unplugged ήχος solid κιθάρας

methylene blue

Μέλος
Μηνύματα
582
Πόντοι
43
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Μπάσο
Η απορία γεννήθηκε όταν έπαιξα με δύο stratocaster δίπλα δίπλα στον ίδιο ενισχυτή (Blues Junior)

Η μία ήταν 'squier affinity' και η άλλη 'fender mexico', και οι δύο μοντέλα της τελευταίας δεκαετίας, αξιοπρεπώς σεταρισμένες με 10άρες χορδές

Η fender με έπεισε εύκολα ότι είναι καλύτερη κιθάρα, τόσο στην αίσθηση όσο και στον ήχο που έβγαινε από τον ενισχυτή

Ομως εκτός ενισχυτή (ακουστικά) ο ήχος της squier είχε περισσότερο sustain, πιο έντονο σκάσιμο και γενικότερα κατά τη γνώμη μου ήταν καλύτερος

Κάνοντας ένα μικρό ψάξιμο στο δίκτυο βρήκα διάφορες απόψεις σχετικά με το θέμα εκ διαμέτρου αντίθετες. Από το ότι οσο καλύτερα ακούγεται unplugged μία solid κιθάρα τόσο καλύτερα θα ακούγεται και ενισχυμένη (προφανώς με ίδιες όλες τις άλλες μεταβλητές), εώς ότι όσο χειρότερη κιθάρα τόσο καλύτερα ακούγεται unplugged. Σε αυτό το τελευταίο μάλιστα υπήρχαν και επιχειρήματα ότι πχ οι φθηνές κιθάρες έχουν καλύτερο resonance unplugged επειδή έχουν μεγαλύτερο cavity για τους μαγνήτες και κάτι τέτοια. Υπήρχαν βέβαια και κάποιοι ενδιάμεσοι (κι εγώ μάλλον σε αυτούς ανήκω) που έλεγαν ότι δεν υπάρχει καμία συσχέτιση μεταξύ plugged και unplugged ηχου.

Έχετε καμια άποψη επί του θέματος;

 
Έχω παρατηρήσει και εγώ διαφορές απο κιθάρα σε κιθάρα, και ειδικότερα σε στρατ που το ψαχνω λίγο παραπάνω.

Άλλη έχει πιο μπάσο ήχο και πιο μουντό, άλλη έχει διαυγή και πριμάτο, άλλη πάλλεται ολόκληρη οταν παίζω, άλλη είναι πιο αναίσθητη. 

Έχω καταλήξει οτι δεν πρέπει να με απασχολεί και τόσο ο unplugged ήχος, και ότι με ενδιαφέρει ο ήχος μέσα από ενισχυτή. Εφόσον όλες ακούγονται σωστά, τότε δεν το πολυψάχνω παραπάνω. Σίγουρα τα υλικά και η κατασκευή της κιθάρας, επηρρεάζουν τον τελικό ήχο, αλλά στην τελική βολεύομαι με ο,τι έχω. Εξάλλου, με λίγο eq και compression μπορείς να κάνεις θαύματα. Το παν είναι να σε εμπνέει η κιθάρα την ώρα που παίζεις. Το ήχο το φτιάχνεις εύκολα.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Nekkon
Το παν είναι να σε εμπνέει η κιθάρα την ώρα που παίζεις. Το ήχο το φτιάχνεις εύκολα.
Συμφωνώ

Η ερώτηση όμως παραμένει ως εξής:

"Υπάρχει σχέση στην ποιότητα μεταξύ plugged και unplugged ήχου (ευθεία ή αντίστροφη) και, εάν όχι, που οφείλεται αυτή η διαφορά που δεν 'περνάει' στον ενισχυτή;"

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Παίζει να οδηγηθούμε σε κανένα συμπέρασμα ότι το ξύλο δεν παίζει ρόλο στον ήχο.

Είναι επικίνδυνα μονοπάτια αυτά

 
Είχα κάνει παλαιότερα ένα τεστακι και κατα τη γνώμη μου σίγουρα υπάρχει συσχέτιση. Υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά του ακουστικού ήχου που περνάνε και στον ηλεκτρικό. Δεν θα έλεγα απαραίτητα οτι μια κιθάρα πρέπει ακουστικα να "μιλάει" καλά για να ακούγεται καλά και ηλεκτρικά, συχνά ισχύει πιστεύω αλλα έχω πετύχει σίγουρα εξαιρέσεις. Και εξαρτάται βέβαια και απο το τι θεωρείς "καλό" ηλεκτρικο ήχο. 

Εδώ το παλαιότερο τεστάκι με κλιπακια.
 




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είχα κάνει παλαιότερα ένα τεστακι και κατα τη γνώμη μου σίγουρα υπάρχει συσχέτιση. Υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά του ακουστικού ήχου που περνάνε και στον ηλεκτρικό. Δεν θα έλεγα απαραίτητα οτι μια κιθάρα πρέπει ακουστικα να "μιλάει" καλά για να ακούγεται καλά και ηλεκτρικά, συχνά ισχύει πιστεύω αλλα έχω πετύχει σίγουρα εξαιρέσεις. Και εξαρτάται βέβαια και απο το τι θεωρείς "καλό" ηλεκτρικο ήχο. 

