Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!
Έχω μερικές απορίες:
Το μπάσο δεν είναι πολύ prominent, όσο θα έπρεπε για τέτοιο κομμάτι.
Με τη λέξη prominent, εννοείς να είναι διακριτό; Θα μπορούσες να μου το εξηγήσεις λίγο;
Πολύ ωραίο κομμάτι. Η φωνή είναι πολύ χαμηλά.
Επίσης, να τσεκάρετε λίγο τις χαμηλές συχνότητες σε όλα τα όργανα, και να κάνετε όπου πρέπει Low cut. Πολύ βουητό.
Το σχόλιο σου για τις χαμηλές συχνότητες καταλαβαίνω ότι σχετίζεται με το ακριβώς απο πάνω σχόλιο, θα μπορούσες να με βοηθήσεις να καταλάβω τι εννοεις;
Γιατί αυτό που βγάζω σαν συμπέρασμα είναι οτι τα μπάσα είναι μια αναμεμειγμένη "σούπα" η οποία καταλήγει να είναι ένα βουητό; Γιατί κάτι τέτοιο δεν το ακούω στα μόνιτορ που έγινε η μίξη, οπότε προσπαθώ να το αντιληφθώ.
Όσον αφορά τη μίξη, μοιάζει σαν η μίξη να έχει γίνει πολύ γρήγορα και ίσως σε κακό χώρο. Γράφω εδώ μερικά σχόλια και προτάσεις, που έχουν να κάνουν βέβαια με τα δικά μου ακούσματα πάντα! Τιπ: να μιξάρετε πάντα σε χαμηλές εντάσεις (talking levels - να μπορείς να ακούς τον δίπλα σου χωρίς να φωνάζεις).
- Οι clean κιθάρες του intro είναι υπερβολικά μπροστά και ήδη καλύπτουν τη φωνή
- Η σόλο κιθάρα που μπαίνει αμέσως μετά χρειάζεται περισσότερο stereo width και ίσως να γίνει πιο ambient
- To διπλό synth που μπαίνει είναι πολύ dry, και πολύ "barebones", δηλαδή βγάζει πολύ απλό σήμα που κόβει το αυτί κάπως, ειδικά λόγω της έντασής του
- Η clean φωνη που μπαίνει στο 1:11 μοιάζει και αυτή πολύ dry και θα μπορούσε να είναι πιο πάνω (βασικά όλα τα υπόλοιπα να είναι πιο κάτω), και μάλλον θέλει λίγο παραπάνω κομπρεσάρισμα
- Τα σκληρά φωνητικά σκοντάφτουν λίγο πάνω στα... clean power chords (?). Θα περίμενε κανείς heavy palm muted chuggs
- Τα σκληρά φωνητικά συνήθως χρειάζονται ντουμπλάρισμα για να δώσει έμφαση, όγκο και πιάσει χώρο
- Τα σκληρά φωνητικά είναι σε άλλο level από τα υπόλοιπα (κάπου στη μέση, αλλά πάλι χάνονται)
- Η κάσα είναι ηλεκτρική και συνεπώς υπερβολικά επαναλαμβανόμενη στο αυτί (ειδικά στο τελευταίο τμήμα)
- Τα τύμπανα χρειάζονται compression
- To μπάσο είναι πολύ "απλό" συχνοτικά και χαμηλό
- Low Cut στα πάντα εκτός από μπάσο, μπασα-synths, και kick
Γενικότερα, το κομμάτι θέλει δουλειά προ-μίξης, χρειάζονται δηλαδή έξτρα πραγματάκια που να γεμίζουν συχνοτικά καλύτερα όλο το φάσμα. Για ένα τόσο δημιουργικό κομμάτι, χρειάζεται περισσότερη εξερεύνηση ήχων, layering, δημιουργικά εφέ, layering, λεπτομέρεια με μικρά parts εδώ-κι-εκεί, και layering. Α χρειάζεται και layering.
Θίγεις πολλά θέματα σύνθεσης και μίξης που με προβλημάτισαν:
- Η φωνή στην αρχή είναι επίτηδες πιο χαμηλά από τις clean κιθάρες, δηλαδή πάει αντίθετα στη λογική "η φωνή μπροστά"
- Για την σόλο κιθάρα συμφωνούμε
- Για το διπλό synth δεν μπορώ να πω ότι το ένιωσα αυτό που λες
- Κατανοητό αυτό για την clean φωνή στο 1'11", αλλά όντως εκτιμάς ότι θέλει παραπάνω κομπρεσάρισμα η φωνή; - Μου κάνει εντύπωση.
- Σχετικά με τα clean power chords, εδώ είναι ένα συνθετικό ζήτημα ότι στο συγκεκριμένο σημείο προτιμήθηκαν έναντι των palm muted chuggs για να χτιστεί αντίθεση με τις heavy κιθάρες μετά.
- Τα brutal φωνητικά είναι ντουμπλαρισμένα με δεύτερη πιο μπάσα φωνή, δεν θυμαμαι αν είναι παντού έτσι αλλά νομίζω πως ναι. Σου λείπει δηλαδή ο όγκος που δίνεται απο τις μικροδιαφορές που έχουν δύο ίδια take;
- Εννοείς σε άλλο level από τα καθαρά φωνητικά;
- Σχετικά με την κάσα ομολογώ ότι με προβλημάτισες, είναι από τις πρώτες φορές που χρησιμοποιούμε ηλεκτρονικά ντραμς και αναζητούσαμε το να είναι παντού η ίδια, θα μπορούσες να εξηγήσεις το "επαναλαμβανόμενη στο αυτί"; Κουράζει; κι αν ναι πως θα το αντιμετώπιζες σε μια ανάλογη περίπτωση; Ρωτάω γιατί η κάσα ειδικά δεν με ενόχλησε καθόλου
- Compression στα τύμπανα, αδυνατώ να το αντιληφθώ, είναι παντού οι ίδιοι ήχοι χωρίς διαφορές στις εντάσεις τους οπότε χωρίς να υπάρχουν peaks σε τι θα εξυπηρετούσε το compression;
- Οκ για το μπάσο
- Δεκτό
Σχετικά με το layering, οσο και να σου φανεί απίστευτο, αυτό έχουμε προσπαθίσει να κάνουμε, του λείπει και αλλό;