Τεχνολογία και ποιότητα μουσικής

Noιζω οτι το θεμα μεταφερθηκε στη διαμαχη home studio vs επαγγελματικο στουντιο.

Δεν ξερω αν αυτο εννοει ο τιτλος του θεματος αλλα νομιζω οτι το που θα παραχθει

ενα μουσικο εργο δεν εχει ΚΑΜΙΑ σχεση με το αν ειναι ποιοτικο ή οχι.

Αλλο η ποιοτητα και αλλο η παραγωγη.Μπορει μια μπουρδα να ναι παραγωγαρα και ενα αριστουργημα να χει γραφτει σ ενα ταπεινο home studio.

Aν ομως μιλαμε για ενα ποιοτικο εργο,σιγουρα η συνεισφορα ενος επαγγελματικου στουντιο θα το αναδειξει αλλιως.

Γενικα ομως,απο την ταπεινη μου εμπειρια,εχει στουντιαδες (που δεν εχεις ακουσει και κατι της προκοπης απ το στουντιο τους) οι οποιοι τα απορριπτουν ολα

οταν ακουνε τη φραση ''το γραψα σπιτι στο κομπιουτερ'' και χοουμστουντιαδες

που νομιζουν οτι κανανε την παραγωγαρα που δεν θα εκαναν ποτε σε επαγγελματικο περιβαλλον.(Καλα,αν μιλαμε για φυσικα τυμπανα,αστο...a studio is not a home..)

Καπου εκει χανεται η μπαλα και θελει ισορροπια...

Αν μιλαμε για παραγωγη και ηχητικο αποτελεσμα παντως,δυσκολα ενα χοουμ στουντιο

(εκτος αν ειναι του Tommy Lee) θα καταφερει τον ''Μεγαλο'' επαγγελματικο ηχο.

Αν μιλαμε για την μουσικη ως παραγωγη απλα για να την ακουμε χωρις να προσεχουμε το compression ή το snare...τοτε το home studio μπορει να κανει θαυματα..

Για να μιλαμε ομως με απτες αποδειξεις,δεν υπαρχει κανεις να παραθεσει μια χοουμ παραγωγη και την αντιστοιχη της σε στουντιο να μη μιλαμε τζαμπα?

Αν και κει αρχισει το..''εγω στο χοουμ μου γραφω καλυτερα απ αυτο που ακουσα'',τοτε δεν υπαρχει λογος περαιτερω κουβεντας..

Ή αν δεν υπαρχει ιδαιτερη διαφορα το..''ακου ομως το μπασο τι ογκο εχει στο επαγγελματικο...''

Κλεινω την αποψη μου λεγοντας οτι ενα επαγγελματικο στουντιο πιστευω αναδεικνυει τελικα ενα ποιοτικο εργο αν υπαρχει ο καταλληλος διαχειριστης των πραγματων.

Αλλιως,σπιτι μου σπιτακι μου,σπιτοκαλυβακι μου...και μαζι και μονος,ιδιος ειναι ο πονος,

 
Στη διαμάχη home vs. professional studio οφείλουμε να ορίσουμε για ποιό είδος μουσικής συζητάμε : ένας ηλεκτρονικός μουσικός της idm δεν έχει κανένα λόγο να ηχογραφήσει κάτι σε σωστό χώρο (ή οποιαδήποτε άλλη πολυτέλεια ενός επαγγελματικού studio), αφού όλες οι εργασίες γίνονται εσωτερικά στον υπολογιστή του και δεν απαιτείται η απαλοιφή θορύβων (ή ίσως να είναι και επιθυμητοί). Το αυτό και για συνειδητές lo-fi παραγωγές.

Αντίθετα μια hard rock μπάντα, που θέλει να καταγράψει τη live αίσθηση και να έχει τον ήχο της κιθάρας που παράγεται από ενα θηρίο λάμπας σε ένα wall of sound από πολλές 4x12 καμπίνες και και και..., είναι μάλλον αναγκασμένη να γράψει επαγγελματικά.

Προσωπικά, αισθάνομαι πολύ τυχερός που η αισθητική μου δεν απαιτεί τέτοιες πολυτέλειες, ώστε να μη χρειαστεί να πουλήσω το οικόπεδο στη Μαλεσίνα για να γράψω ένα δισκάκι :)

Πάντως νομίζω οτι η πιο υγιής κατάσταση βρίσκεται στην απόλυτη συνεργασία μουσικού-ηχολήπτη, όπου δεν έχει καμία σημασία αν συγκρούεται η ακουστική με την καλλιτεχνία, αλλά η συνάντηση στο πεδίο της αισθητικής και η καλή γνώση του "πού είμαστε" και "πού θέλουμε να φτάσουμε" (ηχητικά).

 
πραγματικα οι απαντησεις σας παιδες ειναι επιπεδου προφισενσυ(...ε?ε?το αγγλικο μου..?)

και επειδη η κουβεντα ''πηγε και ηρθε'', να κανω και γω λιγο τον ρητορα και να πω..

υπαρχει χρονος να γραφτει μουσικη?μια ιδεα μπορει να περιμενει το πότε εσυ θα βρεις τον χρονο να την χρωματισεις?η καθομαστε και χαλαμε εκατονταδες ευρω για εξοπλισμο για να ικανοποιησουμε τελικα μια υποβοσκουσα φιλοκαλλιτεχνια..

παντως εγω οσο και να χανομαι με ιδεες κατι ''βιαστικα'' 10 λεπτα που δεν σκεφτομαι την καθημερινοτητα, δεν ειναι αρκετο για να μπορεσω να κανω το μεγαλο βημα..

εσεις??(πως τα λεω :P :P ;D ;D)

 
blue είπε:
.... ώστε να μη χρειαστεί να πουλήσω το οικόπεδο στη Μαλεσίνα για να γράψω ένα δισκάκι
Έχεις οικόπεδο στο χωριόμ; Μη το πουλάς !! θα το φυτέψουμ ελιές!!!  ;D

 
lgbesios είπε:
Έχεις οικόπεδο στο χωριόμ; Μη το πουλάς !! θα το φυτέψουμ ελιές!!!  ;D
Ελιές; Ντεμοντέ είναι. Κιθαρόδεντρα να φυτεψεις ;D :P

Μεταξύ σοβαρού και αστείου πάντως ο προλαλήσαντας blue έχει δίκιο σε ένα προηγούμενο post του.

Αν σε ένα στύλ μουσικής ηλεκτρονικό δεν απαιτείται πολύ a/d και d/a τότε και στο home studio μπορεί να βγεί καλό αποτέλεσμα αρκεί να υπάρχουν κάποιες συνθήκες ( καλή ακουστική του χώρου που γίνεται η μείξη, καλό monitoring ). Αλλά σε κάποια στύλ όπως πχ Hard Rock, Progressive Rock το ότι είναι απαραίτητος ο κυριλλέ από ηχητική άποψη χώρος ( οιχ απαραίτητα επαγγελματικός αλλά ήθησται στα επαγγελματικά studio να είναι έτσι οι χώροι ) είναι κάτι που είναι κανόνας. Οσο και να προσπάθησα να βγάλω όγκο με plugins και να πιάσω ήχο massive σαν του petrucci δεν τα κατάφερα. Τα θέλει τα τέρατα 4*12. Γενικότερα στην όλη φάση είμαι οπαδός του reamping κι εγώ ;)

Πάντως η σημασία δεν είναι μόνο ο ακριβός εξοπλισμός αλλά η ορθή χρήση του. Η δημιουργία είναι αυτό που πάντα προέχει. Να αφήσουμε τον εαυτό μας να εκφραστεί μέσα από το παίξημο μας. Αργότερα όταν παρουσιάζεται πλέον η ανάγκη να γράψουμε αυτό που δημιουργήσαμε μπορούμε τότε να σκεφτόμαστε το σχέδιο δράσης για να το κάνουμε πραγματικότητα  ;)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top