- Μηνύματα
- 3,887
- Πόντοι
- 2,098
Tις τελευταιες βδομαδες..ειχα διαφορες προτασεις και ερωτησεις φιλων που επικοινωνησαν μαζι μου με π.μ , προτρέποντας με να ασχοληθω με ενα συγκεκριμενο θεμα...
θα ηθελα να αφιερωσω αυτή την Κυριακη λοιπον, σε ένα πολύ ιδιαιτερο βιβλιο…και ιδιαιτερα στο λογο που το Syncopation for the modern drummer του Ted Reed θεωρείται παγκοσμιως ισως το καλυτερο βιβλιο για drums που γραφτηκε ποτε.
Οσοι από εσας το εχετε ξεφυλλισει αλλα δεν το εχετε μελετησει..…θα εχετε δει ότι δεν περιεχει τιποτα ιδιαιτερο.
Δεν εχει breaks..δεν εχει beats, δεν εχει τεχνικες & αναλυσεις , δεν εχει Licks & patterns ή αναφορες στους μεγαλους . Δεν εχει κανενα απο τα γνωστα τρυκ που κανουν τα σημερινα βιβλια για να γινουν αρεστά σε ένα ευρύ κοινο ..
Το μονο που περιεχει είναι ατελειωτες σειρες με 8α , τρίηχα, παύσεις , και 16α.
Γιατι αραγε τοσο πολύ φασαρια λοιπον..για αυτό το βιβλιο..?
Κι εγω ειχα την ιδια απορια πριν πολλα χρονια …όταν ο δικος μου δασκαλος – μου ειπε ότι πρεπει να το ξεκινησουμε, και το πρωτοεπιασα στα χερια μου.
Εκτοτε εχουν περασει….χμ..σχεδον 15 χρονια..και ακομα το παλευω. Ακομα ανακαλυπτω νεους τροπους μελετης του.
Θεωρω ότι το syncopation μου αλλαξε 100% την τεχνικη που ειχα μεχρι τοτε στα τυμπανα. Με διδαξε παρα πολλα .Αυτο που όμως θεωρω ότι είναι αποκλειστικα υπευθυνο..ειναι οτι μου απλουστοποιησε παρα πολύ τον τροπο σκεψης μου, ειδικα οσον αφορα τα breaks , αλλα και κατ’επεκτασην..τα σολο . Σταματησα να σκεφτομαι licks..και αρχισα να σκεφτομαι μελωδικες γραμμες.
Αυτό που καταλαβα με τα χρονια , ηταν ότι το βιβλιο γραφτηκε από τον Reed..με σκοπο ο ιδιος να μπορεσει να διδαξει ολους αυτους τους τροπους που ειχε εφευρει....στους μαθητες του.
Τροπους που βεβαια δεν περιεχονται μεσα στο βιβλιο και που τους μαθαμε μεσα από τους drummer που μαθητευσαν μαζι του, όλα αυτά τα χρονια.
Εκει κρυβεται ολη η ουσια του βιβλιου.
Στους τροπους που μπορει να μελετηθει αυτό το βιβλιο. Χωρις αυτους τους τροπους το βιβλιο είναι ένα «χαριτωμενο» σολφεζακι.. Με τους τροπους όμως..ειναι ένα πολυ ισχυρο οπλο ,και ένα πολύ καλο μεσο αποκρυπτογράφησης ολων των αστεριων εκει εξω που θαυμαζουμε.
Σxετικα με τους τροπους τωρα..
Οι τροποι που υπαρχουν και που μπορει να μελετησει καποιος αυτό το βιβλιο.. πιστευω ότι είναι χιλιαδες…Το παραδοξο όμως είναι , ότι οι τροποι μελετης του δεν εχουν φτασει σε ένα τερμα. Αντιθετως..Χρονο με το χρονο προστίθενται κι αλλοι από μουσικους που το μελετανε παγκοσμιως και εφευρίσκουν τους δικους τους τροπους.
