Τα μυστικά του mastering (ξανα...)

nitako

Νέο μέλος
Μηνύματα
133
Πόντοι
16
Ευχαριστω για τις απαντήσεις σας!Τελικά το Mastering(απο επαγγελματικό studio) ειναι μεγαλη υπόθεση.. :)

Ξέρει κανείς τιμές για μια τετοια δουλεια πόσο μπορεί να κοστίσει?Εχει πάει κανείς να του κάνουν mastering?Και αλήθεια στο mastering μονο το eq φτιάχνουν?

Οκ σας έπρηξα αλλα αν δέν ρωτάς δεν μαθαίνεις:roll:

 
Το βασικότερο σημείο του Mastering είναι το EQ με τη λογική ότι ανάλογα με το πως θέλεις να ακούγεται συνολικά ο ήχος σου, έχει σημασία ποιες συχνοτικές περιοχές θα γλυκάνουν και ποιες θα τονιστούν παραπάνω.

Βέβαια το Μastering δεν μπορεί να διασώσει, όσο καλός επαγγελματίας και να στο κάνει, μια κακή μίξη με άσχημη κατανομή οργανικών και ΙΔΙΩΣ φωνητικών συχνοτήτων...αν το πρόβλημα στο ΕQ ενυπάρχει συνολικά στην μίξη αλλά και σε μεμονωμένα κανάλια τότε απλά ο ηχολήπτης του mastering θα "ξεπλύνει" τις εντάσεις αυτών των συχνοτήτων κι έτσι θα πάρεις στα χέρια σου κάτι σωστό όσον αφορά τις συχνότητες, αλλά πιθανότατα χωρίς την αισθητική και καλλιτεχνική άποψη που επιχείρησες να περάσεις στην ηχογράφηση.

Ο τελικός ήχος δηλαδή δεν πρέπει να είναι μόνο σωστός και καθαρός, αλλά και να ταιριάζει με το κομμάτι.

 
Ευχαριστω για τις απαντήσεις σας!Τελικά το Mastering(απο επαγγελματικό studio) ειναι μεγαλη υπόθεση.. :) Ξέρει κανείς τιμές για μια τετοια δουλεια πόσο μπορεί να κοστίσει?Εχει πάει κανείς να του κάνουν mastering?Και αλήθεια στο mastering μονο το eq φτιάχνουν?

Οκ σας έπρηξα αλλα αν δέν ρωτάς δεν μαθαίνεις:roll:
το mastering ειναι ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ στην διαδικασια "κατασκευης" ενος cd.

ενα κακο mastering μπορει ανετα να ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ακομα και την καλυτερη ηχοληψια/μιξη,και βεβαια στο Mastering δεν φτιαχνουν μονο το eq.

το καλυτερο mastering studio στην Ελλαδα (& απο τα καλυτερα στην Ετρωπη) ειναι αυτο

http://www.athensmastering.com/en/home.htm

& οι τιμες του ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΛΟΓΙΚΕΣ :wink:

 
SUPERFUNK >> Χωρίς να διαφωνώ 100% με αυτά που λες το πολύ καλό mastering studio και εν προκειμένω για την Ελλάδα το Athens Mastering δεν είναι πανάκεια για καλό αποτέλεσμα και το λέω αυτό επειδή τυχαίνει να έχω παράδειγμα.

Ακόμη κι εκεί που οι άνθρωποι που δουλεύουν είναι επιστήμονες και σοβαροί επαγγελματίες παίρνοντας μια μέτρια μίξη στα χέρια τους και χωρίς σαφής οδηγίες από το δημιουργό απέτυχαν παταγωδώς και το τελικό αποτέλεσμα ήταν χάλια...

Ονόματα και διευθύνσεις περιττεύουν, αλλά πρόκειται για δισκογραφική δουλειά γνωστής μπάντας.

 
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι κατα τη διαρκεια του μαστερινγκ ο δημιουργος & ο παραγωγος ΠΡΕΠΕΙ να ειναι παρόντες,αλλοιως μαντης ειναι ο μαστερας για να ξερει τι επιθυμει το "αφεντικο"? :lol:

Παντως επειδη ημουν παρων σε παρα πολλα μαστερινγκ σπάνια οι μπαντες ξερουν τι θελουν & ακομα σπανιοτερα μπορουν να το εκφρασουν σε απλα ελληνικα :lol: (επισης ακομα σπανιότερα ακολουθουν τον χρυσο κανονα: "την ωρα του μαστερινγκ δεν μιλάμε ακαταπαυστα ουτε κανουμε πλάκα..." :lol: )

αν η μιξη δεν ειναι καλη τι να σου κανει το μαστερινγκ,αχρηστο ειναι.

Ακόμη κι εκεί που οι άνθρωποι που δουλεύουν είναι επιστήμονες και σοβαροί επαγγελματίες παίρνοντας μια μέτρια μίξη στα χέρια τους και χωρίς σαφής οδηγίες από το δημιουργό απέτυχαν παταγωδώς και το τελικό αποτέλεσμα ήταν χάλια...
εδω φταει 100% το συγκροτημα που εδωσε μετρια μιξη.

 
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι κατα τη διαρκεια του μαστερινγκ ο δημιουργος & ο παραγωγος ΠΡΕΠΕΙ να ειναι παρόντες' date='αλλοιως μαντης ειναι ο μαστερας για να ξερει τι επιθυμει το "αφεντικο"? :lol: [/quote']Υποτίθεται ότι ένας βασικός σκοπός του mastering είναι να περάσει το υλικό από ένα ουδέτερο ζευγάρι αυτιά, ώστε να διορθωθούν και οι ατέλειες που ξέφυγαν από τους προηγούμενους, οπότε η παρουσία των κυρίων υπευθύνων για το μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτέλεσμα δε νομίζω πως είναι απαραίτητη. Καλύτερα οι όποιες παρατηρήσεις τους να γίνονται μετά και όχι κατά τη διάρκεια του mastering, αφού, έτσι κι αλλιώς, διορθώσεις γίνονται πριν εξοφληθεί η αμοιβή του mastering studio. :wink:
 
Αυτη τη λειτουργια που λεει ο kostas iatrelis υπαρχει και σε vst plugin(που δεν χρειαζοντε powercore), οπως το izotope ozone, to steinberg freefilter (αρχαιο),to firium της elemental audio και το curveeq νομιζω της voxengo.

Οσο για το athens mastering, εκτος οτι εχει τον απιστευτα διαμορφωμενο χωρο και καποια απο τα μηχανηματα που πιστευω βλεπουμε μονο στον υπνο μας στην ελλαδα, οπως weiss px, ειναι θεμα και ποιος απο τα ατομα που δουλευουν εκει θα κατσει να σου κανει master τα κομματια. Τα αποτελεσματα κατα τη γνωμη εχουν μεγαλη σχεση με αυτο...απο την δικια μου μικρη πειρα εκει.

Εγω παντος προσωπικα δεν περιμενω να γινει σχεδον τιποτα στο mastering, παντα προσπαθω το κομματι να ειναι ετοιμο σε ολα τα σημεια απο το mixing, μετα θα του κανω ενα γρηγορο master, θα δω αμα υπαρχουν καποια λαθη και θα ξαναγυρισω στο mix να τα φτιαχω, αλλιως το κομματι δεν φευγει απο εδω χεχε.

cya

 
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι κατα τη διαρκεια του μαστερινγκ ο δημιουργος & ο παραγωγος ΠΡΕΠΕΙ να ειναι παρόντες' date='αλλοιως μαντης ειναι ο μαστερας για να ξερει τι επιθυμει το "αφεντικο"? :lol: [/quote']Υποτίθεται ότι ένας βασικός σκοπός του mastering είναι να περάσει το υλικό από ένα ουδέτερο ζευγάρι αυτιά, ώστε να διορθωθούν και οι ατέλειες που ξέφυγαν από τους προηγούμενους, οπότε η παρουσία των κυρίων υπευθύνων για το μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτέλεσμα δε νομίζω πως είναι απαραίτητη. Καλύτερα οι όποιες παρατηρήσεις τους να γίνονται μετά και όχι κατά τη διάρκεια του mastering, αφού, έτσι κι αλλιώς, διορθώσεις γίνονται πριν εξοφληθεί η αμοιβή του mastering studio. :wink:
δεν θα διαφωνησω αλλα κατα τη γνωμη μου ο βασικος στοχος του Mastering ειναι να κανει το ,καλομιξαρισμενο και οσο το δυνατον καλυτερα ηχογραφημενο κομματι, να ακουγεται καλα σε ΟΛΑ τα μηχανηματα δηλ.και στο αυτοκινητο και στο σπιτι και στο κλαμπ :wink:

να φερει δηλ. εναν "μεσο όρρο" ετσι ωστε το κομματι να ακουγεται το "ιδιο" καλα σε ολους τους χωρους οπως και στο στούντιο ΠΡΙΝ το μαστερινγκ.

Για να σου δωσω να καταλαβεις τι εννοω πιστευω οτι ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ δυνατος ηχος που μπορει να εχει μια ηχογραφηση ειναι στο ΣΤΟΥΝΤΙΟ αφου εχει τελειώσει η μιξη και ακους την τελικη μιξη μετα το bouce η οταν την ακους απο τη δικαναλη μπομπινα στην οποια εχεις κανει τη μιξη (σε περιπτωση αναλογικης ηχογραφησης) απο τα πολυ καλα συνηθως μονιτορ του studio.

Aν λοιπον "κοψεις" ενα cd απο τη μιξη αυτη χωρις μαστερινγκ θα ακούγεται με τελεια στο studio κατα πασα πιθανοτητα ομως σε μερικα μηχανηματα θα ακουγεται πολυ καλα (συνηθως στο αυτοκινητο) ενω σε αλλα μετρια (συνηθως στο σπιτι),το mastering "μαζευει" και κοβει τις συχνοτητες ωστε το cd να "παιζει παντου καλα" το κατα ποσον το πετυχαινει η οχι ειναι θεμα του τεχνιτη.

Πάντως απο το ιδιο το στομα σουπερ εμπειρου μαστερα (αλλα και απο αυτα που εχω ακουσει) ποτε μια μαστεραρισμενη ηχογραφηση δεν ακουγεται τοσο καλα στο ΣΤΟΥΝΤΙΟ στο οποιο ηχογραφηθηκε οσο η αμαστεραριστη.

(οταν συνεκρινα π.χ. τον ηχο απο τις μπομπινες με το mastered cd του πρωτου μας δισκου στα φοβερα μηχανηματα του studio η διαφορα ηταν μεγαλη & δεν οφειλονταν μονο στην ανωτεροτητα της μπομπινας...

Βεβαια στην εποχη μας δυστυχως γινονται και ηθελημενα εγκληματα στο μαστερινγκ ειδικα στα levels μια και σκοπος τους ειναι η ...κυριαρχια των ερτζιανων & οχι η μουσικη απολαυση :evil:
 
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι κατα τη διαρκεια του μαστερινγκ ο δημιουργος & ο παραγωγος ΠΡΕΠΕΙ να ειναι παρόντες' date='αλλοιως μαντης ειναι ο μαστερας για να ξερει τι επιθυμει το "αφεντικο"? :lol: [/quote']Υποτίθεται ότι ένας βασικός σκοπός του mastering είναι να περάσει το υλικό από ένα ουδέτερο ζευγάρι αυτιά, ώστε να διορθωθούν και οι ατέλειες που ξέφυγαν από τους προηγούμενους, οπότε η παρουσία των κυρίων υπευθύνων για το μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτέλεσμα δε νομίζω πως είναι απαραίτητη. Καλύτερα οι όποιες παρατηρήσεις τους να γίνονται μετά και όχι κατά τη διάρκεια του mastering, αφού, έτσι κι αλλιώς, διορθώσεις γίνονται πριν εξοφληθεί η αμοιβή του mastering studio. :wink:
δεν θα διαφωνησω αλλα κατα τη γνωμη μου ο βασικος στοχος του Mastering ειναι να κανει το ,καλομιξαρισμενο και οσο το δυνατον καλυτερα ηχογραφημενο κομματι, να ακουγεται καλα σε ΟΛΑ τα μηχανηματα δηλ.και στο αυτοκινητο και στο σπιτι και στο κλαμπ :wink:

να φερει δηλ. εναν "μεσο όρρο" ετσι ωστε το κομματι να ακουγεται το "ιδιο" καλα σε ολους τους χωρους οπως και στο στούντιο ΠΡΙΝ το μαστερινγκ.
Ακριβώς. 8)
 
Παίδες, έχω μερικές απορίες γύρω από το θέμα του mastering μια και το συζητάτε. Οι απορίες μου δεν είναι ρητορικές - δηλαδή δεν προσποιούμαι ότι δεν ξέρω τις απαντήσεις για να γίνει ντόρος. Αλλά μοιραία είμαι λίγο κουμπωμένος, όπως πάντα μου βγαίνει λίγη επιφυλακτικότητα όταν ακούω πράγματα που μία κλίκα (δηλαδή οι τεχνικοί ήχου) προσπαθούν να περάσουν ως τα "άχραντα μυστήρια". Ελπίζω ΄να μου παρέχετε αρκετές απαντήσεις ώστε να μην χρειαστεί να είμαι επιφυλακτικός πλέον.