Εδώ το παλαιότερο τεστάκι με κλιπακια.
 
Πολύ ενδιαφέρον...

Δεν το είχα πάρει χαμπάρι όταν έγινε

θα τα ακούσω όταν θα είμαι σε συνθήκες που μπορεί να γίνει ακρόαση

 
Προσωπικά βρίσκω όλες αυτές τις ιστορίες με τα παλλόμενα σώματα, το resonance και την προσπάθεια εδραίωσης ευθείας αναλογίας unplugged και plugged ήχου ηλεκτρικών οργάνων λίγο αστεία.

Το έχω αναφέρει αρκετές φορές αλλά προσωπικά έχω πιάσει στα χέρια μου δεκάδες κιθάρες που "ξεκούμπωτες" δεν είχαν να πουν τίποτα και "κουμπωμένες" θέριζαν αλλά και το ανάποδο: έχω παίξει με όργανα που από τις δονήσεις του σώματος θα έλεγες ότι είναι ζωντανά και έχουν μάλιστα και συνείδηση. Και μόλις τα έβαζες σε ενισχυτή, δεν είχαν να πουν απολύτως τίποτα.

Σχέση μεταξύ unlugged και plugged ήχου πιθανότατα υπάρχει αλλά η αναλογία δεν είναι αυτή η απλοϊκή που κυκλοφορεί.

 
Έχετε καμια άποψη επί του θέματος;
Τρίχες,κατσαρές. 

Όλος ο ΣΤΟΧΟΣ της κατασκευής των solid body κιθαρωνΕ ήταν το ΛΙΓΟΤΕΡΟ δυνατόν  "resonance " ώστε να μην υπάρχει feedback. 

Αν θες "resonance " γύρνα το στην ακουστική. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Συμφωνώ
Reactions: kosthrash
Όλος ο ΣΤΟΧΟΣ της κατασκευής των solid body κιθαρωνΕ ήταν το ΛΙΓΟΤΕΡΟ δυνατόν  "resonance "
Αυτό έχει ένα νόημα, ότι η ηχητική ενέργεια που σπαταλάται στη δόνηση του σώματος δεν αξιοποιείται από τους μαγνήτες.

Εάν ισχύει όμως σημαίνει ότι ένα άκαμπτο βαρύ ξύλο είναι καλύτερο από ένα αντίστοιχο ελαφρύ και επίσης ότι σώμα κατασκευασμένο από πολλά κομμάτια είναι καλύτερα από ότι λιγότερα.

Λες;

 
Αυτό έχει ένα νόημα, ότι η ηχητική ενέργεια που σπαταλάται στη δόνηση του σώματος δεν αξιοποιείται από τους μαγνήτες.

Εάν ισχύει όμως σημαίνει ότι ένα άκαμπτο βαρύ ξύλο είναι καλύτερο από ένα αντίστοιχο ελαφρύ και επίσης ότι σώμα κατασκευασμένο από πολλά κομμάτια είναι καλύτερα από ότι λιγότερα.

Λες;
Πάρε έναν καλό ενισχυτή και όλες οι κιθάρες καλά θα ακούγονται. 

Αν αλλάζεις δε χορδές συχνά τόσο καλύτερο ήχο θα έχεις  ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@methylene blue To resonance είναι παρεξηγημένη φάση. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι οι ηλεκτρικές πρέπει "ξεκούμπωτες" να πάλλονται ή να ακούγονται δυνατά σαν ακουστικές.

Η αλήθεια είναι ότι όσο περισσότερο πάλλεται μια κιθάρα, τόσο λιγότερο compressed θα είναι συνήθως, με λιγότερο sustain και ποιο ανόμοια καθώς παίζεις στα διάφορα σημεία του μπράτσου. Όσο πιο ψόφια την ακούς και με χορδίλα, τόσο περισσότερο sustain θα έχει και τόσο πιο compressed και even θα είναι. Οπότε διαλέγεις.

Αυτό που κυρίως προδίδει τον ρόλο της κατασκευής, ξύλα, γέφυρες κλπ και το τί όργανο αγοράζεις ακουστικά είναι το sustain για εμένα. Αν πάω να αγοράσω Les Paul και η κιθάρα παιγμένη ξεκούμπωτη σταματάει να παίζει από μόνη της σε οποιοδήποτε σημείο της ταστιέρας πριν αφήσω το δάκτυλο, την αφήνω κάτω επί τόπου. Το ίδιο και για Telecaster.

Από την άλλη προτιμώ οι Strats, Jaguars, Jazzmasters και οι Gibson ES να έχουν κοντό sustain, να είναι uncompressed και με μπόινκι μπόινκι σκάσιμο ?

Φυσικά μιλάω πάντα για κιθάρες που η ταστοδουλειά και το σετάπ είναι τέλεια ή σχεδόν. Αλλιώς όλη αυτή η συζήτηση δεν έχει νόημα. 

 
Εγώ θέλω sustain, αλλά δεν θέλω resonance (συντονισμός;) γι' αυτό και muteαρω τις χορδές μετά το nut... Μιλώντας πάντα για ηλεκτρική κιθάρα φυσικά 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα