Με αφορμή τα παραπάνω από τον feather , superfunk και Alchemist θα πρότεινα όσοι έχουμε δουλέψει με κάποιο μηχάνημα να προσπαθούμε να απομυθοποιούμε κάποια πράγματα (να λέμε τα καλά αλλά και τα στραβά όπως ο έκανε φίλος superfunk) γιατί συχνά ακούμε από διάφορους τεχνικούς διθυράμβους για κάποιο επαγγελματικό μηχάνημα σαν να είναι το ιερό δισκοπότηρο της ηχοληψίας απλά και μόνο επειδή το χρησιμοποιούν πολλοί.
Βέβαια στην πράξη κάποιος που επένδυσε κάτι εκατομμύρια για ένα προϊόν και το έβαλε στο στούντιό του δύσκολα θα βγει και θα παραδεχτεί τις όποιες ατέλειες.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι τα Pro tools δεν είναι ότι καλύτερο έχει να παρουσιάσει η ψηφιακή τεχνολογία ούτε είναι και ότι πιο εργονομικό. Η φήμη τους δημιουργήθηκε λόγο της μεγάλης εγκατεστημένης βάσης σε σοβαρά στούντιος επειδή οι περισσότεροι ηχολήπτες στη δεκαετία του 90 ήθελαν ένα σύστημα εύκολο στη χρήση που να λειτουργεί αδιάλειπτα χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις σε υπολογιστές. Αυτό το προϊόν κατάφερε να το φτιάξει πρώτη η Digidesign , σήμερα όμως υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις.Από τότε μέχρι τώρα έχει λειτουργήσει ένα ασταμάτητο ράδιο αρβύλα από στόμα σε στόμα που τα έχει αναδείξει σαν το πλέον απαραίτητο εργαλείο σε ένα στούντιο. Με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται το φαινόμενο να μπαίνει πελάτης και από τα πρώτα πράγματα που να ρωτάει είναι αν έχετε pro tools λες και αν δεν υπάρχουν αυτά δουλειά δεν γίνεται.. Αυτό είναι απαξιωτικό και για τον ηχολήπτη που είναι και ο σημαντικότερος παράγοντας σε ένα στούντιο.
Νομίζω ότι πρέπει κάποτε να δοθεί η απαραίτητη αξία εκεί που πρέπει και με την σωστή προτεραιότητα δηλαδή πρώτα στον καλό τεχνικό με εμπειρία και γνώσεις μετά στον σωστά μελετημένο χώρο studio area / control και τέλος στα μηχανήματα.
Βέβαια στην πράξη κάποιος που επένδυσε κάτι εκατομμύρια για ένα προϊόν και το έβαλε στο στούντιό του δύσκολα θα βγει και θα παραδεχτεί τις όποιες ατέλειες.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι τα Pro tools δεν είναι ότι καλύτερο έχει να παρουσιάσει η ψηφιακή τεχνολογία ούτε είναι και ότι πιο εργονομικό. Η φήμη τους δημιουργήθηκε λόγο της μεγάλης εγκατεστημένης βάσης σε σοβαρά στούντιος επειδή οι περισσότεροι ηχολήπτες στη δεκαετία του 90 ήθελαν ένα σύστημα εύκολο στη χρήση που να λειτουργεί αδιάλειπτα χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις σε υπολογιστές. Αυτό το προϊόν κατάφερε να το φτιάξει πρώτη η Digidesign , σήμερα όμως υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις.Από τότε μέχρι τώρα έχει λειτουργήσει ένα ασταμάτητο ράδιο αρβύλα από στόμα σε στόμα που τα έχει αναδείξει σαν το πλέον απαραίτητο εργαλείο σε ένα στούντιο. Με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται το φαινόμενο να μπαίνει πελάτης και από τα πρώτα πράγματα που να ρωτάει είναι αν έχετε pro tools λες και αν δεν υπάρχουν αυτά δουλειά δεν γίνεται.. Αυτό είναι απαξιωτικό και για τον ηχολήπτη που είναι και ο σημαντικότερος παράγοντας σε ένα στούντιο.
Νομίζω ότι πρέπει κάποτε να δοθεί η απαραίτητη αξία εκεί που πρέπει και με την σωστή προτεραιότητα δηλαδή πρώτα στον καλό τεχνικό με εμπειρία και γνώσεις μετά στον σωστά μελετημένο χώρο studio area / control και τέλος στα μηχανήματα.