Βιβλια επισης , ακομα και σημερα γραφονται με τροπους πανω στο syncopation προσπαθωντας {ματαια} να κρυψουν που εχουν «πατησει».
Υπαρχει μια θεωρια ότι το Syncopation είναι ένα κατ’εξοχην Jazz βιβλιο.
Το βιβλιο νομιζω ότι σχεδιαστηκε και χρησιμοποιηθηκε ευρεως… απο τους Jazz drummers της Νεας Υορκης των δεκαετιων του 40 και του 50 … αλλα γνωμη μου είναι , ότι με τα χρονια…εχει αποκτήσει χρηση σε όλα τα στυλ.
Από Ροκ και φανκ –μεχρι λατιν – κουβανεζικα και Jazz.
Ο τροπος χρησης αλλαζει..και βεβαια οι τροποι.
Σχεδιαστηκε όμως για την αναπτυξη της ρυθμικης φρασεολογίας , της ανεξαρτησιας , του Sight-reading , και της αναπτυξης του ελεγχου ολων των μελων του drummer..
Από εκει και περα…το βιβλιο μπορει να μελετηθει σε απλο ή κομμενο χρονο με τρομερο ενδιαφερον. Μπορει να χρησιμοποιηθει πανω σε οστινατος {δυο ή τριων μελων} .
Μπορει να χρησιμοποιηθει με Jazz Feel, με Samba Feel , πανω στα afrocuban ή πανω σε ροκ βασεις χρησιμοποιωντας εξυπνα τα lines σε μελη. Σκεφτητε εξυπνα και θα δειτε ότι αυτές οι ¨γραμμες¨ γεματες αξιες..εχουν τρομερες εφαρμογες σε ολο το σωμα του drummer.
Θα σας διδαξει επισης τις δυναμικες και τα Dynamic solos.. χρησιμοποιωντας τα accents που εχει ενσωματωσει…είτε στα 8α ,είτε στα 16α ,είτε στα τριηχα. {Ιδιαιτερη σκεψη θελει ο τροπος που θα αποφασισετε να τα αναπτυξετε}.
Είναι ένα εξαιρετικο βιβλιο για να κανετε εισαγωγη στα σολος και να μαθετε πως αναπτύσσονται μελωδικες ιδεες στο σετ .
Κατι που διδαχτηκα να κανω μεσα από τα χρονια ηταν να παρατηρω στις ασκησεις του, τις νοτες που ξεχωριζαν {η τις νοτες που μου τονιζε}. Εμαθα να απομονώνω αυτές τις νοτες …και να τις χρησιμοποιω αναλογα με το τι ηθελα να εξασκησω.
Μπορειτε να χρησιμοποιησετε τα lines..για να εξασκησετε τα χερια – την κασσα η ακομα και το hi-hat παιγμενο με το ποδι. {Το ενδιαφερον εχει να το κανετε όμως πανω σε συγκεκριμενα ρυθμικα patterns η ostinatos με το μελος που κάθεται.}
Νομιζω ότι θα ηταν ανευθυνο εκ μερους μου να μπω σε λεπτομερειες , και να προσπαθησω να μοιραστω-ουμε μαζι σας τροπους μελετης του Syncopation μεσα από εδώ..για πολλους λογους. Κι αυτό γιατι οσο και τιμιες κι αν είναι οι προθεσεις μας να μοιραστουμε τροπους μεσα από το Νοιζ - για το συγκεκριμενο βιβλιο θα συμφωνησω σε αυτό που λεει και ο ιδιος ο Ted Reed..
”Τhere is no substitude for a good teacher”.
Δεν νομιζω ότι είναι ένα βιβλιο που απλα ξεκινας και μαζευεις τροπους από το ιντερνετ και μελετας ανεξελεγκτα, αλλα θελει καθοδηγηση.
Αυτο που εχω να σας προτεινω είναι …οτι αν εχετε φτασει στο level του syncopation , καλο θα ηταν {αν δεν εχετε ηδη } να αναζητησετε ένα καλο δασκαλο που θα μπορεσει να σας καθοδηγησει μεσα σε αυτό το βιβλιο με μια σειρα και ένα προγραμμα.
Ευχομαι καλη Κυριακη σε ολους τους φιλους.
V
θα ηθελα να αφιερωσω αυτή την Κυριακη λοιπον, σε ένα πολύ ιδιαιτερο βιβλιο…και ιδιαιτερα στο λογο που το Syncopation for the modern drummer του Ted Reed θεωρείται παγκοσμιως ισως το καλυτερο βιβλιο για drums που γραφτηκε ποτε.
Οσοι από εσας το εχετε ξεφυλλισει αλλα δεν το εχετε μελετησει..…θα εχετε δει ότι δεν περιεχει τιποτα ιδιαιτερο.
Δεν εχει breaks..δεν εχει beats, δεν εχει τεχνικες & αναλυσεις , δεν εχει Licks & patterns ή αναφορες στους μεγαλους . Δεν εχει κανενα απο τα γνωστα τρυκ που κανουν τα σημερινα βιβλια για να γινουν αρεστά σε ένα ευρύ κοινο ..
Το μονο που περιεχει είναι ατελειωτες σειρες με 8α , τρίηχα, παύσεις , και 16α.
Γιατι αραγε τοσο πολύ φασαρια λοιπον..για αυτό το βιβλιο..?
Κι εγω ειχα την ιδια απορια πριν πολλα χρονια …όταν ο δικος μου δασκαλος – μου ειπε ότι πρεπει να το ξεκινησουμε, και το πρωτοεπιασα στα χερια μου.
Εκτοτε εχουν περασει….χμ..σχεδον 15 χρονια..και ακομα το παλευω. Ακομα ανακαλυπτω νεους τροπους μελετης του.
Θεωρω ότι το syncopation μου αλλαξε 100% την τεχνικη που ειχα μεχρι τοτε στα τυμπανα. Με διδαξε παρα πολλα .Αυτο που όμως θεωρω ότι είναι αποκλειστικα υπευθυνο..ειναι οτι μου απλουστοποιησε παρα πολύ τον τροπο σκεψης μου, ειδικα οσον αφορα τα breaks , αλλα και κατ’επεκτασην..τα σολο . Σταματησα να σκεφτομαι licks..και αρχισα να σκεφτομαι μελωδικες γραμμες.
Αυτό που καταλαβα με τα χρονια , ηταν ότι το βιβλιο γραφτηκε από τον Reed..με σκοπο ο ιδιος να μπορεσει να διδαξει ολους αυτους τους τροπους που ειχε εφευρει....στους μαθητες του.
Τροπους που βεβαια δεν περιεχονται μεσα στο βιβλιο και που τους μαθαμε μεσα από τους drummer που μαθητευσαν μαζι του, όλα αυτά τα χρονια.
Εκει κρυβεται ολη η ουσια του βιβλιου.
Στους τροπους που μπορει να μελετηθει αυτό το βιβλιο. Χωρις αυτους τους τροπους το βιβλιο είναι ένα «χαριτωμενο» σολφεζακι.. Με τους τροπους όμως..ειναι ένα πολυ ισχυρο οπλο ,και ένα πολύ καλο μεσο αποκρυπτογράφησης ολων των αστεριων εκει εξω που θαυμαζουμε.
Σxετικα με τους τροπους τωρα..
Οι τροποι που υπαρχουν και που μπορει να μελετησει καποιος αυτό το βιβλιο.. πιστευω ότι είναι χιλιαδες…Το παραδοξο όμως είναι , ότι οι τροποι μελετης του δεν εχουν φτασει σε ένα τερμα. Αντιθετως..Χρονο με το χρονο προστίθενται κι αλλοι από μουσικους που το μελετανε παγκοσμιως και εφευρίσκουν τους δικους τους τροπους.
Βιβλια επισης , ακομα και σημερα γραφονται με τροπους πανω στο syncopation προσπαθωντας {ματαια} να κρυψουν που εχουν «πατησει».
Υπαρχει μια θεωρια ότι το Syncopation είναι ένα κατ’εξοχην Jazz βιβλιο.
