Τεχνολογία και ποιότητα μουσικής

ginargiros

Μέλος
Μηνύματα
1,284
Πόντοι
38
Πριν από καμιά 15αριά χρόνια που ξεκίνησα να ασχολούμαι με την κιθάρα (άσχετο, πέρασαν κιόλας τόσα χρόνια...). Σχεδόν από την αρχή προσπαθούσα να γράψω τις ιδέες μου με ένα υπολογιστή, και το Cakewalk Pro Audio 7.0. Ηχογράφηση σε ένα track. Playback και ηχογράφηση από πάνω (δεν είχα ASIO τότες) κτλπ. Από τότε η τεχνολογία έχει προχωρήσει πολύ με αποτέλεσμα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να μπορεί κάποιος να γράψει ένα σχεδόν ολοκληρωμένο κομμάτι. Για παράδειγμα εχθές το βράδυ είχα μια ιδέα και σε μία ώρα είχα γράψει ένα συμπαθητικό, για τα αυτιά μου, κομματάκι. Κατά πόσο πιστεύετε πως αυτή η ευκολία που υπάρχει στις μέρες μας μπορεί να οδηγήσει σε καλά αποτελέσματα και κατά πόσο μπορεί να οδηγήσει σε μαζική παραγωγή δίσκων όπου η πλειοψηφία είναι κάτι που θα το ακούσεις και δε θα σου μείνει ούτε για μία μέρα στο μυαλό.

 
δε νομίζω πως η εξέλιξη της τεχνολογίας μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα της μουσικής . Ίσα ίσα δίνει έναν οικονομικό σχετικά τρόπο σε νέα παιδιά με ταλέντο να παρουσιάσουν τη δουλειά τους χωρίς να ξοδέψουν μια περιούσία .

κακές μουσικες και χιτάκια της εβδομάδος υπήρχαν πάντα και θα υπάρχουν πάντα.

δεν κάνει η ποιότητα της παραγωγής ένα τραγούδι διαχρονικό ή μεγάλο χιτ του καλοκαιριού πχ.

απλα εκεί που ήθελα 1.000.000 δρχ για ένα καλό ντέμο .... τώρα θέλω 0 ευρώ .(τυχαία τα νούμερα )

Σε μία ώρα όπως λες .. μπορείς να κάνεις ότι έκανες πριν 20χρόνια με ένα τετρακάναλο και ένα αρμόνιο  :P ...

αν τώρα εννοείς παραγωγες τύπου ''mazoo & the zoo'' που μπορούν να γίνουν σε ένα φθηνό home studio ..... ε δε νομίζω πως είναι κακό  :)

 
Γιατι στην εξελιξη της τεχνολογιας, ντε και καλα πρεπει να υποβαθμισμενο το οποιο αποτελεσμα ως προς την ποιοτητα?

Εργαλεια ειναι και ο τροπος χρησης τους εχει και το αναλογο αποτελεσμα.

 
   Αυτό είναι ένα πολύ ωραίο και ενδιαφέρον θέμα! Προσωπικά με απασχολεί καθημερινά λόγω του οτι ασχολούμαι με τον ήχο επαγγελματικά,πράγμα που σημαίνει πως περιμένω να ζήσω απο αυτό!

   Όπως και σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους -επιστημονικούς,καλλιτεχνικούς κλπ- έτσι και στη μουσική, μέσω της τεχνολογίας και των προσιτών τιμών των ψηφιακών έχουν αποκτήσει εύκολη πρόσβαση οι πάντες !Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μαζική δημιουργία μουσικής από άτομα που άλλωτε έχουν ταλέντο και προσόντα και άλλωτε πάλι όχι! Μουσική, η οποία δημιουργείται συνήθως απο έναν και μόνο άνθρωπο που πολλές φορές έχει να σου δώσει κάτι μονοδιάστατο,εφήμερο και καταδικασμένο διαχρονικά!

   Από την άλλη μεριά, έχει δώσει την δυνατότητα στο να βγεί καταπληκτική μουσική,με καταπληκτικό ήχο και εμπνευσμένη απο ταλαντούχους ανθρώπους που χωρίς αυτη την ευκολία δεν θα είχαν προσφέρει τις ιδεές τους ποτέ.

   Είναι ένα τεράστιο θέμα που το πιθανότερο είναι να μην έχει μια απολύτως σωστή ή λάθος αντιμετώπιση! Αυτό που έχει σημασία και ειδικά στις μέρες που ζούμε είναι,το να αποκτήσουμε κριτική σκέψη σε αυτό που μας πλασάρεται και στο να βρούμε το χρόνο να μπορέσουμε να το εκτιμήσουμε πραγματικά!

 
Η τεχνολογια εχει κανει προσιτη την διαδικασια του pre-production (demo).

Η επαγγελματικη ηχογραφηση ομως παραμενει συλλογικη δουλεια μουσικων και ηχοληπτη.

Πιστευω οτι δυο οροι τους οποιους πολυ συχνα μπερδευουμε σχετικα με την ποιοτητα της μουσικης

1. Μου αρεσει αυτη η μουσικη  (Υποκειμενικο)

2. Ειναι καλα ηχογραφημενη αυτη η μουσικη (Αντικειμενικο)

Ο πειραματισμος ειναι θεμιτος και δημιουργει νεες μουσικα ειδη καθως και νεους ηχους καμια φορα.

Βεβαια καλο ειναι να αναγνωριζουμε την ειδικοτητα καθενος μιας και δεν μπορουμε να ειμαστε παντογνωστες, ουτε σημαινει οτι επειδη εχουμε την τεχνολογια ειμαστε και ικανοι να αντικαταστησουμε καποιον επαγγελματια.

Νικος

 
Korgious είπε:
Γιατι στην εξελιξη της τεχνολογιας, ντε και καλα πρεπει να υποβαθμισμενο το οποιο αποτελεσμα ως προς την ποιοτητα?
Δεν καταδίκασα την εξέλιξη της τεχνολογίας. Απλά είπα αν συμβάλει στην ποιότητα ή αν την στέλνει στα κάτεργα :)

Συζήτηση κάνουμε και καταθέτουμε απόψεις :)

 
Το πρόβλημα δεν είναι με τη τεχνολογία, αλλά με το ότι δεν υπάρχει επάρκεια νέων ιδεών για τη μουσική. Οι περισσότεροι μουσικοί (ειδικά οι εκπαιδευμένοι) θεωρούν καλή τη μουσική τους προσπάθεια όταν το αποτέλεσμα μοιάζει με τη μουσική κάποιου άλλου.

 
trolley είπε:
Οι περισσότεροι μουσικοί (ειδικά οι εκπαιδευμένοι) θεωρούν καλή τη μουσική τους προσπάθεια όταν το αποτέλεσμα μοιάζει με τη μουσική κάποιου άλλου.
Προσωπικά, θεωρώ καλή τη μουσική που γράφω όταν "κολλάει" στο μυαλό μου για αρκετή ώρα ή και μέρες.

 
ginargiros είπε:
Προσωπικά, θεωρώ καλή τη μουσική που γράφω όταν "κολλάει" στο μυαλό μου για αρκετή ώρα ή και μέρες.
Είναι δικαίωμά σου, αλλά επέτρεψέ μου να σου μεταφέρω κάτι που έχει πει ο Brian Eno, σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το αν ποτέ αισθάνθηκε μειονεκτικά επειδή δεν ξέρει νότες.

"Μερικές φορές, περπατώντας σε κάποιο ασυνήθιστο μέρος μου έχει έρθει μία μουσική ιδέα και τότε έχω σκεφτεί... θεέ μου, γιατί να μη μπορώ να το γράψω αυτό σε ένα κομάτι χαρτί;. Θέλω να πω.. μια πραγματικά καλή ιδέα είναι πάντα το αποτέλεσμα επαφής με ασυνήθιστες συνθήκες οπότε αυτομάτως είναι δύσκολο να την κρατήσει κανείς στο νου του..."

Σύμφωνα με αυτή τη θεώρηση (την οποία ασπάζομαι, διότι ξέρω από προσωπική εμπειρία ότι έτσι είναι), ο λόγος που κάτι μένει στο νου σου δεν είναι η αξία του αλλά ακριβώς το ότι εναρμονίζεται με κάποιες προσωπικές καθημερινές σου συνήθειες και ακούσματα ή αλλιώς, όπως έγραψα παραπάνω:

Το πρόβλημα δεν είναι με τη τεχνολογία, αλλά με το ότι δεν υπάρχει επάρκεια νέων ιδεών για τη μουσική. Οι περισσότεροι μουσικοί (ειδικά οι εκπαιδευμένοι) θεωρούν καλή τη μουσική τους προσπάθεια όταν το αποτέλεσμα μοιάζει με τη μουσική κάποιου άλλου.
:)

 
Απόλυτα σεβαστή η τοποθέτηση σου. Εξάλλου αυτά που γράφω είναι για την πάρτη μου. Ούτε είμαι ούτε και θα γίνω επαγγελματίας :)

 
Xτες πετυχα μια σελίδα όπου είχε αναρτήσει ένας φωτογράφος μερικά από τα έργα του. Αυτός παίρνει αεροφωτογραφίες από τοπία και δείχνει την-υπό μια οπτική γωνία- ομορφιά των πόλεων, των λιμνών, κάποιων χωματερών κλπ.

