Συγχορδίες άγνωστες

aggelos_

Νέο μέλος
Μηνύματα
304
Πόντοι
18
Αυτά τα ακκόρντα με τα τρίγωνα και τα 0 με διαγώνιο, πρώτη φορά τα βλέπω. Τι να είναι άραγε; 

sunny chords.JPG

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλησπέρα!

Το Ο με τη διαγώνιο συμβολίζει half diminished συγχορδία (min7b5).

Το τρίγωνο συμβολίζει maj7.

 
Ευχαριστώ! ?

Στην min7b5 η ύφεση πάει στην 7?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στην min7b5 η ύφεση πάει στην 7?


Όχι πάει στην 5η. Η συγχορδία έχει τονική, μικρή τρίτη, ελαττωμένη πέμπτη και μικρή έβδομη.

 
Όλες οι συγχορδίες στην Jazz αρμονία είναι τετράφωνες.

Μια maj συγχορδία θα είναι πάντα maj7.

Η ύφεση πάει στο 5. Σι μινόρε 7 με ύφεση 5.

 
Όλες οι συγχορδίες στην Jazz αρμονία είναι τετράφωνες.

Μια maj συγχορδία θα είναι πάντα maj7.


Διαφωνώ και στα δύο παραπάνω αλλά είναι άλλου θέματος κουβέντα.

 
Το έθεσα λάθος.

Οι συγχορδίες στη Jazz αρμονία ξεκινάν από 4 φωνές και πάνω.

Υπάρχουν και οι Power chords που έχουν 2.

Από όσο θυμάμαι, πάντως, το Δ είναι maj7.

 
Οι συγχορδίες στη Jazz αρμονία ξεκινάν από 4 φωνές και πάνω.


Δεν υπάρχουν τρίφωνες δηλαδή; Π.χ. ο πιανίστας παίζει ένα ρε με μεγάλη 7η και ένατη, χωρίς τρίτη ή πέμπτη.

 
Δεν εννοώ αυτό.

Το τι θα περιέχουν είναι διαφορετικό.

Μιλάω για το συμβολισμό.

Και στο κείμενο που παρατέθηκε η Am7 μπορεί να παιχτεί με Λα, Ντο και Σολ.

Στο συμβολισμό της, όμως, έχει Λα, Ντο, Μι και Σολ.

 
Μα και στο συμβολισμό υπάρχουν τρίφωνες φίλε Flotzen. Σε πολλές jazz παρτιτούρες βρίσκεις Am ξέρω γω ή σκέτο Emaj ή Dmin κλπ.

 
Εννοείται.

Γιατί σε μια παρτιτούρα πρέπει να αναφέρονται οι νότες που παίζονται.

Σε ένα κείμενο, όπως το παραπάνω, δεν υπάρχουν νότες.

Απ' αυτά που θυμάμαι είναι ότι μια συγχορδία στη Jazz αρμονία χαρακτηρίζεται απ'τις τέσσερις πρώτες φωνές.

Θεωρητικά μιλάω πάντα.

Στην πράξη ισχύει το ότι γράφει η παρτιτούρα.

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν διαφωνώ, τα λέω όπως τα έχω καταλάβει.

 
Νομίζω ότι πρέπει να ξεχάσεις τα περί τεσσάρων φωνών γιατί δεν ισχύει ούτε πρακτικά ούτε θεωρητικά. Οι συγχορδίες (στην τζαζ ή σε οποιοδήποτε άλλο είδος) είναι νότες παιγμένες μαζί και προσδιορίζουν το αρμονικό περιβάλλον. Μπορεί να αποτελούνται από 2 έως όσες φωνές μπορούν να πιάσουν τα χέρια ενός πιανίστα π.χ. Το σύνηθες είναι στις τζαζ παρτιτούρες (ή οδηγούς συγχορδιών) να αναγράφονται τετράφωνες ή τρίφωνες. Αυτό δεν είναι περιοριστικό για τον εκτελεστή μια και οι συγχορδίες είναι καθαρά ενδεικτικές. Στον οδηγό που ανέβασε ο OP, το FΔ είναι τρίφωνο Φα ματζόρε. Ο εμπνευστής/συνθέτης της αρμονίας μας δίνει έναν επιπλέον βαθμό ελευθερίας με άλλα λόγια, δηλαδή είναι σα να μας λέει "εγώ θέλω Φα ματζόρε. Το αν και τι επεκτάσεις θα βάλεις είναι στη δική σου κρίση".

Προς διευκρίνιση αυτά γιατί ο φίλος που ξεκίνησε το thread είναι μάλλον αρχάριος στην αρμονία και για να μην τον μπερδεύουμε.

 
Γιατί πρέπει να είναι jazz εάν έχει 7b5, maj7, dim, aug ή οτιδήποτε άλλο? και ο καζαντζίδης και ο βαρδής έχει maj7, και dim και δεν παίζανε τζαζ παίζανε χιτζάζ??

ρε πείτε του παιδιού εκεί τι σημαίνει και αφήστε τις τζαζ...

 
Δ = maj7 (κατασκευη 1-3-5-7).

Τη μεγαλη εβδομη μπορει να τη συναντησεις και ως Μ7 (με κεφαλαιο Μ), πχ DmM7 = Ρε μινορε με μεγαλη εβδομη. (κατασκευη 1-b3-5-7)

O με διαγωνιο = half dim = m7(b5) (κατασκευη 1-b3-b5-b7)

O χωρις διαγωνιο= dim7 (κατασκευη 1-b3-b5-bb7)

Αλλα γραφες που μπορει να συναντησεις

aug (κατασκευη  1-3-#5)

dom9 (ματζορε συγχορδια με μικρη εβδομη και ενατη, κατασκευη 1-3-5-b7-9)

omit3 (κατι σαν το power chord με κατασκευη 1-5, αλλα παιζεται με επαλαμβανομενες τις βαθμιδες 1 και 5 για να ακουγεται πιο γεματο και οχι μονο δυο νοτες οπως τα pow chords)

κλπ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δ = maj7 (κατασκευη 1-3-5-7).
Αυτό εννοούσα, ευχαριστώ.

Νομίζω ότι πρέπει να ξεχάσεις τα περί τεσσάρων φωνών γιατί δεν ισχύει ούτε πρακτικά ούτε θεωρητικά.
Θεωρητικά ισχύει. Όταν πας να κατασκευάσεις τις συγχορδίες της Ντο ματζόρε, για παράδειγμα, ξεκινάς από Cmaj7, Dmin7, κτλ κτλ κτλ...

Δεν διαφωνώ με αυτά που γράφεις επί του πρακτικού της υπόθεσης, απλά, σχολίασα πάνω στο κείμενο που δόθηκε, το οποίο περιείχε συγχορδίες και όχι παρτιτούρα.

 
Ειναι κλασικο 2 5 1 η πιο κλασικη πτωση στη τζαζ.

Η δευτερη βαθμιδα της κλιμακας στην οποια κατευθυνεται, εδω υφεση 5 γιατι παει σε μινορε λα, η πεμπτη που ειναι παντα dοminant δηλ ματζ με μικρο 7 και μετα η τονικη εδω λα μιν. Βεβαια η τονικη θα μπορουσε να μην υπηρχε αλλα εσυ σολαρεις πανω σ'αυτη ηδη  απο το υφεση 5 εδω το σι.

Γενικα χρησιμοποιειτε συχνοτερα το 7 απο το 5 στις συγχορδιες, χωρις να σημαινει οτι ειναι κανονας, αλλωστε στη μουσικη ολα επιτρεπονται στο σωστο σημειο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top