Το βιβλιο νομιζω ότι σχεδιαστηκε και χρησιμοποιηθηκε ευρεως… απο τους Jazz drummers της Νεας Υορκης των δεκαετιων του 40 και του 50 … αλλα γνωμη μου είναι , ότι με τα χρονια…εχει αποκτήσει χρηση σε όλα τα στυλ.
Από Ροκ και φανκ –μεχρι λατιν – κουβανεζικα και Jazz.
Ο τροπος χρησης αλλαζει..και βεβαια οι τροποι.
Σχεδιαστηκε όμως για την αναπτυξη της ρυθμικης φρασεολογίας , της ανεξαρτησιας , του Sight-reading , και της αναπτυξης του ελεγχου ολων των μελων του drummer..
Από εκει και περα…το βιβλιο μπορει να μελετηθει σε απλο ή κομμενο χρονο με τρομερο ενδιαφερον. Μπορει να χρησιμοποιηθει πανω σε οστινατος {δυο ή τριων μελων} .
Μπορει να χρησιμοποιηθει με Jazz Feel, με Samba Feel , πανω στα afrocuban ή πανω σε ροκ βασεις χρησιμοποιωντας εξυπνα τα lines σε μελη. Σκεφτητε εξυπνα και θα δειτε ότι αυτές οι ¨γραμμες¨ γεματες αξιες..εχουν τρομερες εφαρμογες σε ολο το σωμα του drummer.
Θα σας διδαξει επισης τις δυναμικες και τα Dynamic solos.. χρησιμοποιωντας τα accents που εχει ενσωματωσει…είτε στα 8α ,είτε στα 16α ,είτε στα τριηχα. {Ιδιαιτερη σκεψη θελει ο τροπος που θα αποφασισετε να τα αναπτυξετε}.
Είναι ένα εξαιρετικο βιβλιο για να κανετε εισαγωγη στα σολος και να μαθετε πως αναπτύσσονται μελωδικες ιδεες στο σετ .
Κατι που διδαχτηκα να κανω μεσα από τα χρονια ηταν να παρατηρω στις ασκησεις του, τις νοτες που ξεχωριζαν {η τις νοτες που μου τονιζε}. Εμαθα να απομονώνω αυτές τις νοτες …και να τις χρησιμοποιω αναλογα με το τι ηθελα να εξασκησω.
Μπορειτε να χρησιμοποιησετε τα lines..για να εξασκησετε τα χερια – την κασσα η ακομα και το hi-hat παιγμενο με το ποδι. {Το ενδιαφερον εχει να το κανετε όμως πανω σε συγκεκριμενα ρυθμικα patterns η ostinatos με το μελος που κάθεται.}
Νομιζω ότι θα ηταν ανευθυνο εκ μερους μου να μπω σε λεπτομερειες , και να προσπαθησω να μοιραστω-ουμε μαζι σας τροπους μελετης του Syncopation μεσα από εδώ..για πολλους λογους. Κι αυτό γιατι οσο και τιμιες κι αν είναι οι προθεσεις μας να μοιραστουμε τροπους μεσα από το Νοιζ - για το συγκεκριμενο βιβλιο θα συμφωνησω σε αυτό που λεει και ο ιδιος ο Ted Reed..
”Τhere is no substitude for a good teacher”.
Δεν νομιζω ότι είναι ένα βιβλιο που απλα ξεκινας και μαζευεις τροπους από το ιντερνετ και μελετας ανεξελεγκτα, αλλα θελει καθοδηγηση.
Αυτο που εχω να σας προτεινω είναι …οτι αν εχετε φτασει στο level του syncopation , καλο θα ηταν {αν δεν εχετε ηδη } να αναζητησετε ένα καλο δασκαλο που θα μπορεσει να σας καθοδηγησει μεσα σε αυτό το βιβλιο με μια σειρα και ένα προγραμμα.
Ευχομαι καλη Κυριακη σε ολους τους φιλους.
V
Τελευταία επεξεργασία από moderator: