There are two kinds of musicians.

vagelism

Musician/Educator
Μηνύματα
3,887
Πόντοι
2,098
Προσωπικα συμφωνω με τον Stew  απολυτα και το εχω βιωσει παρα πολλες φορες με μουσικους που διαβαζουν τελεια αλλα δεν ακουνε..αλλα και με μουσικους που ακουνε τελεια αλλα δεν διαβαζουν. :classic_biggrin:

Και τα δυο "ειδη" μουσικων εχουν για μενα την σημασια  κ την σπουδαιοτητα τους. Δεν μπορω να ξεχωρισω αν καποιο ειδος ειναι καλυτερο απο το αλλο.

Στο τελος καταληγουμε στο τι θελει ο καθενας. Τι του αρεσει..

Η κλασσικη εχει αυτες τις απαιτησεις...η rock/ blues / Jazz..εχει αλλες.

Προσωπικα μ αρεσουν και τα δυο. Και ο αυτοσχεδιασμος αλλα και να  μπορω να διαβασω απολυτα γραμμενα drum parts/kicks.

Οι σκεψεις σας?




 
Βασικα πρεπει να παιζεις και αν ξερεις και διαβαζεις (εστω και αργα) βοηθαει.

ΥΓ Θυμαμαι οταν ξεκιναγα ως επαγγελματιας και με ρωταγαν αν ξερω να διαβαζω ελεγα "οχι", επειδη διαβαζα αργα και οχι πριμα βιστα.
Μεχρι που ανακαλυψα οτι πολλοι που ελεγαν "διαβαζω", διαβαζαν πιο αργα απο εμενα. (και δεν επαιζαν κιολας)

Δεν υπαρχει μονο ναι ή οχι στο διαβασμα. Υπαρχει και το ενδιαμεσο ... οπως και στο παιξιμο.
 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βασικα πρεπει να παιζεις και αν ξερεις και διαβαζεις (εστω και αργα) βοηθαει.

ΥΓ Θυμαμαι οταν ξεκιναγα ως επαγγελματιας και με ρωταγαν αν ξερω να διαβαζω ελεγα "οχι", επειδη διαβαζα αργα και οχι πριμα βιστα.
Μεχρι που ανακαλυψα οτι πολλοι που ελεγαν "διαβαζω", διαβαζαν πιο αργα απο εμενα. (και δεν επαιζαν κιολας)
μιλας περισσοτερο για Rock/ Jazz/ ελληνικα στυλ φανταζομαι σωστα?

 
Θυμηθηκα ενα σκηνικο που μου ετυχε στο στρατο.

Στρατιωτικη μουσικη Λημνου 1995.

Προβα εθνικο ύμνου μεσα στο θαλαμο

Αναμεσα στους μουσικους ενας φαγκοτιστας {που διαβαζει με ανεση σε 3 κλειδια σολ-ντο - φα} αλλα δεν ακουει τιποτα..και ενας κλαριτζης που δεν διαβαζει νοτα αλλα πιανει πουλια στον αερα.

Παρτιτουρα υπηρχε για κλαρινο αλλα οχι για φαγκοτο.

Ο μεν κλαριτζης δεν μπορουσε να διαβασει και ζητησε απο το διοικητη να του παιξει το θεμα {ηταν σαξοφωνιστας} και το επιασε με τη μια.

Ο φαγκοτιστας με τιποτα..μεχρι που του εδωσε μια παρτιτουρα για ευφωνιο αν δεν κανω λαθος...και το επαιξε πριμα βιστα.

Θυμαμαι ειχα παθει πλακα και με τους δυο.

 
μιλας περισσοτερο για Rock/ Jazz/ ελληνικα στυλ φανταζομαι σωστα?
Για τα παντα.

Φυσικα αλλου χρειαζεται περισσοτερο, αλλου λιγοτερο.

Ακομα και πανκ να παιζεις σε μια μπαντα της γειτονιας, αν ξερεις να γραφεις λιγο και να διαβαζεις, κανεις το πραγμα λιγο πιο ευκολο στην προβα ας πουμε, μεχρι να απομνημονευσεις κατι κλπ

 
συμφωνω απολυτα. 

Απλα στην κλασσικη μουσικη οι αναγκες sightreading / πριμα βιστα..θεωρω οτι ειναι πολυ μεγαλυτερες. Δεν χρειαζεσαι αυτοσχεδιασμο - δεν χρειαζεσαι ουτε ιδιαιτερο ear training {αν κ κανουν}.. Aπλα να διαβαζεις καλα.

Αυτο νομιζω ειναι και το Point του Copeland.

Kαι φυσικα και εμενα μου κανει εντυπωση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
η κουρτίνα 2 για μένα ...αυτί δηλαδή....