Για παράδειγμα, αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ, είναι το εξής: τι στην ευχή σημαίνει "ουδέτερα αυτιά"; Σημαίνει ότι ο συκεκριμένος τεχνικός ήχου έχει εξεταστεί από ωτο/λόγο και έχει διαπιστωθεί ότι η ακοή του έχει ομαλή απόκριση στο ηχητικό φάσμα; Μα και αν συμβαίνει αυτό, τι σημασία έχει αφού οι περισσότεροι από αυτούς που θα ακούσουν το δίσκο δεν έχουν παρομοίως ομαλή απόκριση; Επίσης, πριν πάει κάποιος σε κάποιο στούντιο για mastering πρέπει να ζητά να δει τέτοιο πιστοποιητικό γιατρού;

Μήπως σημαίνει ότι ο τεχνικός ήχου είναι αποστασιοποιημένος ψυχολογικά και συναισθηματικά από το ηχητικό υλικό που καλείται να μαστεράρει; Και γιατί η ανάμιξη ενός τέτοιου ανθρώπου οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα από την ανάμιξη ενός ανθρώπου που έχει σχέση ζωής με το υλικό; Τραγούδια όπως το Passenger ή το Take a Walk On The Wild Side ακούγονται καλύτερα όταν περνάνε από τα χέρια ανθρώπων που ΔΕΝ είναι συναισθηματικά δεμένοι με τέτοιο υλικό;

Αν η ψυχολογική αποστασιοποίηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει καλό mastering, πως μετριέται; Αν π.χ. γράφω μπαλάντες, θα πρέπει να βρώ τεχνικό ήχου που να είναι ψυχολογικά δεμένος με το heavy metal ώστε να είμαι σίγουρος ότι ακούει το υλικό μου με την μεγαλύτερη δυνατή απάθεια; Υπάρχει καμία παγκοσμίως αποδεκτή μονάδα μέτρησης για την ψυχολογική αποστασιοποίηση ως συστατικό των "ουδέτερων αυτιών";

Και τι έχουμε να πούμε για το ότι οι δίσκοι ακούγονται τελικά τόσο διαφορετικοί; Αν το mastering είναι μία εργασία για την οποία προϋπόθεση είναι τα άριστα monitors, ο κορυφαίος εξοπλισμός ήχου, η "ουδετερότητα" κλπ, τότε πως καταλήγουν σε τόσο διαφορετικά αποτελέσματα; Δεν θα έπρεπε (έστω στο μέτρο που εφαρμόζονται τα παραπάνω) να υπάρχει μία σύγκλιση για το τι είναι καλός ήχος στο cd; Ή μήπως η επιρροή του καλλιτέχνη στον τεχνικό ήχου είναι τέτοια ώστε ΑΥΤΗ τελικά διαμορφώνει τον τελικό ήχο (οπότε η "ουδετερότητα" φεύγει από το παράθυρο);

Ποιος είναι ο λόγος (όπως μου υπέδειξε ο Superfunk προ ημερών) που οι Clash ακούγονται αίσχος στο cd αλλά όχι στο βινύλιο; Μήπως η προσπάθεια να παίζει το υλικό καλά σε πλειάδα συσκευών είναι παρανοϊκή απ' τη μάνα της; Δηλαδή, αντί να αποδεχόμαστε ότι όποιος ακούει από τραντζιστοράκι θα ακούει χειρότερα από έναν που ακούει από κανονικά ηχεία, "σκίζουμε" το υλικό ώστε να ακούει καλύτερα αυτός με το τραντζίστορ; Και αυτό το λέμε υψηλή πιστότητα; Πόσο ακριβά μόνιτορς πρέπει να έχει ένα mastering studio για να καταφέρει αυτόν τον άθλο; :) :) :)

Γιατί ο δίσκος του Superfunk δεν ακούγεται πια τόσο καλά όσο ακουγόταν πριν το master; Γιατί είναι αποδεκτό κάτι τέτοιο και εις όφελος ποιου γίνεται; Είχε προκύψει από στατιστική μελέτη ότι όλοι οι υποψήφιοι να αγοράσουν τον δίσκο έχουν κακά ηχεία; Και αν είναι μερακλήδες του hi-fi, τι θα ακούσουν;

 
eye, όταν λέμε ουδέτερα αυτιά, εννοούμε αυτιά που δεν έχουν συμμετάσχει στη διαδικασία παραγωγής του μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτελέσματος. Καλώς ή κακώς, το αυτί συνηθίζει κάποια πράγματα. Ο mastering engineer που δεν έχει συμμετάσχει στη διαδικασία της μίξης, μπορεί να εντοπίσει πιο εύκολα κάποιες μικρές ατέλειες. (Αν αυτές είναι μεγαλύτερες, μάλλον χρειάζεται remixing... :D) Προφανώς και δεν τίθεται ζήτημα να μην του αρέσει το υλικό κτλ...
em.icon.tongue.png


Είναι χαρακτηριστικό πως πχ. τα EQ που είναι σχεδιασμένα για mastering, πολλές φορές δεν έχουν καν περιθώριο για +/- πολλά dB, γιατί ακριβώς προορίζονται για μια διαδικασία πολύ subtle (sorry, έσπασα το κεφάλι μου για κατάλληλη ελληνική λέξη, αλλά...).

Όσον αφορά το να μεταφράζονται οι μίξεις καλά παντού, κακά τα ψέμματα, είναι μικρό το ποσοστό ακροατών που έχει hi-end hi-fi συστήματα ακρόασης. Ακόμα κι αυτά τα συστήματα όμως, δε νομίζω πως χαρακτηρίζονται για την πιστότητά τους (γι'αυτό και δεν ενδείκνυνται για μίξη), αλλά για το πόσο ωραία ακούγονται, οπότε μάλλον δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα να μην μεταφράζονται τα προαναφερθέντα masters καλά. Τουλάχιστον εγώ δεν έχω ακούσει κάποιο παράπονο από audiophiles για&masters που ακούγονται καλά σε lo-end και κακά σε hi-end.
em.icon.question.png


 
subtle=ανεπαίσθητη

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Θα περιμένω και απαντήσεις άλλων φίλων πριν επανέρθω με ακόμη πιο... παραδόπιστες απορίες. :) Πάντως... αν το όλο ζήτημα των ουδέτερων αυτιών έχει να κάνει με το συνηθισμένο φαινόμενο κορεσμού επειδή ακούει κανείς το ίδιο και το ίδιο συνέχεια, τότε γιατί δεν είναι αρκετό να πάει κάποιος 15 μέρες διακοπές και μετά να επιστρέψει στο υλικό του; Οι "μύστες" του mastering υπαινίσονται ότι ΠΑΝΤΑ αυτοί θα είναι καταλληλότεροι για να επεξεργαστούν το υλικό, άρα δεν μπορεί να σχετίζεται με το φαινόμενο του κορεσμού (διότι αυτό ξεπερνιέται - απλώς δεν ακούς αυτό που μίξαρες για ένα διάστημα). Έτσι δεν είναι;

 
αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ' date=' είναι το εξής: τι στην ευχή σημαίνει "ουδέτερα αυτιά"; Σημαίνει ότι ο συκεκριμένος τεχνικός ήχου έχει εξεταστεί από ωτο/λόγο και έχει διαπιστωθεί ότι η ακοή του έχει ομαλή απόκριση στο ηχητικό φάσμα; Επίσης, πριν πάει κάποιος σε κάποιο στούντιο για mastering πρέπει να ζητά να δει τέτοιο πιστοποιητικό γιατρού;[/quote']
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
eye' date=' όταν λέμε ουδέτερα αυτιά, εννοούμε αυτιά που δεν έχουν συμμετάσχει στη διαδικασία παραγωγής του μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτελέσματος. Καλώς ή κακώς, το αυτί συνηθίζει κάποια πράγματα. Ο mastering engineer που δεν έχει συμμετάσχει στη διαδικασία της μίξης, μπορεί να εντοπίσει πιο εύκολα κάποιες μικρές ατέλειες. (Αν αυτές είναι μεγαλύτερες, μάλλον χρειάζεται remixing... :D) Προφανώς και δεν τίθεται ζήτημα να μην του αρέσει το υλικό κτλ...
em.icon.tongue.png


Είναι χαρακτηριστικό πως πχ. τα EQ που είναι σχεδιασμένα για mastering, πολλές φορές δεν έχουν καν περιθώριο για +/- πολλά dB, γιατί ακριβώς προορίζονται για μια διαδικασία πολύ subtle (sorry, έσπασα το κεφάλι μου για κατάλληλη ελληνική λέξη, αλλά...).