Σκέφτηκα, χωρίς να υποβιβάζω το έργο του, οτι το χαρακτηριστικό που καθορίζει αυτά τα έργα ως καλλιτεχνικά, βρίσκεται κατά μεγάλο ποσοστό στη χρήση κάποιων μέσων τα οποία δεν είναι προσιτά στον καθένα. Μάλιστα, ισχυρίζομαι οτι τη στιγμή που θα βελτιωθεί αρκετά η ποιότητα στη λεπτομέρεια του google earth, θα μπορεί ο καθένας που έχει τη διάθεση να βρίσκει τέτοιες οπτικές γωνίες και να τις καταγράφει :).

Όταν γίνει αυτό, οι ίδιες καταγραφές δεν θα παρελαύνουν σε ακριβά περιοδικά, ούτε θα μας προκαλούν τόση εντύπωση, καθώς θα αποτελούν μέρη της καθημερινότητάς μας, και θα έχει μετακινηθεί το μέτρο αναφοράς προς τα πάνω. Φυσικά, πάντα θα υπάρχει "η ματιά" του καλλιτέχνη φωτογράφου και η οποία τελικά καθορίζει το ύψος της τέχνης μιας φωτογραφίας.

Ε, κάπως έτσι έχει γίνει ήδη με τη μουσική νομίζω :)

 
blue είπε:
Σκέφτηκα, χωρίς να υποβιβάζω το έργο του, οτι το χαρακτηριστικό που καθορίζει αυτά τα έργα ως καλλιτεχνικά, βρίσκεται κατά μεγάλο ποσοστό στη χρήση κάποιων μέσων τα οποία δεν είναι προσιτά στον καθένα. Μάλιστα, ισχυρίζομαι οτι τη στιγμή που θα βελτιωθεί αρκετά η ποιότητα στη λεπτομέρεια του google earth, θα μπορεί ο καθένας που έχει τη διάθεση να βρίσκει τέτοιες οπτικές γωνίες και να τις καταγράφει :).
Σωστός, αλλά το Google Earth δείχνει τα πράγματα πάντα από πάνω από τη θέση κάποιου που βρισκεται στον κατακόρυφο άξονα : η αξιόλογη αεροφωτογράφηση είναι πάντοτε υπό γωνία και με διαφορετική αίσθηση προοπτικής. Από το Google Earth βλέπεις μόνο ταράτσες.

:)

 
Αυτό διορθώνεται, θα μπορεί η κάμερα στο δορυφόρο να περιστρέφεται και κατά τον κατακόρυφο άξονα εάν επιλεχθεί συγκεκριμένη περιοχή.

Πάντως αυτό που λέει ο μπλου είναι πολύ εύστοχο μιας και τα μέσα δεν είναι αυτά που ορίζουν την καλλιτεχνική αξία ενός έργου, αλλά η άποψη που περνάει ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Έτσι τελικά και με τα ελάχιστα μπορεί κάποιος να κάνει κάτι ιδιάιτερα αξιόλογο, ενώ άλλος με όλα τα μέσα του κόσμου πάλι να κάνει πατάτες.

 
trolley είπε:
Σωστός, αλλά το Google Earth δείχνει τα πράγματα πάντα από πάνω από τη θέση κάποιου που βρισκεται στον κατακόρυφο άξονα : η αξιόλογη αεροφωτογράφηση είναι πάντοτε υπό γωνία και με διαφορετική αίσθηση προοπτικής. Από το Google Earth βλέπεις μόνο ταράτσες.

:)
μα εννοώ οτι θα ξεπεραστεί και "αυτή η τεχνική λεπτομέρεια" :)

 
trolley είπε:
Το πρόβλημα δεν είναι με τη τεχνολογία, αλλά με το ότι δεν υπάρχει επάρκεια νέων ιδεών για τη μουσική. Οι περισσότεροι μουσικοί (ειδικά οι εκπαιδευμένοι) θεωρούν καλή τη μουσική τους προσπάθεια όταν το αποτέλεσμα μοιάζει με τη μουσική κάποιου άλλου.
Βασικά θα διαφωνήσω ταπεινά με τον προλαλλήσαντα γιατί, η μουσικοί που είναι όπως λέει εκπαιδευμένοι απλά είναι πιο άνετοι με το να καταγράψουν και να εκτελέσουν την όποια ιδέα τους έρθει.

Το όλο θέμα είναι στο πως λειτουργεί η φαντασία ενός μουσικού. Εχω δεί μουσικούς που έχουν ταπετσαρία με πτυχία, που είναι αριστοτέχνες όσων αφορά την τεχνική τους πάνω στο όργανο και δεν στερούνται φαντασίας όπως το ίδιο έχω δεί και σε μη εκπαιδευμένους ( μουσικούς ).

Εχω δεί όμως και εκπαιδευμένους να έχουν στείρα φαντασία και να περιορίζονται στην εκτέλεση και μόνο όπως σε παρόμοια φάση αυτοδίδαχτους.

Μην τα ισοπεδώνουμε όλα, όπως έλεγε κάποτε ένας εκ των δασκάλων μου, η τεχνική δεν είναι αυτοσκοπός αλλά εργαλείο που μας βοηθάει να βγάλουμε το μέσα έξω μάς, αρκεί το "μέσα" να υπάρχει.

Οσων αφορά την εξέλιξη της τεχνολογίας μόνο θετικά έχω να λέω γιατί παλιότερα και μας στοίχιζε ο κούκος αϊδόνι για να συνθέσουμε ένα τραγούδι και να μπορούμε να έχουμε μια κάπως ρεαλιστική άποψη για το πως αυτό θα ακούγεται αλλά και πολύ χρόνο. Επίσης τώρα δίνεται η δυνατότητα στον νεοεισερχόμενο στο χώρο να μπορεί εύκολα και οικονομικά να έχει ένα πάρα πολύ καλό ηχητικό αποτέλεσμα σε σχέση με τα περασμένα gadgets ( τετρακάναλα κτλ κτλ ).

Καλό το αναλογικό αλλά για να πετύχει κανείς να μήν υπάρχει φύσημα και όλα όσα αρνητικά κουβαλάει το αναλογικό έπρεπε να πάει σε στούντιο κορυφή με εξίσου "κορυφαία" τιμή.

Σαφώς και τότε ώς υπήρχαν οι λεγόμενοι "αναπηροι- κουλοί" που τα αποτελέσματα τους ήταν χάλια σαφώς υπάρχουν και τώρα. Αν δεν υπήραν αυτοί δεν θα ξεχώριζε το καλό. Σωστά;

Απλά τώρα ι πίττα έχει μεγαλώσει άρα και το αντίστοιχο κομάτι που απεθύνεται σε αυτούς είναι μεγαλύτερο, όπως μεγαλύτερο είναι και το κομάτι αυτών που βγάζουν υπέροχη μουσική ανάλογα με το γούστο πάντα του καθένα, αλλά και η ποιότητα των παραγωγών έχει βελτιωθεί δραματικά.

Αυτάααα από μένα και ζητώ συγνώμη για την μακροσκελή τοποθετησή μου.

 
Evilnye είπε:
Αυτό διορθώνεται, θα μπορεί η κάμερα στο δορυφόρο να περιστρέφεται και κατά τον κατακόρυφο άξονα εάν επιλεχθεί συγκεκριμένη περιοχή.

Πάντως αυτό που λέει ο μπλου είναι πολύ εύστοχο μιας και τα μέσα δεν είναι αυτά που ορίζουν την καλλιτεχνική αξία ενός έργου, αλλά η άποψη που περνάει ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Έτσι τελικά και με τα ελάχιστα μπορεί κάποιος να κάνει κάτι ιδιάιτερα αξιόλογο, ενώ άλλος με όλα τα μέσα του κόσμου πάλι να κάνει πατάτες.
Ακριβώς τα ίδια λέμε  ;)

Το μάτι του φωτογράφου και η αποψή του δεν πρόκειται να ξεπεραστεί όπως και η φαντασία του μουσικού  :)

 
rototom είπε:
Βασικά θα διαφωνήσω ταπεινά με τον προλαλλήσαντα γιατί
Που διαφωνούμε δηλαδή; Δεν κατάλαβα.

 
Φίλε μου καλέ καλέ μου φίλε, η αντιρησή μου είναι στο ότι οι εκπαιδευμένοι μουσικοί δεν βγάζουν καλή μουσική και προτότυπη αλλά κρίνουν ότι η μουσική τους είναι καλή όταν μοιάζει με άλλων.  :)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top