Θυμάμαι χαρακτηριστικά την πρώτη μου επαφή με πεντάγραμμο και ας πούμε "audition". (ελπίζω να μην σας την έχω διηγηθεί ξανά..)

Μαθητης 4ης δημοτικού...

Ο Δάσκαλος (btw μας άφησε πριν μόλις 2 μήνες RIP απίστευτος άνθρωπος) θέλησε να μας μάθει μουσική.

Ξεκινάμε με τις νότες, πεντάγραμμο, μικρές ασκήσεις κλπ κλπ... Το όργανο που μαθαίναμε: melodica...

Κάποια στιγμή μας δίνει ένα ολόκληρο κομμάτι. 

Μας δείχνει δυό τρία πράγματα και "αύριο να το ξέρετε"

Πάω σπίτι...κρύος ιδρώτας. Με τίποτα. Νότες σκέτες ασύνδετες, χωρίς αίσθηση χρόνου, τίποτα, ντιπ...

Την άλλη μέρα βρίσκω ένα συμμαθητή μου..."ρε συ το έμαθες?" "ναι"

Στο διάλειμμα τον βάζω και το παίζει. Μιά, δυό.

Χτυπάει το κουδούνι...Βάζει έναν το σκοτώνει, βάζει άλλον ...έτσι κι έτσι...(λέω μέσα μου - έναν ακόμα τέτοιον και πάει, το χάσαμε)

Ερχεται η σειρά μου, κάνω πως διαβάζω και το παίζω...άψογα

Από τότε έχω δυσκολία.

Με αυτί παίζω τα πάντα, ακόμα και σε πρώτο άκουσμα (έστω 90%) αλλά διάβασμα μόλις και συλλαβίζω, πλέον πολύ καλύτερα, αλλά δεν έχω αυτό που λένε διάβασμα.

Και εννοείται συμφωνώ με τον Copeland.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν διαβάζω ούτε συλλαβή. Αν γυρνούσα το χρόνο πίσω θα ήθελα να μάθω να διαβάζω μουσική, πριν καν μάθω κάποιο όργανο, όπως έμαθα μια ξένη γλώσσα ας πούμε. Αν δεν είχα μάθει (Αγγλικά), οι συνθήκες θα διαμορφώνονταν με τρόπο ώστε να μου ήταν αχρείαστα, δηλ. θα επιβίωνα. Η ζωή μου όμως θα είχε πάρει άλλη ρώτα. Θεωρώ ότι όταν κάποιος έχει βαθειά γνώση της θεωρίας, ξεδιπλώνεται μπροστά του ένας τεράστιος κόσμος, κι ας παίζει μετά πανκ ξερωγώ. 

 
Εγώ που είμαι και κουφός και δεν ξέρω να διαβάζω σε ποια κατηγορία ανήκω?
cebcceb5-cf84cebf-cf80ceb1cf83cf8cceba-cebaceb1cebbcf8dcf84ceb5cf81ceb1-cebdceb1-cebcceb7cebd-ceb5cebbcf80ceafceb6ceb5ceb9cf82-cf83ceb5.jpg
 ???

 
θα ήθελα να μάθω να διαβάζω μουσική, πριν καν μάθω κάποιο όργανο ...


Κατά την γνώμη μου αυτό είναι μεγάλο λάθος.

Μια σωστότερη λογική θα ήταν να γίνονται αυτά ταυτόχρονα.

Αλλιώς δεν μαθαίνεις τίποτα στην ουσία.

Φιλολογικές γνώσεις που δεν ξέρεις τι να τις κάνεις?

Gone with the wind.

Ότι μαθαίνεις, για να το μαθαίνεις πραγματικά, πρέπει να το δουλεύεις.

 
Κατά την γνώμη μου αυτό είναι μεγάλο λάθος.

Μια σωστότερη λογική θα ήταν να γίνονται αυτά ταυτόχρονα.

Αλλιώς δεν μαθαίνεις τίποτα στην ουσία.

Φιλολογικές γνώσεις που δεν ξέρεις τι να τις κάνεις?

Gone with the wind.

Ότι μαθαίνεις, για να το μαθαίνεις πραγματικά, πρέπει να το δουλεύεις.
Εχεις απολυτο δικιο

Καποτε ειχα μπει στο ειδικο αρμονιας {για να παρω αναβολη απο το στρατο}

Τα εχω ξεχασει ολα...