Όσον αφορά το να μεταφράζονται οι μίξεις καλά παντού, κακά τα ψέμματα, είναι μικρό το ποσοστό ακροατών που έχει hi-end hi-fi συστήματα ακρόασης. Ακόμα κι αυτά τα συστήματα όμως, δε νομίζω πως χαρακτηρίζονται για την πιστότητά τους (γι'αυτό και δεν ενδείκνυνται για μίξη), αλλά για το πόσο ωραία ακούγονται, οπότε μάλλον δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα να μην μεταφράζονται τα προαναφερθέντα masters καλά. Τουλάχιστον εγώ δεν έχω ακούσει κάποιο παράπονο από audiophiles για&masters που ακούγονται καλά σε lo-end και κακά σε hi-end.
em.icon.question.png


[/quote']το απολυτα σωστο ποστ σχετικα με το mastering!!!!!
 
Ακριβως!

:wink:

Και βεβαια ειναι αδύνατον να ακουστει το ιδιο καλα ενα cd σε ενα μεσο στερεοφωνικο συστημα με την ταινια μιξης του 1/4" απο την οποια προέρχεται (εδω μιλαμε για το κλασσικο φαινομενο της μεταφορας απο ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ταινια σε ΨΗΦΙΑΚΟ cd) παιγμενης μεσα απο εναν λαμπατο Marc Levinson σε ηχεια αναφορας :wink:

Ειναι απολυτα φυσικο το London Calling (& ολες οι ΑΝΑΛΟΓΙΚΕΣ ηχογραφησεις) να μην ακουγονται τοσο καλα στο cd οσο και στο βινιλιο,ομως ποσος κοσμος εχει στο σπιτι του ενα πλατω Rega Planar :?: (συνοδευομενο απο τα αντιστοιχα ηχεια/ενισχυτη)

Εγω επιμενω :wink: οτι κατα τη διαδικασια του μαστερινγκ ο δημιουργος πρεπει να "ειναι εκει" η παρουσια του ομως να ειναι διακριτικη,αλλωστε ποτε μου δεν ειχα προβλημα με κανενα ,σοβαρο γιατι υπαρχουν και καραγκιοζηδες,μαστερα οταν κατα τη διαρκεια του μαστερινγκ τον "καθοδηγουσα",ισα ισα επιζητουσε & τη γνωμη μου...

επισης ας μη ξεχναμε οτι το φαινομενο των "κοκκινων" μαστερινγκ (τα παντα πικαρισμενα δηλ. ωστε να "σκιζουν" τα ραδιοφωνα..) ειναι μερικες φορες και απαιτηση των δισκογραφικων εταιρειών.... :wink: (και αυτο δεν συμβαινει μονο στην Ελλαδα ...)

 
επισης ας μη ξεχναμε οτι το φαινομενο των "κοκκινων" μαστερινγκ (τα παντα πικαρισμενα δηλ. ωστε να "σκιζουν" τα ραδιοφωνα..) ειναι μερικες φορες και απαιτηση των δισκογραφικων εταιρειών.... :wink: (και αυτο δεν συμβαινει μονο στην Ελλαδα ...)
Συμφωνώ με την διαφορά όμως πως στην Ελλάδα μας οι "καραγκιόζηδες" αποτελούν τον κανόνα, ενώ στους "κουτόφραγκους" την εξαίρεση..κι αυτό οφείλεται καθαρά σε θέμα παιδείας..και κουτοπονηριάς δικής μας δυστυχώς..

Έχω ξεχάσει ο καημένος τι σημαίνει δυναμική περιοχή πια..έλεος.. :?

Στην λογική "ο πελάτης έχει πάντα δίκιο", αναπαράγεται και διαιωνίζεται το φαινόμενο της "πρέσσας"..

Οι "γνώστες" όμως τι κάνουν??? Πως να ζητήσει κάτι που δεν ξέρει ο "αδαής" ??? Κι αν δεν ακούσουν μια "τυφλή" Α/Β σύγκριση του υλικού τους στην ίδια ένταση, πως θα καταλάβουν πως η ταλαίπωρη μπαλάντα τους χρειάζεται "τεχνητή αναπνοή" γιατί πνίγεται στα -10 db Rms ???

