο που λεμε σημερα high end.

Ηταν πραγματα που πηγαιναν εν μερει "πειραματικα", οσον αφορα τους ηχους και τι χρησιμοποιουσαν.

Δεν εψαχναν απαραιτητα ποιοτητα, καινοτομια εψαχναν.

Δεκαετιες αργοτερα, οταν εφτασαν καποιοι και αναζητουσαν την πιστοτητα του ταδε ενισχυτη, τα βρηκαν δυσκολα (κυριως λογω μη διαθεσιμοτητας υλικων) και ετσι φτασαμε στις τιμες που ζητανε σημερα...

Επι του θεματος:

Προσωπικα πιστευω πως υπαρχει ποσοστο μυθου, και ποσοστο πραγματικοτητας.

Δλδ, εχω πεταλια και καινουρια και παλια.

Καποια παλια, αν και σε αριστη κατασταση ειναι για πεταμα... και το αναποδο βεβαιως...

Εχω (ειχα μαλλον...) παλια fuzz και μου ακουγονται φολα. Τα πουλησα.

Ειχα original Uni-Vibe το οποιο επισης επωληθη μεσω αγγελιας, η οποια μπηκε μια ωρα αφοτου ειχα ακουσει το Tube-Vibe I της EffectRode.

Απο την αλλη ομως, οποτε παιζω με ενα JEN Mr. CryBaby Super που μου χαρισε προσφατα ενας φιλος μπασιστας, μου ερχεται να πεταξω το RMC (αν και ειναι επισης καλο, αλλα οχι ισαξιο) και το Bud-Wah μου, απο το παραθυρο και απορω πως επαιζα τοσο καιρο με αυτα.

Σε μικρες εφαρμογες, οπως πεταλια π.χ., ειναι πιο ευκολο να στηθει κατι και να υπαρχει ενας χαρακτηρας εντος εισαγωγικων...

Σε ενισχυτες ομως, ή σε ενα tape echo,  τα τελεια υλικα να εχεις, τα πιο NOS/vintage/J.A.N. και ο,τι αλλο θελεις και διαθετεις, αν δεν ξερει και ο μαστορας τι θα κανει και πως, ασ'τα να πανε.

Γι'αυτο εδω εμπιπτει το ρητο που λεει πως "ο,τι σκ**α και να βαλεις, αν τα ανακατεψεις με νερο και ζαχαρη, δεν παει να πει οτι θα γινουν κομποστα"...

Αντιθετως, εχει τυχει να ακουσω πραγματα με καινουρια υλικα που ακουγοντουσαν αρκετα πιστα στα vintage πρωτοτυπα τους.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
alexmyro3 είπε:
Eννοω οτι υπαρχουν εταιριες που φτιαχνουν πεταλια και διαφημιζουν το vintage αποτελεσμα τους.
Διαφημίζουν πως αυτά που φτιάχνουν σήμερα είναι σε θέση να παρέχουν έναν ήχο vintage πεταλιών χωρίς να αναγκαστεί κάποιος να σκάσει μια μικρή περιουσία για ένα σπάνιο ημισαράβαλο που πιθανόν να χρειαστεί και ένα ρεκτιφιέ, όχι πως τα smd είναι του Οξαποδώ. Ας μην τα συγχέουμε αυτά... Και το τελευταίο - πέρα από το χιουμοριστικό - είναι στη σφαίρα του urban legend, και βασίζεται σε γραφικά μισόλογα ολίγων που προσπαθούν μάταια να ντύσουν έναν υπάρχοντα φετιχισμό των point to point με κάποιο εντυπωσιακό ψευδοεπιστημονικό μανδύα αντικειμενικότητας για την ηχητική τους ανωτερότητα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
bloody_sunday είπε:
χωρίς να αναγκαστεί κάποιος να σκάσει μια μικρή περιουσία για ένα σπάνιο ημισαράβαλο που πιθανόν να χρειαστεί και ένα ρεκτιφιέ
+1 (edit: τώρα που το ξαναδιάβασα καλύτερα δεν μπορώ να πω αν το ενστερνίζεσαι ή απλώς το παραθέτεις)


Έχω ένα τέτοιο ημισαράβαλο που χρειάζεται ρεκτιφιέ (παρότι έχει ήδη υποστεί κάποιες μικρές βελτιώσεις/τροποποιήσεις). Στα λεφτά που το πήρα, αγόραζα μια πολύ πιστή ποιοτική ρέπλικα από boutique κατασκευαστή (μεταχειρισμένη αλλά σε άψογη κατάσταση) και μου έμεναν και 100 ευρώ ρέστα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
A, φυσικά το ενστερνίζομαι...

Ποιο ημισαράβαλο ( ;D ) έχεις?

 
Μπαίνω αραιά τελευταία, τώρα το είδα  :)

Ένα Sola Sound Supa Tonebender. Το πήρα από γνωστό και συμφορουμίτη που το είχε αγοράσει από ebay ως έκδοση '70s. Ίσως όμως να είναι και νεότερο (80's ας πούμε; ) οπότε με την αυστηρή έννοια του όρου μπορεί να μην είναι καν vintage (μόνο ημισαράβαλο!).

Ακόμη και έτσι, είναι τουλάχιστον 25 χρονών και αρκετά ταλαιπωρημένο. Έχει υποστεί τρυπήματα για να μπει υποδοχή για τροφοδοτικό και led, έχει γίνει true bypass, αλλά το led δεν δουλεύει σωστά (μοιάζει και παράξενη η συνδεσμολογία, αν και είμαι πολύ άσχετος από αυτά). Η συναρμογή μεταξύ πάτου και κελύφους έχει χαλαρώσει.

Χρειάστηκε να το περάσω αρκετό contact cleaner για να σταματήσει να κάνει χριτς χρατς (αυτό μου έχει συμβεί και σε πετάλι παραγωγής 2006 βέβαια). Έχει επίσης τεράστιο footprint ως γνωστόν, και κανονικά θα έπρεπε να ξαναπεράσει από τεχνικό για τσεκ ή και modification στα modification. Με τα λεφτά του έπαιρνα έναν ωραιότατο κλώνο (skreddy π.χ.) και γλίτωνα από τα πήγαινε-έλα και από το ενιαίο τέλος... ακινήτων (δεν είναι ογκώδες μόνο στον ήχο το άτιμο)!

Γενικά αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι τα vintage ηλεκτρονικά είναι ένα ακριβό και φασαριόζικο σπορ, και στα πετάλια (και ακόμη περισσότερο στους ενισχυτές). Χρειάζεται να διαθέτεις καλό και έμπιστο τεχνικό και να δίνεις αρκετά χρήματα για τη συντήρησή τους. Επίσης πρέπει να είσαι διατεθειμένος να δεχτείς τις ιδιαιτερότητες της εποχής τους, όπως ας πούμε το τεράστιο κουτί. Δεν τα απορρίπτω φυσικά, απλώς για διάφορους λόγους μπορεί να προτιμήσω έναν "συμβιβασμό".

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top