 
 Δεν είναι το θέμα ότι υπάρχουν δύο είδη μουσικών. Το θέμα είναι ότι υπάρχουν δυο είδη ΜΟΥΣΙΚΗΣ: Η λεγόμενη through composed μουσική, ή οι μεγάλες φόρμες σονάτες φούγκες κλπ, που οι συνθέτες δεν κοροϊδεύουν την κοινωνία ? και τέλος πάντων δεν καθαρίζεις με ένα ριφάκι, ένα κουπλέ και ένα ρεφραίν, και η μουσική του τσούκου τσούκου γύρω γύρω όλοι, το ίδιο, ξανά το ίδιο, παίξε 12 φορές το ίδιο να σολάρω και πάει λέγοντας.

  Μπορεί λοιπόν κάποιος με το αυτί να βγάλει την επαναλαμβανόμενη μουσική, αλλά και σε κάποιο δύσκολο σημείο ας πούμε, μπορεί να κάτσει με off line ? αργό κουτσοδιάβασμα να το καταλάβει, και μετά να το παίξει τις 43 φορές που θα χρειαστεί. Πως όμως θα βγάλεις άκρη με το αυτί, όταν η μουσική αλλάζει χωρίς σταματημό; Και όταν εκτός της ποσότητας, υπάρχει και η δεδομένη δυσκολία και πολυπλοκότητα στις αντίστοιχες συνθέσεις;

 Τα πάντα είναι θέμα ανάγκης και ευκολίας. Ούτε οι κλασσικοί είναι μαζοχιστές, ούτε οι ροκάδες τεμπέληδες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εχεις δικιο. Απλα νομιζω οτι οι μουσικοι εκπαιδευονται και αναλογα με το στυλ που θελουν να ασχοληθουν..ατροφει το ενα η το αλλο..{το sight reading για χαρη του αυτοσχεδιασμου  ή  το αυτι για χαρη του sight reading}.

 Γνωριζω για  μουσικους που εχουν κανει την μεταβαση απο την κλασσικη στην Jazz αλλα το αντιθετο δεν εχω κατι υποψη μου. Πανω σε αυτο που λες ...

 Πως όμως θα βγάλεις άκρη με το αυτί, όταν η μουσική αλλάζει χωρίς σταματημό; Και όταν εκτός της ποσότητας, υπάρχει και η δεδομένη δυσκολία και πολυπλοκότητα στις αντίστοιχες συνθέσεις;
εχω παιξει αρκετα κομματια του Gordon Goodwin..Αν δεν ειχα την ευελιξια του καλου διαβασματος - δεν υπηρχε περιπτωση να ακουμπησω κανενα απο τα κομματια του.

Καθε κομματι ειναι 6-7 σελιδες..απολυτης ενορχηστρωσης.

Μικρο δειγμα




 
 Πολύ ωραίο το κομμάτι.

 Λογικότατο αυτό που λες. Αν όλη μέρα διαβάζεις παρτιτούρες στη συμφωνική της Γαστούνης ? θα γίνεις εξπέρ του διαβάσματος. Αν όλη νύχτα παίζεις πιανίστας σε τζαζ μπουρδέλο ? θα αυτοσχεδιάζεις παπάδες. Η τέχνη μακρά, ο βίος βραχύς, μακάρι να τα προλαβαίναμε όλα.

 Τώρα όσο αφορά τη μετάβαση, σε πιστεύω, και οφείλεται στο εξής δεδομένο: Είναι τέτοια τα μαμήσια που τρως στην κλασσική, που μετά η οποιαδήποτε μετάβαση είναι δυνατή, μη σου πω και επιθυμητή ?. Αντίθετα αν θέλεις να πας στην κλασσική από άλλο είδος, θα είναι σαν να ξεκινάς σχεδόν από την αρχή.

 
Σχωράτε με οι δύο από πάνω :classic_biggrin: , αλλά υπάρχει και η σύγχρονη μουσική (του 20ου και 21ου αιώνα).

Εκεί, η παρτιτούρα έχει αλλάξει πλέον μορφή, για να αποτυπώσει πιο σύγχρονες εκφραστικές ανάγκες.

Ούτε το νυχτοκάματο στα ρδελαμπού, ούτε το μάτι να γυαλίζει από smileys 32ων στο πεντάγραμμο μετράνε τόσο πολύ.

Άλλα μετράνε περισσότερο.

 
Υπάρχει και ένα άλλο είδος μουσικών, αυτοί που ούτε διαβάζουν αλλά ούτε ακούνε σωστά. Εκεί να δεις...

Ονόματι καλαμπόρτζης, σωστά;

Ένα επίσης σημαντικό συστατικό είναι να έχει αντίληψη του συμβαίνει γύρω του.

 
Υπάρχει και ένα άλλο είδος μουσικών, αυτοί που ούτε διαβάζουν αλλά ούτε ακούνε σωστά. Εκεί να δεις...

Ονόματι καλαμπόρτζης, σωστά;


Έλα, με φώναξες?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
71
Εμφανίσεις
40K

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top