καταρχην' date=' οι ηχογραφησεις κλασσικης μουσικης εχουν τεραστια δυναμικη περιοχη και αψογη παρουσια σε ολο το ηχητικο φασμα. και οχι λογω οργανολογιας, αλλα λογω της ιδιαιτερης φροντιδας των παραγωγων που ασχολουνται με το ειδος. παρολα αυτα, μπορει κανεις να διαπιστωσει μεγαλες σταθμες σε ενα δισκο η σε ενα live κλασσικης μουσικης, στα ιδια περιπου επιπεδα με ενα rock δισκο η ενα rock συγκροτημα. η full ορχηστρα μπορει να πιασει πολλα db...μα παρα πολλα...
οι dance, hip hop, r'n'b καλλιτεχνες συναγωνιζονται για το ποιος θα εχει τον πιο overcompressed δισκο. δεν μπορει η διαθεση μιας σκηνης να γινει κανονας παραγωγης παγκοσμιως. ναι, ολοι τους χρησιμοποιουν limiters και compressors συνεχως, σε ολα τα σταδια παραγωγης. καποιοι μαλιστα ανακαλυπτουν και το μυστικο των rock παραγωγων που λεγεται distressor. φτασαμε ομως στο σημειο οπου δεν μπορουν να πανε παραπανω σε ενταση. και τι κανουν? παραμορφωνουν το υλικο....
το να ακρωτηριαζεις τη μουσικη σου για να ακουγεται δυνατα ειναι σαν να παιρνεις αναβολικα για να τρεχεις πιο γρηγορα.[/quote']
Beibaiws kai h klassikh mousikh mporei na peiasei polla dB, alla to megalo dynamic range einai meros tou performance, ama perioriseis to dynamic range, xalas to performance toso apo to engineering side of things, oso kai apo to kallitexniko.
Oi r'n'b kai hip-hop paragwgoi den einai oi monoi pou paramorfwnoun to yliko gia na grapsoun ena pio "kayto" master, all ayparxoun kai typakia pou bgazoun *poly* dynata master xwris na petsokoboun to mix.
διαφωνω με τον ορο slamming. διαφωνω και με τη λογικη pumping. υπαρχουν αλλοι τροποι πιο δημιουργικοι για να εχει ενταση ενα κομματι. η μποτα' date=' το μπασσο, το beat, η φωνη, μπορουν να ειναι in your face και all over και χωρις την υπαρξη compression στο σταδιο της μειξης. αν οι εγγραφες εχουν γινει στην μεγιστη δυνατη σταθμη, και αν οι χροιες ειναι σωστες και ισσοροπημενες, δεν χρειαζεται καν limiter. η ιδανικη μειξη δεν χρειαζεται καν mastering.
ο michael jackson που ανεφερες δεν ειναι παραδειγμα ισσοροπημενης μειξης. ειναι πρωτα η φωνη του και μετα το χαος...
τελος, τα χειλικα και τα στοματικα ειναι χρησιμα μονο εαν εχουν προκυψει δυνατα κατα το tracking (καλος προενισχυτης μικροφωνου, καλο μικροφωνο, καλος χωρος ηχογραφησης, καλο gain structure). η χρηση compression για την αναδειξη των χειλικων σε ενα τραγουδιστη ειναι κατα τη γνωμη μου η ευκολη λυση.[/quote']
Edw tha synfwnhsoume na diafwnisoume. Me compression ta pragmata einai poly pio in your face. Swsta compressed parts (me arketo gain reduction kai dynata ratios) einai gia mena poly kalytera apo uncompressed parts. Bebaia h mixh einai akoma o pio symantikos paragontas sto teliko mix, alla o hxos pou exei p.x. mia mpota mesa apo enan photo-compressora pou afhnei to clicky transient na perasei kai meta skaei grhgora san sfyri epano sto decaying boom kai taytoxrona to krataei "ekei pano" mexri na stamathsei, deinei ena apotelesma to opoio den plhseiazeis me to na sprwxneis apla ta faders. Compressarwntas to shma, allazeis to harmoniko tou spectrum, fairnontas xamhloteres harmonikes sto idio level me tis dynates, kaneis to shma pio pykno kai tous dineis ena idiaitero dynamico xarakthra o opoios einai metablhtos me to gyrisma merikwn knobs, pou opws kai na to kanoume, den ginetai me opoiadhpote topothethsh tou mic, oute me EQ, oute me labata mics, proenysxhseis...etc
Teleies mikseis panta exoun na kerdisoun apo mastering. Ama ola einai under control sto mix ligo soft compression/limiting that botheisei to master na akougetai akoma pio demeno xwris na exei kai ta side effects tou compressora/limiter apo kapoia peaks sto mix ta opoia tha ton anagasoun na piesei to shma ligo pio poly, kai analoga me ton compressora, tha to akouseis kai mporei na mhn sou aresei.
Emena mou aresei na akouw kai to mix na pumparei ligo apo enan full-range compressora. Enas multiband compressoras mou dinei fobero control gia na diorthwsw ateleies se kapoio sygekrimeno kommati tou fasmatos, xwris na ephreasw olo to frequency range.
Oso gia ton MJ. Oi eykoles lyseis einai merikes fores kai oi kalyteres. Otan exeis dead lines, prepei na kaneis thn douleia sou, ama kaneis thn douleia sou gia poly kairo, ksereis kai alla grhgorotera monopatia gia na ftaseis sto epithimyto apotelesma. Mporei ayto na shmainei oti ebales to xeri ligo pio batheia sthn tseph sou otan eftiakes to studio, alla makroprothesma ayto deixnei ta yper tou. To engineering den einai diagwnismos gia to poios tha exei to kalytero apotelesma me ta lhgotera resources, alla h epitefksh tou kalyterou apotelesmatos aneksrthtos studio gear.
To "Thriller" tou MJ einai gia mena ena kalo paradeigma gia to pws tha eprepe na einai shmera h Pop mousikh.
Tsiou.