Πόσο δύσκολο είναι να τους εξηγήσει κανείς για την αναγκαιότητα ξέχωρων

club και radio mix όταν αυτό επιβάλλεται από το υλικό ???

Ας μάθουν τις όποιες διαφορές και μετά ας επιλέξουν συνειδητά.. :roll:

ΥΓ.Στην εύλογη ερώτηση "Εσύ τι έκανες στον πόλεμο...npap? " η απάντηση είναι στην αρχή τον "δον Κιχώτη" και από ένα σημείο και μετά: ..ΛΕΦΤΑ..

 
τωρα μη ξυνεις πληγες και εσυ :cry: :lol: !

τι εχω τραβηξει ο καϋμενος προσπαθωντας να εξηγησω ολα αυτα που εσυ ΣΩΣΤΑ λες δεν μπορεις να φανταστεις!

η μονιμη απαντηση: "δεν θα "βγαινει" ρε παιδι μου,δεν θα "βγαίνει"!

(ενοωντας βεβαια οτι δεν θα ακουγεται πανω απο ολα τα αλλα στο ραδιο... :? )

 
τωρα μη ξυνεις πληγες και εσυ :cry: :lol: !τι εχω τραβηξει ο καϋμενος προσπαθωντας να εξηγησω ολα αυτα που εσυ ΣΩΣΤΑ λες δεν μπορεις να φανταστεις!

η μονιμη απαντηση: "δεν θα "βγαινει" ρε παιδι μου' date='δεν θα "βγαίνει"!

(ενοωντας βεβαια οτι δεν θα ακουγεται πανω απο ολα τα αλλα στο ραδιο... :? )[/quote']

Διάβασα με προσοχή όλα τα επιχειρήματα, αυτό που δεν καταλαβαίνω και θα ήθελα να ρωτήσω είναι το εξής: ανάλογα με τη μουσική, πόσο πρόβλημα είναι να γίνουν 2 master, ένα για "ιδιωτική" ακρόαση, ας πούμε και ένα για radio/club? :roll:

Είναι οικονομικό το θέμα τελικά, ή καλλιτεχνικό? Ή μήπως οι καλλιτέχνες οι ίδιοι δεν ξέρουν τι να ζητήσουν?
 
εγώ είχα την αίσθηση ότι στο μαστερινκ βελτιώνουν κάποιες συχνότητες που δεν μπορούν να ελεχθούν απόλυτα από την μίξη ώστε να μην υπάρχουν πικαρίσματα και σίγουρα κάποιο διορθωτικό εκουαλαιζερ που μπορεί να κολακέψει την μίξη

όργανα και φωνή σίγουρα με την βοηθεια του δημιουργού

γιατί κάποιες συχνότητες μπορεί να κολακέψουν την φωνή

και να χαλάσουν τις κιθάρες ή τα πιατίνια να ξίνουν.

Ο μαστεράς σημείο αναφοράς έχει την μίξη του ηχολήπτη

και ίσως κάποιο cd με κάποια παραγωγή που αρέσει στον δημιουργό, φυσικά αυτό θα πρέπει να έχει γίνει και κατά την διάρκεια της ηχογράφησης.

τώρα το θέμα της έντασης του μάστερ για το ράδιο τι πειράζει για αυτό έχουμε το volume και ακούει ο καθένας

όπου επιθυμεί.

πρέπει να είναι πολύ άσχετος ο μαστεράς που θα φτιάξει ένταση για ράδιο και να του πικάρει.

*μην ξεχνάμε τα απίστευτα μηχανήματα εκατομυρίων που διαθέτουν οι σουϊτες μαστερινκ που στα σωστά χέρια κάνουν παπάδες

προενισχησεις, κομπρέσορες, λίμιτερ κ.α.

*όσο εύκολα αγοράζουμε όργανα από έξω το ίδιο εύκολα μπορούμε να στείλουμε να κάνουμε και το μάστερ μας και γιατί όχι και την μίξη με την ανάλογη καθοδήγηση μας, σε χέρια που έχουμε ακούσει τις παραγωγές που έχει κάνει και με ήχο και ύφος που γνωρίζει.

*δεν είμαι κάποιος ειδικός απλά κάποιες σκέψεις

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top