- Μηνύματα
- 9,502
- Πόντοι
- 38
Στο παρελθόν έχω διαπιστώσει πολλές φορές τη μεγάλη σημασία που έχουν οι ποιοτικές λυχνίες σε ένα λαμπάτο ενισχυτή ή οποιασδήποτε μορφής preamp που βασίζεται σε αυτές. Ειδικά στον τομέα του καθαρού ήχου, ο οποίος είναι και αυτός που με απασχολεί περισσότερο μιας και μου αρέσουν οι καθαροί ή απειροελάχιστα βρώμικοι ενισχυτές με μεγάλο headroom, παίζει τεράστιο ρόλο η επιλογή των τελικών και της προενισχύτριας που βρίσκεται στη θέση 1 (V1).
Μιας και έχω αρκετές 12ΑΧ7 προενισχύτριες λυχνίες στα χέρια μου αυτή τη στιγμή (στο παρελθόν υπήρχαν κι άλλες), είπα να ανακεφαλαιώσω μερικά συμπεράσματα που είχα στο μυαλό μου με ένα συγκριτικό τεστ. Συμπεριλαμβάνει λάμπες εντελώς διαφορετικής εποχής και ποιότητας, που η μια μετά την άλλη τοποθετήθηκαν στη θέση V1 του Μesa Boogie MKII combo μου. Oι αλλαγές έγιναν πολλές φορές και με τυχαία σειρά χωρίς να βλέπω ποια ήταν ποια (αν σας πω πώς θα γελάσετε - βασικά έβγαλα τα...γυαλιά μου ;D).
Οι τελικές ήταν δυο θεσπέσιες ηχητικά ΤΑD 6L6WGC, η κιθάρα που χρησιμοποιήθηκε μια Eastwood Ultra GP με μαγνήτες Βare Knuckle Mule χωρίς καπάκια (calibrated set) και φυσικά το σετάπ ήταν με σταθερές και αναλλοίωτες τις ρυθμίσεις με ζεστό αλλά λαμπερό, shimmery blackface καθαρό ήχο σε ικανοποιητική (υψηλή αλλά όχι εκκωφαντική) ένταση, με την κιθάρα καρφί στον ενισχυτή με ένα πολύ ποιοτικό καλώδιο (Sommer Spirit).
Σημειώνω πως κλιψ δεν θα ανεβάσω για πολλούς λόγους, αλλά κυρίως γιατί δεν πιστεύω πως οι διαφορές μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα αντιληπτές... Ιδού οι διαγωνιζόμενοι:
Μullard yellow print mid 60s (70 ευρώ η μια και πάνω, μια από τις holy grails)
Τelefunken standard smooth plates mid 60s (20-25 ευρώ η μια και πάνω, επίσης all-time classic)
...μια ακόμη όμοια Telefunken.
Philips smooth plate (Aυγούστου 1963, φτιαγμένη από την Mullard για λογαριασμό της Philips, γύρω στα 30 με 40 ευρώ, επίσης πολύ γνωστή)
TAD 7025 E83CC Highgrade (20 ευρώ)
2 Tung Sol reissues (13 ευρώ η μια)
2 Electroharmonix (ρωσικές από το εργοστάσιο της Sovtek, 11 ευρώ η μια)
Μesa (rebranded κινέζικες, 30 ευρώ)
2 Sovtek (ρωσικές, 11μισι ευρώ η μια)
Μπλιάχρινγκερ (rebranded κινέζικη που έβγαλα από έναν tube preamp της εταιρίας)
Και μια οικογενειακή φωτό και των δεκατριών διαγωνιζόμενων:
Μιας και έχω αρκετές 12ΑΧ7 προενισχύτριες λυχνίες στα χέρια μου αυτή τη στιγμή (στο παρελθόν υπήρχαν κι άλλες), είπα να ανακεφαλαιώσω μερικά συμπεράσματα που είχα στο μυαλό μου με ένα συγκριτικό τεστ. Συμπεριλαμβάνει λάμπες εντελώς διαφορετικής εποχής και ποιότητας, που η μια μετά την άλλη τοποθετήθηκαν στη θέση V1 του Μesa Boogie MKII combo μου. Oι αλλαγές έγιναν πολλές φορές και με τυχαία σειρά χωρίς να βλέπω ποια ήταν ποια (αν σας πω πώς θα γελάσετε - βασικά έβγαλα τα...γυαλιά μου ;D).
Οι τελικές ήταν δυο θεσπέσιες ηχητικά ΤΑD 6L6WGC, η κιθάρα που χρησιμοποιήθηκε μια Eastwood Ultra GP με μαγνήτες Βare Knuckle Mule χωρίς καπάκια (calibrated set) και φυσικά το σετάπ ήταν με σταθερές και αναλλοίωτες τις ρυθμίσεις με ζεστό αλλά λαμπερό, shimmery blackface καθαρό ήχο σε ικανοποιητική (υψηλή αλλά όχι εκκωφαντική) ένταση, με την κιθάρα καρφί στον ενισχυτή με ένα πολύ ποιοτικό καλώδιο (Sommer Spirit).
Σημειώνω πως κλιψ δεν θα ανεβάσω για πολλούς λόγους, αλλά κυρίως γιατί δεν πιστεύω πως οι διαφορές μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα αντιληπτές... Ιδού οι διαγωνιζόμενοι:
Μullard yellow print mid 60s (70 ευρώ η μια και πάνω, μια από τις holy grails)
Τelefunken standard smooth plates mid 60s (20-25 ευρώ η μια και πάνω, επίσης all-time classic)
...μια ακόμη όμοια Telefunken.
Philips smooth plate (Aυγούστου 1963, φτιαγμένη από την Mullard για λογαριασμό της Philips, γύρω στα 30 με 40 ευρώ, επίσης πολύ γνωστή)
TAD 7025 E83CC Highgrade (20 ευρώ)
2 Tung Sol reissues (13 ευρώ η μια)
2 Electroharmonix (ρωσικές από το εργοστάσιο της Sovtek, 11 ευρώ η μια)
Μesa (rebranded κινέζικες, 30 ευρώ)
2 Sovtek (ρωσικές, 11μισι ευρώ η μια)
Μπλιάχρινγκερ (rebranded κινέζικη που έβγαλα από έναν tube preamp της εταιρίας)
Και μια οικογενειακή φωτό και των δεκατριών διαγωνιζόμενων:
Τελευταία επεξεργασία από moderator: