eye' date=' όταν λέμε ουδέτερα αυτιά, εννοούμε αυτιά που δεν έχουν συμμετάσχει στη διαδικασία παραγωγής του μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτελέσματος. Καλώς ή κακώς, το αυτί συνηθίζει κάποια πράγματα. Ο mastering engineer που δεν έχει συμμετάσχει στη διαδικασία της μίξης, μπορεί να εντοπίσει πιο εύκολα κάποιες μικρές ατέλειες. (Αν αυτές είναι μεγαλύτερες, μάλλον χρειάζεται remixing...
![Big grin :D :D](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)
) Προφανώς και δεν τίθεται ζήτημα να μην του αρέσει το υλικό κτλ...
Είναι χαρακτηριστικό πως πχ. τα EQ που είναι σχεδιασμένα για mastering, πολλές φορές δεν έχουν καν περιθώριο για +/- πολλά dB, γιατί ακριβώς προορίζονται για μια διαδικασία πολύ subtle (sorry, έσπασα το κεφάλι μου για κατάλληλη ελληνική λέξη, αλλά...).
Όσον αφορά το να μεταφράζονται οι μίξεις καλά παντού, κακά τα ψέμματα, είναι μικρό το ποσοστό ακροατών που έχει hi-end hi-fi συστήματα ακρόασης. Ακόμα κι αυτά τα συστήματα όμως, δε νομίζω πως χαρακτηρίζονται για την πιστότητά τους (γι'αυτό και δεν ενδείκνυνται για μίξη), αλλά για το πόσο ωραία ακούγονται, οπότε μάλλον δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα να μην μεταφράζονται τα προαναφερθέντα masters καλά. Τουλάχιστον εγώ δεν έχω ακούσει κάποιο παράπονο από audiophiles για&masters που ακούγονται καλά σε lo-end και κακά σε hi-end.
[/quote']το απολυτα σωστο ποστ σχετικα με το mastering!!!!!